scarinko: stacilo by veru, ak by sa dalo tlacidlom nieco odpojit a rukou nastavit prevod. Rovnako, ako by sa mohlo dat(neviem ci sa da), teleskopka. Proste ak zlyha baterka, alebo elektronika, stale aspon ako tak mat moznost s tym daco urobit.
Ja vozim nahradnu baterku, a len vdaka tomu som si nepokazil 2dnovy vyjazd, lebo sak naco brat nabijacku, ked mam 2 baterky, ze ? :D Ale to, ze nabita baterka sa prakticky uplne vybila pri prevoze, to som fakt necakal.

gwixt: co nove ? Konecne aby prehazka vazila pod 200g ako kedysi ? :)
06.06.2025 - 13:59:53
00
Ja som vozil aj nabijacku, je to velmi male a skladne. Da sa to nabijat aj z mobilu ak ma reverzne nabijanie. Mne stacilo dat tu mrtvu baterku do nabijacky a hned ozila a fungovala dalej.
06.06.2025 - 14:01:47
01
dodo58 ale ved ja netvrdim, ze si nikoho nenajde, aj 6 rokov stare auto si niekoho najde, len to nedavajme do polohy, ze prisli s niecim prevratnym a ucelovo tu nevytahujme ako vyhodu nejaku rychlost radenia, a btw, uz ked, tak nech sa to porovna so starym AXS
06.06.2025 - 14:06:42
01
A to je niekde napisane v nejakom navode co sa s cim moze/nemoze porovnavat? Je to novinka, takze logicky sa bude porovnavat hlavne s tym najnovsim od konkurencie.

Ved ja netvrdim, ze je to revolucia, ale fakticky ak sa da nieco vyzdvihnut oproti SRAMu, tak je to rychlost radenia a ergonomia, ci sa to niekomu paci alebo nie. Ja teraz nikoho nenutim, ze si musi kupit nove Shimano a zahodit SRAM. Uznavam obe znacky a kazda to ponala po svojom a to je na tom to najlepsie, lebo mat 2x to iste od dvoch znaciek, to mi staci kupit si nalepku tej, ktora sa mi viac paci a nalepit ju na tu, ktora sa lacnejsie predava.
06.06.2025 - 14:09:26
02
ergonomia je v tomto cisto subjektivna zalezitost

a v pripade rychlosti ok, ale s tym snad suvisi aj rychlost, jednoduchost a vydrz nastavenia celeho systemu a nasledne samotna vydrz komponentov, to sa imho oddelit neda
06.06.2025 - 14:18:04
00
arrow_leftlapaloma napísal:
presne toto aj mne napadlo :) ... akurát na mtbčku jazdím 32/10 veľmi často ... rozhodne častejšie ako na graveli 42/10 ... tak či by to okolo tak malého kolieska zvládla reťaz

Ja jazdím kadenčne a prevod 32/10 dávam iba keď idem pomaly aspoň 40km/h a viac (čo na MTB sa mi málokedy chce ísť takto dlhodobo), pri pohodových MTB rýchlostiach do 35km/h mám na kazete zaradených 14z alebo 12z, pričom ja 10z skoro nepoužívam na to ako rýchlo jazdím, preto by som možno ani 9z nejazdil :)
06.06.2025 - 14:27:13
00
30z 9-45 bude mensie lahsie, lepsia prejazdnost terenom... ale skrati to zivotnost (o kolko?) a aj efektivita bude horsia - vzdy je lepsie ked ide retaz po vacsich pastorkoch. dost sa diskutovalo aj o 10z, 9z bol oznaceny uz na neefektivny. preto je to na zvazenie, ale tiez ma to zaujalo. ak bude aj 9-45 XT mohol by som mat lacnu kazetu s uspokojivou hmotnostou.
06.06.2025 - 14:31:39
00
mirec16 uprednostním preradenie keď to ja chcem a nie keď sa v SRAMe rozhodnú, či to je vhodné vzhľadom na životnosť dielov. Jazdím Shimano mechaniku 1x12 už nejaký ten rok a viem ako a kedy mám radiť, nikdy som nemal problém s nadmerným opotrebením dielov. Ale presne ako ty tvrdíš, že rýchlosť radenia je marketing a ergonómia je subjektívna záležitosť, tak rovnaký marketing iba z opačného konca si obhajuje pomalé radenie šetrením materiálu a neergonómia radenia je takisto subjektívna zaležitosť.
06.06.2025 - 14:35:33
00
co sa napriklad retazi tyka, tak na ZFC mas testy, minimalne stare AXS tam boli, takze to nebude iba marketing, aj ked samozrejme tych faktorov tam moze byt viac

subjektivne za mna (XT/XTR 2019-2021, AXS XX1 od 2021), ta vydrz je lepsia
06.06.2025 - 15:17:23
00
arrow_leftGusto0 napísal:
merida na 9-45 a 30z vpredu
https://www.merida-bikes.com/cs-cz/bike/4757/ninety-six-9000
ze by tym chcelo shimano vyriesit retazovu linku? ak do "dnesneho" ramu zmestis 34-36z prevodnik iba s 55mm CL, cim musis posunut aj kazetu smerom von (SRAM tak ucinil), tak shimano tam da 30z prevodnik s CL 52 a 9-45z kazetu. okrem toho kluky maju Qfactor 168mm co si s CL55 trosku odporuje.

Ako si prišiel na 52CL? Oba XTR kľuky 9200 aj 9220 majú 55CL. Prevodník CRM96 nemá 3 mm offset podľa špecifikácie.
06.06.2025 - 15:28:06
00
neviem, ci to uz bolo aj tu, ale nejako takto by vraj malo vyzerat XT a Deore

Prílohy:

Screenshot_1.png
Screenshot_1.png 39.9 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_2.png
Screenshot_2.png 64.19 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_3.png
Screenshot_3.png 46.25 KiB thumb_up0thumb_down

06.06.2025 - 15:31:23
03
vokalvokal pár strán dozadu boli obrázky. Otázne je kedy to bude v eshopoch a ja som aj zvedavý či to osekajú o nejaké fičúrky voči XTR napr. ako aj pri mechanike XTR odradí na ťažšie o viac ako XT a SLX len po jednom a hádam pre DEORE nedajú 10-45 kazetu a 30 resp 28z prevodník. Teda že DEORE zvládne Max 45z kazetu
06.06.2025 - 15:49:26
00
tiez som zvedavy. urcite zoberu cast karbon ramienka, zvysia vahu, mozno osekaju rychlost, na radeni nebude dvojklik. uvidime. ked nic ine aspon pojdu dole ceny 12sp mechanik:-P
06.06.2025 - 16:01:18
00
Váha samozrejme bude vyššia skrz materiál ale to mi nevadí a s tým treba aj počítať že najľahšie materiály bývajú pekne drahé XT a DEORE sú už ekonomickejšie sady a pre masy ľudí. XT možno dajú na dodržanie o 2 pastorky DEORE len po jednom a bez ovládania tacho...no nič musíme vyčkať a uvidíme čo im dajú a čo nie. A tá rýchlosť...spomína sa že XTR je fakt rýchle tak ak by XT bolo trošku pomalšie tak si myslím že to vadiť nebude
06.06.2025 - 16:07:05
00
Rýchlosť radenia na XTR DI2 M9200 sa dá ešte poladiť myslím v 3 úrovniach cez apku. Pri mechanických sadách to malo Shimano tak, že radenie o 2 pastorky bolo od XT rady, ale stačilo ak ste mali XT páčku a vedeli ste radiť o 2 aj na Deore shaltri. Ak túto filozofiu zachová Shimano aj pre nové elektronické sady, tak teoreticky bude stačiť switch z vyššej rady.
06.06.2025 - 16:26:48
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up