Jezus ľudí nezaujíma, čo bude o 20+ rokov, ale čo je teraz. Priateľka teraz kvôli situácii na Vajanského a Molecova-Janotova-Hany Melíčkovej cestuje do roboty o cca 15 minút dlhšie MHD ako predtým. Namiesto cca 55-60 minút predtým to je 70-75 minút plus mínus. A nie je jediná. Autom to je cca 25 minút. Podľa prieskumov ľudia sú ochotný cestovať verejnou hromadnou dopravou max o 15-20 minút dlhšie v cca 85% prípadoch, ako keby cestovali autom. To je proste fakt. Môžeš byť geroj ako pár ľudí tu, že má chodiť bikom. Prosím, bikom trasa je 15km a musíš vystúpať na Majerníkovú. Tí ístí geroji nie sú ale ochotný špliapať do kopca popri električkovej radiále smer Dúbravka do kopca.
Mesto spravilo zlé rozhodnutie a nie je ochotné si to priznať. Nikto nevie, koľko to reálne stálo, mesto oficiálne priznáva cca 850-900 tisíc €. Ak by mesto na Rázusovom-Vajanského zriadilo bus pruhy, nájde sa pár jedincov, čo budú remcať, ale väčšinová spoločnosť si povie, že OK, chcú, aby sme jazdili MHD a spravili pre to niečo. Autá boli zarezané. Úloha hotová. Tu je návrh jedného človeka z diskusie na imhd, keď sa riešilo že na Vajanského by boli 2 pruhy pre električku a navrhoval tam aj ako riešiť cyklotrasy v danom priestore, s tým, že predsa len mať tam obojsmernú premávku električiek je plus, ak sa uvažuje, že bude trasa okolo Novej budovy SND, takže je to riešené v rámci tej situácie:
1/ Medzi Mostom SNP a Nám. Ľ. Štúra to ostane ako to je teraz. Od Nám. Ľ. Štúra smer Šafko. Ideme zľava, kde sa dodržia minimálne alebo ale lepšie šírky chodníkov, cyklopruh, pruh pre autá, 2x električkový pruh, pruh pre autá, cyklopruh, ktorý potom odbočí Fajnorovo nábrežie a Gondovu atď. Potom ti tam ostáva dosť miesta na chodník vedľa električkovej trati. S tým, že Fajnorovom nábreží a Gondovej sa zruší pozdĺžne státie na úkor cyklotrasy. Najmenej zásahov, netreba nič zložito prebudovávať, len sa budú musieť posunúť viac na stranu koľaje kvôli tomu, čo je najmenej.
2/ Sme progresívny a chceme spraviť výraznú zmenu. Variant 1/ ale so zmenami, kde zrušíme parkovisko na Gondovej (spraviť z toho miniparčík napríklad). Ulica Fajnorovo nábrežie a Gondova budú prerobené na chodník/cyklopruh/chodník a parkovisko Osobný prístav sa rozšíri čo to bude dovoľovať priestor až po nový chodník/cyklo/chodník (priestor tam je, keďže sme zrušili celú cestu a pozdĺžne parkovanie) bude to vyvýšené. Vjazd na parkovisko bude cez Múzejnú (tam sa nemusí nič meniť) a výjazd cez Prešernovú (zase sa tam nemusí nič meniť. Zrušené parkovisko na Gondovej sa kapacitne presunulo do Osobného prístavu, prípadne je možné to potiahnuť až po roh Fajnorovo/Gondova. Samozrejme, treba potom presunúť protipovodňové bariéry bližšie k Dunaju, nech nám nevytápa parkovisko. Zrazu vieš byť extra chrumkavý, zrušil si úplne jednu cestu, krajší a bezpečnejší priestor pre chodcov a cyklistov a neubudli parkovacie miesta a vyrobil si parčík
3/ to ako to je teraz, ale zrušíš chodník a cyklopruh a stane sa z toho spoločná zmiešaná komunikácia, ale máš tam svoje 2 pruhy pre električky, ale chodci ani cyklisti happy nebudú, ale máš tam 2 električkové pruhy.
4/ smer od Mosta SNP na Šafko: presunieš cyklotrasu komplet na stranu bližšie k Dunaju, to jest chodník, cesta, 2x električka, cesta, cyklotrasa a chodník bude promenáda pri Dunaji. Ideš ďalej, spravíš úpravu ako som spomínaj na Fajnorku a Gondovej + tie parkoviská a máš 2 možnosti. Buď celú trasu zvedieš po Gondovej na Šafko, alebo jedna vetva na Šafko, druhá prejde pod Starý most a medzi Ministerstvom a Euroveou prejde na Pribinovu a konečne vznikne prepojenie cyklotrasou medzi Starým mostom a Mostom Apollo, Pri tomto. Samozrejme som ****, takže zastávka busu bude v pruhu pre autá a budú musieť čakať, kým bude neodíde. Jediná výnimka by bola zastávka pri Moste SNP smer Šafko, ak tam teda chceme vykladať turistické busy. Týmto riešením si eliminoval veľa kolíznych bodov cyklista/auto a cyklista chodec. Budeš ich mať len pri Moste SNP (ten je tam aj teraz), potom pri Nám. Ľ. Štúra (tam pri prechode pre chodcov vieme spraviť betónový múrik, živý plot, čo len chceš, ktorý by vytvoril priestor pre chodcov čakajúcich na semafor a cyklisti by ich museli obísť a neohrozovali by ti, ako keby to tam nebolo) a potom pred SNM ako je Námestie T. G. Masaryka, kde by cyklotrasa križovala chodník, keď sa chcú chodci dostať bližšie k električke, alebo prechod pre chodcov, ako je Kúpeľná
Takže za mňa ním prezentovaná varianta 4/ s popisom z 2/ ako by to bolo cez Fajnorko a Gondodovu je určite fajn. s tým že vieš tam namiesto súčasných cyklopruhov mať bus pruhy. Všetko by to vyzeralo oveľa lepšie, krajší priestor, menej kolíznych bodov cyklistov s chodcami/autami a nemusia stáť na červenej (na ktorú tam bežne dlabú), dal si najavo že nechceš tam autá, ale ten potrebný pruh si nechal, máš tam električkové pruhy, bus pruhy, oddelenú cyklotrasu a pidi parčík. Len to by sa musel niekto zamyslieť kúsok ďalej a neriešiť to, že nenávidím autá, tak ich zarežem a je mi jedno ako to bude, len ich zarezať.
Zákaz vjazdu na Vajanského tam dať nemôžeš, lebo máš tam hotely, muzéum, galériu, reštiky atď a autá tam musia chodiť.
scarinko Vajanského nie je len Šafko, ale aj Nám. Ľ. Štúra.