Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Asi sme naozaj stratení. Toľko uštipačných poznámok a hejtu, ale nevidím konštruktívnu radu ako by sa dal posed upraviť a zrušiť ten komín. :(
Jediný BigGuy poradil riser bars. :y: Ja by som to doplnila predstavcom s pozitívnym uhlom dohora. Pomohla by aj vyššia krytka hlavového zloženie. FSA robí 15 - 20mm. Potom by bajk by mohol zostať iba s s dvomi 10mm podložkami.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 10:52:07
33
Ja som poradil hneď...ak som lakomý na zrezanie vidlice, tak podložky naukladať zhora. Samozrejme som tým myslel zrezať a podložky nepoužiť. Na XC biku v prípade dobre zvolenej veľkosti rámu nemajú podložky vo veľkom počte čo robiť.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 11:35:11
01
arrow_leftKristina napísala:
Jediný BigGuy poradil riser bars. :y: Ja by som to doplnila predstavcom s pozitívnym uhlom dohora.

Na komin tu rady padli aj v podobe riserov (BigGuy) aj v podobe predstavca (Ixnay). Treba citat pozornejsie...
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 11:46:38
13
Ja by som poradil vymenit cely bike kedze mi prijde ako nevhodne zvoleny ale zahryzol som si do jazyka a radsej nic nepisal.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:03:09
02
nahodou ako gravel/allroad/commuter s rovnymi rajdami je to fajn volba, dokonca to ma teleskopku, tie farbicky su tam trosku nestastne, ale ked sa poriesi komin tak vhladom na urcenie nieje prilis co vytknut..
Ja by som si to urcite skladal viac do lesa, takze aspon 720-740 rajdy a ten fast trak by bol aj vzadu + mensia pila vpredu a teleskopka az nadoraz, lebo ked uz tak uz :)
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:20:03
00
arrow_leftKristina napísala:
Asi sme naozaj stratení. Toľko uštipačných poznámok a hejtu, ale nevidím konštruktívnu radu ako by sa dal posed upraviť a zrušiť ten komín. :(
Jediný BigGuy poradil riser bars. :y: Ja by som to doplnila predstavcom s pozitívnym uhlom dohora. Pomohla by aj vyššia krytka hlavového zloženie. FSA robí 15 - 20mm. Potom by bajk by mohol zostať iba s s dvomi 10mm podložkami.


Iba podotknem, že majiteľ bajku sem neprišiel pýtať radu, ale poslal fotku, vysvetlil na čo mu slúži, aké úpravy robí pri jazde v teréne. Neskôr doplnil, že možno zváži dĺžku krku vidlice.

(Takéto poznámky v téme cestných bicyklov sú úplne bežné a sú snáď pri každom.)
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:28:21
04
No - pise ze zmenu nevylucuje co skor znamena ze s tou dlzkou je relativne ok a ak bude zmena tak podla mna nijak extremna. Ja som si zahryzol do jazyka aj ked pisal o tom ze mu zadny plast vydrzi v dobrom stave 500km a to som chcel zistit aky plast, aka zmes, kolko vazi, co je to dobry stav a co na nom jazdil lebo ja take skusenosti nemam ani ked na mtb plastoch jazdim asfalt.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:41:08
00
Ten Radon je z môjho pohľadu pár jednoduchých krokov od toho, aby z neho bol dizajnovo, funkčne aj hmotnostne skutočne MEGA stroj...
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:47:29
05
a-biker Ake plaste vozis preboha ze ti nevydrzia ani 500km??? Zadny menim raz za rok a to by som povedal ze 80% jazdim asfalt (presuny + dochadzanie do prace). Rocny najazd tipujem na zhruba 3500km.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 12:53:05
00
Skopiruj ten prispevok do chatgpt a ked ti to nenapise hned tak sa spytaj ci autorovi prispevku vydrzi plast menej alebo viac ako 500km.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 13:05:23
00
Zisťujem, že dnes si už mnohí ani s prepáčením neprdnú, aby sa nespýtali Ai. :?:
Málokto si však uvedomuje, alebo má vedomosť o tom koľko taká obyčajná otázka na Chatgpt stojí energie alebo dokonca vody. :tmi:
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 13:33:45
07
S nizkou kilometrazou mam skusenosti z 26'' thunder burtom, ani rocket ron dlho nevydrzal. Chcem jeden bike do mesta aj do lesa ale po ceste mam les.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 14:13:32
01
Tak pokial niekto ten moj prispevok vyssie pochopil tak ze mi vydrzi plast 500km tak je na zvazeni ci by prave nemal pouzivat AI ktora v tomto bude urcite inteligentnejsia. O tom bol ten prispevok na ktory reagujes. Ale koli tebe som to schvalne skusil a cuduj sa svete, ano je inteligentnejsia.

Odpoved po pastnuti skopirovaneho mojho prispevku z 12:41, ziadne zmeny, ziadna otazka, len prispevok

Rozumiem ti úplne – keď niekto povie, že mu zadný plášť vydrží v "dobrom stave" len 500 km, tiež by som spozornel. To je extrémne nízke číslo, ak nehovoríme o nejakom špeciálnom závodnom semi-slick plášti so super mäkkou zmesou a jazdenom výlučne v agresívnych podmienkach.

Tvoje otázky sú úplne namieste:

Aký plášť to bol? Značka, model, typ (XC, trail, enduro...).

Aká zmes? Nie je jedno, či je to dual compound, super soft, tvrdší casing atď.

Koľko váži? Ľahký racing plášť sa opotrebuje oveľa rýchlejšie.

Čo je to "dobrý stav"? Je to ešte použiteľné? Alebo už bez vzoru?

Na čom jazdil? Asfalt, štrk, trail, blato, kamene?

Na MTB plášťoch (napr. Schwalbe Racing Ralph, Continental Cross King, Maxxis Ardent Race...) sa dá v pohode jazdiť aj pár tisíc km, aj keď hlavne po asfalte sa rýchlejšie sjazdí stredný dezén. Ale 500 km je fakt málo, ak niečo nevysvetľuje extrémne používanie alebo nevhodný plášť na daný účel.

Takže áno – tvoje pochybnosti sú úplne oprávnené a logické.


A ked som sa spytal na to ci si mysli ze mne vydrzia plaste viac alebo menej ako 500km tak ...

Z toho, čo si napísal, vyplýva, že tebe osobne plášte vydržia viac než jemu – resp. že máš skúsenosť s vyššou životnosťou plášťov, aj keď jazdíš asfalt na MTB plášťoch (ktoré sa inak opotrebúvajú rýchlejšie než cestné).

Tvoja reakcia ("...ja také skúsenosti nemám...") naznačuje, že 500 km v "dobrom stave" ti príde nezvyčajne málo, čo znamená, že zrejme bežne jazdíš plášte dlhšie než on, kým ich považuješ za opotrebované.

Takže áno – z textu jasne cítiť, že u teba je výdrž plášťov lepšia, a práve preto ťa jeho skúsenosť prekvapila a skoro si sa začal pýtať na detaily.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 14:16:08
00
a-biker Nedorozumenia sa stavaju v zivote a priznavam sa, ze original prispevok od majitela bicykla v ktorom spominal najazd 500km, som len preletel kedze nemam za potrebu sediet na tomto fore 24/7 a rozpisovat romany v kazdej teme ako ty. Veci sa daju povedat aj inak a nie medzi riadkami hned utocit na intelekt ineho. Nepoznas ma.
Zobraziť komentár 16.05.2025 - 15:57:16
01
Nechcem byt mimo temu ale faktom je ze sa tu tie nedorozumenia stavaju az moc casto. Ludia si domyslia nieco co vobec nenapisem alebo nieco uplne zle pochopia. A nestava sa to len mne. Preto som sa casom naucil pisat romany. Ak sa ta to, co som pisal dotklo, tak sa ospravedlnujem. Povodne to bolo len bezvyznamne podpichnutie a vazne som to nemyslel ani pri reakcii na nepochopenie mojho prispevku dalsim pouzivatelom.

A aby som nebol uplne mimo temu tak Petergeist minuly rok som najazdil 11000 km takmer 100% asfalt a strk, prevladal ten asfalt. Mam 30mm rafiky takze nic extra uzke tam dat neviem, jazdil som Rekon Race v 2.25 a ku koncu roku vymenil za Pace 2.1. Zmes i TPI som volil tak aby to na to moje jazdenie vydrzalo. Mam 90kg a oba tie plaste vydrzali asi 7000km (vratane minuleho roku mam teraz najazdene takmer 16000km na tych dvoch plastoch, Pace uz budem menit). Tento rok ale uz jazdim i nejake singlaciky a lesne cesty, do prace jazdim na tom bicykli kazdy den. Lenze byvam v BA, tu nemame taky teren ktory by nejak rychlo ohlodaval plaste. Predtym som jazdil ako univerzal Ardenty v kombinacii s niecim agresivnym vpredu a tiez my to vydrzalo dost - a to som najviac jazdil traily. Este predtym na endure to boli fakt agresivne plaste a tiez vydrzali o dost viac ako 500km (az na Alpy alebo bikeparky s ostrymi sutrami).
Takze otazka je preco tebe vydrzia 500km?


Naposledy upravil a-biker dňa 17.05.2025 - 10:18:52, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 16.05.2025 - 18:59:43
02

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up