Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zdravím chcem poprosiť o pomoc pri určení typu odpruženej vidly, jedná sa o starší model SR Sountour Raidon ale neviem k nej nájsť servisný manuál a taktiež ma zaskočil akýsi ventil na uzamykani vidlice.

Prílohy:

20240818_141742.jpg
20240818_141742.jpg 445.69 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20240818_141747.jpg
20240818_141747.jpg 524.47 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20240818_141751.jpg
20240818_141751.jpg 227.78 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20240818_141754.jpg
20240818_141754.jpg 341.64 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 18.08.2024 - 18:46:23
00
resp. ešte taká vec že z mieste kde je lock vidlice mi po troske unika olej, poradite mi co s tym?
Zobraziť komentár 19.08.2024 - 09:28:57
00
Ja ti poradim.
Ak planujes jazdit viac po lesoch a vela km,tak tato vidlica je uz zrela na podarovanie dakemu dietatu.
Lebo tie vysuchane nohy prezradzaju nulovu udrzbu v minulosti a zhanat na to diely a opravovat to je kontraproduktivne.
Teraz mas za par € o 2 triedy lepsiu vidlu.
Alebo daku bazarovu v dobrom stave.
Tato tvoja nebola dobra ani ako nova.
Zbytocne straveny cas nad,uz odpisanou vidlou.
Zobraziť komentár 19.08.2024 - 10:28:10
01
Ahojte, chcem sa opytat tych, ktori mali niekedy tuto vidlu rozobratu a poznaju ju trosku zvnutra. Mam ju na starom bajku, nebola nikdy servisovana, ale po kazdej jazde som vzdy vycistil nohy. Po rokoch samozrejme nefacha jak nova, ale funguje, vzduch drzi, ani netreba dofukovat. Uz sa snou ani servisak v miestnom cykloobchone nechcel babrat a normalne mi ju odmietol zoservisovat... Ze "kaslite na to a kupte novy biocykel..." :) (ma pravdu, jazdit na 26" starom bajku s V-brzdami je fakt len pre exotov ako ja).

Jedine, co ma stve, je taky smiesny zvuk pri stlaceni, ako keby tam bola nejaka voda alebo nieco (pri prevrateni bajku nevyteka nic...). Ten zvuk prisudzujem pruzine, ktora by mozno potrebovala precistit a namazat, ale to fakt netusim... Otazka: je to masaker rozobrat ju a dat znova dokopy? Je tam co pokazit? Co som nastudoval, mala by tam byt len pruzina a v druhej nohe nerozoberatelna tlmiaca patrona. Nejaky olej a pod sa neleje nikam v Raidonoch, ci?
Zobraziť komentár 30.05.2025 - 14:38:42
00
Vyzerá to na vzduchový Raidon. V ľavej vnútornej nohe je pozitívna vzduchová komora s olejom a negatívna pružina s vazelínou, pokiaľ niekto nedal namiesto vazelíny olej. V pravej vnútornej nohe je tlmiaca patrona. Už si nepamätám, či sa dáva vazelína/olej do vonkajších nôh. To žblnkanie by mal byť olej prelievajúci sa v nohe. Aspoň ja to tak mám na Epicone tuned by tuningtest.cz (na synovom bajku teraz). Čiže je to vlastnosť, nie vada. Rozdiel medzi Raidonom a Epiconom bol v materiáli nôh. Servis je veľmi jednoduchý a spoločný pre veľa vidlíc od Suntouru. Môžeš postupovať napríklad podľa návodu od Henricha Hostáka, ktorý však servisoval iba vonkajšie nohy: https://www.youtube.com/watch?v=L-GlRXdd720. Alebo komplet servis v angličtine: https://www.youtube.com/watch?v=3v6VTvh1IJg. Namiesto vazelíny možno použiť hustejší olej. Pozor, do vzduchovej komory ide iný olej.
Zobraziť komentár 30.05.2025 - 16:23:39
01
V tom videu som nepochopil na co tam do lavej nohy leje nejaky olej… Vsak tam je len navazelinova pruzina v tej vzduchovej komore!

Ci ta komora je od pruziny oddelena? Vzduch komora hore a pruzina dole?
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 07:25:16
00
Pružina je negatívna pružina pod piestom.
Všimni si krok 1 v 23.sekunde, keď vypustí vzduch, vidlicu ťahá do zdvihu negatívna pružina.
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 08:58:47
00
Aha, jasne, takze pruzina a vzduch su oddelene, uz to chapem..

A urcite mnozstvo oleja teda kazdopadne bude musiet ist do tej vzduchovej komory, spravne? Jeho funkcia je vlastne mazanie toho bieleho piestu v spodnej casti, co vytahuje 01:50 ?
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 10:18:19
00
Do vzduchovej komory leje zvrchu z tej malej fľaštičky. Olej je na pieste a piest si maže pred sebou steny komory.
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 10:26:32
01
Super, dik, uz to chapem ten mechanizmus. Teoreticky zaklad na rozborku a zborku by som teda mal :)
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 11:14:26
00
Ešte k tej pružine: ja som svoju očistil od vazelíny a dal do tej negativnej komory olej Sram. Už si nepamätám množstvo. Do pozitívnej vzduchovej komory som dal prevodovkový olej tak max štamperlík. Tým budeš mať vybavenú vnútornú ľavú nohu. Môžeš rozobrať pravú vnútornú nohu a skontrolovať dumper, prípadne tam len vstreknúť olej. A nakoniec treba namazať aj vonkajšie nohy, ja som dal 10cl oleja Sram. A striekačkou naolejovať penové krúžky v prachovkách (ešte pred inštaláciou na vnútorné nohy).
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 16:33:27
01
arrow_leftComby napísal:
Do pozitívnej vzduchovej komory som dal prevodovkový olej tak max štamperlík.


Prevodovkovy? Hmmm… No viskozitou by to aj mohol zodpovedat origo Suntour na to urceny (cca 80W), ale neviem teda no… Ten Suntour kostuje 10 evry za 50ml, to je cena za litrík prevodovkoveho :)
Zobraziť komentár 31.05.2025 - 20:36:33
00
keyboard_arrow_up