Mám Lux2020 a nemám žiadnu vôľu. Raz mi vymenili rám ešte v 2020 keď som mal praskliny na tom vahadle hliníkovom. Odvtedy nemám problém, nakladám tomu biku celkom slušne a to mám 100+ kg a všetko je aj po 5 rokoch tiché a tiptop. Jedine pukanie čo som zažil bolo keď som dotiahol rukou zadné koleso, na oske je napísané 15Nm. Odvtedy doťahujem momenťálom, bike je úplne tichý.
15.06.2025 - 17:25:06
01
Chcem sa spýtať, tí čo máte LUX Trail nový model, aj vám ide ťažko páčka lock outu? Mne ide teda dosť ťažko, musím vyvinúť značnú silu, aby som zavrel vidlicu aj tlmič.
16.06.2025 - 20:04:36
00
Ano, aj mne to ide dosť ťažko, ale už som si na to zvykol..
16.06.2025 - 20:19:55
01
marek73 nemôžeš mať ten problém pretože to váhadlo je riešené inak ako to na novom LUX WC
16.06.2025 - 20:24:43
00
freebailoZaujímalo by ma, či sa to týka len určitej špecifikácie (vidlica-tlmič), alebo je to charakteristické pre tento model ako taký.
16.06.2025 - 20:55:37
00
pravdepodobne budú mať všetky modely od cf6,7,8 rovnaké ovládanie, skôr to bude tým mechanizmom by som povedal.
16.06.2025 - 21:13:11
00
Caume.
Ja som mal twistlock a slo mi to uplne lahucko.

Pricina je, ze bowden na tlmic bude niekde splosteny (ohyb kde lanko vychadza z ramu).

ALE!

1. Zasekavalo sa mi lanko na tlmici, tak som zistil, ze tam ma ist 3mm bowden s 0.8mm lankom. Ked som videl kolko
stoji lanko, tak som to vymyslel inak…

2. Pouzil som XTR bowden radiaci. 3mm bowden som kupil, je OK, ale musel som vyrobit koncovku do tlmica, takze je lepsie pouzit ten 4mm XTR bowden.

3. Standardne radiace lanko 1.1mm a odplietol som z neho hornu vrstvu a dostal som lanko 0.8mm (aj bez 8€/ks)

Pri hlavicke to ostrimi el.kliestami odcvaknut.

Mal som na tlmici aj na vidlici, bez problemov viac ako 9 mesiacov (potom sa narodil FA)

Vyskusaj si odpliest nejake stare lanko a potom to sprav na novom a sup jazdit!



arrow_leftvladoNM napísal:
Chcem sa spýtať, tí čo máte LUX Trail nový model, aj vám ide ťažko páčka lock outu? Mne ide teda dosť ťažko, musím vyvinúť značnú silu, aby som zavrel vidlicu aj tlmič.

Prílohy:

Komentár súboru: Zaciatok odpletu
IMG_9217.jpeg
IMG_9217.jpeg 360.47 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_9216.jpeg
IMG_9216.jpeg 212.79 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Koncovka
IMG_9215.jpeg
IMG_9215.jpeg 342 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Hore 1.1mm / dole 0.8mm
IMG_9214.jpeg
IMG_9214.jpeg 395.07 KiB thumb_up1thumb_down

16.06.2025 - 22:13:45
01
Aha, takže príčina bude drhnúce lanko v bowdene pri prechode rámom k tlmiču. Predpokladal som, že by to mohlo byť spôsobené tým vedením cez hlavové zloženie. Skúsim sa na to pozrieť, dík za tip.
17.06.2025 - 07:36:16
00
samozrejme aj tam to moze byt nejako skrizene. treba to spravit poriadne lebo na kazdom bajku to spravili inak... kto sa ako vyspal zrejme. Dobre bajky, len ich skladaju flakaci.
17.06.2025 - 10:06:19
00
Určite sa na to pozriem, vadí mi, že to ide tak ťažko. Sa mi zdá, že na testovačke, ktorú som skúšal, som takýto problém nezaznamenal, preto som sa na to ozval.
17.06.2025 - 10:12:56
00
Ešte jedna otázka k zamykaniu tlmiča. Keď je páčka v poslednej polohe "zamknuté", tlmič vám zostáva stále aktívny alebo je to tvrdé ako vidlica (tá sa nepohne v tejto polohe)?
27.06.2025 - 09:20:29
00
Ja mám pri zamknutí tlmič napevno...nie je aktívny.
27.06.2025 - 10:45:52
00
mal by byť zamknutý tlmič aj vidla, ak nie na lankách od páčky máš nastavovacie skrutky, na dostavenie.
27.06.2025 - 10:48:12
00
U mňa tlmič stále pracuje. Trocha menej, ako v polohe OPEN, ale predsa chodí hore-dolu.
Zdalo sa mi, že by to tak nemalo byť, ale radšej som sa chcel opýtať.
27.06.2025 - 10:52:05
00
máš 3 polohy otvorený, pedal, zatvorený, tak by sa to malo aj správať, samozrejme keď máš zatvorený a dupeš do kopca na stojaka, tak mierne pohupovanie bude aj v predu aj v zadu.
27.06.2025 - 10:56:09
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up