https://maps.app.goo.gl/skbeLY7BUZWrej3UA
Dnes Wolfstahl v smere z Bratislavy. Skupina mozno 3-4 dospelaci a cca rovnake mnozstvo deti, mozno ich bolo spolu cca 7-10 cyklistov, vsetko ziletkari, vacsina v rovnakom drese cize asi nejaky cykloklub. Dobiehal som ich za tou cykloobchadzkou pumpy tak som im nechaval priestor. Myslel som ze za obchadzkou odbocia na cestu a tym padom ten neprehladny usek v miernom stupani pojdem za nimi ale vsetci odbocili na chodnik takze som mohol ist svoje tempo. Na mieste co som pastol hore, kde je na chodnik z cesty najazd, zacali davat znamenie rukou ze chcu odbocit dolava na cestu. Ja som siel normalne po hlavnej ceste a bol niekde na urovni stredu az poslednej stvrtiny tej skupiny co jazdila po chodniku s tym ze som isiel rychlejsie. Normalne som necakal nic ine ako to ze pockaju kym prejdem a zaradia sa za mna. Lenze mi (podla mna necakane) vosli do cesty. Prvy dospelak a dve deti. Mal som k tomu nejaku poznamku typu "No to si robite srandu" na co sa typek za mnou ozval ze "Co som nevidel ze odbocuju".
A teraz asi najlepsie priblizny prepis rozhovoru lebo ta poznamka ma celkom vytocila.
Ja: A vy ste ma nevideli ze idem?
Oni: My sme ukazovali ze odbocujeme.
Ja: A kto mal prednost?
Oni: Ale vsak ziadne auto neslo, mal som sa ustupit na stranu nech mozu vojst do cesty
Ja: Nie, mal som prednost.
Oni: Ale vsak mame deti tak trochu ohladuplnosti
Ja: Vsak prave. A takto zle ich ucite.
Akoze ja neviem. Jednak som bol uz vedla skupiny. Zaroven to tam nie je nejake prehladne, dozadu za zakrutu nevidno, vpredu je tiez mierna zakruta a v horizonte ze to tam nieje uplne dobre vidno Dozadu som sa nechcel obzerat lebo som nechcel stratit prehlad co spravia ak by nahodou predsalen vosli do cesty. Zaroven ak by som im chcel dat priestor tak kolko? S 800kami rajdami by som uz zasahoval do protismeru a co ked by zrychlili na moju rychlost? To by som siel zrazu vedla skupiny mozno v protismere. Alebo som mal kua zastat a pustit ich?
Snazili sa ma s kludom presvedcit ze chybu som spravil ja ale nijak mi to nedava zmysel. Co si o tom myslite?
Kámo, zákon to vidí takto a zrejme aj v AT platí:
- vodič vozidla vchádzajúci na cestu z miesta ležiaceho mimo cesty je povinný dať prednosť vozidlám idúcim po ceste (v tomto prípade šlo o nemotorové vozidlá),
- dať prednosť znamená nezačať jazdu alebo jazdný úkon alebo v nich pokračovať, ak by ten, čo má prednosť v jazde, bol tým donútený náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy (hlavne za účelom odvrátenia nehody, ale dá sa povedať aj preto, že sa napr. vyľaká, lebo sa vopred zdá, že prednosť v jazde nedostane),
- ak chodník nebol označený dopravnou značkou, ktorá dovoľuje jazdu cyklistov po chodníku, nemali tam na bicykloch čo byť, ak sa im tam nevzťahuje výnimka na deti, ako na Slovensku do veku 10 rokov,
- zároveň asi neexistuje nikde paragraf, že cyklista, ktorý ukazuje smer jazdy, má prednosť v jazde, alebo ostatní vodiči sú mu povinný dať prednosť a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne aj zastavením vozidla.
Právna vina za nehodu by padla na nich, tie ich argumenty by neprešli ani náhodou. Okolnosti, či si im mohol vytvoriť pľac a pod., nehrajú rolu a zo zákona Ti taká povinnosť ani nevyplýva. Vytvoriť pľac je len na dobrej vôli a dané podmienky sa podľa streetview ťažko posudzujú, keďže streetview dosť skresľuje a ak si vyhodnotil, že vytvoriť pľac nebolo bezpečné, mali rešpektovať, že si im pľac nevytvoril a nie si ho vynucovať.
chapem ze ked su tam deti, tak vezmem na to ohlad to je jasne
ako arguemnt v tejto situacii 0 boddov, lebo do tej nebezpecnej situacie ich dostal ten dospaly a tam vsetka zodpovednost zacina aj konci
za mna si to urobil spravne, najskor sa tak spravaju ako odgrcanci vzdy a vsade
Ze je zakon na mojej strane viem. Len ako jazdim vela asfaltu tak si vsimam spravanie casti ziletkarov ktori jazdia stylom "ja som boh a mam vas vsetkych na salame". Tak ma to zaujima ako to beriete.
Aj ten jeden vyjazd sa mi este stalo 2x nezavisle od seba ze mi vyletel ziletkar z neprehladnej zakruty uplne do protismeru. Jeden z nich ma i suchol. Potom dalsi v stupani v kratkych serpentinach pred Viednou ked som ho dobehol a chcel predbehnut tak bral serpentiny uplne na vnutro. To som sa uz nastval a normalne ho predbehol iduc po pravej krajnici. No a vo Viedni potom uplny bizar podobny tej skupine cyklistov. Normalna cesta bez cykloznacenia. Mal som zelenu, mierny kopcek dolu takze i rychlost, za mnou mierne vedla mna auto a normalne mi vosiel z bocnej ulice do krizovatky na cervenu ziletkar. Nechapal som ako som tam tak rychlo zastavil.
Potom to ako sa za mna vesaju do haku, ako zrychlia ked zacnem predbiehat, ako jazdia v skupinach vedla seba na nie prave sirokych cyklochodnikoch, ako obiehaju na uzkych cyklochodnikoch, atd... To je nejaka diagnoza alebo co.
Môžu to byť (bývalí) profesionálni športovci alebo premotivovaní amatérski cyklisti a či už sú jedno alebo druhé, športovci bývajú (našťastie nie všetci) egocentrický, správaním takí namyslení aroganti, a začína to už pri deťoch a mládeži, čo hrajú futbal, hokej alebo aj robia cyklistiku atď. Skrátka takí grázlici a ak sa im do týmu dostane niekto slušnejší alebo nejaká pre nich padavka, tak takého spomedzi seba vytesnia alebo mu dokonca robia zle.
Môj príspevok bude asi dosť cynický, dám vám pohľad z inej strany. Mám za sebou 24 hodinovú službu, roboty bolo dosť, spal som 5 hodín. Od 22:00 do 1:00 som strávil s cyklistom ktorý mal úraz hlavy. Počas operácie dostal 2 litre krvi. Fyzikálne zákony platia pre všetkých, aj pre profesionálov. Noste prilbu, nepite alkohol. Zamyslite sa nad sebou. Prajem veľa kilometrov bez nehody.
Len ako jazdim vela asfaltu tak si vsimam spravanie casti ziletkarov ktori jazdia stylom "ja som boh a mam vas vsetkych na salame". Tak ma to zaujima ako to beriete.
co si doteraz popisal, je to az neuveritelne.... mozno ba cyklisti slapu na drogach.
je mi jedno ci sa niekto zavesi lebo idem si podla wattaku svoje tempo.(co byva viac ako ebabetari)
aj by som sa potesil keby si nemusim sam rozrazat vzduch, ale take stastie nemam.
Pravidlo "nikdy nemáš prednosť" je dobrý začiatok pre elimináciu kopu problémov. Žiletkári sú tiež len odrazom spoločnosti, kde sa umiernenosť velmi nenosí.
Ze je zakon na mojej strane viem. Len ako jazdim vela asfaltu tak si vsimam spravanie casti ziletkarov ktori jazdia stylom "ja som boh a mam vas vsetkych na salame". Tak ma to zaujima ako to beriete.
.
Ja som dlhé roky jazdieval len na žiletke (takmer 30 rokov) a so žiletkármi mám tiež podobné skúsenosti nerešpektovania dopravného značenia, prejazdy na červenú, nedávanie prednosti v jazde a pod. . Za tie roky a priemernom nájazde 13 000 km ročne som už poznal žiletkárov z videnia , stretávali sme sa pravidelne pri výjazdoch , sledoval som a pozoroval ich správanie na cestách a z mojej strany môžem povedať že 8 z 10tich jazdili na hulváta (tým ale nechcem povedať že sú takí všetci). Mám kopec zážitkov kedy ukázal dotýčný čo má v hlave....raz cestári kládli nový asfaltový koberec pred LM , boli tam prenosné semafory......púšťali striedavo jeden pruh a potom zasa opačný....zasvietila červená.....autá zastali ja tiež.....popri mne prefrčal žiletkár (mimochodom majiteľ cyklo-predajne v LM ) rovno oproti autám ktoré prichádzali oproti lebo mali zelenú.....chalanisko sa im vyhol tak že vošiel na ten čerstvý lepkavý asfalt.....šofér auta ktoré stálo vedľa mňa na červenej stiahol okienko a ponad spolujazdca mi hovori ".....to je ale k***t " . Chalanisko na žiletke mohol rovno plášte zahodiť lebo sa mu na ten lepkavý asfalt nalepilo všetko . No čo aj takí sme......kto nemá v hlave
Žiletkári sú tiež len odrazom spoločnosti, kde sa umiernenosť velmi nenosí.
No, neviem, či to nie je to pravé priradenie. Podobné problémy so žiletkármi a gravelistami som za posledné roky zažil aj v Nemecku či Holandsku.
Pred 10 dňami to dokonca bol jeden z dôvodov, prečo sme pri prejazde Mníchova napriek pôvodným plánom odtiaľ rýchlo utekali - žiletky a gravely jazdili bezohľadne nielenže na pohodlnejších príjazdových a odjazdových trasách do mesta, ale aj v meste po uzučkých cyklotrasách a cyklopruhoch. Ako fakt to bolo veľmi nepríjemné až nebezpečené. Podobne som zažil v Holandsku, i keď vtedy ešte neboli tak rozšírené gravely, tak toho bolo menej.
Rastúca agresivita samozrejme nie je len slovenská špecialita. To nie je o žiletkároch, gravelistoch či iných bicyklistoch, jednoducho bezohľadnosť a agresivita rastie naprieč svetom, niekde viacej, inde menej.
Môj príspevok bude asi dosť cynický, dám vám pohľad z inej strany. Mám za sebou 24 hodinovú službu, roboty bolo dosť, spal som 5 hodín. Od 22:00 do 1:00 som strávil s cyklistom ktorý mal úraz hlavy. Počas operácie dostal 2 litre krvi. Fyzikálne zákony platia pre všetkých, aj pre profesionálov. Noste prilbu, nepite alkohol. Zamyslite sa nad sebou. Prajem veľa kilometrov bez nehody.
uhol pohladu, v Amsterdame som prilbu na hlave nevidel asi u nikoho a nemyslim si, ze statisticky su na tom horsie, co sa tyka urazov hlavy, a to pisem ako niekto, kto sa bez nej nepohne
a inak 5 hodin spanku? to som v 24ke nemal ani nepamatam, to by bola famozna sluzba ?
Pritom v diskusii v článku na SME človek nájde aj takýto príspevok:
Zase mantra ze rychlost je problem?
To ze boli ozrati a dvaja na kolobezke problem nie je, ze?
Zriedka je na vine rychlost, castejsie vidim alebo viem o padoch ze ludia chodia nezodpovedne a nepredvidatelne, a vbiehaju do drahy ostatnym.
ziletakri co idu 40+ mi nikdy problem neurobili.
Presne situácie, ktoré tam človek na cesťáku zažíva. Rozťahaný cykloturisti a chodci na celú šíku, nepredvídateľná jazda zo strany na stranu, žiadne ohliadnutie sa za seba pri odbočovaní, alebo predchádzaní. Ale problémom sú vraj prirýchli žiletkári.
toto je miesto ktore absolutne nechapem ze niekto vyuziva na cestaku - a hlavne v rannej spicke...
Ja na tej fotke nevidím inú alternatívu v podobe ochranného cyklokoridoru alebo nebodaj samostatného cyklopruhu. Takže kade po tej ceste mal ísť? Ak to bolo v ***** tak evidentne sa predieral pomaly idúcou až stojacou kolónou. Bežná prax ísť po stredovej čiare medzi dvomi súvislými radami áut, keďže pri pravom okraji sú diery, prepadnuté kanálové vpuste alebo rovno autá natlačené k obrubníku čo znemožňuje bezpečný prejazd cyklistu. V tomto mieste dokonca aj preplet na výjazdovú rampu smer Lanfranconi čo je ten úplne pravý pruh, kde už vôbec nemá čo pohľadávať, keďže je to priamy smer na diaľnicu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Je to (asi) natocene cez vikend, redsia doprava a viac cyklistov na prechode pri Botanickej.
Dnes Wolfstahl v smere z Bratislavy. Skupina mozno 3-4 dospelaci a cca rovnake mnozstvo deti, mozno ich bolo spolu cca 7-10 cyklistov, vsetko ziletkari, vacsina v rovnakom drese cize asi nejaky cykloklub. Dobiehal som ich za tou cykloobchadzkou pumpy tak som im nechaval priestor. Myslel som ze za obchadzkou odbocia na cestu a tym padom ten neprehladny usek v miernom stupani pojdem za nimi ale vsetci odbocili na chodnik takze som mohol ist svoje tempo. Na mieste co som pastol hore, kde je na chodnik z cesty najazd, zacali davat znamenie rukou ze chcu odbocit dolava na cestu. Ja som siel normalne po hlavnej ceste a bol niekde na urovni stredu az poslednej stvrtiny tej skupiny co jazdila po chodniku s tym ze som isiel rychlejsie. Normalne som necakal nic ine ako to ze pockaju kym prejdem a zaradia sa za mna. Lenze mi (podla mna necakane) vosli do cesty. Prvy dospelak a dve deti. Mal som k tomu nejaku poznamku typu "No to si robite srandu" na co sa typek za mnou ozval ze "Co som nevidel ze odbocuju".
A teraz asi najlepsie priblizny prepis rozhovoru lebo ta poznamka ma celkom vytocila.
Ja: A vy ste ma nevideli ze idem?
Oni: My sme ukazovali ze odbocujeme.
Ja: A kto mal prednost?
Oni: Ale vsak ziadne auto neslo, mal som sa ustupit na stranu nech mozu vojst do cesty
Ja: Nie, mal som prednost.
Oni: Ale vsak mame deti tak trochu ohladuplnosti
Ja: Vsak prave. A takto zle ich ucite.
Akoze ja neviem. Jednak som bol uz vedla skupiny. Zaroven to tam nie je nejake prehladne, dozadu za zakrutu nevidno, vpredu je tiez mierna zakruta a v horizonte ze to tam nieje uplne dobre vidno Dozadu som sa nechcel obzerat lebo som nechcel stratit prehlad co spravia ak by nahodou predsalen vosli do cesty. Zaroven ak by som im chcel dat priestor tak kolko? S 800kami rajdami by som uz zasahoval do protismeru a co ked by zrychlili na moju rychlost? To by som siel zrazu vedla skupiny mozno v protismere. Alebo som mal kua zastat a pustit ich?
Snazili sa ma s kludom presvedcit ze chybu som spravil ja ale nijak mi to nedava zmysel. Co si o tom myslite?
- vodič vozidla vchádzajúci na cestu z miesta ležiaceho mimo cesty je povinný dať prednosť vozidlám idúcim po ceste (v tomto prípade šlo o nemotorové vozidlá),
- dať prednosť znamená nezačať jazdu alebo jazdný úkon alebo v nich pokračovať, ak by ten, čo má prednosť v jazde, bol tým donútený náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy (hlavne za účelom odvrátenia nehody, ale dá sa povedať aj preto, že sa napr. vyľaká, lebo sa vopred zdá, že prednosť v jazde nedostane),
- ak chodník nebol označený dopravnou značkou, ktorá dovoľuje jazdu cyklistov po chodníku, nemali tam na bicykloch čo byť, ak sa im tam nevzťahuje výnimka na deti, ako na Slovensku do veku 10 rokov,
- zároveň asi neexistuje nikde paragraf, že cyklista, ktorý ukazuje smer jazdy, má prednosť v jazde, alebo ostatní vodiči sú mu povinný dať prednosť a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne aj zastavením vozidla.
Právna vina za nehodu by padla na nich, tie ich argumenty by neprešli ani náhodou. Okolnosti, či si im mohol vytvoriť pľac a pod., nehrajú rolu a zo zákona Ti taká povinnosť ani nevyplýva. Vytvoriť pľac je len na dobrej vôli a dané podmienky sa podľa streetview ťažko posudzujú, keďže streetview dosť skresľuje a ak si vyhodnotil, že vytvoriť pľac nebolo bezpečné, mali rešpektovať, že si im pľac nevytvoril a nie si ho vynucovať.
ako arguemnt v tejto situacii 0 boddov, lebo do tej nebezpecnej situacie ich dostal ten dospaly a tam vsetka zodpovednost zacina aj konci
za mna si to urobil spravne, najskor sa tak spravaju ako odgrcanci vzdy a vsade
Aj ten jeden vyjazd sa mi este stalo 2x nezavisle od seba ze mi vyletel ziletkar z neprehladnej zakruty uplne do protismeru. Jeden z nich ma i suchol. Potom dalsi v stupani v kratkych serpentinach pred Viednou ked som ho dobehol a chcel predbehnut tak bral serpentiny uplne na vnutro. To som sa uz nastval a normalne ho predbehol iduc po pravej krajnici. No a vo Viedni potom uplny bizar podobny tej skupine cyklistov. Normalna cesta bez cykloznacenia. Mal som zelenu, mierny kopcek dolu takze i rychlost, za mnou mierne vedla mna auto a normalne mi vosiel z bocnej ulice do krizovatky na cervenu ziletkar. Nechapal som ako som tam tak rychlo zastavil.
Potom to ako sa za mna vesaju do haku, ako zrychlia ked zacnem predbiehat, ako jazdia v skupinach vedla seba na nie prave sirokych cyklochodnikoch, ako obiehaju na uzkych cyklochodnikoch, atd... To je nejaka diagnoza alebo co.
co si doteraz popisal, je to az neuveritelne.... mozno ba cyklisti slapu na drogach.
je mi jedno ci sa niekto zavesi lebo idem si podla wattaku svoje tempo.(co byva viac ako ebabetari)
aj by som sa potesil keby si nemusim sam rozrazat vzduch, ale take stastie nemam.
.
Ja som dlhé roky jazdieval len na žiletke (takmer 30 rokov) a so žiletkármi mám tiež podobné skúsenosti nerešpektovania dopravného značenia, prejazdy na červenú, nedávanie prednosti v jazde a pod. . Za tie roky a priemernom nájazde 13 000 km ročne som už poznal žiletkárov z videnia , stretávali sme sa pravidelne pri výjazdoch , sledoval som a pozoroval ich správanie na cestách a z mojej strany môžem povedať že 8 z 10tich jazdili na hulváta (tým ale nechcem povedať že sú takí všetci). Mám kopec zážitkov kedy ukázal dotýčný čo má v hlave....raz cestári kládli nový asfaltový koberec pred LM , boli tam prenosné semafory......púšťali striedavo jeden pruh a potom zasa opačný....zasvietila červená.....autá zastali ja tiež.....popri mne prefrčal žiletkár (mimochodom majiteľ cyklo-predajne v LM ) rovno oproti autám ktoré prichádzali oproti lebo mali zelenú.....chalanisko sa im vyhol tak že vošiel na ten čerstvý lepkavý asfalt.....šofér auta ktoré stálo vedľa mňa na červenej stiahol okienko a ponad spolujazdca mi hovori ".....to je ale k***t
No, neviem, či to nie je to pravé priradenie. Podobné problémy so žiletkármi a gravelistami som za posledné roky zažil aj v Nemecku či Holandsku.
Pred 10 dňami to dokonca bol jeden z dôvodov, prečo sme pri prejazde Mníchova napriek pôvodným plánom odtiaľ rýchlo utekali - žiletky a gravely jazdili bezohľadne nielenže na pohodlnejších príjazdových a odjazdových trasách do mesta, ale aj v meste po uzučkých cyklotrasách a cyklopruhoch. Ako fakt to bolo veľmi nepríjemné až nebezpečené. Podobne som zažil v Holandsku, i keď vtedy ešte neboli tak rozšírené gravely, tak toho bolo menej.
uhol pohladu, v Amsterdame som prilbu na hlave nevidel asi u nikoho a nemyslim si, ze statisticky su na tom horsie, co sa tyka urazov hlavy, a to pisem ako niekto, kto sa bez nej nepohne
a inak 5 hodin spanku? to som v 24ke nemal ani nepamatam, to by bola famozna sluzba ?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003316331995800&set=a.488262113501227&type=3&ref=embed_post
Pritom v diskusii v článku na SME človek nájde aj takýto príspevok:
Zase mantra ze rychlost je problem?
To ze boli ozrati a dvaja na kolobezke problem nie je, ze?
Zriedka je na vine rychlost, castejsie vidim alebo viem o padoch ze ludia chodia nezodpovedne a nepredvidatelne, a vbiehaju do drahy ostatnym.
ziletakri co idu 40+ mi nikdy problem neurobili.
Presne situácie, ktoré tam človek na cesťáku zažíva. Rozťahaný cykloturisti a chodci na celú šíku, nepredvídateľná jazda zo strany na stranu, žiadne ohliadnutie sa za seba pri odbočovaní, alebo predchádzaní. Ale problémom sú vraj prirýchli žiletkári.
ty nic, u teba je to v pohode
Ja na tej fotke nevidím inú alternatívu v podobe ochranného cyklokoridoru alebo nebodaj samostatného cyklopruhu. Takže kade po tej ceste mal ísť? Ak to bolo v ***** tak evidentne sa predieral pomaly idúcou až stojacou kolónou. Bežná prax ísť po stredovej čiare medzi dvomi súvislými radami áut, keďže pri pravom okraji sú diery, prepadnuté kanálové vpuste alebo rovno autá natlačené k obrubníku čo znemožňuje bezpečný prejazd cyklistu. V tomto mieste dokonca aj preplet na výjazdovú rampu smer Lanfranconi čo je ten úplne pravý pruh, kde už vôbec nemá čo pohľadávať, keďže je to priamy smer na diaľnicu.