Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftJakobSWE napísal:
Inak ako to je s tymito starsimi bicyklami, co maju vedene kable po vonkajsej strane ramu? V zlom pocasi sa tam musi riadne hromadit spina, vsak?

riesenie davno existuje, vymenis koncovky na bowdene a potiahnes speci buzirku, cim sa ukryje cele lanko do sucha - aspon tak som to robil odmalicka

Prílohy:

159-533.jpg
159-533.jpg 7.43 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 30.05.2025 - 12:01:09
01
arrow_leftJakobSWE napísal:
Inak ako to je s tymito starsimi bicyklami, co maju vedene kable po vonkajsej strane ramu? V zlom pocasi sa tam musi riadne hromadit spina, vsak?

Zdanie, že vonkajšie vedenie vystavené poveternostným podmienkam a nečistotám zvonku je náchylné na hromadenie špiny nie je úplne správne. Napríklad, cyklokrosové bicykle pred nástupom kotúčových brzd s hydraulikou a elektronického radenia používali lankové ovládanie, ktoré takmer výhradne viedlo vonkajškom. A že tie bajky dostávali počas blatistých pretekov zabrať nie len na trati ale aj pri umývaní po každom okruhu je asi zrejmé. Najlepšie dokonca dokonca fungovali systémy radenia, ktoré mali lanká vedené spodkom popod stred BB. Lanká boli úplne obnažené a bowden išiel potom iba od zadnej reťazovej vzpery oblúčikom k prehadzovačke.
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.
Zobraziť komentár 30.05.2025 - 12:23:03
05
ja to mam tak, to je z lisovania novych lozisk v strede :) bike neumyty

Prílohy:

IMG_20250516_175718563.jpg
IMG_20250516_175718563.jpg 193.29 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 30.05.2025 - 13:00:13
00
Čaute,
Nedávno som dokončil najnovší projektík, môj "nový" cestný bicykel - Cannondale CAAD3 z roku 1999.

Prílohy:

DSC_9305.jpg
DSC_9305.jpg 220.77 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up7thumb_down

DSC_9308.jpg
DSC_9308.jpg 100.96 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up2thumb_down

DSC_9309.jpg
DSC_9309.jpg 92.07 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up3thumb_down

DSC_9310.jpg
DSC_9310.jpg 170.64 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up2thumb_down

Zobraziť komentár 30.05.2025 - 15:08:07
148
arrow_leftKristina napísala:
Páči sa mi tvoja stavba. Jednoduché a praktické. Raketa. Brzdy sú CaneCreek eeBrakes?


Jednoduché a praktické... Čo by sa na tom dalo urobiť zložito a neprakticky?
Zobraziť komentár 30.05.2025 - 15:32:07
01
---


Naposledy upravil zahirko dňa 03.06.2025 - 14:01:03, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 02.06.2025 - 18:15:58
130
Par upgradov. Nove rafky od Kristina a drziak na variu od 3Dicko

Prílohy:

PXL_20250602_142742484.jpg
PXL_20250602_142742484.jpg 282.33 KiB 2 Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

Zobraziť komentár 02.06.2025 - 19:52:49
032
Ta Varia otocena naopak funguje spravne?
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 20:12:17
00
funguje, vyborne vyzeraju tie supersix, jediny ram za ktory by som vymenil tarmac
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 20:20:40
02
Varia funguje bez problemov
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 20:27:15
00
Nadherny bajk a suhasim, ze toto je blizko dokonalosti tento ram.
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 21:37:25
00
arrow_leftKristina napísala:
Zdanie, že vonkajšie vedenie vystavené poveternostným podmienkam a nečistotám zvonku je náchylné na hromadenie špiny nie je úplne správne. Napríklad, cyklokrosové bicykle pred nástupom kotúčových brzd s hydraulikou a elektronického radenia používali lankové ovládanie, ktoré takmer výhradne viedlo vonkajškom. A že tie bajky dostávali počas blatistých pretekov zabrať nie len na trati ale aj pri umývaní po každom okruhu je asi zrejmé. Najlepšie dokonca dokonca fungovali systémy radenia, ktoré mali lanká vedené spodkom popod stred BB. Lanká boli úplne obnažené a bowden išiel potom iba od zadnej reťazovej vzpery oblúčikom k prehadzovačke.
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.

No neviem, mne sa práve to zdanie zdá byť dosť blízko k pravde :-)

V dobe tých delených bowdenov sme predsa lanká a bowdeny menili každú chvíľu. Stačilo trochu blata a už išlo radenie výrazne horšie. Spomínam si aj na nejeden blatový Mordor (MTB, samozrejme) kedy som už reálne nevládal radiť palcom a musel som sa do tej páčky opierať celou dlaňou. Neskôr tomu síce dosť pomohli prehadzovače typu Shadow (s priamo vstupujúcim lankom, bez toho oblúka vzadu) no keď potom prišli v celku vedené bowdeny, ktoré stačilo spolu s lankami vymeniť ani nie raz za sezónu, minimálne pre mňa to bolo ako deň a noc.

Tým samozrejme nechcem povedať, že tie by tie obnažené lanká boli nepoužiteľné, no z pohľadu údržby je to imho oproti vedeniu v celku absolútne neporovnateľné.
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 22:58:02
01
Bol rozdiel či bolo lanko vedené k prehadzovačke z vrchu, alebo zo spodu. Do vedenia zvrchu vždy natiekol bordel. Vedenie zo spodu ako na cyklokroskach fungovalo aj v blate.
Zobraziť komentár 02.06.2025 - 23:38:06
00
arrow_leftzahirko napísal:
Splnený sen, Oltre RC

K bajku sa snáď ani nemá význam vyjadrovať, je jedným slovom úžasný :-)

Tá prvá fotku - tam mi chýba v odraze fotograf. Fotošop, či nejaký ultra zvláštny uhol fotenia? :-D
Zobraziť komentár 03.06.2025 - 09:45:46
02
Ja by som sa predsa len vyjadril :) Je to klasická dizajnovka na hrádzu ktorá nemá veľa spoločné s reálnym vývojom pretekárskeho bajku. V nezávislých testoch totalne zhorel a to nie len v aero. 218w v aero teste je prepadák a výkon na úrovni klasických vrchárskych bicyklov pričom ťahá váhu naviac a čudesné tvary rámu a riadítok..
Bianchi sa zatiaľ nenaučilo dizajnovať aero bicykel :)

Prílohy:

Screenshot_20250517_073932_Chrome.jpg
Screenshot_20250517_073932_Chrome.jpg 89.17 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 03.06.2025 - 10:54:35
01
keyboard_arrow_up