Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Kristina - prečo potom inžinieri z Boschu mali také maličké prevodníky? Ja ako laik som už len kvôli tomu bral čínsky Bafang, lebo ten od začiatku mal v predu riadne veľkú pílu.
Zobraziť komentár 22.12.2023 - 11:41:35
00
napr tu si moze kazdy skusit len pre zaujimavost ze kolko sa moze natiahnut taka retaz. Len tak som od brucha strelil nasledovne: https://www.omnicalculator.com/physics/young-modulus
sila: 1000N (100kg zavesenych)
plocha: 1mm2 (ozaj len som strelil cislo ze kolko by taka retaz mohla mat "cross-section")
povodna dlzka: 1m (jasne, retaz nema 1m, ale takto sa to nazorne lepsie ukaze)
Youngov modulus: 200GPa (hodnoty co som nasiel pre ocel boli 180-220)
--> predlzenie o 5mm
kazdopadne, toto predlzenie je elastricke (minimalne v tom takom "tradicnom" a meratelnom ponimani), cize ked zavazie zvesis, tak dlzka bude opat 1m a teda mierka ti toho moc neprezradi ked tam zavazie nieje. Teda ako pisali vyssie, ked merias mierkou, tak merias zbrusenie jednotlivych clankov retaze (asi hlavne vnutorne, v zavislosti od materialu pred/zad pohonu ciastocne aj vonkajsie)

Vetronar: moj tip - velky prevodnik sice bude znizovat opotrebenie retaze, ale zasa potrebujes vykonnejsi motor/vacsie opotrebenie motora, aby si mal rovnaky "komfort" (ze ako moc ti ebike ulahci slapanie) na ebiku.
Taktiez, kazdy motor bude mat svoje prevadzkove optimum (otacky, zataz) niekde inde, coz moze mat tiez vplyv na vyber vhodneho sprevodovania.
Zobraziť komentár 23.12.2023 - 10:53:20
00
Predpokladam cista retaz na trenazeri v cistych podmienkach vydrzi najdlhsie.
Zobraziť komentár 23.12.2023 - 11:03:47
00
Na biku vo vitrinke ešte dlhšie ?
Zobraziť komentár 23.12.2023 - 11:08:31
03
arrow_leftVetronar napísal:
Kristina - prečo potom inžinieri z Boschu mali také maličké prevodníky? Ja ako laik som už len kvôli tomu bral čínsky Bafang, lebo ten od začiatku mal v predu riadne veľkú pílu.


“But it’s not just about what we remove, it’s also about what we add,” they continued. “By opting for a larger cassette at the rear, we can fit a chainring that’s big enough for flat terrain and yet small enough to be effective on climbs. This approach means we often ride in a ‘big-big’ gear setting, which is more efficient than the ‘small-small’ combination."
...to máš citáciu z článku o 1 prevodníkoch (https://road.cc/content/feature/1x-future-road-bikes-305509) kde to vysvetľujú technici zo SRAM o efektivite veľká-veľká... dokonca aj mazanie reťaze sa odporúča zaradiť big-big, reťaž namazať článok po článku, potom preradiť, pár krát potočiť a nechať postáť cez noc... ráno samozrejme očistiť... vraj vtedy sa dostane mazivo aj do vnútra článkov reťaze...
...a tu máš vysvetleni prečo (https://www.bikeradar.com/features/friction-facts-free-speed-from-proper-shifting)
Zobraziť komentár 10.01.2024 - 19:55:03
10
To všetko viem a súhlasím s tým. Mňa skôr zaujímalo nie čo je "lepšie", to mi je jasné, ale prečo sa dávali tie malé prevodníky. Keď bafang max drive už mal v predu veľkú pílu, ktorá je podľa mňa oveľa efektívnejšia a trvácnejšia, mali ešte motory bosch, yamaha a všetky tie "značkové" maličké prevodníky, čo som nechápal.
Zobraziť komentár 11.01.2024 - 07:04:10
00
OZ cycle, pánko pridal aj nejaké pozorovania https://www.youtube.com/watch?v=AtvV-WcjNIM
Zobraziť komentár 29.01.2024 - 08:42:52
03
Ja som, inšpirovaný článkom od cepa tu na mtbikeri, kúpil Silca vosk a prvé skúsenosti sú, že prečo som ja debil nevoskoval už dávno. Tak čistú reťaz som nikdy nejazdil. Idem len teraz od januára, cca 700km, takže ešte len krátko, ale vyzerá to veľmi nádejne.
Zobraziť komentár 31.01.2024 - 09:01:55
04
Používate niekto Rex Black Diamond chain lube na MTB celoročne ? Ak mažete niekto v garáži kde je chladnejšie aj zafúkate fénom prípadne ?
Zobraziť komentár 01.02.2024 - 20:09:20
00
marcels Klasicke mazanie ci ten sacok? Aka zdlhava je aplikacia?
Zobraziť komentár 01.02.2024 - 22:51:01
00
arrow_leftVetronar napísal:
To všetko viem a súhlasím s tým. Mňa skôr zaujímalo nie čo je "lepšie", to mi je jasné, ale prečo sa dávali tie malé prevodníky. Keď bafang max drive už mal v predu veľkú pílu, ktorá je podľa mňa oveľa efektívnejšia a trvácnejšia, mali ešte motory bosch, yamaha a všetky tie "značkové" maličké prevodníky, čo som nechápal.


nepatral som po tom, ale myslim, ze el. motor ma vysoke otacky a takto usetrili miesto v motore na prevodoch a vyriesili to malim prevodnikom
Zobraziť komentár 02.02.2024 - 19:00:18
01
Jaiub ten sáčok, ponáram do roztopeného vosku. Točím zatiaľ dve reťaze, prevoskovával som po asi 300km každá. Cca hoďku trvá roztápanie vosku, potom 15min každá reťaz. Netreba pri tom sedieť, len to zapnem, po hoďke tam dám prvú reťaz a tak
Zobraziť komentár 02.02.2024 - 22:00:56
00
Takto to vyzerá po 750km, z toho polovica terén, cez blato, sneh aj dážď (reťaz má 150km od voskovania). Občas prejdené wapkou, inak som ten bajk nijako nečistil.

Prílohy:

IMG_7812.jpeg
IMG_7812.jpeg 271.25 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 02.02.2024 - 22:05:58
02
Aha, bol som v tom ze tych 700km na jedno voskovanie. Pre 300km mi to nepride nejak zaujmave, nehovoriac vzhladom k cene. Az na cisty pohon…
Zobraziť komentár 03.02.2024 - 15:25:07
01
Na 300km mi stačí keď mažem Squirtom, alebo Silca Super Secret. Reťaz a kazeta sú čisté.
Zobraziť komentár 03.02.2024 - 18:35:34
03
keyboard_arrow_up