Na dilemu nemám svoju odpoveď, len som chcel dodať,že tá biografia je jedna z mála kníh, ktoré som nedočital, prebil som sa mozno tak do štvrtiny/tretiny a vobec ma to nechytilo. Viac ako autor má na tom podiel biografovaný.
Darovanému koňovi...
Pokojne posuniem dalej-ak nájdem, ak som už neposunul
Ano pardon za nepresnost, mal som napisat skor "rozbehol". Zmysel to snad nezmenilo, ved prvy elektromotor pouzilo myslim Porsche zaciatkom 20. storocia, Musk ho iste nevymyslel.
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.
No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?
"ovladanie auta hlasom" = nahravanie a analyza kazdeho prdu v aute centralne zbierana... what could possibly go wrong?
Ano pardon za nepresnost, mal som napisat skor "rozbehol". Zmysel to snad nezmenilo, ved prvy elektromotor pouzilo myslim Porsche zaciatkom 20. storocia, Musk ho iste nevymyslel.
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.
No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?
no jak to povedat - vravim, moc do detailu to ja neviem, ale tiez mi to jeho "prinesenie tesly svetu" v svetle toho ze sa prezentuje ako jej autor, moc nepridava - nie, nemam rad muska ako takeho, aj ked mu iste nebudem odopierat ze to koniec koncov bol on kto manazersky priniesol teslu a teda e-auta urychlil iste aspon o niekolko rokov, aj space-x.
To so zberom dat urcite dava zmysel - koniec koncov, cele jeho kupenie twittra a angazovanie v ai tomu aj napoveda.
A je imo smutne ze ludia celkovo takymto veciam moc neprikladaju dolezitost, vsetko si davame do cloudu "zadarmo", a podobne. Kolega mi napr vravel ze belgicko uz rozmysla ako riesit potencialnu bezpecnostnu hrozbu cinskych solarnych invertorov. A podobnych prikladov bude mnozstvo.
Dáta zbierajú automobilky a nepochybne predávajú tretim stranám už roky a všetky, nielen Tesla. Čo sa mení, je mnozstvo a štruktúra dát, ale princíp je tu prítomný už desaťročia. V roku 2007 som mal klienta, dôchodcu z Nového Zélandu, bol to tzv. data-broker a to vtedy este mimo internetu... Napriklad od predajcov a servisov kupoval (vtedy ešte analógovo) plno údajov od nájazdov kilometrov cez nehody, charakter porúch až po kúpené doplny k autu, spracoval to a predával ďalej, spomínam si, že o.i. poisťovniam a obchodnym sieťam. Tiez mi vysvetloval, ako maju algoritmy, ze ked kreditka viackrat nakupila v obchode pre babätká, tak odhadli, ze držitelka je tehotná a podla toho už firmy vedeli prispôsobovať direct mailing. Jeho firma na tom zarábala velmi dobre.
Dnes sa predávajú data zo všetkých aplikácí, ktoré v mobiloch používame. Sme skrátka tovar a Tesla to určite s dátami klientov robí tiež.
Mimochodom, pokial viem, Tesla robi peniaze nie na autách, ale na predaji emisných povoleniek. Ale nevyznam sa v tom, iba som počúval podcast o tom.
Co sa tyka zberu dat, tak EU to uz minimalne co sa tyka najazdu, rychlosti, spotreby + vela dat tesne pred a po nehode davno schvalila a uz to nove auta maju povinne. Ovladanie hlasom a snimanie vodica v EU regulovane zatial nie je pokial viem (co je otazka, ci je dobre), ale vela novych aut ma uz integrovany modem a pripojenie minimalne na servery automobilky ak nie rovno na cely internet a umoznuju ovladanie cez appku, takze je mozne, ze taketo auta sa budu casom kradnut tak, ze hacker v appke v mobile len klikne "odomknut", nasadne a odide. Nastastie mam este auto bez konektivity...
(nez som to dopisal, pribudli dalsie prispevky vlastne o tom istom, ale uz to mazat nebudem )
data su zlato dnesnej doby. Vase/moje data su zbierane uplne vsade. Aj tu, na mtbikeri. Urcite nie tak komplexne a sofistikovane ako Tesla, Huawei a pod. Najvacsi vseobecne rozsireny "kecal" je asi smartfon. Je to nas osobny sluha, ktoreho mame vzdy pri sebe a mame v nom kopec udajov. Kazda aplikacia chce pristup k mikrofonu, kamere, ulozisku, kontaktom, spravam aj ked to z prinicpu jej fungovania nie je potrebne. Proste len potrebuje "cucat" informacie, ktore sa potom predavaju dalej. Preco by to auta nerobili? Typicke trasy, dlzka jazd, rychlost, kde sa auto zstavilo pri akom obchode, kde tankovalo/nabijalo, za kolko, cestovatelske zvyky, co sa vyhladavalo na displeji, to je len par zakladnych veci, ktore auta urcite zbieraju. Toto zbiera vlastne uz aj smartfon, lebo ho mame aj tak vzdy pri sebe. Ked si date dokopy vsetky veci, ktore o vas zbieraju udaje, tak vlastne o vas vedia vsetko. Ked sa robilo scitanie obyvatelstva, tak sa mnohi pohorsovali, co vsetko treba vyplnat vo formulari. Mna skor desilo, co vsetko uz vyplnat netreba
Suhlasim, no zaroven mi pride vtipne, ked sa niektori ludia boja o bezpecnost dat v suvislosti s autami a zaroven pouzivaju cinske smartfony ( europskymi autami).
Su aj ludia, co odmietaju auto registrovat do online sluzieb (over the air updaty, otvaranie a lokalizacia na dialku a pod)
Suhlasim, no zaroven mi pride vtipne, ked sa niektori ludia boja o bezpecnost dat v suvislosti s autami a zaroven pouzivaju cinske smartfony ( europskymi autami).
Su aj ludia, co odmietaju auto registrovat do online sluzieb (over the air updaty, otvaranie a lokalizacia na dialku a pod)
Myslel som samozrejme telefon a nie auto. Asi jediným rozšíreným americkym vyrobcom telefonov je Apple(tiež made in China), Motorola už dávno patrí číňanovi. Apple ma so zbieraním dát bohaté skúsenosti a robia to od doby, keď Číňania nemali smartfóny ešte ani na roadmape. Kto si myslí, že je u Applu na bezpecnom mieste, tak nech sa páči štúdia na vytriezvenie https://acris.aalto.fi/ws/portalfiles/portal/141787684/Privacy_of_Default_Apps_in_Apple_s_Mobile_Ecosystem.pdf
Mal som na mysli aj geopoliticke hladisko a rizikovost.
Ovela vacsie riziko pre bezpecnost spolocnosti je unik dat do autokratickych/dikratorskych rezimov ako su Rusko a Cina, ktore nedodrziavaju ludske prava a su viac ci menej nepriatelsky nastavene voci demokratickemu svetu (kedze demokracia predstavuje ohrozenie ich systemu).
V pripade Ciny plati, ze v kazda vacsia firma ma svoje napojenie na armadu alebo vladu a nou dosadenych ludi, nieco ako boli politruci.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Darovanému koňovi...
Pokojne posuniem dalej-ak nájdem, ak som už neposunul
https://www.postoj.sk/154899/eu-sa-pri-plneni-ciela-zakazu-spalovacich-motorov-uz-bez-ciny-nezaobide
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.
No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?
"ovladanie auta hlasom" = nahravanie a analyza kazdeho prdu v aute centralne zbierana... what could possibly go wrong?
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.
No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?
no jak to povedat - vravim, moc do detailu to ja neviem, ale tiez mi to jeho "prinesenie tesly svetu" v svetle toho ze sa prezentuje ako jej autor, moc nepridava - nie, nemam rad muska ako takeho, aj ked mu iste nebudem odopierat ze to koniec koncov bol on kto manazersky priniesol teslu a teda e-auta urychlil iste aspon o niekolko rokov, aj space-x.
To so zberom dat urcite dava zmysel - koniec koncov, cele jeho kupenie twittra a angazovanie v ai tomu aj napoveda.
A je imo smutne ze ludia celkovo takymto veciam moc neprikladaju dolezitost, vsetko si davame do cloudu "zadarmo", a podobne. Kolega mi napr vravel ze belgicko uz rozmysla ako riesit potencialnu bezpecnostnu hrozbu cinskych solarnych invertorov. A podobnych prikladov bude mnozstvo.
Dnes sa predávajú data zo všetkých aplikácí, ktoré v mobiloch používame. Sme skrátka tovar a Tesla to určite s dátami klientov robí tiež.
Mimochodom, pokial viem, Tesla robi peniaze nie na autách, ale na predaji emisných povoleniek. Ale nevyznam sa v tom, iba som počúval podcast o tom.
data su zlato dnesnej doby. Vase/moje data su zbierane uplne vsade. Aj tu, na mtbikeri. Urcite nie tak komplexne a sofistikovane ako Tesla, Huawei a pod. Najvacsi vseobecne rozsireny "kecal" je asi smartfon. Je to nas osobny sluha, ktoreho mame vzdy pri sebe a mame v nom kopec udajov. Kazda aplikacia chce pristup k mikrofonu, kamere, ulozisku, kontaktom, spravam aj ked to z prinicpu jej fungovania nie je potrebne. Proste len potrebuje "cucat" informacie, ktore sa potom predavaju dalej. Preco by to auta nerobili? Typicke trasy, dlzka jazd, rychlost, kde sa auto zstavilo pri akom obchode, kde tankovalo/nabijalo, za kolko, cestovatelske zvyky, co sa vyhladavalo na displeji, to je len par zakladnych veci, ktore auta urcite zbieraju. Toto zbiera vlastne uz aj smartfon, lebo ho mame aj tak vzdy pri sebe. Ked si date dokopy vsetky veci, ktore o vas zbieraju udaje, tak vlastne o vas vedia vsetko. Ked sa robilo scitanie obyvatelstva, tak sa mnohi pohorsovali, co vsetko treba vyplnat vo formulari. Mna skor desilo, co vsetko uz vyplnat netreba
Su aj ludia, co odmietaju auto registrovat do online sluzieb (over the air updaty, otvaranie a lokalizacia na dialku a pod)
Zbieranie dát
Su aj ludia, co odmietaju auto registrovat do online sluzieb (over the air updaty, otvaranie a lokalizacia na dialku a pod)
USA asi ani nevyrába telefóny, či? Alebo ak sa berie aj Motorola a iPhone ako americký tak potom ok.
Ovela vacsie riziko pre bezpecnost spolocnosti je unik dat do autokratickych/dikratorskych rezimov ako su Rusko a Cina, ktore nedodrziavaju ludske prava a su viac ci menej nepriatelsky nastavene voci demokratickemu svetu (kedze demokracia predstavuje ohrozenie ich systemu).
V pripade Ciny plati, ze v kazda vacsia firma ma svoje napojenie na armadu alebo vladu a nou dosadenych ludi, nieco ako boli politruci.