Nuz financovali ich akcionari automobiliek a cinska vlada.
A nikoho z nich nezaujima automobilovy park a uroven vzdelania na slovensku. Ze robime smetny kos europe, ktora si k nam vyvaza to, na com uz jej obyvatelia nechcu jazdit, to je len a len nasa vec. Odvratitelne umrtia uz ale seru aj tych na zapade, preto su aj v tomto ukazovateli o roky lepsi od nas. A marsel presne ukazuje, v com je u nas ten problem. No a co ze skape o 10-15r prv, hlavne ze to bolo lacne..
A das nejaky odkaz, kde bezne jazdia flotilove diesle dialnice za 5litrov (co by aj tak bolo za 7,5e vs 4,45 zse drive. Moja skusenost je, ze si cucnu viac, lebo ved 110 na tej dialnici chodi malokto...
Vďakabohu sa u nás vzduch mení veľmi rýchlo. Nie sme v smogových oblastiach v bezvetrí uveznení týždne - tam by sa tie EV ozaj hodili.
Nemyslím si že jazdíme na niečom čo inde nechcú. Na západe sa zbavujú 5-ročných áut, lebo je pozáručná oprava u nich drahá a sami si to opraviť nevedia. To že na slovensku sme šikovní a ešte väčšina z nás si základné opravy vie spraviť sama (olej, fltre, brzdy, tlmiče, nápravy, elektrika, atď ...) - je práve dúvod, prečo sú pre nás jazdenky zaujímavé. A nevidím to ako problém jazdiť na staršom aute. Skôr ako zo smogu z áut tu človek skape zo 4x prebaľovaného mäsa po záruke a iných bludných potravín ktoré ku nám dovážajú z okolitých krajín.
Za 50 tisic ja už mám náklady na naftu na 300tis km predplatené, takže jazdím zadara. Zatiaľ čo EV pokúpe za 50 tis. má ešte náklady na nabíjanie.
Keby som jazdil 20tis km ročne (čo nejazdím) ... tak miniem 1200 L nafty za 2160€.... za 10 rokov to je 21600€+15tis za auto = 36600€. Tak miniem oveľa menej peňazí ako potrebujem na kúpu nového EV v rovnakej kategórii auta.
cokupit
Za 5 l/100 km jazdí napr. Passat 2.0 TDI. A k tomu dojazd cez 1000 km. Cenovo a veľkostne porovnateľný iD 7 má pri 130 km/h spotrebu 23 kWh, v zime ešte vyššiu a pritom o 29 % nižší dojazd. Na ďalších 200 diaľničných km sa nabije za 20 min.
Pri najlacnejšom programe ZSE za 89 € mesačne s voľnými 400 kWh je ultra nabíjanie za 0,29 €/kWh, takže na 4,45 € sa dostane jedine s čakaním na pomalých nabíjačkách. A tí, čo jazdia po diaľnici veľmi čakať nechcú.
Keby som jazdil 20tis km ročne (čo nejazdím) ... tak miniem 1200 L nafty za 2160€.... za 10 rokov to je 21600€+15tis za auto = 36600€. Tak miniem oveľa menej peňazí ako potrebujem na kúpu nového EV v rovnakej kategórii auta.
Tesla 3 s najazdom 100k zacina okolo 25k eur. Ked porovnas jazdenku s jazdenkou, tych 10k co das navyse oproti tvojej modelovej jazdenke sa vrati v rozumnom case.
On zasadne neporovnava porovnatelne, lebo by to tak nejak nevyslo.
Bicycletour ano ten passat tak vie jazdit, teoreticky. Realne jazdi priemerne za 6,4, preto som sa pytal, ci tu je realne niekto kto napr vo firme jazdi dialnice za 5l
Tych 89e je pausal, za ktory si kupis 400kwh, co je tych cca 2000km. A je jedno, ci to nabijas na ac, dc, alebo ufc. Ked to prejazdis, dalsie si kupujes za 0,29 € za kwh, opat rovnaka cena na ac, dc aj ufc. Nizsie pausaly uz maju ceny dodatocneho nabijania zavisle od rychlosti. https://zsedrive.sk/
Zoidberg Stále mi to nejako nevychádza. Pri mojom variante mám za 25 tis. auto a 5 rokov jazdenia zadara (pri 20tis.km/ročne) a pri tom tvojom mám auto za 25 tis + 1000e ročne na elektriku (12x89)= 30 tis. V horizonte 10 rokov už bude asi na tom lepšie elektrika, ale stále je tu faktor komfortu pre spalovák z hľadiska možnosti dodávky paliva v núdzi (napr. zima+havária na dialnici+zápcha+čakanie=kúrenie)
Môj ročný nájazd býva tak 7tis.km a to ma tá elektrika nikdy nevýjde lepšie ako spaľovák.... mne keď sa pokazí motor tak za 100 eur kúpim druhý aj s výmenou. Pri pokazenej batérii to asi výjde omnoho drahšie ...
cokupit
Spotreba 6,4 l pri všetkých ročníkoch. Treba porovnávať porovnateľné a nie 10 ročné autá s novými modelmi elektromobilov. Pri modeloch vyrobených po roku 2020 je priemerná spotreba 5,8 l/100km. A to ešte nie je zrejmé či jazdia najmä v meste alebo po diaľnici a aký typ naftového motoru majú.
Po 2000 km nabíja za 0,29 € a musí čakať na nabíjačke pol hodiny. A keďže čas sú tiež peniaze, tak ľudia, čo jazdia po diaľnici zostávajú väčšinou pri spaľovákoch.
Navyše spotreba 23 kWh/100 km nie je tiež normou a pri daždi, vetre a hlavne v zime je oveľa vyššia.
@trioniq
Priemernú spotrebu má Passat 2.0 TDI na diaľnici 5 litrov. To chcem vidieť nejaký elektromobil v takej triede a za takú cenu. A nielen v lete.
Nechcem zbytocne prilievať elektrolyt do baterkovej debaty;) len pripomenúť, v porovnávaní benzín+nafta Vs elektro nezabudnite na LPG;)
Zaokrúhlene čísla po 20tkm, spotreba 7, náklady/100 5.2e . Max spotrebu jednej nádrže, čo som videl/zaznamenal bolo nad 10l pri rýchlej diaľničnej jazde. (Stále tesne nad 7e/100km)
Elektro by som nemal kde nabíjať, pri rozhodovaní bola síce v užšom výbere aj Honda Jazz (phev myslím), no vyhrala penazenka a rozum (alebo hnusny oportunista, nazvite si to ako chcete;))
Obstarávacia cena povedzme 20-25 (podľa času a výbavy), veľkosť rodinná.
Čiže momentálne to (ešte stále) nie je optimálne pre všetkých, teda myslimze to sa snažia povedať aj jezus a bicycletour.
Nacvaknes plynový kábel, za pár minút nabijes batériu, platíš 20 30e a máš pokoj na 400+ km
Emisie podľa STK rozprávkovo nízke. Cena nového 6r dozadu 12500.. na toto nemá ev odpoveď...
@trioniq
Priemernú spotrebu má Passat 2.0 TDI na diaľnici 5 litrov. To chcem vidieť nejaký elektromobil v takej triede a za takú cenu. A nielen v lete.
Nacvaknes plynový kábel, za pár minút nabijes batériu, platíš 20 30e a máš pokoj na 400+ km
Emisie podľa STK rozprávkovo nízke. Cena nového 6r dozadu 12500.. na toto nemá ev odpoveď...
kolko áut naplniš plynom za "5min" ? 2-5? potom pol hodinu čakáš kym sa to natlakuje. genialne
20-30e na 400 sa ti zdá málo ?
za 20e zvladne EV 400 na rychlonabijačke, ak tam zakomninujes nejake domace nabijanie tak si hlboko pod 20e
pri 19,3 kwh/100 stojí 400km - 22,4e na DC
pri domacom nabijani to vyjde na 12,2e
pri mestskej spotrebe okolo 15kwh a domacom nabijaní vyjde 400km na 9,54e
kolko áut naplniš plynom za "5min" ? 2-5? potom pol hodinu čakáš kym sa to natlakuje. genialne
neviem odkial mas taku info
lpg plyn je skvapalneny pod tlakom. stojan je s cerpadlom, ktore ma za ulohu cerpat do auta cca 15bar.
pistol sa nacvakne, a stojan ma vypinac... na nic netreba cakat, je to okamzite ako brat benzin.
ev tiez najprv nacvaknes a tukas do stojana.. ci ?
Trionq nevymýšľaj,aká polhodina??
Žiadne čakanie medzi autami
peter120, nech sme korektní, je to o cosi pomalšie ako benzín (najmä ak ideš úplne do plna, nad tlak nastavený na čerpačke), nabudúce to odmeriam (i keď v okruhu X metrov je zakázané používať elektrospotrebiče...pozriem na hodinky;))
Môj pocitovy odhad: dvoj-trojnásobok času tankovania benzínu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A nikoho z nich nezaujima automobilovy park a uroven vzdelania na slovensku. Ze robime smetny kos europe, ktora si k nam vyvaza to, na com uz jej obyvatelia nechcu jazdit, to je len a len nasa vec. Odvratitelne umrtia uz ale seru aj tych na zapade, preto su aj v tomto ukazovateli o roky lepsi od nas. A marsel presne ukazuje, v com je u nas ten problem. No a co ze skape o 10-15r prv, hlavne ze to bolo lacne..
A das nejaky odkaz, kde bezne jazdia flotilove diesle dialnice za 5litrov (co by aj tak bolo za 7,5e vs 4,45 zse drive. Moja skusenost je, ze si cucnu viac, lebo ved 110 na tej dialnici chodi malokto...
Nemyslím si že jazdíme na niečom čo inde nechcú. Na západe sa zbavujú 5-ročných áut, lebo je pozáručná oprava u nich drahá a sami si to opraviť nevedia. To že na slovensku sme šikovní a ešte väčšina z nás si základné opravy vie spraviť sama (olej, fltre, brzdy, tlmiče, nápravy, elektrika, atď ...) - je práve dúvod, prečo sú pre nás jazdenky zaujímavé. A nevidím to ako problém jazdiť na staršom aute. Skôr ako zo smogu z áut tu človek skape zo 4x prebaľovaného mäsa po záruke a iných bludných potravín ktoré ku nám dovážajú z okolitých krajín.
Za 50 tisic ja už mám náklady na naftu na 300tis km predplatené, takže jazdím zadara. Zatiaľ čo EV pokúpe za 50 tis. má ešte náklady na nabíjanie.
Keby som jazdil 20tis km ročne (čo nejazdím) ... tak miniem 1200 L nafty za 2160€.... za 10 rokov to je 21600€+15tis za auto = 36600€. Tak miniem oveľa menej peňazí ako potrebujem na kúpu nového EV v rovnakej kategórii auta.
Za 5 l/100 km jazdí napr. Passat 2.0 TDI. A k tomu dojazd cez 1000 km. Cenovo a veľkostne porovnateľný iD 7 má pri 130 km/h spotrebu 23 kWh, v zime ešte vyššiu a pritom o 29 % nižší dojazd. Na ďalších 200 diaľničných km sa nabije za 20 min.
Pri najlacnejšom programe ZSE za 89 € mesačne s voľnými 400 kWh je ultra nabíjanie za 0,29 €/kWh, takže na 4,45 € sa dostane jedine s čakaním na pomalých nabíjačkách. A tí, čo jazdia po diaľnici veľmi čakať nechcú.
Tesla 3 s najazdom 100k zacina okolo 25k eur. Ked porovnas jazdenku s jazdenkou, tych 10k co das navyse oproti tvojej modelovej jazdenke sa vrati v rozumnom case.
Bicycletour ano ten passat tak vie jazdit, teoreticky. Realne jazdi priemerne za 6,4, preto som sa pytal, ci tu je realne niekto kto napr vo firme jazdi dialnice za 5l
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&powerunit=2
Tych 89e je pausal, za ktory si kupis 400kwh, co je tych cca 2000km. A je jedno, ci to nabijas na ac, dc, alebo ufc. Ked to prejazdis, dalsie si kupujes za 0,29 € za kwh, opat rovnaka cena na ac, dc aj ufc. Nizsie pausaly uz maju ceny dodatocneho nabijania zavisle od rychlosti. https://zsedrive.sk/
Môj ročný nájazd býva tak 7tis.km a to ma tá elektrika nikdy nevýjde lepšie ako spaľovák.... mne keď sa pokazí motor tak za 100 eur kúpim druhý aj s výmenou. Pri pokazenej batérii to asi výjde omnoho drahšie ...
Spotreba 6,4 l pri všetkých ročníkoch. Treba porovnávať porovnateľné a nie 10 ročné autá s novými modelmi elektromobilov. Pri modeloch vyrobených po roku 2020 je priemerná spotreba 5,8 l/100km. A to ešte nie je zrejmé či jazdia najmä v meste alebo po diaľnici a aký typ naftového motoru majú.
Po 2000 km nabíja za 0,29 € a musí čakať na nabíjačke pol hodiny. A keďže čas sú tiež peniaze, tak ľudia, čo jazdia po diaľnici zostávajú väčšinou pri spaľovákoch.
Navyše spotreba 23 kWh/100 km nie je tiež normou a pri daždi, vetre a hlavne v zime je oveľa vyššia.
krisitan najazdil na modely S 400tisíc za 5r modelový ročník 2017
https://fontech.startitup.sk/slovak-na-tesle-najazdil-400-000-km-stale-povodna-bateria-ma-neskutocne-vysledky/
na 2,5 tonovome obrovskom SUV, ma za poslednych 70tisíc spotrebu 23,5kwh/100 pri modeloch Y alebo 3 su tie priemerne dlhodobé spotreby okolo 18kwh/100
tych tvojich 5,8l je tiez len na nejakej hybridnej corolle aj to len v nejakom uspornom eko móde
btw ak jazdis 1000km denne tak si najdi lepšiu prácu musí to byt únavné
Priemernú spotrebu má Passat 2.0 TDI na diaľnici 5 litrov. To chcem vidieť nejaký elektromobil v takej triede a za takú cenu. A nielen v lete.
Zaokrúhlene čísla po 20tkm, spotreba 7, náklady/100 5.2e . Max spotrebu jednej nádrže, čo som videl/zaznamenal bolo nad 10l pri rýchlej diaľničnej jazde. (Stále tesne nad 7e/100km)
Elektro by som nemal kde nabíjať, pri rozhodovaní bola síce v užšom výbere aj Honda Jazz (phev myslím), no vyhrala penazenka a rozum (alebo hnusny oportunista, nazvite si to ako chcete;))
Obstarávacia cena povedzme 20-25 (podľa času a výbavy), veľkosť rodinná.
Čiže momentálne to (ešte stále) nie je optimálne pre všetkých, teda myslimze to sa snažia povedať aj jezus a bicycletour.
Emisie podľa STK rozprávkovo nízke. Cena nového 6r dozadu 12500.. na toto nemá ev odpoveď...
aspoň si pripomenul jednu z mála nevýhod: v búrke nemôžeš tankovať lpg
Priemernú spotrebu má Passat 2.0 TDI na diaľnici 5 litrov. To chcem vidieť nejaký elektromobil v takej triede a za takú cenu. A nielen v lete.
model 3 19,4kwh /starý model/ x0,29= 5,6e
pasat 2.0 tdi 5x1,596 = 7,98
https://www.youtube.com/watch?v=WHkgF-ULHR0
cena
tesla model 3 42 000 https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview
passat 46 590 ešte som vybral iba najlacnejšiu variantu s 2.0 k vybave som sa ani nedostal
https://konfigurator.vw.sk/cc-sk/sk_SK_VW22/V/model-selection/125/CJ534Z12/0Q0Q/CB/@/@?variant=Business
Emisie podľa STK rozprávkovo nízke. Cena nového 6r dozadu 12500.. na toto nemá ev odpoveď...
kolko áut naplniš plynom za "5min" ? 2-5? potom pol hodinu čakáš kym sa to natlakuje. genialne
20-30e na 400 sa ti zdá málo ?
za 20e zvladne EV 400 na rychlonabijačke, ak tam zakomninujes nejake domace nabijanie tak si hlboko pod 20e
pri 19,3 kwh/100 stojí 400km - 22,4e na DC
pri domacom nabijani to vyjde na 12,2e
pri mestskej spotrebe okolo 15kwh a domacom nabijaní vyjde 400km na 9,54e
A prečo porovnávaš Passat a o triedu menšiu Tesla 3?
neviem odkial mas taku info
lpg plyn je skvapalneny pod tlakom. stojan je s cerpadlom, ktore ma za ulohu cerpat do auta cca 15bar.
pistol sa nacvakne, a stojan ma vypinac... na nic netreba cakat, je to okamzite ako brat benzin.
ev tiez najprv nacvaknes a tukas do stojana.. ci ?
Žiadne čakanie medzi autami
peter120, nech sme korektní, je to o cosi pomalšie ako benzín (najmä ak ideš úplne do plna, nad tlak nastavený na čerpačke), nabudúce to odmeriam (i keď v okruhu X metrov je zakázané používať elektrospotrebiče...pozriem na hodinky;))
Môj pocitovy odhad: dvoj-trojnásobok času tankovania benzínu
A prečo porovnávaš Passat a o triedu menšiu Tesla 3?
kludne si tam dosad model Y stojí podobne..
Ešte keby mala také kvalitné spracovanie ako Passat, tak by sa dala porovnať.