Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ak si človek dopredu naskrutkuje nipel na zavit špice po koniec závitu a overí si ze špica presahuje povedzme 4mm tak pri dotiahnuti výpletu môže si byť isty že všetko pod túto hodnotu je v pohode.
Zobraziť komentár 18.01.2025 - 17:16:35
00
Skvelé! Tak to potom nepotrebujeme trebars na 29” dlzky od 288 do 296 ale bude stacit na vsetko trebars 292mm. :) Presah 4 mm je pekne pritiahnuty za vlasy.
Zobraziť komentár 18.01.2025 - 20:56:54
00
Nie za vlasy,len tak prstom som myslel 😀
Zobraziť komentár 18.01.2025 - 23:04:59
00
Nechapem ako moze o 1-2mm dhsi spic ovplyvnit ozdiel napnutia vypletu ak nie je nipel na doraze a da sa este stale pritahovat. Podla chapika z parktoolu na YT je lepsie ked spic o 1-2 mm trci ako keby mu 1-2 mm chybalo. Jedine co moze ovplyvnit rozdiel napnutia pravej a lavej strany je podla mna konstrukcia rafika a naboja.
Zobraziť komentár 05.02.2025 - 09:43:38
00
Sapim ma mrte podloziek na kazdy typ rafika https://www.sapim.be/nipples/washers,
tu o nich pekne ujo rozprava https://www.youtube.com/watch?v=J4TkQj9bLac

Ja som doteraz používal len ich univerzalne Sapim HM
https://wheelbuildingparts.com/product/sapim-hm-internal-stainless-steel-cupped-nipple-washer/

Ale na rovne dno su ocividne vhodnejsie ich jednostranne Sapim MS
https://wheelbuildingparts.com/product/sapim-nipple-washer-ms-stainless-steel/#
alebo obojstranna verzia Sapim MG
https://wheelbuildingparts.com/product/sapim-nipple-washer-mg-stainless-steel/
ktora sa mi velmi podoba na Newmen MG
https://www.bike-components.de/en/NEWMEN/MG-Washer-Nipple-Washers-70-pcs-p56767/

=> Mate s MS alebo MG niekto skusenosti?

Prílohy:

Sapim washers.png
Sapim washers.png 83.52 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 13.02.2025 - 13:19:51
00
Akú osmičku este tolerujete na cestnom biku . 1mm 0.5mm?
Zobraziť komentár 09.03.2025 - 12:29:28
00
Tak som na RaceFace ARC30 nepouzil Sapim MG, lebo potrebuju uplne rovne dno, ani Sapim HM, lebo tie malo zvacsuju plochu pod hlavou nipla a pouzil som DT swiss prehnute podlozky, maju najvacsi priemer 8,5mm a pekne sadli na prehnute dno rafika.

Prílohy:

IMG_20250315_172718.jpg
IMG_20250315_172718.jpg 148.9 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMG_20250315_152616.jpg
IMG_20250315_152616.jpg 75.1 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMG_20250315_161216.jpg
IMG_20250315_161216.jpg 80.19 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMG_20250315_152407.jpg
IMG_20250315_152407.jpg 76.53 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 15.03.2025 - 20:06:03
00
Keď si všimneš na DT podložkách sú jamôčky aby sa dalo pozrieť či sú dobre usadené v prehnutom dne ráfika. Táto čo máš na prvej fotke je priečne..... teda, neusadená
Zobraziť komentár 15.03.2025 - 21:23:48
01
Aháaaaa, uz ich vidim, to som si nevsimol, vďaka za radu, dostelujem ich podla tych bodiek.

Na kluci som aj citil ze sa pretacaju spolu s niplom, menil sa rytmicky odpor ale nevedel som o bodkovej fičúre, uz som ju vygúglil. 👏

https://www.bicyclespokes.com.au/shop-1/p/dt-swiss-phr-washers
Zobraziť komentár 16.03.2025 - 09:44:49
01
Ahojte, vcera som si vyskladal cestne karbonove kolesa nextie. Tenzne napol vyplet, vycentroval, obul som bezduse a ked som ich fukol napnutie spicov strasne pokleslo. Napol som spice este raz a rano siel do prace. No po ceste sa mi opat vyplet uplne uvolnil. Poradite mi kde moze byt chyba? Podotykam niple su s lepidlom.

Drat Pillar PSR X-Tra1422 Aero Straightpull
Nipel DT Swiss Squorx Pro Head Alu Pro Lock.
Rafik Suncycle Sonic45 Carbon Tubeless
Set nabojov Nextie Rollingstar II Road Disc Straightpull CL.
Zobraziť komentár 09.04.2025 - 06:45:42
00
To uvoľnenie výpletu po nahodeni plášta som si všimol aj na svojom kolese.
Zobraziť komentár 09.04.2025 - 07:08:03
00
Ak sa povolil vyplet aj po jazde tak nebol dostatočne usadený. Zmäknutyý vyplet po nafukani je bežný jav, ráfik sa pod tlakom "zmenší"


Naposledy upravil FiLus dňa 09.04.2025 - 08:05:44, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 09.04.2025 - 07:33:26
10
arrow_leftFiLus napísal:
Ak sa povolil gyplet aj po jazde tak si nemal dostatočne usadeny vyplet. Zmäknuty vyplet po nafukani je bežný jav, ráfik sa pod tlakom "zmenší"

Mna to prekvapilo lebo to bolo tak volne ze som si prv vsimol ako zacalo koleso lietat, tak som zastavil, pozrel na niple ak by tam v nich nebolo lepidlo tak by som ich rukou dotiahol. Ako to potom urobia na zakazku? Pred jazdou som uz 2x vyplet napol a aj tak ostal po jazde ako slama.
Zobraziť komentár 09.04.2025 - 07:57:25
00
Robí sa prepruzenie, koleso vystavis axialnemu zaťaženiu niekoľko krát pocas centrovania ... Uvoľnenie to síce úplne neeliminuje, ale vyznamne zníži...
Zobraziť komentár 09.04.2025 - 08:00:51
00
Tu bude problem asi inde.
Nikdy som nemal takyto problem po nahodeni plasta.
A to som si vypletal koleso amatersky bez dakych speci pripravkov.
Zobraziť komentár 09.04.2025 - 08:01:12
00
keyboard_arrow_up