Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
1. Ide zatiaľ iba o návrh, ktorý sa ešte iba začína konzultovať z iniciatívy EK. Aj ak EK naozaj predloží tento návrh do ďalšieho konania, musí prejsť cez EP a ER.Je teda príliš skoro na apriórne lamentovanie.
2. Navrhujú sa v ňom ročné STK len pre autá staršie ako 10 rokov.
3. Ak mám auto, počítam s nákladmi. Je naivné sťažovať sa na to, že s prevádzkou auta súvisia aj iné náklady ako PHM. Práve naopak - nákladovosť vlastnictva auta sa bude ešte ďalej zvyšovať, treba s tým počítať a v diskusiách na mtbiker to neovplyvníte. Bohužiaľ, slovenské vlády toto dlhodobo podceňujú a preto bude viac a viac ľudí na Slovensku postihnutých dopravnou chudobou. Za to ale nemôže EK, ale my tým, koho si volíme a teda kvôli komu máme nižšie a nižšie príjmy a relatívne vyššie a vyššie ceny oproti ostatným krajinám EÚ.
Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.
10 rokov mi príde dosť málo.. prvé 4 roky sú bez STK a to teraz bežne býva 5 rokov záruka, KIA má tuším aj 7! potom vlastne človek absolvuje 3x STK za ďalších 6 rokov a následne každým rokom?
10 ročné autá sú ročník 2015, priemer najazdených KM v EU podľa štatistík nie je ani 15tis. km/rok, takže tie autá sú ešte bez velkých servisov a výmen komponentov. toto nemá nič s ekológiou ale len buzerácia aby sa hýbal trh.
Nech sa to radšej stanoví na kilometre, napr každých 30tis km kontrola STK, to by mi dávalo väčší zmysel. Aj tam bude velká diskusia že 30tis dialničných a 30tis v meste je rozdiel..
každopádne základ toho celého je zas a len mentalita! stačí neodrbávať, keď nebudú úplatky ale poctivé kontroly nebudú jazdiť vraky.
Tento návrh je ale od ľudí, ktorým EU/štát zabezpečuje nové autá každé 4 roky, majú šoférov, platia im letenky v 1. triede, alebo súkromné lietadlá atď. Aj v tom "bohatom" Nemecku im starne vozový park každý rok, lebo ľudia nemajú na nové autá. Nové autá sú drahšie a drahšie, lebo EU úradníci už nevedia čo od rozkoše. Podiel nehôd áut s nevyhovujúcim technickým stavom je menej ako 0,1%, Celé je to len o doslova buzerácii ľudí, nič viac, nič menej.
2/ len autá staršie ako 10 rokov. Tu je nejaká štatistika pre priemerný vek vozidiel v Európe za rok 2023. Je ľahko možné, že v 2025 už všetky štáty budú mať priemerný vek vozidiel nad 10 rokov https://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_european_countries a v tom sú zarátané aj firemné autá, autá z požičovien a podobne.
3/ niekto rozhodol, že 10 ročné auto je staré a zaslúži si byť za to penalizované. Náklady sú umelo zvyšované. EU a EK sa oháňa nejakou ekológiou. Preto sa nám každého pol roka sťahuje EU parlament a 30 tisíc úradníkov medzi 2 Bruselom a Štrasburgom. Každý návrh, čo ide EU parlamentu sa tlačí na papier a posiela kuriérmi pre 720 poslancov + predseda parlamentu. Nenájdem ten článok z 2022, ale za rok 2021 dostali poslanci EU parlamentu, každý jeden cez 50kg A4 formátu papiera rôznych zákonov atď. Pritom každý poslanec má notebook, ktorý si potom môže nechať a návrhy sa posielajú aj ako pdf na ich emaily. Samozrejme máme tu ďalšie chuťovky ako potencionálny zákaz karbónu (že by koniec aj karbónových bikov, kajakov a iných výrobkov?) Rieši sa opotrebovanie gúm a bŕzd (to isté majú aj biky, na Rascale mení kamoš zadný WTB Riddler každých cca 1500-2000km, lebo je zodratý.) Prečo EU vôbec uvažovala, tu je odkaz https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8e016dde-215c-11ee-94cb-01aa75ed71a1.0012.02/DOC_2&format=PDF že ak by napríklad umrela prevodovka na 8 ročnom aute, že bude vhodné len do šrotu? To je akože ekologické vyhadzovať celé auto kvôli vadnej prevodovke? Tu nejde len o dopravnú chudobu slovákov, ale celej EU. Za posledných 10 rokov v rámci EU+Anglicko sa zvýšil priemerný vek vozidiel o 1,5 roka.
Ja fakt už neviem. Môjmu skoro 13 ročnému plecháčovi nechýba nič. Max možno podvozok by chcel trochu lásky v nejakom špecializovanom zariadení... Nepoznáte v BA firmu co mi to vyčistí a ošetrí? A potom vydržíme ešte veľa veľa rokov
Aj 90€ každý rok môže byť pre veľa vlastníkov áut veľa. V prvom rade je to hlavne zbytočné hádzanie polien pod nohy obyčajným ľuďom. Má niekto pocit, že v AT jazdia lepšie autá ako v DE len preto, že absolvujú technickú každý rok? Ja osobne nie. Má niekto pocit, že v SR jazdia ekologickejšie autá ako v DE len preto, že na emiske pri ottovom motore meriame aj HC? Ja osobne nie. A už vôbec si nemyslím, že za relevantné percento smrteľných nehôd môže technický stav vozidiel starších ako 10r a že zavedením povinnej stk/rok sa to už teraz bezvýznamné číslo dramaticky zlepší. Sám som proti tomu, aby po cestách jazdili vraky. Len proti tomu treba urobiť niečo iné - zvýšiť životnú úroveň. Povinná STK každý rok je veľmi účelové opatrenie. Prinesie len zníženie životnej úrovne a peniaze Dekre + štátnemu aparátu.
slovak je diagnoza, on proste prachy nema tak ci tak, ale vozit sa na crepe to ano...
oyeby typu vrtakom do dpf a cyklistov nech aj yebne rakovina...
uplatky budu pri urcitej mentalnej skupine obyvatelstva vzdy, ale ze ich budu 2x castejsie platit, verim ze to niektorych zlomi a zacnu chodit konecne poloprazdnymi mhd.
nie po jednom v crepoch sediet, vyrabat zadymene zapchy a blokovat parkoviska...
sorry jako, zacina to byt neunosne.
Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.
Toto je za mna dost zavadzajuce a nemyslim si, ze STK nejak zasadne obmedzuje vlastnictvo starsich automobilov -> obmedzuje ale vlastnistvo zanedbanych, neudrziavanych a pripadne nelegalne modifikovanych vozov - je uplne jedno ci su stare alebo zanovne. Za mna jednoducho neudrziavane vozidla nemaju co robit na verejnych komunikaciach...
Tento návrh je ale od ľudí, ktorým EU/štát zabezpečuje nové autá každé 4 roky, majú šoférov, platia im letenky v 1. triede, alebo súkromné lietadlá atď.Prečo EU vôbec uvažovala, tu je odkaz https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8e016dde-215c-11ee-94cb-01aa75ed71a1.0012.02/DOC_2&format=PDF že ak by napríklad umrela prevodovka na 8 ročnom aute, že bude vhodné len do šrotu? To je akože ekologické vyhadzovať celé auto kvôli vadnej prevodovke?
Jano, ako zvyčajne trieskaš dve na tri, ako nejaký dezolát v diskusii na Novom čase. Málo kde sa rozhoduje tak prísne na základe skutočných dát, ako to robí EU. No a práve preto, že my nežijeme podľa dát, ale podľa pocitov, máme potom pocit, že EÚ rozhoduje odtrhnuto od života. Nie je to tak, je tomu práve naopak - zatiaľ čo nám sa zdá, že niečo nie je potrebné, tak dáta ukazujú, že to potrebné je. Mne sa tiež môžu zdať tvoje mosty zbytočne predimenzované a ty vieš dobre, že sú navrhované a konštruované na základe dát a nie mojich pocitov. Mne sa môže zdať, že čo už je nejakých mizerných 1,5°C globálneho oteplenia a ono je to point of no return ... Ak EÚ príjíma svojim trojstranným (!) konsenzom (!) nejaké rozhodnutia, tak sú iniciované na základe dát a sú pripravené na základe dát. Zlostne dezolátsky trieskaš, aby si si mohol udrieť.
Navyše otváraš staré misinformácie až hoaxy, čo frčali pred dvomi rokmi. Prečítaj si poriadne link, ktorý si sem sám dal: "Vozidlo sa považujem za neopraviteľné ak ... jeho oprava si vyžaduje výmenu motora, prevodovky, karosérie alebo zostavy podvozka, ktorou zanikne pôvodná totožnosť vozidla." Výmena predvodovky mení VIN? Nemení. Takže 8-ročné auto s umretou prevodovkou nepôjde do šrotu.
Pre ostatných:
Jazdené auto je ekologickejšie ako to najekologickejšie nové auto - ak prejde cez STK a EK. Ja osobne vnímam ten návrh ako podporu prevádzky bezpečných a ŽP relatívne málo zaťažujúcich ojazdených áut čo najdlhšie. Je to presne, ako mnohí píšete - ak už raz autá potrebujeme, a my ich bohužiaľ potrebujeme, tak prečo by sa mali prestať používať autá, ak sú už raz vyrobené a spĺňajú potrebné kritériá? Svätá pravda, mali by byť v prevádzke čo najdlhšie.
Jediné, čo teda podľa mňa ten návrh sleduje, je dôslednejšia kontrola tých kritérií. A absolútne nehrozí, aby tých 50 či 100 euro alebo koľko to bude ročne navyše bola nejaká zásadná cena pre bežného užívateľa auta v EÚ. Skrátka budú náklady na prevádzku o pár percent, pre niekoho pár promile, vyššie, bežný Európan vrátane Slováka na to má a ani to nepocíti. Časť obyvateľov EÚ, ktorých by práve toto finančné navýšenie dostalo do dopravnej chudoby, je minimálna, ak vôbec nejaká, oveľa väčší problém budú ceny energií, to bude game changer a nie jedna kontrola navyše.
Mimochodom, aby ste si nemysleli, že píšem od stola, predchádzajúce auto som predával, keď malo 14 rokov a 413-tisíc kilometrov a dnes ešte stále k spokojnosti slúži neziskovke, ktorej som ho za pár eur predal. Také ciele máme aj so súčasným autom.
EU rozhoduje prísne na základe dát. Skús tú o Červenej čiapočke a medzitým mi jednoduchou isto odpovieš, že prečo, keď naháňame každý gram emisií:
1/ sa EU parlament a 30 tisíc úradníkov sťahuje každého pol roka medzi Bruselom a Štrasburgom a prečo sa musia servisované 2 sady budov? Niektoré sa kvôli tomu stavali nanovo.
2/ prečo sa všetky podklady pre EU poslancov musia dodať aj v papierovej podobe a nestačí ich poslať ako pdf.
3/ prečo EU úradníci majú preplácané cesty lietadlom len, keď letia 1. triedov a tzv. "klasickými" aerolinkami a nepreplácajú sa letenky nízkonákladovými spoločnosťami?
4/ prečo EU ak chceme byť ekologický, tak skrátila z 10 rokov na 5 rokov, čo musia držať automobilky náhradné diely na autá, ktorým sa skončila výroba
5/ a teraz skutočná chuťovka prečo podľa viac ako 30 ročných lekárskych výskumov nemáme v EU povinné cyklistické prilby pre všetkých cyklistov plošne, keď by to znamenalo 70% pokles úmrtí u cyklistov? Dokonca prilby dávajú až 37% šancu prežiť cyklistovi zrážku s autom, čo ide 90km/h. V prípade nehody bez účasti vozidla, tak šanca na prežitie je väčšia ako 95%. Bavíme sa o ochrane životov a zdravia občanov.
...
nemáme v EU povinné cyklistické prilby pre všetkých cyklistov...
Lebo existuje kopa vrtákov. No a tým vadí ak sa niečo schváli, ale tak isto ak neschváli. Majú síce hokej v pojmoch, ale majú univerzálneho vinníka. Hlavne pindat
Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Ved nikto nenuti ludi mat auta. Kazdy ho ma dobrovolne.
Vlastnictvo auta je a vzdy bude stratova zalezitost.
Co by niektori povedali na situacie z Japonska alebo inych, kde auto nemozes mat, pokial nemas parkovacie miesto. A kde celkovo vlastnictvo auta je nasobne drahy spas, ako u nas..
Poznam zopar ludi s crepom, ktori ho maju neviem naco, aby asi nezabudli soferovat... Taki prilezitostni soferi.
Mindset ludi a pracovnych pohovorov sa musi zmenit, ze vp-b nemoze byt jedna z poziadaviek do prace.
Najma ak sa bavime ze clovek pocas pracovnej doby neopusta firmu..Co je velka vacsina.
Tipnem si ze 1/3 ludi vp-b ani ho vobec nepotrebuje, len si ho pre "istotu" spravia.
Je neuveriteľné, akí krátkozrakí sú niektorí tunajší diskutujúci...aj keď...prečo ma to vlastne prekvapuje. Pravda je tá, že nemá vôbec zmysel riešiť problematiku áut na cyklistickom fóre.
P.S.: tí, čo ste tu trepli o povinnosti STK každé tri mesiace, vás by som poslal pre istotu každé tri mesiace sa dať vyšetriť k psychiatrovi.
Keď ma niekto pár minút do práce pešo alebo na bicykli tak chápem jeho postoj. Mne cesta do práce autom trvá 40 minút a vlakom + 2x pešo z domu na stanicu a zo stanice do práce 01:30 tak sa na MHD jednoducho vyseriem a radšej sa budem trepať tým autom. Ten stratený čas mi nikto nevráti ani nezaplatí.
Jaroh ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, inú som ani nečakal. Som čakal, že sa vyjadríš aspoň prilbám. Keď sa zavádzal eCall do áut, očakávalo sa, že zachráni ročne 2500 životov z cca 35 tisíc, čo ročne na cestách umieralo. To predstavuje 7,14% a musí to byť, ide predsa o každý život, to sú tvrdé dáta, musí to byť v autách, nech to stojí, čo to stojí, predpoklad bol 4-8% umrtí ročne. Nedebatujeme. Bude to a basta. Reálne čísla sú nakoniec nižšie. Druhá strana mince, holandský lekári na to upozorňujú už cez 30 rokov, sú na to štúdie (aj z reálnych pitiev), nemecký, britský, španielsky, taliansky lekári to potvrdzujú posledných 10+ rokov, že 70% cyklistov mohlo žiť, keby malo na svojej ctenej hlávke 25€ prilbu s certifikátom z Decathlonu, Lidla, Tesca, či iného obchodu. 37% cyklistov mohlo prežiť zrážku s automobilom, čo ide 90km/h, keby malo na sebe prilbu. Čo spraví EU na základe tvrdých dát? Zmenil sa tvar predných častí áut a odhad je, že to má zachrániť 1-2% cyklistov. Takže ak sa rozhodujeme na za základe dát a stačí 1-2% na to, aby sme sa pretlačila bezpečnostná zmena hypoteticky, prečo sa ignoruje 70% šanca na záchranu života? Či už zrazu na každom živote nezálež? Tvrdé dáta už zrazu netreba? Keby zajtra prišlo Volvo, že má vystrelovaciu kapotu, čo stojí 5 tisíc € a odhadom záchráni 3% cyklistov, už to EU tlačí do áut, lebo treba zachraňovať životy. Ale naraziť si na kokos prilbu za 25€ a vedieť, že takto prežije 70% cyklistov, to nie.
peter120 nie každý býva na mieste, kde je dobrá verejná hromadná doprava a sú aj ľudia, čo musia v rámci práce cestovať, nie každý deň, ale musia. Napríklad ty máš v profile, že si okres Ilava. Samotná Ilava je malé mesto, v najširšom mieste má niečo cez 2km, to prejdeš za 30 minút peši, či bikom za do 10 minúť. A teraz si predstav, že bývaš v obci Šípkov, do Ilavy je to cca 38km, Google maps tvrdí, že 40 minút autom. Verejnou hromadnou dopravou, ak začínaš ráno o 8:00 v práci, tak 5:25 ti odchádza bus so Šípkova do Bánoviec, tam ideš na bus do Trenčína a prídeš tam 6:50, ak nič nemešká a musíš čakať na vlak o 7:21, čo ide do Ilavy a príde tam 7:38 (ak nemešká) a ešte v rámci Ilavy sa musíš prepraviť do práce ešte v rámci Ilavy. Jasne, môžeš povedať, že som naschvál vybral tú obec, ale len tak od pohľadu som vybral. Určite bude v okolí dosť podobných obcí, ktoré na tom budú podobne a nemusia robiť tí ľudia v Ilave, ale Dubnici (jednej aj druhej), Nemšovej. V momente, keď ti pravidelne mešká vlak a ty máš kvôli tomu meškať pravidelne do práce, tak skorší spoj ide 4:22 a si o 6:38 v Ilave. Po obede ide verejná hromadná doprava z Ilavy do Šípkov o 13:22 a príchod 15:26, čo ako pracujúci nestíhaš, ďalší spoj 13:48 alebo 14:48 a príchod 17:50, ďalší spoj 17:45 alebo 18:22 a príchod 20:09. Chceš ísť do divadla, či kina, ak nechytíš spoj 20:48 z Ilavy s príchodom o 23:37, ďalší ide 4:48 ráno. A obcí čo je na tom podobne, máš desiatky. Spolužiak na výške chodil do Brezna na základnú školu a gympel. Z ich obce išli za deň 2 autobusy, jeden ráno o niečo pred 6, príchod 6:30 do Brezna, druhý odchádzal o 14tej, do ich obce prichádzali 2 spoje z Brezna, jeden odchádzal o 10 ráno, ďalší o 18tej večer. To je všetko. S súčasnej dobe už ani ten bus do Brezna nemajú, ani okolité dediny, Musia cestovať busom do Podbrezovej a odtiaľ vlakom do Brezna, zase majú len 2 spoje za deň pre každý smer a ráno na 8:00 sa tam nevieš dostať, najskôr na 8:30. Otec je z malej obce pri Dunajskej Strede. chodil tam na základnú aj strednú školu. Za komunistov im tam z ich obce chodili 2 spoje, jeden 5:20 a ďalší 6:20 a za 15 minút boli v Dunajskej strede. Opačne chodili jeden o 14tej a další o 17tej. Nestihol si? 13km šlapeš pešo. V súčasnosti to máš kúsok lepšie, vieš tam prísť o 7:15, 8:15 a 9:45 a potom každé cca 3 hodiny. Posledné 3 spoje idú 16:20 (nestíhaš ak robíš 8:00-16:30), 17:16 a 18:20, ďalší ide ráno o 4:20.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
2. Navrhujú sa v ňom ročné STK len pre autá staršie ako 10 rokov.
3. Ak mám auto, počítam s nákladmi. Je naivné sťažovať sa na to, že s prevádzkou auta súvisia aj iné náklady ako PHM. Práve naopak - nákladovosť vlastnictva auta sa bude ešte ďalej zvyšovať, treba s tým počítať a v diskusiách na mtbiker to neovplyvníte. Bohužiaľ, slovenské vlády toto dlhodobo podceňujú a preto bude viac a viac ľudí na Slovensku postihnutých dopravnou chudobou. Za to ale nemôže EK, ale my tým, koho si volíme a teda kvôli komu máme nižšie a nižšie príjmy a relatívne vyššie a vyššie ceny oproti ostatným krajinám EÚ.
Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.
10 ročné autá sú ročník 2015, priemer najazdených KM v EU podľa štatistík nie je ani 15tis. km/rok, takže tie autá sú ešte bez velkých servisov a výmen komponentov. toto nemá nič s ekológiou ale len buzerácia aby sa hýbal trh.
Nech sa to radšej stanoví na kilometre, napr každých 30tis km kontrola STK, to by mi dávalo väčší zmysel. Aj tam bude velká diskusia že 30tis dialničných a 30tis v meste je rozdiel..
každopádne základ toho celého je zas a len mentalita! stačí neodrbávať, keď nebudú úplatky ale poctivé kontroly nebudú jazdiť vraky.
2/ len autá staršie ako 10 rokov. Tu je nejaká štatistika pre priemerný vek vozidiel v Európe za rok 2023. Je ľahko možné, že v 2025 už všetky štáty budú mať priemerný vek vozidiel nad 10 rokov https://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_european_countries a v tom sú zarátané aj firemné autá, autá z požičovien a podobne.
3/ niekto rozhodol, že 10 ročné auto je staré a zaslúži si byť za to penalizované. Náklady sú umelo zvyšované. EU a EK sa oháňa nejakou ekológiou. Preto sa nám každého pol roka sťahuje EU parlament a 30 tisíc úradníkov medzi 2 Bruselom a Štrasburgom. Každý návrh, čo ide EU parlamentu sa tlačí na papier a posiela kuriérmi pre 720 poslancov + predseda parlamentu. Nenájdem ten článok z 2022, ale za rok 2021 dostali poslanci EU parlamentu, každý jeden cez 50kg A4 formátu papiera rôznych zákonov atď. Pritom každý poslanec má notebook, ktorý si potom môže nechať a návrhy sa posielajú aj ako pdf na ich emaily. Samozrejme máme tu ďalšie chuťovky ako potencionálny zákaz karbónu (že by koniec aj karbónových bikov, kajakov a iných výrobkov?) Rieši sa opotrebovanie gúm a bŕzd (to isté majú aj biky, na Rascale mení kamoš zadný WTB Riddler každých cca 1500-2000km, lebo je zodratý.) Prečo EU vôbec uvažovala, tu je odkaz https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8e016dde-215c-11ee-94cb-01aa75ed71a1.0012.02/DOC_2&format=PDF že ak by napríklad umrela prevodovka na 8 ročnom aute, že bude vhodné len do šrotu? To je akože ekologické vyhadzovať celé auto kvôli vadnej prevodovke? Tu nejde len o dopravnú chudobu slovákov, ale celej EU. Za posledných 10 rokov v rámci EU+Anglicko sa zvýšil priemerný vek vozidiel o 1,5 roka.
V zivote neplatil uplatok, moje auto prechadza na vybornu len tak
Ale ja mam o jednu emisnu viac ako bezne auta
Mam STK + EK na benzin + EK na LPG.
Aktualne ma to stoji podla cennika 155€ https://easycheck.sk/cennik/
slovak je diagnoza, on proste prachy nema tak ci tak, ale vozit sa na crepe to ano...
oyeby typu vrtakom do dpf a cyklistov nech aj yebne rakovina...
uplatky budu pri urcitej mentalnej skupine obyvatelstva vzdy, ale ze ich budu 2x castejsie platit, verim ze to niektorych zlomi a zacnu chodit konecne poloprazdnymi mhd.
nie po jednom v crepoch sediet, vyrabat zadymene zapchy a blokovat parkoviska...
sorry jako, zacina to byt neunosne.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.
Toto je za mna dost zavadzajuce a nemyslim si, ze STK nejak zasadne obmedzuje vlastnictvo starsich automobilov -> obmedzuje ale vlastnistvo zanedbanych, neudrziavanych a pripadne nelegalne modifikovanych vozov - je uplne jedno ci su stare alebo zanovne. Za mna jednoducho neudrziavane vozidla nemaju co robit na verejnych komunikaciach...
Jano, ako zvyčajne trieskaš dve na tri, ako nejaký dezolát v diskusii na Novom čase. Málo kde sa rozhoduje tak prísne na základe skutočných dát, ako to robí EU. No a práve preto, že my nežijeme podľa dát, ale podľa pocitov, máme potom pocit, že EÚ rozhoduje odtrhnuto od života. Nie je to tak, je tomu práve naopak - zatiaľ čo nám sa zdá, že niečo nie je potrebné, tak dáta ukazujú, že to potrebné je. Mne sa tiež môžu zdať tvoje mosty zbytočne predimenzované a ty vieš dobre, že sú navrhované a konštruované na základe dát a nie mojich pocitov. Mne sa môže zdať, že čo už je nejakých mizerných 1,5°C globálneho oteplenia a ono je to point of no return ... Ak EÚ príjíma svojim trojstranným (!) konsenzom (!) nejaké rozhodnutia, tak sú iniciované na základe dát a sú pripravené na základe dát. Zlostne dezolátsky trieskaš, aby si si mohol udrieť.
Navyše otváraš staré misinformácie až hoaxy, čo frčali pred dvomi rokmi. Prečítaj si poriadne link, ktorý si sem sám dal: "Vozidlo sa považujem za neopraviteľné ak ... jeho oprava si vyžaduje výmenu motora, prevodovky, karosérie alebo zostavy podvozka, ktorou zanikne pôvodná totožnosť vozidla." Výmena predvodovky mení VIN? Nemení. Takže 8-ročné auto s umretou prevodovkou nepôjde do šrotu.
Pre ostatných:
Jazdené auto je ekologickejšie ako to najekologickejšie nové auto - ak prejde cez STK a EK. Ja osobne vnímam ten návrh ako podporu prevádzky bezpečných a ŽP relatívne málo zaťažujúcich ojazdených áut čo najdlhšie. Je to presne, ako mnohí píšete - ak už raz autá potrebujeme, a my ich bohužiaľ potrebujeme, tak prečo by sa mali prestať používať autá, ak sú už raz vyrobené a spĺňajú potrebné kritériá? Svätá pravda, mali by byť v prevádzke čo najdlhšie.
Jediné, čo teda podľa mňa ten návrh sleduje, je dôslednejšia kontrola tých kritérií. A absolútne nehrozí, aby tých 50 či 100 euro alebo koľko to bude ročne navyše bola nejaká zásadná cena pre bežného užívateľa auta v EÚ. Skrátka budú náklady na prevádzku o pár percent, pre niekoho pár promile, vyššie, bežný Európan vrátane Slováka na to má a ani to nepocíti. Časť obyvateľov EÚ, ktorých by práve toto finančné navýšenie dostalo do dopravnej chudoby, je minimálna, ak vôbec nejaká, oveľa väčší problém budú ceny energií, to bude game changer a nie jedna kontrola navyše.
Mimochodom, aby ste si nemysleli, že píšem od stola, predchádzajúce auto som predával, keď malo 14 rokov a 413-tisíc kilometrov a dnes ešte stále k spokojnosti slúži neziskovke, ktorej som ho za pár eur predal. Také ciele máme aj so súčasným autom.
1/ sa EU parlament a 30 tisíc úradníkov sťahuje každého pol roka medzi Bruselom a Štrasburgom a prečo sa musia servisované 2 sady budov? Niektoré sa kvôli tomu stavali nanovo.
2/ prečo sa všetky podklady pre EU poslancov musia dodať aj v papierovej podobe a nestačí ich poslať ako pdf.
3/ prečo EU úradníci majú preplácané cesty lietadlom len, keď letia 1. triedov a tzv. "klasickými" aerolinkami a nepreplácajú sa letenky nízkonákladovými spoločnosťami?
4/ prečo EU ak chceme byť ekologický, tak skrátila z 10 rokov na 5 rokov, čo musia držať automobilky náhradné diely na autá, ktorým sa skončila výroba
5/ a teraz skutočná chuťovka prečo podľa viac ako 30 ročných lekárskych výskumov nemáme v EU povinné cyklistické prilby pre všetkých cyklistov plošne, keď by to znamenalo 70% pokles úmrtí u cyklistov? Dokonca prilby dávajú až 37% šancu prežiť cyklistovi zrážku s autom, čo ide 90km/h. V prípade nehody bez účasti vozidla, tak šanca na prežitie je väčšia ako 95%. Bavíme sa o ochrane životov a zdravia občanov.
nemáme v EU povinné cyklistické prilby pre všetkých cyklistov...
Lebo existuje kopa vrtákov. No a tým vadí ak sa niečo schváli, ale tak isto ak neschváli. Majú síce hokej v pojmoch, ale majú univerzálneho vinníka. Hlavne pindat
Ved nikto nenuti ludi mat auta. Kazdy ho ma dobrovolne.
Vlastnictvo auta je a vzdy bude stratova zalezitost.
Co by niektori povedali na situacie z Japonska alebo inych, kde auto nemozes mat, pokial nemas parkovacie miesto. A kde celkovo vlastnictvo auta je nasobne drahy spas, ako u nas..
Poznam zopar ludi s crepom, ktori ho maju neviem naco, aby asi nezabudli soferovat... Taki prilezitostni soferi.
Mindset ludi a pracovnych pohovorov sa musi zmenit, ze vp-b nemoze byt jedna z poziadaviek do prace.
Najma ak sa bavime ze clovek pocas pracovnej doby neopusta firmu..Co je velka vacsina.
Tipnem si ze 1/3 ludi vp-b ani ho vobec nepotrebuje, len si ho pre "istotu" spravia.
P.S.: tí, čo ste tu trepli o povinnosti STK každé tri mesiace, vás by som poslal pre istotu každé tri mesiace sa dať vyšetriť k psychiatrovi.
peter120 nie každý býva na mieste, kde je dobrá verejná hromadná doprava a sú aj ľudia, čo musia v rámci práce cestovať, nie každý deň, ale musia. Napríklad ty máš v profile, že si okres Ilava. Samotná Ilava je malé mesto, v najširšom mieste má niečo cez 2km, to prejdeš za 30 minút peši, či bikom za do 10 minúť. A teraz si predstav, že bývaš v obci Šípkov, do Ilavy je to cca 38km, Google maps tvrdí, že 40 minút autom. Verejnou hromadnou dopravou, ak začínaš ráno o 8:00 v práci, tak 5:25 ti odchádza bus so Šípkova do Bánoviec, tam ideš na bus do Trenčína a prídeš tam 6:50, ak nič nemešká a musíš čakať na vlak o 7:21, čo ide do Ilavy a príde tam 7:38 (ak nemešká) a ešte v rámci Ilavy sa musíš prepraviť do práce ešte v rámci Ilavy. Jasne, môžeš povedať, že som naschvál vybral tú obec, ale len tak od pohľadu som vybral. Určite bude v okolí dosť podobných obcí, ktoré na tom budú podobne a nemusia robiť tí ľudia v Ilave, ale Dubnici (jednej aj druhej), Nemšovej. V momente, keď ti pravidelne mešká vlak a ty máš kvôli tomu meškať pravidelne do práce, tak skorší spoj ide 4:22 a si o 6:38 v Ilave. Po obede ide verejná hromadná doprava z Ilavy do Šípkov o 13:22 a príchod 15:26, čo ako pracujúci nestíhaš, ďalší spoj 13:48 alebo 14:48 a príchod 17:50, ďalší spoj 17:45 alebo 18:22 a príchod 20:09. Chceš ísť do divadla, či kina, ak nechytíš spoj 20:48 z Ilavy s príchodom o 23:37, ďalší ide 4:48 ráno. A obcí čo je na tom podobne, máš desiatky. Spolužiak na výške chodil do Brezna na základnú školu a gympel. Z ich obce išli za deň 2 autobusy, jeden ráno o niečo pred 6, príchod 6:30 do Brezna, druhý odchádzal o 14tej, do ich obce prichádzali 2 spoje z Brezna, jeden odchádzal o 10 ráno, ďalší o 18tej večer. To je všetko. S súčasnej dobe už ani ten bus do Brezna nemajú, ani okolité dediny, Musia cestovať busom do Podbrezovej a odtiaľ vlakom do Brezna, zase majú len 2 spoje za deň pre každý smer a ráno na 8:00 sa tam nevieš dostať, najskôr na 8:30. Otec je z malej obce pri Dunajskej Strede. chodil tam na základnú aj strednú školu. Za komunistov im tam z ich obce chodili 2 spoje, jeden 5:20 a ďalší 6:20 a za 15 minút boli v Dunajskej strede. Opačne chodili jeden o 14tej a další o 17tej. Nestihol si? 13km šlapeš pešo. V súčasnosti to máš kúsok lepšie, vieš tam prísť o 7:15, 8:15 a 9:45 a potom každé cca 3 hodiny. Posledné 3 spoje idú 16:20 (nestíhaš ak robíš 8:00-16:30), 17:16 a 18:20, ďalší ide ráno o 4:20.