arrow_leftKaper napísal:
Tak mimeral zas vyzera ako hnoj po par jazdach,narozdiel od Dotky.Urcite po dvoch rokoch by som vymenil

Podľa toho v ktorých brzdách... S Formul som po roku intenzívneho jazdenia vytiahol čistejší olej ako so Shimano po 2 mesiacoch...
16.07.2025 - 12:22:10
00
.....ja mením minerálny olej vždy pri výmene kotučov,čo je u mňa 2tis.km a 1 rok....a už čierny ako šuvix:D a to vždy celý systém preplachujem.
16.07.2025 - 12:22:16
00
individuálna záležitosť, podľa jazdca a najazdených km a terénu. tiež som mal v bicykli olej 5 rokov bez toho, aby som mal akýkoľvek problém s brzdami. Nebyť toho, že som si povedal, že by som mal mať väčší kotúč, tak by som sa toho asi doteraz nedotkol. Ovšem po výmene to už išlo - najprv dobre, potom strata výkonu, odvzdušnenie, opäť strata výkonu, problém s piestikmi, nakoniec výmena strmeňa, ..... raz začneš... :D
16.07.2025 - 12:34:06
01
arrow_leftIxnay napísal:
Mineralny olej nenasava vlhkost (narozdiel od DOTky) takze sa nemeni jeho objem a netreba ho riesit. Pokial ti brzdy brzdia normalne, neodporucam ti sa toho chytat, pretoze to akurat tak pokazis.
Ak by si ale za tych 5 rokov zjazdil, co ja viem, 10 parov platniciek (pri vymene platni roztahujes piesty a dostanes bordel do obehu), jazdil by si dlhe zjazdy kde si opakovane prevaril olej..tak to by mohol byt dovod na vymenu..ale opat, ak tie brzdy funguju dobre, nechaj ich tak.

Nie zmena objemu,ale bodu varu je problém ?
16.07.2025 - 12:46:49
01
arrow_lefttitomi napísal:
..... raz začneš... :D


presne, neryp sa do toho co nieje pokazene! :lol: lebo inak, sa vela naucis..
16.07.2025 - 13:50:49
01
Ak človek pravidelne jazdí, tak by som olej určite občas vymenil, trebárs po roku.
Zo strmeňa ide ten olej veľmi špinavý... aspoň teda mne - XT brzdy
16.07.2025 - 14:22:42
02
normalne by som kupil material a dal to niekomu kto mi to ukaze a vymeni , do servisu to zanesiem ale neuvidim nenaucim sa.. potom jedine skusat sam .. ale ved o tom to je že :D
16.07.2025 - 14:39:39
00
arrow_leftbladerunner napísal:
Ak človek pravidelne jazdí, tak by som olej určite občas vymenil, trebárs po roku.
Zo strmeňa ide ten olej veľmi špinavý... aspoň teda mne - XT brzdy


otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?

Podla mna nie..
16.07.2025 - 16:16:45
00
Budu fungovať dlhsie
16.07.2025 - 17:56:06
00
arrow_leftIxnay napísal:
otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?

Podla mna nie..

Chybu s preventívnym nevymenením oleja som urobil pred dvoma týždňami, stalo ma to nakoniec iba 70e a pol dna neistoty či budem ďalší deň môcť jazdiť ... naposledy som olej menil v septembri 2024 a zdalo sa mi že v júli 2025 bude ešte v pohode ... lenže nebol, hneď prvý obed v Soeldene som brzdy uvaril na Leiterbergu a zvyšok dňa som už jazdil bez zadnej ... myslím si že v systéme musela byť vlhkosť ktorá spôsobila že systém sa pri preťažení zavzdusnil, páčka išla úplne do prázdna... mechanik mal okolo toho plno rečí, ale nakoniec iba vymenil čierny olej a odvtedy zasa brzdí ako nová... takže za mňa preventívne výmeny pred väčšími šupami dávajú zmysel ...
16.07.2025 - 21:56:11
03
Ja viem že to bude znieť ako podryvacna otázka... Ale ako sa môže dostať vlhkosť do minerálu? O Dotke je známe že si dokáže vlhkosť postupne nasať aj zo vzduchu... Ale olej pokiaľ viem tak je hydrofobny...
16.07.2025 - 22:21:41
02
Pre predstavu ako vyzerá starý minerálny olej

Zdroj: Bike Doctor Dorado
https://www.facebook.com/share/p/19sBp1eH73/?mibextid=wwXIfr

Prílohy:

IMG_8064.jpeg
IMG_8064.jpeg 174.88 KiB thumb_up0thumb_down

16.07.2025 - 22:47:42
00
hope ma niekde take pekne video alebo clanok preco pouzivaju stale dot. vlhkost sa s dotkou miesa - postupne ti klesa bod varu. s mineralom nie. ak jazdis vo vode (alebo najhorsie je v zime na snehu) a pod. moze sa ti postupne dostat napr. okolo piestov vlhkost dnu - ta nema scim zmiesat cize ti tam zostane kvapka ktora pri brzdeni pekne vyvari a mas hotovo.
najhorsia je vlhkost v strmeni. len tam sa kvaplina prehrieva. v pake mozes mat aj vodu.

ten cierny olej v shimano brzdach neviem ako meni viskozitu ale moze mat vplyv na chod piestov (ich vracanie, rovnomerne vracanie)
realne by som mineral musel menit castejsie ako dot-ku
17.07.2025 - 09:40:48
03
po roku som mal tiež minerálku čiernu v XTR brzdách, asi jej vadi časte prehrievanie v dlhých kopcoch... DOTku. menim tak po 2-3r a s varením neni žiadny problém a to ju často hrotím dolu z hole po zjazdovke
17.07.2025 - 09:55:44
00
V zime jazdím, v snehu v mraze samozrejme pokiaľ to podmienky dovoľujú, ale nevšimol som si žeby sa mi začali brzdy variť... Zasa na druhú stranu vždy na jar pri veľkom servise mením náplne aj v brzdách a je jedno či sú na mineral alebo na dotku.
Že môže vlhkost navzlinat popri tesneniach mi nenapadlo.
17.07.2025 - 11:41:21
00
keyboard_arrow_up