Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftsorcerer napísal:
ešte upresním režimy u Bosch Gen 4 Smart System a novších, Eco+, Tour+, eMTB sú módy progresívne ako na Shimane, Eco, Tour, Sport, Turbo sú módy lineárne s konštantnou podporou a je tam aj režim Auto, to je tá lanovka :D človek si môže v aplikácii vybrať, ktoré max 4 chce používať, min. sú 2 , môžu byť nakombinované akokoľvek a ďalej každý vybraný režim sa dá doladiť osobitne.

Suke001 hrkanie je vlastnosť Gen 4 motora, ak ho nepočuješ, alebo slabo, chválim vývojárov a inžinierov. inak sa to prejavuje v hline, inak v karbóne, ak to chceš vyskúšať len tak, nadvihni zadné koleso a pusti na zem.

, Eco+, Tour+, eMTB sú módy progresívne ako na Shimane, - ako vies, mas prosim ta odniekal nejake grafy, ci ako si sa k tej info dorpacoval?
Zobraziť komentár 14.04.2025 - 00:10:31
00
Inac som z toho jelen. Cize je to takto?

Lineárne: Napríklad, ak dáš 10% sily, motor pridá 10% asistencie. Ak dáš 50% sily, motor pridá 50% asistencie.
Pomer medzi tvojou silou a pomocou motora je vždy rovnaký.
Progresivne:Pomoc narastá rýchlejšie než tvoja šliapanie.
Keď začneš šliapať s väčšou silou, motor reaguje s veľkou pomocou – napríklad pri 30% šliapaní motor dá len 50% pomoci, ale pri 70% šliapaní motor môže dať až 150% pomoci.
Pomoc "rastie viac" než tvoja sila – motor ti pridáva stále viac a viac pomocných percent, ale nie vždy v rovnakom pomere ako tvoja sila.
Zobraziť komentár 14.04.2025 - 00:25:23
00
grafy nemám, jazdil som jedno aj druhé. progresívne režimy - podpora od motora závisí hlavne od tlaku do pedálov a kadencie, číselne to nemusíme rozoberať lebo sa aj tak netrafíme, v praxi to znamená že ideš do stúpania, máš prudší úsek, musíš silnejšie potlačiť do pedálov aby sa zvýšil výkon motora, nohy si zamakajú. po ňom príde plytší úsek kde čakaš, že si nohy oddýchnu, ale akonáhle zvoľníš, motor uberie tiež a makáš ďalej.
lineárne režimy majú prednastavenú konštantnú hodnotu podpory, dajme tomu Eco 60%, Tour 100% atď. (len príklad), kde až tak na tlaku do pedálov nezáleží a v praxi keď v tomto režime prejdeš rovnaký úsek ako som písal o pár riadkov vyššie, správa sa to tak, že v strmšom úseku síce akokeby podpora motora o niečo klesne, lebo gravitácia, tak si nohy aj tak zamakajú, ale keď prídeš na plytší úsek podpora motora zosilnie a nohy si oddýchnu, lebo pôsobí nižšia gravitácia ako v strmom úseku.
Zobraziť komentár 14.04.2025 - 05:58:13
00
arrow_leftobor napísal:
Tak ale S na 168 vysku nie je v ziadnom pridpade podla mna. 168 vysoky clovek tam bude stiesneny

Tak včera sa tá 168 cm kamoška previezla na mojom HAIBIKE AllMtn 4,velkosť L a normálne že dalo sa-bol jej už na pohlad trochu velký,ale S by boilo už príliš malé.
Takže hladá sa full,velkosť M :)
Zobraziť komentár 14.04.2025 - 06:37:31
00
Ahojte,

Rozmyslal som nad ebikom z dovodu aby som vladal aj dlhsie vyjazdy s dcerou (2.5r) na sedacke (momentlane shotgun).

Zatial ma zaujali tri bicykle (Trek Rail 5, Radon Render, Cube Stereo Hybrid 140 HPC SL 750)..

Pri detailoch vsetkych troch zmienenych bicyklov je ale uvedena max.zataz (jazdec+vybava+bicykel) 135 kg.

Tuto hranicu by sme ale presiahli, kedze len ja, dcera a bicykel by sme mali dokopy takmer 150kg (110+12+25) k tomu este par kg vybava.

Je mi jasne, ze dane vahove limity su udavane s urcitou rezervou a hlavne aby zniesli aj trosku drsnejsie zaobchadzanie ktore s dietatom samozrejme nehrozi.

Mal by som sa ale z tohto dovodu pri vybere pre istotu orientovat na hlinikove bicykle a carbonove radsej uplne vypustit?

Alebo pri pohodovom rodinnom jazdeni by aj carbon mal vydrzat 10-15% "pretazenie" ?

Dakujem za kazdu odpoved, pripadene redirect aj je toto nespavne vlakno.
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 14:34:19
00
arrow_leftobor napísal:
Inac som z toho jelen. Cize je to takto?

Lineárne: Napríklad, ak dáš 10% sily, motor pridá 10% asistencie. Ak dáš 50% sily, motor pridá 50% asistencie.
Pomer medzi tvojou silou a pomocou motora je vždy rovnaký.
Progresivne:Pomoc narastá rýchlejšie než tvoja šliapanie.
Keď začneš šliapať s väčšou silou, motor reaguje s veľkou pomocou – napríklad pri 30% šliapaní motor dá len 50% pomoci, ale pri 70% šliapaní motor môže dať až 150% pomoci.
Pomoc "rastie viac" než tvoja sila – motor ti pridáva stále viac a viac pomocných percent, ale nie vždy v rovnakom pomere ako tvoja sila.

V podstate mas pravdu, ak mas kondicku, tak s progresivnym rezimom prejdes ovela dalej, resp. viac vyskovych.
Dam priklad, kedze sa s tym casto pocas vyjazdu hram - vyhoda Boschu. Povedzme, ze idem 15km/h po horskej ceste s cca. 7% stupanim. Pri progresivnom TOUR+ tlacim za svoje 250-260W a pri linearnom AUTO 150-170W. Je to rozdiel 100W a to mam tie rezimy upravene. AUTO mam celkovu podporu -3 a krutiaci na 70Nm (-15Nm), TOUR+ mam celkovu podporu +2. Ked si v kopci prepnem na TOUR+, tak je to citelny rozdiel. Navyse sa mi zda, ze motor ako keby sa po prepnuti z Auto na Tour+ chvilu "kalibroval" lebo zaciatok na TOUR+ byva fakt, ze ako akeby som brzdil, ale po chvili sa prisposobi na kadenciu a vykon a pomaha viac.
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 15:39:39
00
sesulak auto myslíš emtb? ja som zatiaľ do toho nesahal ale pohrávam sa s touto myslienkou hlavne na celodenky
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 16:32:23
00
AUTO je samostatný režim...
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 16:42:54
00
arrow_leftSesulak napísal:
V podstate mas pravdu, ak mas kondicku, tak s progresivnym rezimom prejdes ovela dalej, resp. viac vyskovych.
Dam priklad, kedze sa s tym casto pocas vyjazdu hram - vyhoda Boschu. Povedzme, ze idem 15km/h po horskej ceste s cca. 7% stupanim. Pri progresivnom TOUR+ tlacim za svoje 250-260W a pri linearnom AUTO 150-170W. Je to rozdiel 100W a to mam tie rezimy upravene. AUTO mam celkovu podporu -3 a krutiaci na 70Nm (-15Nm), TOUR+ mam celkovu podporu +2. Ked si v kopci prepnem na TOUR+, tak je to citelny rozdiel. Navyse sa mi zda, ze motor ako keby sa po prepnuti z Auto na Tour+ chvilu "kalibroval" lebo zaciatok na TOUR+ byva fakt, ze ako akeby som brzdil, ale po chvili sa prisposobi na kadenciu a vykon a pomaha viac.


Presne, je to tak.
Ja mám nastavené módy : Eko, Tour, Auto, EMtb a minule som skúšal, že som pozeral na W, keď som mal tour pri stúpaní, tlačil som 250-260 W, prepol som na AUTO a padlo to na 140-150W.
Väčšinou AUTO využívam pri dlhých výšlapoch aby si na dákych 100-300m trochu oddýchli nohy a potom dám zase Tour, keďže Auto žerie viac baterku.
Ale zase skúsenosť z Dolomitov, na úseku cca 800m, stúpanie okolo 20 stupňov, mi zožralo na Aute do 5% z baterky, ale na najľahšom prevode.
Len pre orientáciu, stúpali sme asi 11 km a toto bol najstrmší úsek.
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 17:07:31
01
arrow_leftfluffymuffin napísal:
Ahojte,

Rozmyslal som nad ebikom z dovodu aby som vladal aj dlhsie vyjazdy s dcerou (2.5r) na sedacke (momentlane shotgun).

Zatial ma zaujali tri bicykle (Trek Rail 5, Radon Render, Cube Stereo Hybrid 140 HPC SL 750)..

Pri detailoch vsetkych troch zmienenych bicyklov je ale uvedena max.zataz (jazdec+vybava+bicykel) 135 kg.

Tuto hranicu by sme ale presiahli, kedze len ja, dcera a bicykel by sme mali dokopy takmer 150kg (110+12+25) k tomu este par kg vybava.

Je mi jasne, ze dane vahove limity su udavane s urcitou rezervou a hlavne aby zniesli aj trosku drsnejsie zaobchadzanie ktore s dietatom samozrejme nehrozi.

Mal by som sa ale z tohto dovodu pri vybere pre istotu orientovat na hlinikove bicykle a carbonove radsej uplne vypustit?

Alebo pri pohodovom rodinnom jazdeni by aj carbon mal vydrzat 10-15% "pretazenie" ?

Dakujem za kazdu odpoved, pripadene redirect aj je toto nespavne vlakno.

Podla mna na bezne jazdenie OK, vahu pocitaju aj na skoky a pod.

Ale pozor na predstavec, aby sj nekupil bike kde sa neda upevnit shotgun.
Ja som kvoli tomu pred rokom vylucil Focus, Mondraker, Cube
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 18:02:59
01
arrow_leftfluffymuffin napísal:
Ahojte,

Rozmyslal som nad ebikom z dovodu aby som vladal aj dlhsie vyjazdy s dcerou (2.5r) na sedacke (momentlane shotgun).

Zatial ma zaujali tri bicykle (Trek Rail 5, Radon Render, Cube Stereo Hybrid 140 HPC SL 750)..

Pri detailoch vsetkych troch zmienenych bicyklov je ale uvedena max.zataz (jazdec+vybava+bicykel) 135 kg.

Tuto hranicu by sme ale presiahli, kedze len ja, dcera a bicykel by sme mali dokopy takmer 150kg (110+12+25) k tomu este par kg vybava.

Je mi jasne, ze dane vahove limity su udavane s urcitou rezervou a hlavne aby zniesli aj trosku drsnejsie zaobchadzanie ktore s dietatom samozrejme nehrozi.

Mal by som sa ale z tohto dovodu pri vybere pre istotu orientovat na hlinikove bicykle a carbonove radsej uplne vypustit?

Alebo pri pohodovom rodinnom jazdeni by aj carbon mal vydrzat 10-15% "pretazenie" ?

Dakujem za kazdu odpoved, pripadene redirect aj je toto nespavne vlakno.


Prečo do toho počítaš aj ebike ?
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 18:03:32
00
Sprave to pocita, co si pamatam vacsinou sa uvadzala max hmotnost celej sustavy vratane biku, nie uzitocna hmotnost.

Ale tusim boli aj pripady kde uvadzali vyslovene zatazenie
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 18:04:38
02
amen, povacsinou je to o hmotnosti kolies
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 18:56:07
00
Aj pri aute počitaš zataž auta? Berie sa to ako zataž navyše. Tak by to mali počitať výrobcovia bikov. Skus sa hádať s AI. :lol: :lol:
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 22:05:25
00
väčšina výrobcov bajkov uvádza celkovú nosnosť bajku, nie užitočnú. Cube pre modely 2025 uvádza hmotnosť jazdca s nákladom, vo väčšine je to 125 kg, v sérii one44 a one77 sú dva modely myslím čo majú menej, asi kvôli komponentom, lebo rám je rovnaký ako pri tých 125 kg. zase spočítať či odčítať dve čísla by nemal byť problém , nech je to uvádzané akokoľvek :) a skôr asi záleží na kategórii bajku ako na nosnosti
Zobraziť komentár 15.04.2025 - 22:15:46
00
keyboard_arrow_up