Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Tu išlo ale o to, že sme porovnávali totožný diel v autoservise ktorý si vieš kúpiť za polovicu. Nie iný typ, aftermarket, lowcost alebo podobne. A niektorí tu obhajujú, že si servis dáva 120% marže a že takto je to správne.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 10:41:37
00
Akýkoľvek diel, ktorý sa nepredáva v autorizáku alebo diel do prvovýroby je AFTERMARKET chlapče. A ak nesúhlasíš s cenou dielu, ktorý Ti ponúkne nejaký autoservis, môžeš ísť do iného servisu, alebo si diel svojpomocne namontovať. Nikto Ti v tom nebráni.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 10:44:46
01
Presne tak.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 10:49:09
00
Takže vlastne obhajuješ 100% prirážku pri autorizákoch. Otcov Nissan, predné svetlomety vyrába Hella. Je to originál diel priamo z výroby. V Nissane zaň pýtajú 550€, za ten istý diel , originál Hella inde pýtajú 240-270€. To isté časti podvozku, či motora. Originál diely v autorizákoch stoja 2x toľko, čo inde. Ten istý výrobca, ten istý diel, z tej istej fabriky.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 11:10:58
02
arrow_lefttl_unicorn napísal:
Akýkoľvek diel, ktorý sa nepredáva v autorizáku alebo diel do prvovýroby je AFTERMARKET chlapče. A ak nesúhlasíš s cenou dielu, ktorý Ti ponúkne nejaký autoservis, môžeš ísť do iného servisu, alebo si diel svojpomocne namontovať. Nikto Ti v tom nebráni.


Mozes pre neznaleho? - neriesim teraz amazon/ebay/neviemco, kde sa to hemzi nepochybne fakeovym tovarom.
Ako je to ale napr ak su (neviem ci/ako bezne) online/kamenne obchody/nie autorizovane garaze - je to ozaj produkt (vyrobca, model, kvalita) ktory deklaruju? I.e. ak pisu ze je to orig diel pre dane auto tak je to ozaj orig ako pride z fabriky od vw/bmw/.... (resp je zo servisneho listu ekvivalentnych dielov)? Alebo je to fake veeelmi casto/vzdy
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 11:28:01
00
Ak sú to predajcovia ako AutoGafa, Intercars, MRO Auto, AZcar apod., tak je nepravdepodobné, že diel v krabičke Lemfoerder nebude Lemfoerder. Ak je to diel napríklad OEM VW, tak je to prekúpené z autorizáku, ale je to originál diel. Vtedy však väčšinou nebude tá cena nejak zásadne lepšia, než by si dokázal pri troche snahy ukecať v autorizáku aj Ty sám. Určite by som sa však nespoliehal na to, že z malých internetových obchodov príde v krabičke Lemfoerder diel, ktorý naozaj Lemfoerder oficiálne predáva. Veľmi veľa fake-ov je na SK trhu hlavne s olejmi (aj pomerne známe a veľké internetové obchody predávajú oleje, ktoré majú s pôvodným výrobcom oleja spoločný len názov), stretol som sa s fake brzdovými kotúčmi ATE, Textar...fake hydroložiskami pre uloženie motora Boge, Lemfoerder, hydroložiskami ramien (opäť prevažne LMI), elektrokomponentami Bosch, Denso, dokonca aj VEMO alebo BorgWarner.
Iná situácia je napríklad v prípade, kedy diel do prvovýroby dodáva napr. Lemfoerder, zároveň ho dodáva ako náhradu do autorizákov (pod menom autorizáku) a zároveň aj na aftermarket. Jedná sa samozrejme o vec vyrobenú na tej istej linke a z toho istého materiálu. Akurát vyrobené kusy sa sortujú podľa výrobných tolerancií. To najlepšie berie prvovýroba, druhé najlepšie autorizák ako ND, tretie najlepšie ako aftermarket v krabičke Lemfoerder so sovičkou. :-) Menej podarené kusy pôjdu krabičkárom strednej triedy (ako napr. Febi alebo bývalý Ruville). Posledná trieda skončí ako scrap, na aliexpresse, prípade brandovaná rôznymi lowcost krabičkármi. Stačí si pokecať s hocijakým do áut trošku zanieteným kvalitárom/ inžinierom kvality pracujúcom v oblasti subdodávateľského automotive (Faurecia, ZF,...).
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 14:35:15
22
pracoval som v 4 automotive spolocnostiach v oblasti riadenia kvality a nikde som sa s nicim takym nestretol, pretoze je lacnejsie robit 1 kvalitu ako XY ako tvrdis a nasledne to triedit a specialne balit

toto plati mozno pre Pakistan a Indiu, ako vo videach na ytb kde ti to zabalia do coho chces a Made In kdechces..
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 15:29:36
02
Tak v leteckom priemysle bol (a mozno stale je) velky biznis s vyrobou fake nahradnych dielov a predajom certifikatov. A tam tie diely preberaju a montuju profesionalni zamestnanci.
Preco by sa to nedialo v automobilovom priemysle, kde koncovy uzivatel nie je odbornik a uz vobec to neskontroluje ?

Je to len o dovere v businessovom retazci.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 16:54:28
01
RoyalNatal: V tom prípade ste robili prednostne prvovýrobu pre automobilky a tam sa proste nezhodné výrobky reworkujú alebo likvidujú. Nemá to nič spoločné s Pakistanom ani Indiou. My sme napríklad veľmi dobre vedeli, kedy ide várka pre aftermarket a použil sa všetok "pozametaný" materiál, ktorý bol v skladoch označený ako "nezhodný" a ktorý sa pre prvovýrobný diel použiť nesmel. Triedil to potom už niekto úplne iný. A tak si môžeš kúpiť napríklad zásuvku FEBI pre prevodovku 722.6, na ktorej je vybrúsená trojcípa hviezda (meno skutočného výrobcu zásuvky zamlčím) a človek by mal pocit, že vlastne kúpil origo diel. No skús si kúpiť zásuvku priamo v hvezdárni a kúp si FEBI. Skús namontovať jednu aj druhú a pochopíš, že aj keď to vzišlo z jedného stroja, nie je to ten istý diel. :-) Určite Ti je jasné aj to, že ak existuje 200 značiek čapov na 5 000 000 modelov áut, tak nemá každá z tých 200 značiek kopytá a linky na každé z tých 5 000 000 áut. Ale že vo veľa prípadoch nájdeš v rozdielnych krabičkách v rozdielnych cenách to isté...Hydroložisko XXX v krabičke AAA, BBB, možno aj CCC...ale kľudne aj DDD...akurát z DDD po rozrezaní nevytieklo takmer nič...Ono nie každá fabrika tie nepodarky reworkuje (hydroložisko ani nemá ekonomický význam reworkovať) a ani ich nemusí nutne zošrotovať. Predá ich proste ako nezhodný výrobok za drobné. A skončí to u krabičkára. Hydroložisko sa v maloobchode nepredáva za 100€, ale za 35€. Akurát mu chýba to podstatné - hydraulická kvapalina. Ale však čo, motor to udrží tak, alebo tak a veľa ľuďom vôbec nepríde, že auto vo vnútri vrčí viac, ako by malo...predtým tam totiž mali silentblok, ktorý bol mŕtvy úplne a v aute si ml pocit, že motor držíš na rukách.
Dobre to napísal will.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 17:12:55
00
Nie, robili sme aj aftermarket a ziadne zametanie sa nerobilo, seriozny vyrobca a firma s normalnym riadenim kvality si toto nemoze dovolit.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 18:44:49
01
Ale môže...a keď treba nutne kusy, tak si aj dovolí. :-)
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 18:49:06
00
Fantazii sa medze nekladu tak napisem s cim som sa stretol ja. V okoli automotiv fabrik (resp dodavatelov) sa dost casto objavuju na srotoviskach zjavne vadne serie a to naozaj v hojnom pocte. Je to take vseobecne tajomstvo ze sa to potom dalej predava. Vyrobca dostane potvrdenie ze to zlikvidoval ale dalej si ziju tie diely vlastnym zivotom.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 19:06:54
01
Je to presne tak. Netreba si robiť ilúzie zbytočné ilúzie. Bohužiaľ som odpracoval 15 rokov ako automatizačný inžinier v automotive...a že sa teda jednalo o dodávateľskú špičku, viacmenej jednu z výkladných skríň subdodávateľov automotive. Keď bolo treba splniť výrobu alebo prejsť auditom, robili sa aj v PLC-čkach rôzne čáry-máry...nafejkované výsledky kamier, poke-yoke-ov, bulharské konštanty do výsledkov meraní...kvalitári a SPC-čkari si vedeli vytiahnuť z 1000 kusov také, ktoré na meraní prešli, prípadne si rovno to meranie vedeli trošku poprihýbať, aby to vyšlo. Pretože kvalita je síce véééééľmi dôležitá, ale biznis je prvoradý.
A áno, vyradené diely ako sú ramená, lamely, platničky, časti strmeňov, tesnenia, ložiská atď. atď. (nebavíme sa samozrejme o celkoch ako sú prevodovky, polomotory apod.) končia v krabičkách rôznych lowcostových firiem. V krabičke BTA za 15€ nenájdete bukový okrúžok, ako by ste za tie prachy očakávali. Bude tam normálne ložisko náboja, pravdepodobne s nápisom KOYO, NTN alebo SNR. Akurát pri lisovaní do tehlice zistíte, že tie KOYO sa akosi za poslednú dobu zhoršili. To je totiž presne ten "šrotoviskový" diel.
Keby to to všetko bolo také ideálne, nebolo by toľko zvolávacích akcií na autách. Ani by servisáci nenadávali na odfušované náhradné diely, z ktorých každý desiaty reklamujú. Nedostala by sa do predaja obrovská séria šišatých nevyvážiteľných pneumatík Bridgestone, ktoré triasli na každej hliníkovej náprave. Atď. atď.
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 19:52:06
04
takže čo navrhujete pane ? Hromadne prezidentske harakiri ?
uchadza mi vlak s pointou :drunk:
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 20:34:04
00
Nič. V podstate som na túto tému skončil...napísal som toho viac, než som pôvodne chcel, záver nech si urobí každý sám aký chce. :-)
Zobraziť komentár 17.07.2025 - 20:39:11
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up