Tak tu ide už skôr o posunutie sa v bezpečnosti. Neviem čo zvykneš jazdiť, ale ak máš okolo domu pekné kopce, tak tie kotúče sú tam naozaj na nezaplatenie ak rád zjazduješ na hrane možného. Tiež som nechcel meniť
bicykel s ráfikovými brzdami, no toľko do mňa hučal kamoš, nech tú starinu vymením, že som podľahol. A teraz sa priznám, že tie kotúče naozaj využívam na maximum čo sa dá hlavne v brzdení v zjazdoch, keď sa dostanem niekde do poriadnych alpských oblastí. Niekedy si aj hovorím, ako som toho mohol ubrzdiť na ráfikoch. No ubrzdil, akurát som upiekol karbón.
No a dva týždne dozadu som hlavne ocenil tie
brzdy v zjazde z 2000 mnm na 8 km klesaní do 1500 mnm v totálnom lejaku.
Kopce tu máme slušné, napr. zjazd z Vršatca na Červený Kameň/Pruské alebo Machnáč a problém s brzdením som nikdy nemal a to mám nad 80kg.
Dosť závisí aj od použitej kombinácie špalky/kolesá. Raz ročne chodím do Dolomitov a tam brávam pre istotu kolesá s hliníkovou brzdnou plochou.
Ale s tým čo píšeš musím súhlasiť, kotúče som na cesťáku samozrejme jazdil a nedá sa to porovnať...hlavne v daždi.
Ale vlastnosti toho rámu mi bohato vynahrádzajú slabší brzdný účinok. V kombinácii tuhosti, pohodlia, aero a hmotnosti je všeobecne hodnotený ako jeden z najlepších rámov aké sa kedy vyrobili. A aj tak, kto brzdí nevyhráva
