K tomu co chces jazdit - aj les (lesne cesty?, singlace? turisticke chodnicky?) aj asfalt (8km do prace?, 50km vylety? 200km vylety? 40% asfalt v ramci jedneho vyletu?) aj zjazdy aj 10% bikepark ... tak to bude
bicykel ktory bude vela o kompromisoch.
Bikeparky - aj 10% vyjazdov ak je bikepark tak to nie je uplne zanedbatelne mnozstvo. Otazkou je ale aky bikepark a ake traily pretoze ak by si chcel ist len raz rocne jazdit dh-cko niekam na Malino Brdo alebo do Semacu tak tam ist ani nemusis. Ak su to dva najlahsie traily v Kalnici kde sa len trochu odlepis od zeme tak to par jazd do roka xc zvladne.
Les - aky les? Lebo je napriklad rozdiel jazdit hladke singlace v MK a rozbite strme kameniste zvaznice v NT.
V podstate su
bicykle ktore zvladnu aj drsne zaobchadzanie aj xc a dlhe vyjazdy ale stale to bude o kompromisoch, bud ovela vacsia cena alebo tazsia hmotnost alebo sa na tom bude horsie slapat alebo ta to v zjazdoch viac vyklepe alebo to nevydrzi vela ... atd.
Z toho co si napisal ze chces jazdit osobne nejak mudry niesom a viem si pod tym predstavit viacero moznosti a pod kazdu mozno odporucit iny typ bicykla.
Napriklad ten Cragger, na ten by som si asi v niektorych pripadoch dal pozor. Vo vela recenziach pisu ze je fakt tvrdy. Dajme tomu ze budes jazdit vela po korenoch/kamenoch a k tomu budes chciet jazdit aj nejake asfaltove 50km trasy alebo napriklad 20km asfalt do lesa. Na to aby ta ten bike vela nevytriasol budes asi mat mohutnejsie plaste, mozno trochu viac sfuknute, a na tom asfalte ta to bude o to viac brzdit. To su pripady kedy je mozno lepsie pozerat pohodlnejsi
ram ako lepsie komponenty, Ale to je len priklad.