Jazdil som Speedera aj Thundera 36c a bez toho aby som ich priamo vedla seba porovnal neviem povedat ci a aky je rozdiel v rychlosti. A ci vobec, navyse to bolo aj na inych bikoch. Speedera som mal ako celorocne obutie, s prevahou ne/ciest. Thundera som prezuval na zimne obdobie ked som jazdil semislicky, pre vacsi
grip a bezpecie na cestach. Rozdiel v rychlosti som nejak nevnimal, maximalne nejake subjektivne pocity zo zaciatku "ze to nejde" kvoli dezenu, ale objektivne to zhodnotit neviem, priemerka klesla len velmi nepatrne, samozrejme aj vplyvom nie tak rychlych jazd cez zimne obdobie. Urcite to bolo aj tym ze su velmi lahke a vyrazne neposkocila hmotnost. Kazdopadne jazdim stale to iste ci Speedera, Thundera, ss, akurat na tych Thunderach som mal vacsi pocit istoty vdaka najvacsiemu dezenu z nich. Defekt som mal na nich jeden, na speerach samizda ziadny, mozno max. tiez jeden. Akurat sa mi zdalo ze na cestach isiel dost dole dezen, ale celkovu vydrz zhodnotit neviem, jeden som sekol po necelych 2k km tak som ich nedojazdil. V mojom nastaveni, s prevahou ciest by som ich ale neuprednostnoval, kvoli osobnym preferenciam.
Suma sumarum ty uvadzas pomer ciest/terenu takmer vyrovnany, isiel by som rozhodne do Thundera, ak zmestis tak 40c pre pohodlie a tiez grip. Rozdiel na ceste nepostrehnes, ak hej bude minimalny, omnoho viac ocenis grip v gravelovom terene.
P.S. po tych Thunderach som prezul na Schwalbe g-one allround a to uz som rozdiel citil. Je to takmer stvrt kila na plastoch (aj ked su takmer hladke) a doslova som citil ako musim roztacat
kolesa pri zrychlovani. Samozrejme bolo to len na prvych jazdach a uz sa to vytratilo, ale bolo to citelne. Paradoxne priemerka cca rovnaka ako na tych Thunderach, takze opat len pocit
