Na zaklade tejto diskusie som dospel k zaveru, ze zmysluplnejsie by tam boli bus pruhy a cyklistov tahat cez Fajnorovo nabrezie. To by malo viac benefitov - aj urychlenie MHD, aj by cyklisti nemuseli dychat tak napriamo vyfuky a neboli by zbytocne tercom nenavisti vodicov.
31.03.2025 - 12:03:50
01
arrow_leftedm napísal:
a este posledna vec - ja na 90% chodim do roboty, na treningy aj nakupovat na biku, na takej starej hajtre co ju mozem opret a nikto ju nevezme. akurat k tomu nepotrebujem nezmyselne pruhy za este nezmyslenejsie peniaze (to sa este ukaze).

To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?
31.03.2025 - 12:08:40
02
arrow_leftTomas11 napísal:
To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?


to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
31.03.2025 - 12:14:10
00
arrow_leftJezus napísal:
Na zaklade tejto diskusie som dospel k zaveru, ze zmysluplnejsie by tam boli bus pruhy a cyklistov tahat cez Fajnorovo nabrezie. To by malo viac benefitov - aj urychlenie MHD, aj by cyklisti nemuseli dychat tak napriamo vyfuky a neboli by zbytocne tercom nenavisti vodicov.


sak to nikto nechape preco to ti blazni takto neurobili, aj tak polka stale chodi tade.
31.03.2025 - 12:16:13
00
arrow_leftedm napísal:
to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne

Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.

Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým... :-) ), ktorí chodia autom skutočne absolútne všade, aj keď by ozaj nemuseli. Jasné, žijeme (zatiaľ) v slobodnej krajine a nikoho nemožno nútiť, no s mindsetom "môj čas je drahý a nebudem ho tráviť v zaprdenej električke" sa imho ako spoločnosť veľmi neposunieme.
31.03.2025 - 17:40:59
01
Inak to nebude nahoda, ze mi FB prave ponukol fotku toho tranzitu na Vajanskeho z minuleho storocia. Asi to az taky tranzitny tah popri rieke nebol. :D

Prílohy:

namestie_ludovita_stura.jpg
namestie_ludovita_stura.jpg 250.7 KiB thumb_up1thumb_down

31.03.2025 - 19:20:06
04
doplnim https://www.staremapy.sk/?zoom=17&lat=48.14091569736762&lng=17.108148336410526&map=Bombardovanie1944
31.03.2025 - 19:25:52
10
arrow_leftJezus napísal:
Inak to nebude nahoda, ze mi FB prave ponukol fotku toho tranzitu na Vajanskeho z minuleho storocia. Asi to az taky tranzitny tah popri rieke nebol. :D


zacinas sklzavat do slusnej demagogie...kaslime radsej na to

Prílohy:

2025-03-31_21-38-08.jpg
2025-03-31_21-38-08.jpg 80 KiB thumb_up1thumb_down

2025-03-31_21-38-17.jpg
2025-03-31_21-38-17.jpg 70.11 KiB thumb_up1thumb_down

2025-03-31_21-38-38.jpg
2025-03-31_21-38-38.jpg 152.42 KiB thumb_up0thumb_down

2025-03-31_21-40-261.jpg
2025-03-31_21-40-261.jpg 81.15 KiB thumb_up0thumb_down

2025-03-31_21-40-26.jpg
2025-03-31_21-40-26.jpg 81.15 KiB thumb_up1thumb_down

31.03.2025 - 21:43:54
00
Keď vytiahneš ešte staršiu mapu, tak ani žiadna z tých budov tam nebude... a nájdeš tam len len jedno z ramien Dunaja.
31.03.2025 - 21:49:15
00
uz v r. 1906 to bla hlavna trieda kde koncila elektrica z/do viedne, len tu preboha nezacnime kde boli auta...

Prílohy:

2025-03-31_21-47-15.jpg
2025-03-31_21-47-15.jpg 67.92 KiB thumb_up1thumb_down

31.03.2025 - 21:49:57
00
arrow_leftTomas11 napísal:
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.

Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým... :-) ), ktorí chodia autom skutočne absolútne všade, aj keď by ozaj nemuseli. Jasné, žijeme (zatiaľ) v slobodnej krajine a nikoho nemožno nútiť, no s mindsetom "môj čas je drahý a nebudem ho tráviť v zaprdenej električke" sa imho ako spoločnosť veľmi neposunieme.

edm Wrote:to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta,…

...Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. - to teda je hombre, neviem kde zijes

FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.
31.03.2025 - 21:53:15
00
arrow_leftivast napísal:

stare mapy vravis,,,,1873 overlay a 1939 overlay(ta hruba cervena a cierna ciara)

ano v r. 1873 tam bola len elektricka ...(cierna ciara) , boli eko vtedy no...

Prílohy:

2025-03-31_21-55-51.jpg
2025-03-31_21-55-51.jpg 194.3 KiB thumb_up0thumb_down

2025-03-31_21-57-26.jpg
2025-03-31_21-57-26.jpg 42.12 KiB thumb_up0thumb_down

2025-03-31_21-57-12.jpg
2025-03-31_21-57-12.jpg 69.08 KiB thumb_up0thumb_down

31.03.2025 - 21:59:42
00
pekny priklad z Pariza:
"Paříž pokračuje ve své zelené vizi. Aut se zbaví dalších pět set ulic"

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/francie-pariz-auta-ulice-parkovaci-mista-ekologie.A250325_125409_eko-zahranicni_rie
31.03.2025 - 22:43:40
02
Predpokladám, že si čítal aj zvyšok. Mňa zaujalo, že hlasovalo len 56 500 voličov z 1,391 milióna a za bolo 66%, čo je 37 290 osôb, čo predstavuje 2,68% To mi nepríde zrovna ako väčšina. Tak isto, nikde neexistuje žiaden projekt, proste nič. To je jedna stránka veci. Druhá, že VHD v Paríži je už teraz katastrofálna a ľudia sa vo veľkom sťažujú, že sa čoraz horšie dostávajú do práce. Nedostatok šoférov, riedi sa interval na linkách, nedostatok údržbárov, plošná 30 spôsobila, že priemerný pracujúci cestuje do roboty o 20 minút dlhšie VHD. Samotné vedenie dopravného podniku priznáva, že nedokáže zohnať personál na riadenie autobusov. Priemerný vek šoférov v 2023 dosahoval 51 rokov, do 10 rokov sa im má odísť do dôchodku cca 23% šoférov a tým pádom budú musieť aj redukovať výkony, odhad je cca 25% výkonov, ale už teraz je časť liniek preplnená kapacitne sa nestíha a mesto si s tým nevie rady. Aby sme boli férový, nejde len o Paríž, ale týka sa to všetkých miest. Paríž má cca 2,5 milióna obyvateľov, celá aglomerácia má 12,5 milióna obyvateľov. V roku 2021 spomínali, že v celej aglomerácii klesla prepravná kapacita VHD o 8% za posledných 10 rokov, ale počet cestujúcich stúpol o 12%. Vzhľadom na to, že silná generácia šoférov bude v dohľadnej dobe odchádzať do dôchodku, je to problém. Parížska aglomerácia má rozlohu 18 941km2 (predstavte si územie tvorené kruhom o polomere 77,8km) Pre predstavu, Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj majú dohromady rozlohu 17 044km2. Podľa prieskumov, cca 25-31% ľudí v tej aglomerácii cestuje do práce na vzdialenosť väčšiu ako 20km. V celej EU+GB+Nórsko v roku 2023 bol nedostatok 520 tisíc profesionálnych šoférov, v 2028 ich má byť 750 tisíc. Len pre info, na Slovenku chýba 16 600 vodičov ku dnešnému dňu a Slovenský priemer je 47 rokov. Ešte pred 3 rokmi nám chýbalo len 6000 vodičov. Na čo upozorňujú odborníci všade, či Londýn (za 10 rokov poklesla prepravná plánovaná kapacita o 7% z dôvodu nedostatku šoférov. Každý rok Londýn nevypraví cca 5-7% plánovaných spojov v dôsledku nedostatku personálu. Paríž je na tom podobne).

Takže sumár je taký, že mestá nechcú IAD (nikto nemá rád kolóny) a aktívne ju obmedzujú a robia pre to všetko, čo sa dá (ak sa to robí správne, nemám s tým problém), na druhú stranu sú neschopné zabezpečiť kvalitnú VHD a dokonca jej výkony klesajú, aj keď počet cestujúcich narastá. Zatiaľ to nie je také alarmujúce, keďže do dôchodkového veku nedorazili pomerne silné ročníky, ale tie začnú odchádzať v najbližších rokoch (v realite to už začalo pomaly, ale prepuknúť to má tak do 10 rokov je odhad). Len na príklade Bratislavy, tak denne sem prichádza podľa sčítania SIM kariet do školy, či práce cca 200-250 tisíc ľudí a vozidiel je cca 40 tisíc. Teda väčšina prichádza busom, či vlakom. Bratislavská MHD denne prepraví nejak 326 tisíc ľudí (podľa SIM kariet je tu cez pracovný deň cca 800-850 tisíc ľudí). Takže nedostatok šoférov = pokles kapacity VHD, či dokonca rušenie liniek. Je jedno, či to bude Paríž, Londýn alebo Bratislava, každé z tých miest má ten istý problém. Chcú ľudí vo VHD, ale nevedia zabezpečiť dostatok personálu pre dopravu. A aj v posvätnom Holandsku len cca 27% obyvateľov využíva bicykel na cestu do práce a z toho cca 80% ľudí to nemá ďalej ako 9km. Takže áno, Fero čo býva v Dunajskej Strede, čo má uhloriečne 5 km to zvládne na biku do práce v rámci Dunajskej Stredy. Ale napríklad ako sa priznal fokel, tak trasa Devín - Ružinov (uvažujem, že stred je Štrkovec), tak najkratšia trasa má cca 17km po cestách, po cyklotrasách prevážne je to cca 19,5km a vieme, že to nie je ochotný absolvovať na bicykli. Ak by bol tak zásadový ako sa rozčuľoval, tak by použil MHD a nie IAD. Ale z keďže situácia so šoférmi je aká je a lepšia v asi nebude, len horšia, tak mu reálne hrozí, že z Devína sa možno MHD nebude vedieť dostať do Ružinova. Čo mu potom ostáva? Buď bike, alebo auto. Samozrejme, nie je to len o ňom, do BA prichádzajú ľudia z dosť veľkých vzdialeností a taký Imro či Cepo si si to dávali denne do MTbikera na Nivoch zo Stupavy, Senca, Kvetoslavova atď bikom, ale bežný človek nie a ak nebude k dispozícii VHD, proste bude nútený použiť IAD. A to je proste realita. Isto príde niekto, že však Kodaň, Utrecht, a neviem čo všetko, ale faktom je, že máloktoré z tých miest má uhlopriečku väčšiu ako 15km a napriek tomu aj v super pokrokovom Holandsku ochota ľudí jazdiť bikom do práce viac ako 9km je dosť nízka.
01.04.2025 - 00:57:57
00
arrow_leftedm napísal:
FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.

Človeče, ak to skutočne vnímaš takto, tak si s prepáčením na tak nízkej úrovni, že akákoľvek diskusia s tebou je zbytočná.
01.04.2025 - 09:34:38
06
keyboard_arrow_up