Lokalizácia
Formulár sa odosiela
New UCI gear rules will restrict SRAM's use of 10t cog, but there could be implications for wider tyres too :?: :o :tmi:
https://www.cyclingnews.com/news/uci-to-trial-rule-that-technically-makes-tyres-over-28mm-illegal-with-huge-implications-for-sram-sponsored-teams/
Zobraziť komentár 19.06.2025 - 22:14:36
20
Uz to prestava byt sranda
Zobraziť komentár 19.06.2025 - 22:50:49
00
širší plášt je bezpečnejší tak asi by mohli stanoviť rovnakú šírku.
Zobraziť komentár 19.06.2025 - 22:51:32
00
ak som to dobre pochopil, tak UCI nechce obmedzit sirku plastov, ale chce stanovit maximalnu vzdialenost prejdenu na jednu otacku klukami
maximum stanovili zhruba rovny prevodu 54x11 + 28c plast cize ak by chcel niekto pouzit sirsi plast, musi mat lahsi najtazsi prevod
Zobraziť komentár 19.06.2025 - 23:33:04
00
Vrátime sa k singlespeed, etapy sa predĺžia na 300 km, to sa len pelotón spomalí. A preteky budú len pre skutočných chlapov, tak ako to vždy tvrdil Henri Desgrange. :-D
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 07:54:46
00
A to ako súvisí so šírkou plášťa? Veď obvod musí byť stále rovnaký, nie?
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 07:55:22
00
Prečo by mal,nie je to elipsa ,ale viac kruh.
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 07:56:19
00
Nerozumiem, bez ohľadu na šírku je plášť vždy 700 nie? Čo mi uniká?
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:02:04
00
Je to priemer (presnejšie označenie priemeru 700c,ten je 622)pätky plášťa.
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:04:10
01
arrow_leftMatkough napísal:
Nerozumiem, bez ohľadu na šírku je plášť vždy 700 nie? Čo mi uniká?


Prečo sa na tachometroch nastavuje obvod kolesa podľa šírky plášťa?
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:21:32
01
Máš pravdu, dočerta.

'700c originally meant about 700 mm OD (outside diameter) with a C width tire. That requires a 622 mm bead seat diameter. Now 700c just means 622 bead seat diameter and you can use many different tire widths, resulting in an OD bigger, or smaller, than 700 mm.'

Takže širšie a užšie plášte ovplyvňujú aj obvod. Som si nikdy neuvedomil.

Dík!


Naposledy upravil Matkough dňa 20.06.2025 - 08:24:49, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:22:14
00
arrow_leftLMS napísal:
Prečo sa na tachometroch nastavuje obvod kolesa podľa šírky plášťa?


Ja nič nenastavujem, na mojom Garmine. Nechávam to na automatiku.

Toto som fakt nevedel, myslel som, že obvod musí byť z princípu rovnaký, ako aj na autách, bez ohľadu na profil a šírku, by mal byť obvod rovnaký.
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:24:19
00
arrow_leftMatkough napísal:
Nerozumiem, bez ohľadu na šírku je plášť vždy 700 nie? Čo mi uniká?

Šírka plášťa je zjednodušený výraz. V skutočnosti sa jedná o objem, t.j. plášť rozmeru 622x30 je nie len širší ako 622x28, ale celkovo objemnejší. T.j. narastie vo všetkých smeorch, t.j. nie len do šírky ale aj do výšky. Obvod plášťa 622x30 je teda väčší ako obvod plášťa 622x28. T.j. na jedno otočenie kľukami pri rovnakom prevode bicykel na plášťoch (presnejšie týka sa to iba obutia na zadnom, t.j. hnacom kolese) 622x30 prejde o niečo väčšiu vzdialenosť ako na obutom zadnom plášti 622x28.
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:29:22
20
Matkough ty si chybal na matematike ked sa preberal obvod kruhu? vacsi priemer => vacsi obvod
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:35:01
00
arrow_leftKristina napísala:
Šírka plášťa je zjednodušený výraz. V skutočnosti sa jedná o objem, t.j. plášť rozmeru 622x30 je nie len širší ako 622x28, ale celkovo objemnejší. T.j. narastie vo všetkých smeorch, t.j. nie len do šírky ale aj do výšky. Obvod plášťa 622x30 je teda väčší ako obvod plášťa 622x28. T.j. na jedno otočenie kľukami pri rovnakom prevode bicykel na plášťoch (presnejšie týka sa to iba obutia na zadnom, t.j. hnacom kolese) 622x30 prejde o niečo väčšiu vzdialenosť ako na obutom zadnom plášti 622x28.


Áno, keď som začal teraz rozmýšľať, toto je, čo som si neuvedomil. Dík!
Zobraziť komentár 20.06.2025 - 08:41:24
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up