Lokalizácia
Formulár sa odosiela
no mensie suple asi nechcem,
teraz som to meral a predny aj zadny maju ledva 59mm na 30mm rafkoch. a vraj 62-622, haha.

este som nasiel Onza Porcupine 29x2.60
ten by nemal byt az tak tazky (890g) ale neviem ako ta zmes
Zobraziť komentár 01.12.2024 - 20:07:38
00
Nejak stale nechapem tu potrebu sirokeho plasta. V snehu, pripadne blate ta podrzi dezen a nie sirka. A uzsi plast sa lahsie "prereze" tou breckou. Mari sa mi, ze to aj tu aj ktosi spomina, ze siroky plast plava na snehu/blate ako cln. Inak divne, ze mas tie NN take uzke. Ja mam 2,4" na 27,5"/30mm rafiku sirku 62mm. Modro pasikove.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 06:41:28
07
presne tak-ja nevylučujem možnosť,že by som dal dopredu-ak bude treba,verziu Trail,ale 2,25" nech sa do blata lahšie zareže
zatial ten Cross 2,4" nemá chybu-a opravím aj svoj postreh,že po asfalte odvaluje trochu horšie ako Tufo XC14/12.
Už sa obrúsili tie fúziky na štuploch,teraz valí po asflate parádne-odskúšané "špeciálne" , vysvetlím:

bol som na výjazde z parťákom,má obuté Maxxis rekon 27,5 x 2,4" , keď sme jazdili spolu a mal som ešte obuté tie Tufo XC14/12,tak dolu kopcom po tvrdom povrchu sme šli rovnako rýchlo,ani jeden z nás nemusel pribrzdiť alebo prišliapnuť do pedálov,aby sme dorovnali rýchlosť.
Teraz keď ja pustím brzdy,tak sa mu okamžite začnem vzďalovať-z toho teda usudzujem,že to je kvôli tým plášťom-on na svojom biku nemenil nič,čo by ho spomalilo.

Máte niekto link na nejakú tabulku.kde je meraný valivý odpor tých Cross 2,4" ?
Celkom by ma zaujímalo,čo im namerali ;)
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 08:00:03
02
arrow_leftRANDAL napísal:
Nejak stale nechapem tu potrebu sirokeho plasta. V snehu, pripadne blate ta podrzi dezen a nie sirka. A uzsi plast sa lahsie "prereze" tou breckou. Mari sa mi, ze to aj tu aj ktosi spomina, ze siroky plast plava na snehu/blate ako cln. Inak divne, ze mas tie NN take uzke. Ja mam 2,4" na 27,5"/30mm rafiku sirku 62mm. Modro pasikove.

No keby som mal aspon tych 62 tak by som mozno nehladal ale ked to tak funguje ze kupis 2,4 a mas 2,25 tak ?
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 08:38:33
00
Na endure v karpatoch som jazdil v lete vzadu vacsinou Minion SS, na zimu som nahadzoval Ardent. V 2,4" na 30mm. Na agresivnom HT celorocne Ardenty v 2,4" vzadu, vpredu nieco agresivnejsie z Aggressor, Assegai, Dissector alebo tiez Ardent. Cisto na Ardentoch som odjazdil jedno kalnicke blatove enduro na rigide a jedno dalsie na HT-cku. Nejak nerozumiem tomu sirokemu plastu a agresivnemu vzorku na xc.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 08:54:29
00
Istoty ? ardent som vozil na 27,5 a teda ten plast je hodne neisty a dopredu by som ho asi nedal.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:16:01
00
Dano5 si pribral :lol:
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:25:48
00
arrow_leftRANDAL napísal:
Nejak stale nechapem tu potrebu sirokeho plasta. V snehu, pripadne blate ta podrzi dezen a nie sirka. A uzsi plast sa lahsie "prereze" tou breckou. Mari sa mi, ze to aj tu aj ktosi spomina, ze siroky plast plava na snehu/blate ako cln. Inak divne, ze mas tie NN take uzke. Ja mam 2,4" na 27,5"/30mm rafiku sirku 62mm. Modro pasikove.

Ano a fatbike vymyslel asi nejaky debil co nevedel ze do snehu je najlepsi cestak ?‍♂️
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:34:58
01
v sypkom snehu kde sa prepadas az na podklad je lepsi uzsi plast. cim sirsi tym vacsi odpor. naopak na udupanom snehu kde ides po povrchu je lepsi sirsi.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:39:15
03
Cize je najlepsie nosit dve sady kolies a prehadzovat pocas vyjazdu :D
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:40:39
03
arrow_leftGusto0 napísal:
v sypkom snehu kde sa prepadas az na podklad je lepsi uzsi plast. cim sirsi tym vacsi odpor. naopak na udupanom snehu kde ides po povrchu je lepsi sirsi.

A nerobi nahodou vacsi odpor ten sneh ktory musis pretlacit s prepadnutou uzkou pneu ? So sirokou ides viac po povrchu na akomkolvek snehu, cize mensi odpor snehu
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:44:32
00
v sypkom sa prepadnes aj s fatbikom. opytaj sa tych co ho jazdili. u nas moc udupaneho snehu nemavam a ked som prezul na 2.6" tak to bolo poriadne citit, ze to proste nechce ist.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:52:57
01
Samozrejme ze pocas zimy- snehu, sa to meni v podstate stale, chvilu je lepsi uzky, chvilu sirsi... si nevyberes... :lol:
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 09:59:14
00
Preto už HT na zimu neprezúvam. Tam, kde bolo málo snehu tak prešli Fasttrak/Renegade 2,35, kde ho bolo viac tak som musel tlačiť tak či tak, aj keď som mal plášť s výraznejším dezénom, napr. Hutichinson Taipan vpredu, vzadu. Teraz som tam nechal Tufo XC12 vpredu aj vzadu ešte z leta, tak uvidím, či to je to správne kombo :-D


Naposledy upravil lukjur dňa 02.12.2024 - 10:22:01, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 02.12.2024 - 10:17:39
00
Staci si precitat nieco od Kopku a clovek zisti ze sa i na fatbiku stale s tlakmi hra. Prejde par km, zacne sa mu to borit tak sfukne, par km dalej mu to plava tak prifukuje. A dookola. Cize ani ten fatbike nie je do snehu uplny zazrak. Podla snehu sa to tiez vie borit a tiez to vie plavat. V BA podmienkach kde je sneh par dni do roka, minimum prasanu a i to su hned udupane skoro vsetky chodniky, nejake strasne siroke plaste netreba. Jazdi sa pomalsie tak staci podla podmienok sfuknut plast. Skor je tu blato s listami, zamrznuta poda alebo obcas cisty lad tak by mal stacit mozno trochu agresivnejsi vzor, kludne i na ukor menej odolnej bocnice. Mozno ak by som siel hreben Karpat po snehu, kde chodi v zime minimum ludi tak by som rozmyslal nan 2,6 ale zmysel by mi to nedavalo.
Zobraziť komentár 02.12.2024 - 10:21:04
01
keyboard_arrow_up