Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 5. 5. 2018
Príspevky: 3 245
1/ Ja som našiel prieskumy, kde priemerný cestujúci za deň využije 3,5 cesty (nastúpi do vozidla, odvezie sa a vystúpi = 1 cesta), keďže niekto použije 2 spoje, niekto 4 spoje, niekto 6 spojov, preto 3,5. Ale OK, ak tvrdíte, že teda to číslo je 2,32, tak pri 726 tisíc sa bavíme, že 312 900 ľudí. Takže tvrdíte, že za 20 dní v BA bicykluje 15 650 cyklistov/deň
2/ ak je podiel dopravy v MHD okolo 33%, tak mi to nesedí, ak sa tvrdí, že IAD má podiel 54% cca. To by znamenalo, že pri priemernej obsadenosti vozidla menšej ako 1,05 (presné číslo si nepamätám), tak podľa toho by sa malo po BA hýbať 987 tisíc ľudí (podľa všetkých prieskumov cez SIM karty sa nedostali cez 850 tisíc) a malo by teda po Bratislave jazdiť cca 508 tisíc áut plus mínus. Čo mi nejak nesedí potom.
3/ len je rozdiel, že vo Viedni kvôli cyklistom neobmedzili ani nespomalili VHD. To je to, na čom som poukazoval. Vďaka cyklopruhu na Vajanského MHD v dopravých špičkách jazdí dlhšie o 5-10 minút ako predtým. Električky sa tam kvôli zelenej vlne pre cyklistov naťahuje meškanie o 1-5 minút, čo je pre niekoho nemenovaného je "pár mikroskopických úprav kvôli pešej a cyklistickej doprave, že nejako zásadne spomaľuje MHD, nie je oprávnené, pretože ide o zanedbateľné spomalenia". To že zrazu cestujem o 5-10 minút viac ako predtým mi nepríde zrovna zanedbateľné. Tak isto je aj trápne tvrdiť, že ak som nížil počet pruhov a kvôli tomu tam mešká MHD nie je problém zníženého počtu pruhov. Ubudol pruh, pribudla cyklotrasa namiesto a vzniklo meškanie. Istý diskutujúci to prirovnal k situácii, že manžel mláti svoju ženu a ona sa na to sťažuje, tak ju začne mlátiť palicou, lebo však ju nebije on, ale palica. Zvýšený prechod spôsobil, že tade už nejazdia dlhé trolejbusy, lebo tade neboli schopné prejsť a rozbíjali si podvozky o ten zvýšený prechod zníženie kapacity linky , dokonca aj tie krátke tam musia ísť krokom, aby tam neobili podvozok, na Molecovej smer Hany Melíčkovej niekto zabudol presunúť trolejové vedenie a to spôsobuje trolejbusom problém a majú kvôli tomu zníženú rýchlosť. Ak sa bavíme o Dunajskej, samotné mesto cez MIB si dalo vypracovať plán, kde sa uvažovalo, že na Dunajskej by bola obojsmerná premávka pre trolejbusy, ktoré by mohli pokračovať pred Starú tržnicu a tam vyložiť ľudí a malo to odbremeniť Cintorínsku ulicu a zrýchliť cestovanie MHD. Samotný Vallo to mal vo svojom Pláne Bratislava. Tým, že to, čo vznikne na Dunajskej proste nedovolí tú zmenu trolejbusov a tie sa ostanú plaziť po Rajskej, či Cintorínskej.
4/ nikdy som nebol proti cyklotrasám, ale som proti fušerinám. Samozrejme, pár ľudí tu si potľapkáva ramená, že aha, ako sme ukázali autám, ale to, že si to odniesli tisíce cestujúcich v MHD, už ich netankuje, aby sa pár desiatok ľudí pohodlnejšie odviezlo na bicykli.