Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftgwixt napísal:
Matkough ty si chybal na matematike ked sa preberal obvod kruhu? vacsi priemer => vacsi obvod


Skutočne si myslíš, že toto je to, čo som nechápal? Alebo si chceš len vrtnúť?

Ale aby aj chytráci ako ty pochopili: neuvedomil som si, že širší plast znamená aj väčší, ergo vyšší plášť, z dôvodov ktoré presne opisuje Kristína. A minimálne pri autách to, ak dobre viem, neplatí, bez ohľadu na profil a šírku mas obvod rovnaký. Preto ma to zmiatlo.

Dik za nekonštruktívnu nepomoc od teba.
20.06.2025 - 08:44:17
01
prepac neuvedomil som si, ze si neuvedomujes zrejmu vec.
pri autach samozrejme neplati co pises, preto mas na technicaku uvedene kombinacie rafika+pneu, ktore mozes pouzit, inak povedane kombinacia R17+235/45 bude mat mensi obvod ako R17+235/55
20.06.2025 - 08:46:27
02
V poriadku, sorry za pichľavú odpoveď. 🤗

Vidíš toto som nevedel tiež, takže aj pri aute platí, že širšia pneu má iný obvod? (Lebo výška, teda profil, na to isto vplyv nemá, mám zimné 16 a letné 18 a obvodný mal byť rovnaký.)

Myslel som, že na aute nemá šírka na obvod vplyv, že bočnica určí výšku...

No, vidíš, som sa dnes vzdelal. 😉
20.06.2025 - 08:49:30
00
pokial viem, tak na aute nemas "gulate" pneumatiky, cize tam sirka plasta nema s vyskou az tam moc spolocne

ked mas zimne 16ky kolesa (16 oznacuje priemer rafika), tak tam mas takmer isto vyssie pneumatiky, preto cele koleso ma rovnaky priemer ako letna 18ka rafik s nizsou pneumatikou
20.06.2025 - 08:53:53
00
Ano, to som myslel, jedno aj druhé. Že šírka na obvod nemá taký vplyv, ak vôbec (na aute), a to, že 16 má vyšší profil ako 18 mi je jasne, hovoril som o vonkajšom obvode. 👌
20.06.2025 - 08:57:22
00
Pri autach je to znacene uplne inac, druhe cislo je percento zo sirky, takze tam sa obvod rata inak.
20.06.2025 - 09:17:45
00
ešte upresnenie k rozmeru pneu na autách k napríklad uvedenéným rozmerom R17+235/55 vs R17+235/45. Hodnoty 55 resp. 45 udávajú výšku bočnice plášťa v percentuálnom pomere k šírke. t.j. pri R17+235/55 výška bočnice je 55% zo šírky 235 mm.
20.06.2025 - 09:18:18
01
Som zvedavý,čo s tym sram urobí.Prestane vyrábať kazety s 10z pastorkom? Ak by ich jazdili ,najbližší možný setup je 49/10 ku štandardu 54/11...
Hlavne teraz ,keď Shimano vyliezlo s 9 z pastorkom pre MTB... ( Mám doma leonardi 48-9,tak som mal možnosť vyskúšať tento pidi pastorok pre drsnakov?)
20.06.2025 - 09:41:27
00
To pravidlo sa zatial bude len testovat, nemusi sa stat trvalym a co s tym Sram urobi? Uvidime, mozno sa ich pravnici zamyslia nad tym, preco je toto pravidlo tak ocividne site v prospech ich hlavneho kokurenta a kazety s 10z pastorkom urcite vyrabat neprestanu, pretoze to je zase momentalne ich vyhoda voci konkurentovi, mozno zaradia do vyroby aj verziu pre UCI preteky, aby mechanici nemuseli nastavovanim dorazu defacto jazdcom uberat jeden pastorok a z 12-prevodovej kazety robit 11, ale zatial asi pockaju, ako test tohoto nezmyselneho pravidla dopadne.
20.06.2025 - 10:46:56
01
Vinu môžeme dávať aj Wout van Aertovi, ktorý je sponzorovaný práve SRAMom a on bol jedným s propagátorov obmedzenia prevodov. 8) https://road.cc/content/news/limit-gears-make-cycling-safer-says-wout-van-aert-311927
Inak dosť dlho bol štandard 53/39z a kazeta 11-28/30z
20.06.2025 - 11:08:35
00
Celé to začalo ísť do prdele keď zrušili jednu dievčinu pri stupni víťazov a postavili miesto nej mládenca v obleku. Koho zaujíma nejaký manekín? Dá sa mi s toho blejt. Čo bude ďalšie? Budú dostávať pokuty za rýchlosť? Priškrtia im brzdy? Všetci budú jazdiť rovnakou rýchlosťou?
20.06.2025 - 11:16:24
01
arrow_lefthugo napísal:
Celé to začalo ísť do prdele keď zrušili jednu dievčinu pri stupni víťazov a postavili miesto nej mládenca v obleku. Koho zaujíma nejaký manekín? Dá sa mi s toho blejt. Čo bude ďalšie? Budú dostávať pokuty za rýchlosť? Priškrtia im brzdy? Všetci budú jazdiť rovnakou rýchlosťou?

No vždy lepšie ako tie kredenciózne tecinky v krojochovaných 70 vrstvových sukniach s čepcami a výrazom "milujem Fica" čo mal naposledy Prívara na svojom Okolo Slovenska.
20.06.2025 - 14:12:02
05
arrow_leftKristina napísala:
Vinu môžeme dávať aj Wout van Aertovi, ktorý je sponzorovaný práve SRAMom a on bol jedným s propagátorov obmedzenia prevodov. 8) https://road.cc/content/news/limit-gears-make-cycling-safer-says-wout-van-aert-311927
Inak dosť dlho bol štandard 53/39z a kazeta 11-28/30z

on je asi mešuge, alebo uplakane decko co sa stazuje ze iny su rychlejsi.
sport je aj o prekonavani rekordov, hladani limitu ludskeho tela.
vsetko ale legalne prosim, bez dopingu.
sportovci co hadzu do dialky, im priviazu padak na ostep, aby neletel tak daleko, alebo co? :facepalm:

kazdy ma nejaky pud sebazachovy, vie predvidat nebezpecenstva, vcas brzdit a odhadnut obiehacie manevre.
a to vsetko pocas ostreho zavodu, bok po boku najlepsich (fyzicky a kondicne) jazdcov z celeho sveta.
ta 0,01% obyvatelstva, creme de la creme... ziadne kostolne babky na hrdzavych libertach.
ak to nevie, tak nech spadne aj 10x pocas zavodu.
20.06.2025 - 15:13:41
01
akurat ten ostep si vybral zly priklad, totizto ked v 80tych rokoch zacali hadzat cez 100m tak atleticka federacia zvysila vahu a mozno este nejak inak zmenila ostepy ... je to presne to iste ako ked UCI chce znizit max rychlost v sprintoch
20.06.2025 - 16:06:45
00
Ak pamätám , tak posunuli ťažisko oštepu....
20.06.2025 - 16:13:44
04

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up