arrow_leftJano1987 napísal:
Jezus máš pravdu, električka tam v kolóne nestojí. Ale zmenou preferencií na križovatkách, aby cyklisti mali dlhšie zelenú, tak električky dlhšie čakajú a svoju zelenú. A potom tam máš takú drobnosť, že časť ľudí musí chodiť aj autobusmi, lebo električka nejde všade.

Kde caka elektricka koli cyklistom?
Na safku stojim kolko krat aj 5 minut a prejdu 2 elektricky a aj auta niekolko krat.
Elektricka tam ma prioritu pred vsetkymi.
30.03.2025 - 23:05:19
01
Jezus ľudí nezaujíma, čo bude o 20+ rokov, ale čo je teraz. Priateľka teraz kvôli situácii na Vajanského a Molecova-Janotova-Hany Melíčkovej cestuje do roboty o cca 15 minút dlhšie MHD ako predtým. Namiesto cca 55-60 minút predtým to je 70-75 minút plus mínus. A nie je jediná. Autom to je cca 25 minút. Podľa prieskumov ľudia sú ochotný cestovať verejnou hromadnou dopravou max o 15-20 minút dlhšie v cca 85% prípadoch, ako keby cestovali autom. To je proste fakt. Môžeš byť geroj ako pár ľudí tu, že má chodiť bikom. Prosím, bikom trasa je 15km a musíš vystúpať na Majerníkovú. Tí ístí geroji nie sú ale ochotný špliapať do kopca popri električkovej radiále smer Dúbravka do kopca.

Mesto spravilo zlé rozhodnutie a nie je ochotné si to priznať. Nikto nevie, koľko to reálne stálo, mesto oficiálne priznáva cca 850-900 tisíc €. Ak by mesto na Rázusovom-Vajanského zriadilo bus pruhy, nájde sa pár jedincov, čo budú remcať, ale väčšinová spoločnosť si povie, že OK, chcú, aby sme jazdili MHD a spravili pre to niečo. Autá boli zarezané. Úloha hotová. Tu je návrh jedného človeka z diskusie na imhd, keď sa riešilo že na Vajanského by boli 2 pruhy pre električku a navrhoval tam aj ako riešiť cyklotrasy v danom priestore, s tým, že predsa len mať tam obojsmernú premávku električiek je plus, ak sa uvažuje, že bude trasa okolo Novej budovy SND, takže je to riešené v rámci tej situácie:

1/ Medzi Mostom SNP a Nám. Ľ. Štúra to ostane ako to je teraz. Od Nám. Ľ. Štúra smer Šafko. Ideme zľava, kde sa dodržia minimálne alebo ale lepšie šírky chodníkov, cyklopruh, pruh pre autá, 2x električkový pruh, pruh pre autá, cyklopruh, ktorý potom odbočí Fajnorovo nábrežie a Gondovu atď. Potom ti tam ostáva dosť miesta na chodník vedľa električkovej trati. S tým, že Fajnorovom nábreží a Gondovej sa zruší pozdĺžne státie na úkor cyklotrasy. Najmenej zásahov, netreba nič zložito prebudovávať, len sa budú musieť posunúť viac na stranu koľaje kvôli tomu, čo je najmenej.
2/ Sme progresívny a chceme spraviť výraznú zmenu. Variant 1/ ale so zmenami, kde zrušíme parkovisko na Gondovej (spraviť z toho miniparčík napríklad). Ulica Fajnorovo nábrežie a Gondova budú prerobené na chodník/cyklopruh/chodník a parkovisko Osobný prístav sa rozšíri čo to bude dovoľovať priestor až po nový chodník/cyklo/chodník (priestor tam je, keďže sme zrušili celú cestu a pozdĺžne parkovanie) bude to vyvýšené. Vjazd na parkovisko bude cez Múzejnú (tam sa nemusí nič meniť) a výjazd cez Prešernovú (zase sa tam nemusí nič meniť. Zrušené parkovisko na Gondovej sa kapacitne presunulo do Osobného prístavu, prípadne je možné to potiahnuť až po roh Fajnorovo/Gondova. Samozrejme, treba potom presunúť protipovodňové bariéry bližšie k Dunaju, nech nám nevytápa parkovisko. Zrazu vieš byť extra chrumkavý, zrušil si úplne jednu cestu, krajší a bezpečnejší priestor pre chodcov a cyklistov a neubudli parkovacie miesta a vyrobil si parčík
3/ to ako to je teraz, ale zrušíš chodník a cyklopruh a stane sa z toho spoločná zmiešaná komunikácia, ale máš tam svoje 2 pruhy pre električky, ale chodci ani cyklisti happy nebudú, ale máš tam 2 električkové pruhy.
4/ smer od Mosta SNP na Šafko: presunieš cyklotrasu komplet na stranu bližšie k Dunaju, to jest chodník, cesta, 2x električka, cesta, cyklotrasa a chodník bude promenáda pri Dunaji. Ideš ďalej, spravíš úpravu ako som spomínaj na Fajnorku a Gondovej + tie parkoviská a máš 2 možnosti. Buď celú trasu zvedieš po Gondovej na Šafko, alebo jedna vetva na Šafko, druhá prejde pod Starý most a medzi Ministerstvom a Euroveou prejde na Pribinovu a konečne vznikne prepojenie cyklotrasou medzi Starým mostom a Mostom Apollo, Pri tomto. Samozrejme som ****, takže zastávka busu bude v pruhu pre autá a budú musieť čakať, kým bude neodíde. Jediná výnimka by bola zastávka pri Moste SNP smer Šafko, ak tam teda chceme vykladať turistické busy. Týmto riešením si eliminoval veľa kolíznych bodov cyklista/auto a cyklista chodec. Budeš ich mať len pri Moste SNP (ten je tam aj teraz), potom pri Nám. Ľ. Štúra (tam pri prechode pre chodcov vieme spraviť betónový múrik, živý plot, čo len chceš, ktorý by vytvoril priestor pre chodcov čakajúcich na semafor a cyklisti by ich museli obísť a neohrozovali by ti, ako keby to tam nebolo) a potom pred SNM ako je Námestie T. G. Masaryka, kde by cyklotrasa križovala chodník, keď sa chcú chodci dostať bližšie k električke, alebo prechod pre chodcov, ako je Kúpeľná

Takže za mňa ním prezentovaná varianta 4/ s popisom z 2/ ako by to bolo cez Fajnorko a Gondodovu je určite fajn. s tým že vieš tam namiesto súčasných cyklopruhov mať bus pruhy. Všetko by to vyzeralo oveľa lepšie, krajší priestor, menej kolíznych bodov cyklistov s chodcami/autami a nemusia stáť na červenej (na ktorú tam bežne dlabú), dal si najavo že nechceš tam autá, ale ten potrebný pruh si nechal, máš tam električkové pruhy, bus pruhy, oddelenú cyklotrasu a pidi parčík. Len to by sa musel niekto zamyslieť kúsok ďalej a neriešiť to, že nenávidím autá, tak ich zarežem a je mi jedno ako to bude, len ich zarezať.
Zákaz vjazdu na Vajanského tam dať nemôžeš, lebo máš tam hotely, muzéum, galériu, reštiky atď a autá tam musia chodiť.

scarinko Vajanského nie je len Šafko, ale aj Nám. Ľ. Štúra.
31.03.2025 - 01:19:14
00
Za mna by bolo OK riesenie aj keby tam boli vyhradene bus pruhy namiesto tych pruhov pre cyklistov a cyklistov by tahali od Safka po Gondovej a Fajnorovom nabrezi. Magistrat sa ale rozhodol utlmit tranzit cez Vajanskeho a vyuzil na to cyklopruh a nie bus pruh, lebo tym padom vyriesil aj utlmenie tranzitu aj jednoducho ziskal cyklotrasu bez koliznych situacii na nabrezi medzi pesiakmi a cyklistami. To, ze sa casti ludi utlmenie tranzitu v prospech cyklistov nepaci je jasne. Urcite by mentalne lepsie znasali utlmenie tranzitu v prospech MHD a aj by to bolo logickejsie a pomohlo by to MHD. Uvidime ako to nakoniec dopadne. Ale verim, ze dva pruhy pre auta v kazdom smere uz nebudu nikdy. Bud to bude tak ako teraz, alebo bude namiesto cyklopruhu buspruh a cyklo pojde po Fajnorovom. Ale nevidim dovod pustat na nabrezie viac IAD nez je tam teraz v tom jednom pruhu kazdym smerom, kedze cielom nie je tahat viac aut do centra aby boli este väcsie kolony. Toto naozaj nema byt tranzitny tah, ale primarne obsluha uzemia medzi Safkom a Lanfranconi.
31.03.2025 - 02:31:24
04
Kokso Roman,
tie tvoje posledne 2 prispevky su presne tie fanaticke kecy roznych polosialenych cyklokoalicnikov. v style "som sam, nic neriesim, idem do officu kedy chcem a mam to presne tie spominane 2-3km popri nabrezi po rovinke, navyse je uplne jedno ze tam dojdem eventualne upoteny jak prasa lebo som autisticky ajtak, stejne sa zavrem v miestnosti zo sluchatkami na usiach takze v konecnom dosledku je to kazdemu jedno". Tak nech minimalne tretina ludi zmeni tiez svoje spravanie na tento moj obraz lebo tak je to spravne lebo ja to tak chcem.

By som chcel vidiet ked by si chodil z Dubravky na Trnavku denne do roboty a cestou vyhadzoval decka v skole a po obede ich zbieral na treningy jedneho na Velky Zemnik veslovat a druheho (nech nechodime od bikov daleko) na kolibu co tam mavaju treningy jak by si to riesil bicyklom pripadne MHD aj keby hned existovala ako neexistuje ani nahodou. (Jasne, sak jeden by tam mohol kludne vybiciglovat rovno zo skoly aspon sa rozcvici a ten druhy doplavat od mosta SNP nech sa otuzuje, zabudol som.)

Navyse si uvedom, ze BA neni studenska dedina kde je 90% tam zijucich rezidenti jak Uppsala (odkial prisiel jeden clen timu vallo a chce prerabat BA na jej obraz), ale hlavne mesto s desiatkami unikatnych institucii ktore inde prosto nie su, tu sa tisicom ludi co sem denne pridu a odidu neda vyhnut. A to je to hlavne co treba riesit a sudruh vallo vobec neriesi, lebo to presahuje jeho mentalnu kapacitu bubenika ci co to bol a vidi len svoje poloslahnute cyklochodniky odnikadial nikam a tulipanove zahony v nazvime to "historickom" centre BA, lebo to sa mu paci a si mysli, ze je to pekne a nic ine vobec nechce pocut. A samozrejme to cele bez aut. Akurat ze rozpravat ze Vajanskeho neni tranzit ale centrum je blbost, je , pretoze ziadny iny tranzit neni, navyse vzdy aj bol, historicky uplne prirodzene cesta popri rieke, povedz mi jedno mesto na svete kde to tak neni (mimochodom by ma zaujimala definicia centra ako ho vidis). Mozes to sice nasilu vyhnat na obchvat ktory na to ale vobec neni dimenzovany a este tam namalujes buspruhy kde viac menej ziadny bus ale nechodi takze aj tak stojis rano hodinu v zapche bo ked nic ine, sa to nutne aj tak ucpe v zjazde na ktorom je tymto nasobok aut ktore boli predtym rozptylene kade tade.

Jako toto cyklopruhy, obmedzovanie a cielene buzerovanie fakt nevyriesia. Nemozes cakat ze babka z Namestova dojde na zachytne parkovisko (ktore neexistuje) a odtial odbicigluje na kramare na dializu.
A reci ze ma vyuzit MHD si nechaj lebo zjavne ani len netusis (kedze chodis vsade na biku) jak MHD funguje resp. nefunguje. Ja som to skusal kedze ma jazdit autom po meste fakt nebavi, ale nemozem dojst upachteny zasmradeny a zegebreny (ne vzdy je leto) v obleku zasranom od bicyklovej retaze na stretnutie. Absolutne beznadejne, ak vobec nejaka MHD moznost existuje tak to trva minimalne dvojnasobny cas ak nie viac, a neviem preco by som kvoli 1% ludi co vyuzivaju bicykle a neznasaju auta mal travit hodiny denne navyse cestovanim ked netreba bo cykopruhy na hlavnych tahoch tam, kde boli kedysi pruhy 2 nadizmenzovane dva na stvrtinovu premavku.

Jak som ale pisal vyssie metoda a la Zurich je za mna uplne OK, individualne doprava povedzme ze je isty luxus ktory nemoze fungovat od istej hranice uplne neobmedzene. Akurat sa tym naseru aj vlastni volici takze radsej ne....
31.03.2025 - 08:50:36
00
podľa mňa mhd funguje dobre .... ja chodím do práce väčšinou mhdčkou a trvá mi to celé 40 minút a neposeriem sa s toho ... a dokonca si trúfam povedať že aj tá tvoja vzorová babka z námestova môže dôjsť na kramáre v pohode MHDčkou a mám dokonca pocit, že smerovníky záchytné parkoviská v rači alebo pri tescu som zahliadol ... a statde to naozaj nebude problém do centra šalinou a potom trolejbus na kramáre
31.03.2025 - 09:16:31
02
a ešte toto by som chcel ... jano, a aj edm ... určite máte v mnohom pravdu ale potom to celé dáte do sračiek svojimi debilnými vyplakávačkami v jednom prípade a urážačkami v druhom ...
31.03.2025 - 09:18:16
15
arrow_leftlapaloma napísal:
podľa mňa mhd funguje dobre .... ja chodím do práce väčšinou mhdčkou a trvá mi to celé 40 minút a neposeriem sa s toho ... a dokonca si trúfam povedať že aj tá tvoja vzorová babka z námestova môže dôjsť na kramáre v pohode MHDčkou a mám dokonca pocit, že smerovníky záchytné parkoviská v rači alebo pri tescu som zahliadol ... a statde to naozaj nebude problém do centra šalinou a potom trolejbus na kramáre


40 minut vravis....a kolko by to bolo odhadom autom?
31.03.2025 - 09:51:49
00
za ideálnych okolnosti autom 15 minút mhd 30 minút a bikom 30 minút .... reálne v časoch kedy chodím je to autom 30 minút mhd 40 minút a bikom 40 minút
31.03.2025 - 09:55:00
00
ja to mam MHD tak 30 minut z toho polovicu je pochodovanie na a z busu, autom tak 5-7 podla toho kedy idem, peso tak 30-35min
frajerka tak isto, mhd je u nej tak 40 niekedy viac a este prestupovat, autom to ma tak 7-8.
ono je to dost individualne ako ti sadnu spoje podla bydliska a prace, zastavky atd
ked som byval inde a robil v raci a chodil som expresnou 59 tak to trvalo tak 25min ak nebola zapcha a to som autom nikdy nepredbehol rano. to som mal tak 14km a teraz mam 3km a trva to dlhsie. Mhd chodim len ked ideme niekam do mesta pit.
31.03.2025 - 10:17:34
00
Ja to mam na bicykli z Dlhych Dielov do prace 20-23 minut podla toho kadial idem, mhd som nesiel 3 roky ale asi to bude 40-50 minut, autom asi niekde okolo 15 minut. V ranajsich zapchach si bike ten cas drzi, mhd a autu to bude trvat dlhsie. Rano sa sprchujem az v praci. Naspat mi to trva okolo 30 minut kedze to mam do kopca. Co si vsimam tak ranajsie zapchy nie su koli cyklistom ani cyklopruhom/cyklochodnikom ale koli tomu ze je vsade vela aut. Na Molecke az po obchvat to okolo tej siedmej ide pomaly, potom auta stoja este pred novym mostom ale po Vajanskeho kde je ten oddeleny cyklopruh jazdi menej aut a normalnou rychlostou. Nepisem to preto ze chcem niekoho presviedcat, chapem ze nie kazdy moze alebo chce jazdit do prace na bicykli. Sam uvazujem koli par blbcom vodicom nad autom, idealne nad nejakym obrnenym transporterom alebo aspon SUV aby som nemusel riesit veci co musim riesit teraz (vytlacanie, nedavanie prednosti atd)
31.03.2025 - 10:21:27
02
arrow_leftlapaloma napísal:
podľa mňa mhd funguje dobre .... ja chodím do práce väčšinou mhdčkou a trvá mi to celé 40 minút a neposeriem sa s toho ... a dokonca si trúfam povedať že aj tá tvoja vzorová babka z námestova môže dôjsť na kramáre v pohode MHDčkou a mám dokonca pocit, že smerovníky záchytné parkoviská v rači alebo pri tescu som zahliadol ... a statde to naozaj nebude problém do centra šalinou a potom trolejbus na kramáre


40/30 to dava zmysel hlavne ak nemas v office parkovanie. u man su tie pomery radovo horsie, s decmaki v podtsate nerealizovatelne a navyse nejskom ochotny zabijat hodinu denne navyse minimalne kvoli tomu ze mhd je cool a eko. ale 40m bikom to je dost, to je skoro jak ked ja idem rano zo zahrady cez nestich a kolibu nech sa u trocha povozim, to skade chodis ked to mas kontra autom 30 min? tomu nejak nerozumiem celkom, to stojis v z zapche ci ako? bo 30 minut mi chodia rano chalani od dunajskej stredy a to teda bikom nedas ani nahodou za 40 minut.
31.03.2025 - 10:34:02
00
arrow_leftscarinko napísal:
ja to mam MHD tak 30 minut z toho polovicu je pochodovanie na a z busu, autom tak 5-7 podla toho kedy idem, peso tak 30-35min
frajerka tak isto, mhd je u nej tak 40 niekedy viac a este prestupovat, autom to ma tak 7-8.
ono je to dost individualne ako ti sadnu spoje podla bydliska a prace, zastavky atd
ked som byval inde a robil v raci a chodil som expresnou 59 tak to trvalo tak 25min ak nebola zapcha a to som autom nikdy nepredbehol rano. to som mal tak 14km a teraz mam 3km a trva to dlhsie. Mhd chodim len ked ideme niekam do mesta pit.


to su take pomerne typicke bratislavske pomery, tu aj bike a slovutny cerveny cyklopruh dava zmysel, len ked to vynasobis x3 a pomery zostanu zachovane tak uz ne a moze rozpravat kto chce co chce o zmene spravania. proste je to nemzysel.
31.03.2025 - 10:39:57
00
Edo, Ty si presne opacna strana ultras ako Cyklokoalicia a snazis sa navodit dojem, ze kazdy druhy v BA vozi decka autom do skoly a potom po skole ich rozvaza autom cez cele mesto po kruzkoch a kazdy prvy chodi do prace v obleku a preto nemoze ist v MHD. A hlavne vsetci musia chodit krizom cez cele mesto, nikto nemoze odviest deti do skoly peso a vratit sa domov na HO a podobne. :) Vlastne ked sa zamyslime Tvojim sposobom, tak kazdy jeden clovek v meste moze mat dovod, preco by mal nasadnut do auta a nepouzit MHD. Ty nehladas priklady kedy sa da pouzit MHD, Ty hladas priklady kedy sa neda...

Ja som pisal, ze su ludia, ktori auto potrebuju. Mne nemusis vysvelovat, ze existuju. Ale taki ludia netvoria 90 percent aut v premavke. Ja pisem prave o tych, co sa sami vozia autom do prace aj ked nemusia a v pohode by mohli ist MHD. Ale jasne, ked radsej budu sediet v aute a cakat v kolone, tak nech cakaju. Mne je to v konecnom dosledku jedno (teda nie uplne, lebo nesedia v elektromobiloch, ale v smradiacich spalovakoch). Je to ich vec a volia si to, co im viac vyhovuje. Ale casto sa tak rozhoduju len kvoli mentalnemu nastaveniu a nie kvoli tomu, ze vsetci musia ist autom. Moj otec nechodi peso nikam, on naozaj aj 1 km do obchodu ide autom. Podla mna nie je uplne normalne, ze dnes sa vela ludi ani nezamysli nad tym, ci ma vobec zmysel startovat auto a pouziva ho automaticky namiesto noh na kazdy presun.

A ta argumentacia o upachtenom upotenom a zaspinenom cloveku presuvajucom sa na bicykli je usmevna. Pocul si uz o takej alternative s nazvom e-kolobezka? Len sa vezies a vobec sa nehybes, takze sa ani nepotis. A ani tu hnusnu spinavu mastnu retaz to nema. ;)

Kto chce hlada sposoby, kto nechce hlada dovody. Ale ako som uz pisal, je to aj o mentalnom nastaveni. Niekto sa snazi pouzivanie auta obmedzovat a niekto nie. Casom sa to vyvinie. Uvidime ktorym smerom. Vzdy musia 2-3 generacie vymriet, aby sa aspon ciastocne zmenilo spravanie ludi. Tymto koncim, nevidim zmysel dalej zbytocne dokola pisat o tom istom.
31.03.2025 - 11:07:55
27
- ze kazdy druhy v BA vozi decka autom do skoly a potom po skole ich rozvaza autom cez cele mesto po kruzkoch: no neni ich malo, mna mama taxi tiez rozculuje ale to neni celkom tato skupina. navyse ti hovorim pozri sa kde sa byva a kde su priemyslene a obchodne centra a jak je alebo skor neni to prepojene cez MHD.

- kazdy prvy chodi do prace v obleku a preto nemoze ist v MHD.: som pisal biku a ne MHD. A o tom bola povodne debata, o biku a ne MHD, vlastne ju sem zbytocne motame aj ked to teda suvisi.

- Ty nehladas priklady kedy sa da pouzit MHD: kokso ved som napisal, ze som to skusal a ne preto ze som eko, ale ciste preto, ze ma nabavi jazdit v spickach autom po meste. zopakujem vysledok: casovo neporovnatelne. dovi, dopo. Egoisticke? sorry ako moj volny cas je drahy a nebudem ho travit v zaprdenej elektricke.

- Ale casto sa tak rozhoduju len kvoli mentalnemu nastaveniu a nie kvoli tomu, ze vsetci musia ist autom: su, ale je ich minimum dnes. ja neviem jak tvoji kolegovia ale moji chalani v robote chodia autom vylucne preto, ze akykolvek iny pokus stoji minimalne dvoj ak ne trojnasobok casu. Iny dovod nemaju a radsej si zaplatia za parkovne jak stracat cas. Co mimochodom tiez napr nerozumiem, preco nemozem do firmy kupit na pracovne dni od 8-16 10 parkovisk rovno v meste a dat to ako zamestnanecky benefit. Mesto by o ziadne prach neprislo, naopak, cisty a isty cash aj ked tam nikto nebude a este by aj odradili dalsich dochadzat, lebo by bolo menej volnych miest. Same benefity.....

- A ta argumentacia o upachtenom upotenom a zaspinenom cloveku presuvajucom sa na bicykli je usmevna. Pocul si uz o takej alternative s nazvom e-kolobezka? Len sa vezies a vobec sa nehybes, takze sa ani nepotis. A ani tu hnusnu spinavu mastnu retaz to nema. [/i] - jako for k pivu celkom fajn, :-), jo a este velke svetla a integralu na hlavu k tomu si zabudol .


- Vzdy musia 2-3 generacie vymriet, aby sa aspon ciastocne zmenilo spravanie ludi. - no ked pozeram vysledky volieb od r. 89 tak som si neni az taky isty ale to je uz ozaj ina tema


Tymto koncim, nevidim zmysel dalej zbytocne dokola pisat o tom istom. - suhlas, uz len zo slusnosti som ti chcel odpovedat, a dokonca dal navrh na riesenie (system Zurich, osm presvedceny ze by to fungovalo).
Howgh.
31.03.2025 - 11:48:48
00
a este posledna vec - ja na 90% chodim do roboty, na treningy aj nakupovat na biku, na takej starej hajtre co ju mozem opret a nikto ju nevezme. akurat k tomu nepotrebujem nezmyselne pruhy za este nezmyslenejsie peniaze (to sa este ukaze).
31.03.2025 - 11:56:40
00
keyboard_arrow_up