niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Pohľadaj si niečo o UHVDC.
Práve na dlhé vzdialenosti je DC celkom zaujímavé.
Ono celkovo je doba taká, že drvivá väčšina zariadení potrebujú DC ( majú v sebe usmerňovač) . Už aj tie blbé 3f motory majú často lacný čínsky menič.
Ev sú stale ešte ako male deti. Snazia sa tvarit dospelo no ich rodicia vedia že ešte niesú pripravené na plnohodnotný život…
jo tak to už tiež neplatí
https://www.instagram.com/p/C5a79wCObWG/
pri nových autach to už neplatí už ani pri nákupnej cene a už vobec nie pri TCO
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://www.startitup.sk/znama-automobilka-vytvara-v-trnave-1-500-novych-pracovnych-miest-od-zajtra-zvysuje-produkciu/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1eE--i4utth5bEmAjhp_nWMj3nakL_ifPbxd5gndiVvBky21MjU6I99Xw_aem_U7V2dbaZiPLJndB4WHPvhA
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
pre mňa som písal
práve na to som upozorňoval, ako tu dávate modelové príklady extrému jednej alebo druhej strany
Aby si chápal prečo mi tieto modelové excely kde sa práve v Octaviu RS mení motor na smiech, tak moje ročné náklady na palivo sú menšie než rozdiel havarijného poistenia môjho auta a EV
ale tým nechcem povedať, že ekonomicky to nie je pre niekoho výhodné alebo minimálne porovnateľné, pre mňa nie, zatiaľ
rovnako ako je nasmiech vymena baterie
"havarijného poistenia môjho auta a EV" to už je tiež tak 2r outdated aj u nás
bicycletour - o co ti vlastne ide? to sa snazis vyvratit ze bev je v principe, a pri relativne rozumnom pouziti aj v dnesnej praxi zjavne/zrejme, efektivnejsie oproti ice? Alebo sa len snazis "zhodit" potencialny prinos bev z dovodu ze maju este maly globalny impact?
a btw, mozes pls vysvetlit preco myslis ze zrovna energeticka hustota bol ten dovod prechodu z uhlia na ropu? Napr., vies mi dolozit ze ako by sa spravil nejaky ekvivalent "dnesneho", "ropneho" ICE, ale s pouzitim uhlia, resp. tuheho paliva?
Opakujem sa asi dost, ale v pripade narastu kapacity bev na ~2-nasobok dnesnych hodnot, dojde vpodstate k vyrovnaniu dojazdov bev s dnesnymi ice pri rovnakej hmotnosti auta. Inak povedane, tvoja "energeticka hustota veleho" ICE vs BEV auta bude vyrovnana. Pretoze su to proste 2 rozne technicke riesenia, a kazde z nich ma nevyhnutne nejake ine dalsie komponenty. Aj uran ma vysoku energeticku hodnotu - ale proste ked raz ma svoje nevyhody, tak pokial nevymyslis nieco "zazracne", tak to tienenie si do auta davat asi nebudes
https://newatlas.com/energy/hysata-efficient-hydrogen-electrolysis/
Celkovy trh novych aut naopak narastol o 4%.
Celkovy podiel BEV narastol z 2,4 na 2,6 %.
Okrem Tesly zaznamenali absolutny medzirocny pokles aj doterajsi lidri ako Skoda, Hyundai.
Z oficialnych dovozov je aktualne cislo 1 s pomerne velkym naskokom VW, ktory sa dotahuje na Teslu (210 vs 233 ks).
ty si mi posunul nezmyselné video, kde sa porovnáva ľudová Octavia RS s teslou
Kde sa porovnávajú ceny nárazníkov, motorov a iných zabavností
Tebe samému hneď na to príde výmena batérie ako blbosť... No čo ti mám ešte na to povedať
Stále ti reagujem rovnako, že na môj prípad je to ekonomický nezmysel
a áno Tesla 3 Kasko = Kasko na moje auto + moje ročné náklady na palivo
Kľudne píš outdated
ďalej ti to už nechám, nakoľko má to nebaví:)
Chcel si Čínu namiesto USA, tak máš mať Čínu. Rekordné rasty predaja elektromobilov v Číne stačia na pár % podiel na celkovej doprave, zatiaľ čo spotreba ropy v doprave rastie rýchlejšie. To len aby si mal kontext tých rekordných predajov.
A na aké palivo sa teda prešlo z doby uhlia a pary v doprave? Vlaková doprava je toho príkladom. Uhlie vystriedali ropné produkty, keďže boli lacnejšie. A lacnejšie boli z dôvodu vyššej energetickej hodnoty, takže stroje mohli byť ľahšie, spotrebovalo sa na ne menej kovov a pod.
Batérie majú rádovo nižšiu energetickú hustotu a to by musel nastať nejaký skok vo vývoji. Zatiaľ elektromobilita priniesla len zdraženie mobility, ktoré je ťahané dotáciami.
vs 1000kg uhlia je ~100$. Aby si mal rovnaku energiu (podla aj tvojej tabulky), tak musis kupit ale cca 1.5 tony uhliad --> 150$
ropa ako taka ani nahodou nieje lacnejsia oproti uhliu. Ale/ a teda zjavne prinasa ine benefity. Napr. dokazes vyrobit male, lahke a vysoko vykonne a omnoho bezpecnejsie motory, oproti parnym strojom. A teda sa ta "extra investicia" do paliva vrati inde.
este raz a naposledy - co nerozumies na tom, ze BEV vs ICE auta ako celky ani nahodou nemaju ani dnes radovy rozdiel v hmotnosti pri ekvivalentnej "vacsine" parametrov? (dojazd, vykon, objem). Opat pouzijem priklad hyundai kona, kedze ju jazdime, bev vs ice je na urovni 200-300kg rozdiel, i.e. ~15-20% vahovy rozdiel, pri 64kWh baterke s dojazdom 300-500km. Kde tam vidis radovy (>10x) rozdiel? Nehovoriac o ocakavatelnom rozdiele s vylepsenymi baterkami v nasledujucich rokoch? Aj keby pocitam s 1000km dojazdom pre ICE, tak ten rozdiel bude teda na urovni ~2x, ani nahodou ani tych 10x. A to sa uz ozaj bavime o zmysluplnosti "potreby" mat 1000km dojazd ako nejaky zakladny etalon.