Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Aha, cize to sa tu moze povedat len Blahu Fica, Harabina,Mazureka Huliaka, Danka, Chmelara, Uhrika pripadne najnovsie na Trumpa, Muska atd. Jako ne ze by neboli, ale slusni ludia rozhodli.A samozrejme ti co mozu tuna zaroven ziadaju dodrziavanie slusnosti. Uplne skoro jak sa bavit zo znepokojenymi matkami o doprave.Oni vedia co je pre slusnych ludi dobre.
Mas pravdu, bavit sa s fanatikmi nema zmysel.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 11:21:08
00
Ja len dufam, edm, ze na tie zastuputelstva chodis len ako sukromna osoba. Ze nie si voleny zastupca ... ja mam stale naivnu predstavu ze aspon obedne parlamenty su vecne slusne a odborne
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 12:44:56
01
edm rychlo sa opustas, takto tvoje bezkarske povstanie voci oficialnym cyklotrasam nevybojujes...
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 13:16:10
01
arrow_leftlapaloma napísal:
Ja len dufam, edm, ze na tie zastuputelstva chodis len ako sukromna osoba. Ze nie si voleny zastupca ... ja mam stale naivnu predstavu ze aspon obedne parlamenty su vecne slusne a odborne


Isteze, ja nie som ziadny aktivista. Sak si tam niekedy zajdi a skus dat nejaky podnet ktory nie je v oficialnej linii strany a potom sem napis ci to s odbornostou tak stale vidis. Specialne sudruh vallo sa mu nepritakava tak to doat nezvlada.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 13:22:29
00
arrow_leftMageZ napísal:
edm rychlo sa opustas, takto tvoje bezkarske povstanie voci oficialnym cyklotrasam nevybojujes...

Jo, si ma dal dole, vzdavam sa.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 13:23:05
00
Dole davas neustale sam seba. Ak je to tvojim cielom, gratulujem, ide ti to vyborne. Ak nie, tak ocividne robis nieco zle.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 13:35:40
04
arrow_leftedm napísal:

To uz je predvolebna antikampan? Nie je priskoro? :) Len Ta zaslepila nenavist voci Vallovi, ze si ten "clanok" zozral aj s navijakom, alebo si toho nebodaj sucastou a je to z Tvojej strany cielene pripojenie sa k Romane Tabak?

Nech uz je tak ci onak, bolo by fajn, ak by si si overoval obsah / kvalitu tychto platenych "clankov" ked uz ich siris dalej. Napr. by Ti mohlo napovedat uz len to, ze je to publikovane nie pod menom autora, ale s podpisom "redakcia". A keby si sa len na moment zamyslel nad tymi percentami uvadzanymi v clanku, tak zistis, ze okrem samotnej vysky platu su to same z prsta vycucane nezmysly. Najviac ma pobavilo toto:
Od 1. januára 2020 sa sadzby pre bytové priestory zdvihli zo 0,4 % na 0,5 % a pre nebytové priestory zo 0,6 % na 0,7 %, čo predstavuje dodatočný nárast o 35 %.

Uz len prostym zamyslenim bez pocitania musi byt aj priemerne inteligentnemu cloveku jasne, ze tych 35 % je uplny nezmysel a realne je to cca 20 %. A riesit zvysovanie dani z roku 2020 v clanku o Vallovom plate v roku 2025 ma aky suvis?

Btw. v roku 2021 mali 4 primatori podstatne mensich miest co sa tyka poctu obyvatelov vyssie platy ako Vallo. Na zamyslenie, nie? Ale tymto nejdem Vallov plat obhajovat. Skor je otazka, preco maju primatori vseobecne az take vysoke platy a ci by nemali byt nejakym sposobom regulovane / zastropovane. Napr. Rybnicek mal vyssi prijem ako Vallo a Trencin ma pritom len devätinu obyvatelov v porovnani s BA. To je teda podstatne väcsi nepomer ako to, ze Vallo ma vyssi plat ako primator Prahy. Kolkonasobne vyssi plat na pocet obyvatelov ma Rybnicek nez primator Prahy, ked ma Praha cca 24 nasobok poctu obyvatelov Trencina? Cize tie platy verejne volenych zastupcov treba riesit plosne na vsetkych postoch a mali by byt nejakym sposobom naviazane na vysledky hospodarenia (ci sa znizuje alebo zvysuje zadlzenie) a na priemernu mzdu. Rozhodne nie je problem len Vallov plat ako sa ten "clanok" snazi navodit.

V kazdom pripade cele toto je len zbytocny flame, tuto medzi cyklistami naozaj nenajdes extra velky fanklub tych, co budu protestovat proti budovaniu cyklotras a rozvoju mesta smerom k trvalej udrzatelnosti...
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 15:22:14
41
Trvala udrzatelnost....slusny buzzword. To by bola zaujimava debata co to presne znamena, ale ako progresivna bezobsazna mantra je to dobre. A cyklisti vravis...tak je fakt, ze ja s tymi par tisic rocne ako taky kondicny doplnok nejaky cyklofanatik nejsom, to je pravda. Auto v BA pouzivam len ked musim bo nenavidim cakat na krizovatkach a stat vdaka vallovi v zapchach takze inak chodim na biku dokonca uz aj do na vacsie tyzdnove nakupy ale to este neznamena, ze nejaky poloblazni ma budu za moje peniaze obmedzovat. Zas na druhej strane, tie cyklopruhy a buspruhy maju jednu vyhodu, okrem taxikarov a mna po nich takmer nikto nejazdi takze de facto urychluju moj prejazd mestom ked uz k tomu obcas dojde.Takze som taky rozpolteny viac menej...
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 18:21:42
00
A este ma napadla jedna vec, jako ok, 35% je blbost ale veta "Uz len prostym zamyslenim bez pocitania musi byt aj priemerne inteligentnemu cloveku jasne, ze tych 35 % je uplny nezmysel a realne je to cca 20 %" ...tak priemerne inteligente najprv tiez pocitaj kym nieco napises. Ci je jako
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 18:38:31
00
No vidis, v konecnom dosledku aj Ty benefitujes z cyklo/bus pruhov ako aj ja. :) Ja osobne nerozumiem ludom co sa vozia autami na vzdialenosti typu 2-3 km. Mozu, samozrejme, ale nevidim dovod, aby sa im mesto prisposobovalo ked oni sa mozu prisposobit mestu. Jasne, mamataxi je situacia ktora sa nie vzdy da vyriesit inak ako autom, ale aj to je casto len o mentalnom nastaveni. Dieta moze chodit do najblizsej skolky / skoly v pesej dostupnosti alebo do takej, co je 2-3 zastavky MHD. To iste aj kruzky. Nie je nutne, aby rodic denne vozil dieta autom na druhy koniec mesta. A o strednej skole sa hadam bavit netreba, to su mladi ludia s OP, ti su schopni sami cestovat MHD aj cez pol mesta ked si vyberu strednu co nie je pri ich dome. Verim, ze postupne sa rozmyslanie ludi zmeni tymto smerom a nebudu stracat cas v tych kolonach kedze to nie je nutne. A Vajanskeho? Tam je predsa elektricka ktora v kolonach nestoji. Ked tretina vodicov aut obsadenych jednym clovekom presadne na bus a elektricku, zrazu ani kolony nebudu a este si mozu cestou aj precitat nieco v mobile, co pri soferovani nemozu. Chce to cas, ale mlada mestska generacia uz nepovazuje auto za nevyhnutnu vec na zivot v meste, takze snad sa to vyvinie pozitivne.

A ad vypocet - ja som si to spocital. Navysenie jednej polozky je o 25 % (z 0,4 na 0,5), navysenie druhej o cca 17 % (z 0,6 na 0,7), cize ked to spriemerujes, je to necelych 21 %. Skus mi objasnit kde sa mylim. :)
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 18:43:45
05
tak 2-3 km..zalezi ake. 2-3km cez kramare alebo od riviery do dubravky neni 2-3 km pri dunaji po nabrezi od botanickej do mesta. hlavne ak neni zrovna leto. fasa sa rozprava tomu kto je sam a bez povinnosti a nic neriesi bo ma cas. a ked uz sme pri tom teda, jasne ze ked odvezies niekam rano decka tak naspat ides sam....to su take tie vallo eko vypocty ze 1 clovek v aute. apropo mhd, jako ok, len neviem preco aj v najhorsich zapchach rano a poobede ak treba to otocim autom rychlejsie a ne uplne o malo jak elektrickou.(skusal som a nikdy viac, v aute aspon sedim, fajcim a pocuvam hudbu). o autobusoch ani nehovorim, to prejde rychlejsie peso snad aj z petrzalky na kolibu nez to urobi ten sightseen tour po bratislave. takze ked to bude apson priblizne porovnatelne mozeme sa bavit. mama taxi tiez nemusim ale tie argumenty co pouzivas su mimo. ale to sme uz v inej debate.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 20:08:04
00
nechces sa vratit naspat na bezkarske forum a prestat tu trolovat ? tu vela pochopenia pre svoje hejty nenajdes
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 20:41:38
00
Mne pripadate jako taki infantilni trolovia tuna viaceri. Ale asi mas pravdu, nema to zmysel, mozno ked budete pocut v hlave take dunive kroky, to prichadza rozum, potom sa ozvite.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 21:17:04
00
Jezus máš pravdu, električka tam v kolóne nestojí. Ale zmenou preferencií na križovatkách, aby cyklisti mali dlhšie zelenú, tak električky dlhšie čakajú a svoju zelenú. A potom tam máš takú drobnosť, že časť ľudí musí chodiť aj autobusmi, lebo električka nejde všade.
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 22:06:21
00
Ked tretina ludi zmeni spravanie, tak kolony nebudu a teda ani autobusy nebudu mat problem. Alebo sa proste casom v buducnosti uplne zakaze IAD v takychto vytazenych zonach alebo aspon v urcitych casoch a povoleny vjazd bude mat len MHD a rezidenti. A samozrejme cyklisti. :) Tym padom sa stane MHD este atraktivnejsou a zrazu aj rychlejsou ako IAD, cize potom uz aj Edo spokojne necha auto doma a pojde MHD, kedze sa mu splni co si vyssie zelal. A aj Ty vlastne zrazu budes spokojny. Cize vlastne chybou Vajanskeho nie je to, ze tam je cyklopruh. Chybou je, ze nie je povoleny vjazd len pre MHD. :)
Zobraziť komentár 30.03.2025 - 22:26:01
05
keyboard_arrow_up