Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Krása pozerať oba XCC preteky. Všetci nažhavení ako sa na prvé kolo patrí.


Naposledy upravil lukjur dňa 05.04.2025 - 21:52:57, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 05.04.2025 - 21:29:55
00
Shimano pokračuje jako hlavní partner WHOOP UCI MTB World Series další 4 roky
Těsně před startem Světového poháru horských kol Shimano oznámilo prodloužení partnerství se seriálem o další 4 roky.
https://mtbs.cz/clanek/shimano-pokracuje-jako-hlavni-partner-whoop-uci-mtb-world-series-dalsi-4-roky/kategorie/svetovy-pohar-xc
Zobraziť komentár 05.04.2025 - 21:41:56
01
tak ten top fuel bol v minulosti top xc bike.až neskôr ho začali orientovať inak.
Zobraziť komentár 05.04.2025 - 23:33:28
00
Ja viem aký skvelý bol Top Fuel XCO/XCM bajk 8)

Prílohy:

Trek_Top_Fuel_20160413_164015.jpg
Trek_Top_Fuel_20160413_164015.jpg 331.7 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Trek_Top_Fuel_RSL_custom_2a.jpg
Trek_Top_Fuel_RSL_custom_2a.jpg 155.74 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMG_20160422_172547.jpg
IMG_20160422_172547.jpg 379.75 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.04.2025 - 07:24:25
01
a váha?
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 08:39:34
00
pod 9kg tak ako to zavesené na váhe...
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 08:45:02
00
Celkom by ma zaujimalo aký je rozdiel v jazdnych vlastnostiach značiek resp. rámov s top výbavou . Nie je to len placebo?
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 08:48:14
00
Tak oni majú všetko prispôsobené, personalizované. Myslím si, že rozdiel tam nie je. Oni to samozrejme interpretujú tak, že to čo jazdia je to najlepšie na svete…kým nevymenia tím. Úprimnú odpoveď asi nedostaneš.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 08:57:55
00
arrow_leftslavomirk napísal:
Celkom by ma zaujimalo aký je rozdiel v jazdnych vlastnostiach značiek resp. rámov s top výbavou . Nie je to len placebo?

Pozri si ten odkaz na predchádzajúcej strane https://www.pinkbike.com/news/tech-randoms-arax-xc-world-cup-2025.html. Čo vidíš? Každý pretekár má vyladené odpruženie špecificky pre seba a konkrétnu trať. Oni nejazdia ledabolo nastavené vidlice a tlmiče, ktoré väčšina bajkerov raz nastaví a po celý rok na to nesiahne. Poznám mnohých čo nemali vidlicu/tlmič v servise 5rokov, alebo ani nevedia čo robia nastavenia tlmenia a kompresie (pokiaľ také nastavenia majú).
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 09:14:57
00
V piatok som bol na testovacke Orbea. Skusal som Oiz M Team Axs v porovnani s mojim Epic Evo (2021). Orbea bola taka obratnejsia do zatvorenych zakrut a pri slapani s otvorenym tlmicom pocitovo menej hojdala. Ale hovorim, je to hlavne o pocitovom vnimani, lebo ked som si potom pozrel o kolko sa pohne tlmic pri slapani voci sagu, tak to bolo +- rovnako. Aj ked som skusil ~10 min prudke stupanie, s tym ze som si tempo strazil priblizne podla tepovky, tak na Orbei som mal o 10s lepsi cas ale 2 udery vyssi tep, cize rozdiel zanedbatelny.
Skor bolo citit, ze ta Orbea bola novy bike a tak bolo vsetko take tichsie. Predsa len takmer 5 rocny bike uz citit, ze nie je uplne novy.
Teda rozdiely minimalne a naviac som vnimal rozdiely v ovladacich prvkoch. Napr. novy squidlock sice vizualne krajsie riesenie, ale ergonomia sa mi zdala vyrazne horsia ako pri DT Swiss Two-in-one, ktory pouzivam ja. Ale mozno je to o zvyku.

Na testovacke Specialized som potom skusal Epic 8, tam uz som rozdiely v jazdnych vlastnostiach nevnimal voci Epic Evo takmer vobec. Jedinym rozdielom bolo spravanie tlmica, ktory bol citlivejsi a poskytoval lepsiu oporu pri slapani. A potom samozrejme bol ten bike tiez tichsi.

Teda si myslim, ze pri tychto podobny geometriach a konstrukciach zadnej stavby, tam budu rozdiel skor kozmeticke. Jasne, ze cim lepsi jazdec tak bude tie rozdiely vnimat vyraznejsie...
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 09:20:17
01
Ja som prešla z EPIC EVO 2021 na nový OIZ 2023. Predtým som mala predchádzajú OIZ ešte so zdvihmi 100/100mm. Ten starší mi vyhovoval a preto som išla z očakávaním do nového OIZ. Nový OIZ je však iný a aj kinematika je upravená. Po roku jazdenia a skúšania a ladenia som sa vrátila späť na Epic EVO. Nový OIZ mi vôbec nevyhovuje. Navyše zadná stavba má veľký kickback s prevodníkom 32z alebo menším. Je skôr robená pre 34/36z prevodník. Epic EVO mi sedí a vyhovuje a rada som sa k nemu vrátila.

Prílohy:

20200613_165108_1.jpg
20200613_165108_1.jpg 368.57 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20230624_133130_1.jpg
20230624_133130_1.jpg 416.21 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20240803_112621.jpg
20240803_112621.jpg 823.07 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:06:29
02
Kristina flip chip jazdis low, ci high? (podla fotky sa zda ze high, ale nevidim to dobre).
Mne na Epic Evo vadi v Geo len to ze pri high pozicii je stred velmi vysoko. Nenajdes ziadny iny XC full ktory ma BB drop len 30 mm ako Evo v High pozicii.
Napr. pri Orbei som menej casto pouzival teleskop lebo tazisko bolo nizsie aj bez toho.
Pri low pozicii flip chip sa mi to zda lepsie ale zase je bicykel menej obratny.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:19:46
00
Ja som malá. Ledva dočiahnem na zem :lol:
Na OIZ som mala problém dostať riaditka dostatočne nízko práve pre nízky stred. (nízky BB drop=vysoký stack). Ale ako píšem, môj najväčší problém OZI 2023 bol pedal kick back a brake squat. Pri použití 32z prevodníku bola zadná stavba málo aktívna a ešte aj ovplyvňovaná brzdou. Epic naozaj jazdím na "high". Ale vidlu mám zníženú na 110mm zdvih. Taktiež mi viac vyhovuje takýto hlavový uhol.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:42:46
00
Toto som mal na mysli, hlavne tú geometriu rámu a uhol zadnej a uhol prednej vidlice ,či je v tom zásadný rozdiel ,ktorý znamena rozdiel medzi prvým a piatym miestom. Je mi jasne ,že profi tím ma daný bajk a jazdec si nevyberá okrem toho ,že si nastaví posed a odpruženie podla seba. Nastavenie tento prípadný " handicap" zmiernuje? Je možné povedať ,že jazdci v prvej 5 jazdia na najlepších rámoch ? Jazdec si nemože povedať , ok vraciam sa k mojej oblubenej značne .
Bolo by zaujímave mať taký test ,kde mas povedzme 5 bajkov bez nápisu na ráme s rovnakým setupom posedu aké by to bolo na pocit a na výsledok času.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 11:39:42
01
Je IMHO nezmysel porovnávať geo rámov. Všetci majú top rámy s trendovou geo a nikto nedokáže povedať, že 0,48543° rozdiel tam alebo tam je výhoda resp. nevýhoda. Dnes je to hlavne o naladení odpruženia na danú kinematiku. Factory jazdci musia jazdiť sponzorské komponenty. Mnohé z nich nie sú najľahšie na trhu, ale väčšinou sú vždy funkčné a mechanici z nich dokážu vyžmýkať plný potenciál, s ktorého bežný bajker v domácich podmienkach dostane iba časť. Ostatné komponenty majú jazdci taktiež vyladené čo každému vyhovuje. Niekto jazdí remote štandardne naľavo niekto napravo. Niekto sedlo viac vpredu iný vzadu, riaditka vyššie iný nižšie, atď.
Rozdiel medzi 1. a 5. alebo 10. miestom je aktuálna forma a taktiež počet chýb, ktoré jazdec na pretekoch urobí.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 11:56:14
04
keyboard_arrow_up