Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftshifty12 napísal:
mjanek007 vyvediem Ťa z omylu :) ak teda môžem... asi cca 1-2 roky dozadu som išiel cestou z Mojtína na Pružinu... kto pozná ten "zjazd" tak netreba mu hovoriť vo co go... na vrchu kopca som obehol dvoch chalanov na cesťákoch. Obidvaja klasické brzdy s karbonovými kolesami. Bolo to cez leto a v ten deň celkom kvalitne vypečene okolo 30 + ... keď som prišiel na koniec zjazdu a odbočoval na ľavú stranu ďalej na Pružinu začul som brutálnu ranu... v prvom momente mi napadlo, že to musel byť prehriatý ráfik... nemýlil som sa. Típek na zemi, všade okolo tmel, koleso na sračky... o týchto veciach napr. často hovoril v štúdiu TdF aj Velits, že toto sa pravidelne stávalo na Tour of California... takže za mňa sú kotúčové brzdy na bicykli tá najlepšia vec s ktorou sa prišlo... :)

Mal si im povedať, keby ste to išli opačne, tak sa Vám to nestane. :lol:
Ale ako tú cestu opravili, tak som si to už pojazdil z oboch strán a je to pekná výzva pre nohy do Mojtína.
Ja som upiekol zadný ráfik v zjazde z Wurzenpass, kde to je so sklonom 18% a strašne rozbitá cesta. Takže som viac brzdil zadnou a prednou som len vypomáhal. No našťastie sa vytvorili iba také chrasty spečeného laku toho karbónu a ešte som s tým odjazdil celý okruh. No pri brzdení do vydávalo divný zvuk.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 12:42:49
01
Je to mozne ak mas kolesa na plaste a vyjazdenu plochu brzdovu ze pod vysokou teplotou ten tlak co tlaci na bocnicu tak sa nieco stane preto mam galuskove kolesa
arrow_leftshifty12 napísal:
mjanek007 vyvediem Ťa z omylu :) ak teda môžem... asi cca 1-2 roky dozadu som išiel cestou z Mojtína na Pružinu... kto pozná ten "zjazd" tak netreba mu hovoriť vo co go... na vrchu kopca som obehol dvoch chalanov na cesťákoch. Obidvaja klasické brzdy s karbonovými kolesami. Bolo to cez leto a v ten deň celkom kvalitne vypečene okolo 30 + ... keď som prišiel na koniec zjazdu a odbočoval na ľavú stranu ďalej na Pružinu začul som brutálnu ranu... v prvom momente mi napadlo, že to musel byť prehriatý ráfik... nemýlil som sa. Típek na zemi, všade okolo tmel, koleso na sračky... o týchto veciach napr. často hovoril v štúdiu TdF aj Velits, že toto sa pravidelne stávalo na Tour of California... takže za mňa sú kotúčové brzdy na bicykli tá najlepšia vec s ktorou sa prišlo... :)
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 12:53:41
00
o vidite a v triatlone sa poniektori profici vracaju klasickym rafkovym brzdam, hlavne pre rovinate a zvlnene trate. Vraj su kotucove brzdy zbytocne a tazke, samozrejme pokial neprsi. Napriklad na WCH Ironman na Hawaii pouziju brzdu len na otocke v Hawi a v cieli ked potrebuju zoskocit z biku presne pred ciarov druheho depa.


Naposledy upravil lakko dňa 16.06.2025 - 12:58:07, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 16.06.2025 - 12:56:42
01
Našťastie časy prebrzdených ráfkov sú už za nami. A ako píšeš, triatlon je špecifická disciplína.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 12:57:26
00
arrow_leftJOLI napísal:
Tak tu ide už skôr o posunutie sa v bezpečnosti. Neviem čo zvykneš jazdiť, ale ak máš okolo domu pekné kopce, tak tie kotúče sú tam naozaj na nezaplatenie ak rád zjazduješ na hrane možného. Tiež som nechcel meniť bicykel s ráfikovými brzdami, no toľko do mňa hučal kamoš, nech tú starinu vymením, že som podľahol. A teraz sa priznám, že tie kotúče naozaj využívam na maximum čo sa dá hlavne v brzdení v zjazdoch, keď sa dostanem niekde do poriadnych alpských oblastí. Niekedy si aj hovorím, ako som toho mohol ubrzdiť na ráfikoch. No ubrzdil, akurát som upiekol karbón.
No a dva týždne dozadu som hlavne ocenil tie brzdy v zjazde z 2000 mnm na 8 km klesaní do 1500 mnm v totálnom lejaku.


Kopce tu máme slušné, napr. zjazd z Vršatca na Červený Kameň/Pruské alebo Machnáč a problém s brzdením som nikdy nemal a to mám nad 80kg.
Dosť závisí aj od použitej kombinácie špalky/kolesá. Raz ročne chodím do Dolomitov a tam brávam pre istotu kolesá s hliníkovou brzdnou plochou.
Ale s tým čo píšeš musím súhlasiť, kotúče som na cesťáku samozrejme jazdil a nedá sa to porovnať...hlavne v daždi.
Ale vlastnosti toho rámu mi bohato vynahrádzajú slabší brzdný účinok. V kombinácii tuhosti, pohodlia, aero a hmotnosti je všeobecne hodnotený ako jeden z najlepších rámov aké sa kedy vyrobili. A aj tak, kto brzdí nevyhráva :D
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 13:07:21
01
Z Mojtina do Pružiny to mohlo byť aj tými odvodňovacími kanálmi,krivo doskocis a môžeš hookless vyzut alebo hocičo iné ,je to tam na cestak az príliš .
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 13:37:47
00
arrow_leftJOLI napísal:
Ja som upiekol zadný ráfik v zjazde z Wurzenpass, kde to je so sklonom 18% a strašne rozbitá cesta. Takže som viac brzdil zadnou a prednou som len vypomáhal. No našťastie sa vytvorili iba také chrasty spečeného laku toho karbónu a ešte som s tým odjazdil celý okruh. No pri brzdení do vydávalo divný zvuk.

Ja som to siel minuly rok uz na novej ceste a upiekol som zadny kotuc pred tou vracackou dole ?
Jedine stastie ze tam bola odbocka do lesa.

Na cerveny kamen som isiel viac krat. S rafkovymi aj na hlinikovych aj na karbonovych. V sobotu na kotucoch a napriek tomu ze som posraty v zjazdoch som dal PR. Kotuce su super, nesiel by som naspat. Rafkove su ideal len ak sa vozis niekde po hradzi. Ten rozdiel v hmotnosti je podla mna zanedbatelny.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 14:12:04
03
arrow_leftmjanek007 napísal:
Je to mozne ak mas kolesa na plaste a vyjazdenu plochu brzdovu ze pod vysokou teplotou ten tlak co tlaci na bocnicu tak sa nieco stane preto mam galuskove kolesa

Ja som mal vtedy obuté galusky a tie kolesá nemali viac ako dva roky. Takže plocha bez značného opotrebenia. Používal som navyše originál brzdové špalíky a tie som tam mal ešte od výrobcu, keďže na tých rovinách čo tu väčšinou jazdím doma som ich nemal ako za dva roky zodrať. Našťastie sa mi to podarilo vyreklamovať a dali nové koleso. Akurát výplet a celý náboj s kazetou sa nahodil z pôvodného kolesa.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 14:32:48
00
Kotúčové brzdy umožnili v širšom merítku prezuť z galusiek na plášte. Práve prehrievanie plášťových ráfkov býval veľký problém v minulosti keď sa začali viac rozmáhať karbonové ráfiky. Trendom pred pár rokmi boli stále 23 - 25mm plášte nafúkané na 8-9barov. Galusky riziko prehriatia bočnice ráfku brzdením znižovali. Nafúkaná galuska nenamáha steny ráfkov ako plášte. Dnes širšie ráfky, objemnejšie plášte a bezdušáky navyše umožňujú jazdiť polovičný tlak a kotúče neprehrievajú steny ráfkov.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 15:47:20
02
Ano to je dalsi dobry point. Sirsie gumy na rafikovych brzdach bol problem.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 16:16:44
00
To bol, aj ked posledne ramy pre priamu montaz zobrali aj do 30mm ked mala guma
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 16:20:04
00
Ja ked som chcel vybral koleso s 28ckami som musel vyfuknut gumy alebo povolovat brzdove lanko. Spalky nepustili.
Zobraziť komentár 16.06.2025 - 16:21:49
00
arrow_leftJakobSWE napísal:
Pridávam môjho zasluzileho veterána 🖤🤍
Nič nové, ale lepšie než tie keci posledných dni 😊

Canyon Ultimate CF SL8 Aero


Keď SL8 je veterán, čo je potom tento môj peklostroj z 80tok 😂 skôr než sa niekto spýta, pravidelne na ňom jazdím, nie je to len zavesené na stene 😃

Edit: len doplním, Campagnolo 2x10 výbava (Veloce s Record karbónovými kľukami). 52/39 a 12-28, fakt sranda na rovinkách, na Braunsbergu trocha nízka kadencia, ale dá sa to v pohode prežiť :) cca. 9.5kg aj s pedálmi, počítačom a 50mm karbónovými ráfikmi. Išlo by to aj ľahšie, ale na to som sa moc nesustredil, inak by som tam dal nižšie ráfiky, iné sedlo, karbónovú vidlicu, atď. Naposledy som s ním bol tento víkend na Faster than a train, a v pohode zvláda aj rýchlejšie tempá.

Príloha:
DSC07784.jpeg
DSC07784.jpeg 244.13 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up8thumb_down

Zobraziť komentár 18.06.2025 - 07:44:07
646
Keď je uz reč o veteránoch... ;)

používaný občasne, na víkendové jazdy, tie kolesá a plášte veľmi prispievajú k pohodliu

o nedostatkoch viem, mnohých (zvoncek, garmin drziak, pedále jazdim tieto moderne - original kosikove odlozene, neocisteny, naznaky hrdze pri ockach bowdenov a mufniach, popraskane gumy na Campagnoli pakach, 'original' korkové záslepky, nenamontovana krytka stredu, nahodeny iba jeden kosik na flasu, kolesa nafukane pod 6...), zvysne pokojne strávim ;)

Prílohy:

IMG_20250621_172446.jpg
IMG_20250621_172446.jpg 341.02 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 21.06.2025 - 17:37:19
010
no co,zmenilo sa nieco za tych 15rokov s FACT karbonmi? pre mna skoro vobec nic :lol: jedine cena narastla 4x
ale 15r mladik sluzi stale dobre. 11r dcera si uz nan brusi zuby,ze ja si mam kupit nieco nove :)

Prílohy:

Snímka obrazovky_20-6-2025_16958_web.whatsapp.com.jpeg
Snímka obrazovky_20-6-2025_16958_web.whatsapp.com.jpeg 134.73 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up5thumb_down

Zobraziť komentár 22.06.2025 - 19:24:48
022
keyboard_arrow_up