Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zdravím. Má zmysel rozmýšľať ako prerobiť moj trekingový bicykel (https://kolo.cz/clanek/kellys-neos-2013) a nahradiť jeho radenie (prešmykač, kľuky, prehadzovačka) za gravel radenie (napr. Shimano 105, prešmykač, kľuky, prehadzovačka). Ide mi o to, že ma láka gravej bicykel svojou rýchlosťou, ale nevyhovuje mi jeho športový posed. Radšej preferujem pohodlný trekingový posed a kochať sa okolím pri vyššej rýchlosti nielen na ceste ale aj v prírode. MTB traily nepreferujem.
Zobraziť komentár 13.03.2025 - 15:10:49
00
Ak preferujes pohodlnejsi trekingovy posed potom ta nelaka gravel. Neviem co by si ziskal vymenou komponentov na tomto starom tazkom rame.
Zobraziť komentár 13.03.2025 - 18:37:27
00
Co chces dosiahnut? S tym co mas by si pri kadencii 80 mal vediet dosiahnut rychlost takmer 46,5 km/h, pri kadencii 70 zase 40,7 km/h. Ak to chces menit tak je otazne ci kazeta bude sediet na orech respektivne na naboj, ci ti sadne sirka zadnej stavby, ci ti sadne do ramu 52 alebo vobec 50z dvojprevodnik a vo vysledku ti to da pri 50z o 2-2,5 km/h vyssie rychlosti pri rovnakej kadencii. Myslim ze tie prevody nie su to co ta brzdi.
Zobraziť komentár 13.03.2025 - 19:01:25
00
Po hlbšom zamyslení musím uznať, že máte pravdu priatelia. Gravel ma upútal svojou kombináciou rýchlosti cestného bicykla a ľahkej prejazdnosti terénom trekkového. No čo mi na skúšaných graveloch nesedelo bol moc športový posed. Na môj vkus by to chcelo niečo s rukami vyššie. Môj bike je kus poctivého železa a dá sa povedať, že som naňho citovo naviazaný tak som mu chcel vdýchnuť nový impulz, ale ako hovoríte, treba sa na to pozrieť naozaj triezvo. Ďakujem za vaše odpovede.
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 10:18:35
02
Alebo je alternatíva kúpiť niečo vhodnejšie- gravel s rovnými riaditkami ( fitness bajk), niečo ako toto:

https://www.sportservis.sk/fitness-bicykle/giant-fastroad-ar-advanced-2-misty-forest/#velkost-cestneho-bicykla58-cm
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 18:52:05
00
Mam podobny bicykel: https://kolo.cz/clanek/kellys-axis-2010/kategorie/cross-2010 akurat ešte staršia šunka.
Ja som premýšľal iným smerom.. Či by nebolo vhodné za pár korún ten bajk trochu odľahčiť = zhodiť nepotrebnosti, vymeniť tú 2.5kg vidlicu čo tam je za niečo rozumné, prezuť plášte... Sadu, brzdy a pod by som tam nechal. Proste dať do toho par korun než sa rozhúpem a kúpim poriadnejší allroad/endurance.

Čo myslíte?

Vidlicu som hľadal, oceľovka sa dá kúpiť nová za cca 25€, hliník tak za 60... Nie je toho už na trhu veľa čo by bolo pre V-bdzdy a na bazároch tiež nič moc.
Zobraziť komentár 03.05.2025 - 22:04:03
00
Hliník daj...prevody 2x10.barany.nejake bazároch cestne páky a si v podstate hotový...
Ešte asi dlhší predatavec
Zobraziť komentár 04.05.2025 - 12:02:49
00
Ak má súčasná vidlica 48cm axle to crown a potenciálna nová (force trek 29 al) má 43.5, je to prúser?
Zobraziť komentár 05.05.2025 - 06:38:22
00
No stane sa to že hlávkový uhol sa viac nárovná,bike v predu klesne o tie4,5 CM... Bude vratkejši a kúsok kratši rázvor kolies. Tiež som tak mal na jednom zihadle9.... Nebola to tragédia ale bolo to dosť cítiť ...
Zobraziť komentár 05.05.2025 - 06:45:37
00
Nič dlhšie ako tých 43.5 som zatiaľ nenašiel tak uvidíme...
Zobraziť komentár 05.05.2025 - 06:48:55
00
keyboard_arrow_up