Veci z časov, keď ešte Čína pajcovala, sú už dávno prekonané. Teraz ma v týchto odboroch najlepší R&D a vďaka dotovaniu stranou a vládou a nízkym štandardom to vie aj rýchlo dostávať do sériovej výroby.
Mimochodom, Japonsko na tom nebolo inak. Tiez na začiatku pajcovalo a kde je v technologiách teraz...
Svata pravda, Cina teraz valcuje svet s technologickymi novinkami. A novu bateriu s vysokou hustotou ktoru teraz vyvinuli ked otestuju a nasadia tak to bude pecka. A ak Cina vojensky nenapadne Taiwan, tak odtial pride tiez zopar noviniek vo vyvoji.
Veci z časov, keď ešte Čína pajcovala, sú už dávno prekonané. Teraz ma v týchto odboroch najlepší R&D a vďaka dotovaniu stranou a vládou a nízkym štandardom to vie aj rýchlo dostávať do sériovej výroby.
Mimochodom, Japonsko na tom nebolo inak. Tiez na začiatku pajcovalo a kde je v technologiách teraz...
vdaka dotovaniu stranou alebo len kvoli tomu? pomaly kazda investicia ciny v EU ***** nezakonnym dotovanim. vid najnovsia kauza kde EU presetruje BYD zavod pri Segedine..
nemozem si pomoct - mali sme tu komunizmus tak vieme ako funguje. neciha mi z tohto nic dobreho a preto nechcem svojimi peniazmi podporovat (podkopavat) EU znacky. lebo sa bojim ze ked tie padnu tak cina sa bude chovat ako ten najhorsi predstavitelny monopol, este aj s komouskou prichutou
Som zvedavy, kedy taky vykon bude dostupny na SK nabijackach.
Inak uz sa blizi doba, ze by bolo vhodne zaviest online zaväznu rezervaciu nabijacieho portu uz vopred pred prichodom auta k nabijacke. Tzn. naplanujes trasu v navigacii auta a ked realne vyrazis a spravi sa odhad dojazdu k nabijaciemu bodu, tak by auto port zarezervovalo s oknom +- 5 minut a potom uz rezervaciu len spresnovalo podla vyvoja na trase. Tym padom ma clovek jednak istotu ze nebude cakat a hlavne by mohli prist do hry aj superkondenzatory, ktore by sa nabijali postupne nizsim vykonom a na pozadovanej kapacite by boli tesne pred prijazdom auta, teda by nebola potrebna taka vykonova spicka v tom momente. Pomohlo by to lepsie rozlozit zatazenie siete a umoznilo by to vysokym vykonom nabijat viac aut sucasne. Zaujimalo by ma, ci sa uz niekto niecim takym zaobera, ale nepredpokladam, ze som prvy kto nad tym rozmyslal. V kazdom pripade zakladom by mal byt jednotny standardizovany komunikacny protokol medzi autom a nabijackou. A ci by uloziskom energie na rychle nabijanie boli superkondenzatory alebo hoc aj uz vyradene baterie je vlastne jedno.
Toto je tvrdy biznis, cize je to v rukach automobiliek. Len teda predpokladam, ze niekto na tomto koncepte uz davno pracuje, lebo inak som zverejnil nieco, co som si mal dat najprv patentovat.
Teraz som stravil tyzden s novym ID.3 s verziou co stoji 32 tis s DPH (ma uz navi, ACC, kameru, vyhrievane sedadla, dokonca aj metalizu) cize uplne pouzitelne bez priplatkov.
Pri pouzivani v meste som bol nadseny, pri predvidavej jazde som po meste jazdil za 9-12 kWh, pri vyuzivani obchvatu kde som siel 100-120 kmh to islo ku 14-16 kWH.
Takisto pri zbtocnom zrychlovani (brzda-plyn) v meste to slo ku tym 14-15 kwh.
Za mna uzasne spotreby najma pri tej plynulej jazde s premavkou, s e-up! nemavam nizsie.
Je to ale velmi zavisle na cloveku, kolega co to mal a skoro vsetko jazdil po dialnici, tak nebol spokojny, lebo ze ma 22kWh, co za mna na dialnicu pri 130kmh je stale velmi slusne.
A teraz, par stran dozadu, by som tu vyhrabal ako ma quasimoto tusim aj sam, vysmieval/demagogoval ze pri dodrziavani mpr na dialnici budes vysoko nad 20kwh/100km.
Tazko sa potom diskutuje
To neviem ci som bol ja, kazdopadne pod 20kwh pri realnej 130kmh som zatial BEV nezazil.
Toto po dialnici som sa pytal kolegu, tak ze on podla tacho 130kmh siel, ja sa raidim vzdy GPS + ze boli idealne podmienky, pekne pocasie 15°C. Odvtedy to siel este raz za dazda+vetra a priemer tam a spat mal vyse 25kwh, pricom Ba-TT siel vzdy pod 120kmh.
Chcel som poukazat na velky rozptyl podla druhu pouzivania, jeden clovek moze byt nadseny a druhy uplne naopak, ked maju iny rezim bezneho fungovania.
Ja som bol v meste nadseny, od cias e-up! som nemal s nicim take nizke spotreby v meste.
Ta spotreba zalezi aj od auta, niektore nemaju aerodinamiku tak dopracovanu, a potom suvcka maju vacsi odpor vseobecne. No a ked mas tazku nohu a spoza kazdeho kamiona co ta zbrzdi sa na 130tku rozbiehas co to da
Štyri popredné európske firmy zamerané na nabíjanie elektromobilov sa spojili s cieľom vytvoriť najväčšiu sieť nabíjacích staníc v Európe. Nová aliancia sa volá Spark a jej členmi sú talianska Atlante, nemecká Ionity, holandská Fastned a francúzska Electra.
Aliancia zahŕňa 11-tisíc nabíjacích miest a 1 700 nabíjacích staníc v 25 krajinách. Od júna budú mať zákazníci v Európe prístup k ultrarýchlemu nabíjaniu až do 400 kW a budú môcť platiť prostredníctvom ľubovoľnej aplikácie člena aliancie Spark. (reuters, čtk)
Najpredávanejšie elektricke vozidla (EV+PHEV) na svete za február 2025
celkovo 1.2 miliona áut,
medziročný rast 49% (BEV +58%)
EV+PHEV tvoria 19 % svetového predaja áut (čisté elektromobily 13%)
V top 20 - 10x BYD
pre kontext v Číne stoji Model Y 36,820 usd a napr ten BYD Seagull 9,600 usd, Wuling 6,272 usd Geely star wish 9600 usd
V Číne sa predalo vo Feb 2025 - 26777 modelov Y v Marci to už bolo 48189 ks +80% (čo su skoro globalne predaje za Feb)
velmi velmi by som si prial vidiet ceny elektromobilov ocistene o akekolvek dotacie. ci uz priznane (eu, usa) alebo verejne tajomstvo (cina). pri cenovom rozdiele tesla vs byd v cine je zaujimave ze sa tych tesiel vobec tolko preda. a to maju este ine znacky ako napriklad Nio
Tá informácia by ti bola načo? Dotácie skrátka sú organickou časťou cenotvorby a bez nich by tie produkty zrejme neexistovali. Nehovoriac o tom, že zrejme ani nie je možné vyčísliť dotácie, tak sú hlboko vrastené do ceny.
velmi velmi by som si prial vidiet ceny elektromobilov ocistene o akekolvek dotacie. ci uz priznane (eu, usa) alebo verejne tajomstvo (cina). pri cenovom rozdiele tesla vs byd v cine je zaujimave ze sa tych tesiel vobec tolko preda. a to maju este ine znacky ako napriklad Nio
dotacie su už tak 2r pase, v Číne su jednoducho EV lacnejšie na vyrobu a začína to byt vidiet aj vo zvyšku sveta. Jednoducho lepšie vozenie za menej peňazí s nižšími nákladmi wake up je koniec
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mimochodom, Japonsko na tom nebolo inak. Tiez na začiatku pajcovalo a kde je v technologiách teraz...
Mimochodom, Japonsko na tom nebolo inak. Tiez na začiatku pajcovalo a kde je v technologiách teraz...
vdaka dotovaniu stranou alebo len kvoli tomu? pomaly kazda investicia ciny v EU ***** nezakonnym dotovanim. vid najnovsia kauza kde EU presetruje BYD zavod pri Segedine..
nemozem si pomoct - mali sme tu komunizmus tak vieme ako funguje. neciha mi z tohto nic dobreho a preto nechcem svojimi peniazmi podporovat (podkopavat) EU znacky. lebo sa bojim ze ked tie padnu tak cina sa bude chovat ako ten najhorsi predstavitelny monopol, este aj s komouskou prichutou
Inak uz sa blizi doba, ze by bolo vhodne zaviest online zaväznu rezervaciu nabijacieho portu uz vopred pred prichodom auta k nabijacke. Tzn. naplanujes trasu v navigacii auta a ked realne vyrazis a spravi sa odhad dojazdu k nabijaciemu bodu, tak by auto port zarezervovalo s oknom +- 5 minut a potom uz rezervaciu len spresnovalo podla vyvoja na trase. Tym padom ma clovek jednak istotu ze nebude cakat a hlavne by mohli prist do hry aj superkondenzatory, ktore by sa nabijali postupne nizsim vykonom a na pozadovanej kapacite by boli tesne pred prijazdom auta, teda by nebola potrebna taka vykonova spicka v tom momente. Pomohlo by to lepsie rozlozit zatazenie siete a umoznilo by to vysokym vykonom nabijat viac aut sucasne. Zaujimalo by ma, ci sa uz niekto niecim takym zaobera, ale nepredpokladam, ze som prvy kto nad tym rozmyslal. V kazdom pripade zakladom by mal byt jednotny standardizovany komunikacny protokol medzi autom a nabijackou. A ci by uloziskom energie na rychle nabijanie boli superkondenzatory alebo hoc aj uz vyradene baterie je vlastne jedno.
https://youtu.be/OWYsRcLhSmE?si=2n6PfKNEzS5J6LrC
Pri pouzivani v meste som bol nadseny, pri predvidavej jazde som po meste jazdil za 9-12 kWh, pri vyuzivani obchvatu kde som siel 100-120 kmh to islo ku 14-16 kWH.
Takisto pri zbtocnom zrychlovani (brzda-plyn) v meste to slo ku tym 14-15 kwh.
Za mna uzasne spotreby najma pri tej plynulej jazde s premavkou, s e-up! nemavam nizsie.
Je to ale velmi zavisle na cloveku, kolega co to mal a skoro vsetko jazdil po dialnici, tak nebol spokojny, lebo ze ma 22kWh, co za mna na dialnicu pri 130kmh je stale velmi slusne.
Bavime sa o aute za 32 tis €.
Tazko sa potom diskutuje
Toto po dialnici som sa pytal kolegu, tak ze on podla tacho 130kmh siel, ja sa raidim vzdy GPS + ze boli idealne podmienky, pekne pocasie 15°C. Odvtedy to siel este raz za dazda+vetra a priemer tam a spat mal vyse 25kwh, pricom Ba-TT siel vzdy pod 120kmh.
Chcel som poukazat na velky rozptyl podla druhu pouzivania, jeden clovek moze byt nadseny a druhy uplne naopak, ked maju iny rezim bezneho fungovania.
Ja som bol v meste nadseny, od cias e-up! som nemal s nicim take nizke spotreby v meste.
Aliancia zahŕňa 11-tisíc nabíjacích miest a 1 700 nabíjacích staníc v 25 krajinách. Od júna budú mať zákazníci v Európe prístup k ultrarýchlemu nabíjaniu až do 400 kW a budú môcť platiť prostredníctvom ľubovoľnej aplikácie člena aliancie Spark. (reuters, čtk)
celkovo 1.2 miliona áut,
medziročný rast 49% (BEV +58%)
EV+PHEV tvoria 19 % svetového predaja áut (čisté elektromobily 13%)
V top 20 - 10x BYD
pre kontext v Číne stoji Model Y 36,820 usd a napr ten BYD Seagull 9,600 usd, Wuling 6,272 usd Geely star wish 9600 usd
V Číne sa predalo vo Feb 2025 - 26777 modelov Y v Marci to už bolo 48189 ks +80% (čo su skoro globalne predaje za Feb)
dotacie su už tak 2r pase, v Číne su jednoducho EV lacnejšie na vyrobu a začína to byt vidiet aj vo zvyšku sveta. Jednoducho lepšie vozenie za menej peňazí s nižšími nákladmi wake up je koniec