Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ahojte.
Chcel by som si kupit ebike, ale vobec sa neviem rozhodnut pre motor.
Skusil som si dnes v kopcovom terene (prevysenie 1000m) na striedacku s bratrancom dva bajky.

Kellys Tygon R10 (hardtail) a LAPIERRE Overvolt TR 5.6 27.5 (celoodpruzeny)

Urcite viem, ze chcem celoodpruzeny. Avsak motor Panasonic sa mi zdal ovela vykonnejsi a nemusel som tolko slapat ako pri Boschi. Lenze Panasonic bol cipnuty, ale neviem ci to ma efekt len nad 25kmh alebo celkovo je motor vykonnejsi. Lahsie sa mi s nim slapalo do kopca, s Boschom som musel ovela viac podradit a spomalit aby som vladal. Povodne som chcel Shimano EP8, ale vraj velmi klepe, tak zvazujem skor nieco ine. Vraj dost univerzalny bajk a dobry motor Brose ma aj tento:
BULLS E-STREAM EVO AM4 29
Lenze Brose si ani nemam moznost vyskusat nikde.

Jazdit chcem urcite obcas po rovine, obcas Karpaty, a zriedka na Horehroni.
Dnes mi 625Wh bateria nevydrzala. Tu ma zachranilo, ze nabijacky co sme stretli, vsetky mali Bosch. Ale ani jedna nemala Brose ani Panasonic. Cize z tohoto dovodu ma to taha k Boschu. Lenze vraj ku Kiosk displeju si neviem napojit ziaden merac tepu okrem Apple Watch.

Vie mi niekto poradit nejaky univerzalny bajk, pripadne odpovedat na teito otazky?

1) Da sa nova generacia Bosch Smart System gen5 uz cipnut alebo stale nie?
2) Cip pomaha len nad 25? Cize pri jazde smerom na kopec ze pomahal pocitovo viac Panasonic, je to o cipe alebo vlastnost Panasonic motora?
3) Existuje nejaka mala redukcia z Bosch konektora na Panasonic? Som zaciatocnik a tlsty a bajk som vybil :). Nebit nabijacej stanice, nedostanem sa nazad.
4) Strasne ma to taha k automatickej prehadzovacke od Schimano. Je system od Boschu porovnatelny? Laka ma moznost mat automaticku prehadzovacku s moznostou rucne si prehadzovat.
5) Cital som ze pre Bosch si viem tiez uz cez mobil nastavit krivku motora. Viem si nastavit nejaku razantnejsiu pomoc, kym som zaciatocnik aby sa to viac podobalo panasonicu?
6) Da sa k Bosch motoru napojit nejaky displej, kde si viem napojit nejaky merac tepovej frekvencie? Mojim cielom je snazit sa drzat tep do 130, kde spalujem najviac tukov
7) Prehadzovacka dnes na tom Lapiere bola otrasna. Nevidel som zaradeny stupen. Shimano na Kellyse malo aspon analogovy ukazovatel. Existuje nejaka digitalna prehadzovacka od Bosch, kde mi na displeji ukaze zaradeny stupen?
8) Neexistuje ziaden motor, ktory dokaze jazdou dole kopcom rekuperovat energiu do baterie?
9) Na Lapiere sa mi asi prehrievali brzdy - obcas piskali. Ale brzdili ovela lepsie ako na Kellyse. Bolo to asi mojou hmotnostou. Ci mohlo to byt aj niecim inym? (PS: 110kg)
10) Existuje najaka moznost dat za bicykel svetlo, ktore imituje brzdenie? teda ked brzdim, svieti na cerveno?
Zobraziť komentár 10.08.2024 - 22:31:20
00
1. zatiaľ posledná aktuálna verzia Bosch CX je gen4. čipnúť sa asi dá, nájdeš v inej téme tu vo fóre
2. čip iba posunie hranicu vypnutia motora nad 25 kmh. Panasonic má o 10 Nm vyšší krútiaci moment ako Bosch, preto viac pomáha jazdcovi
3. nie, nabíjacie stanice zatiaľ ani nemajú káble pre Smart System, treba si nosiť nabíjačku
4. netreba byť lenivý a treba sa naučiť radiť, pri 1x niečo to nie je žiadny problém
5. nejaké úpravy sa v app Flow urobiť dajú, ale app 10 Nm motoru nepridá
6. k Smart System sa už dajú pripojiť aj hrudné pásy, alebo HR z Garmin hodiniek 7. pozri bod 4.
8. nie
9. aj tvojou hmotnosťou, aj modelom bŕzd, aj rozdielnymi platničkami, metalické vs organické
10. áno, pozri Aliexpress
Zobraziť komentár 11.08.2024 - 06:02:40
02
Super vdaka za odpovede. Ale teda bod (Edit mal som na mysli bod 3) ma vobec nepotesil, ze bosch este aj konektor zmenil? Teda kupim si novy bajk a nebude mi pasovat na aktualnych nabijackach vlastne Bosch konektor :(
Tu musi zakrocit EU, tak ako s USB-C, tak ako pri elektromobiloch Type 2 a CCS.

A ten bod (4).... no ja radit viem. A pocitovo som citil kedy mam dat nizsi a kedy vyssi. Ale snad tie digitalne prehadzovacky dokazu zobrazit cislo an displeji. A manzelke by bol automat super.

Ale teda najhorsia info je to neexistencii redukcie pre nabijacky/motory.


Naposledy upravil janacmarek dňa 11.08.2024 - 17:35:39, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 11.08.2024 - 16:58:08
00
automatické radenie pre e-mtb je podľa mňa blbosť, podobne ako ABS. každý človek je úplne iný a aj keď sa ten systém dajme tomu niečo dokáže naučiť, nikdy to nebude úplne ono. pre city či cargo ebajky ok, tam vidím využitie. na radenie bez ukazovateľa sa dá rýchlo zvyknúť.
Zobraziť komentár 11.08.2024 - 17:24:42
00
Zle som napisal. Chcel napisat bod 3.
Zobraziť komentár 11.08.2024 - 17:34:21
00
keyboard_arrow_up