Prd sa do toho vyznam, viem len ze je rozdiel medzi rychlym cestakom, endurance bicyklom a roznymi druhmi gravel bicyklov. Ked porovnas
cestak a gravel tak tam bude rozdiel nielen v plastoch ale i v geometrii a prevodoch. Gravel bude vacsinou pohodlnejsi uvolnenejsim posedom s vhodnejsimi prevodmi na dlhsie jazdy. Naviac napriklad mne na dlhe trasy vyhovuje skor stabilnejsi bicykel ktory je dlhsi, s dlhsou zadnou stavbou i prednym trojuholnikom. Na dlhsie trasy ked ides kazdy den 200+km ti moze byt jedno ze na
cestaku mozes efektivnejsie vo vyssich rychlostiack, myslim ze vacsinou pojdes pomalsie ako 35-45km/h. So vzpriamenejsim posedom dlhsie vydrzis, so stabilnejsim bicyklom nebudes musiet tolko mikrokorigovat smer (usetris energiu), s dlhsou zadnou stavbou sa ti budu efektivnejsie slapat kopce.
Oproti tomu rychlemu cestaku bude endurance alebo allroad (asi to je to iste) skor na tie dlhsie trasy. Stavil by som sa ze ta geo bude pohodlnejsia i dlhsia a mozno i prevody nebudu len cisto tazke ale i o kusok lahsie. Gravel bude potom vseobecne ale este pohodlnejsi, dlhsi atd. Vseobecne lebo napriklad taky Superior ma na tom istom rame postaveny endurance i gravel takze geo je predpokladam ta ista (ak sa nemeni vidlica). Byt tebou asi pozeram nieco take. Na druhu stranu potom ale mas napriklad Specialized Crux ktory je tvrdsi, kratsi, povodne cyklokroska teraz asi uz gravel/cyklokroska co vies pouzit i ako cestak- takze to bude rychle ale tvrde a vratke s velmi malou nosnostou takze uz i tych 7kg moze byt pre niekoho cez (max 125kg ty +
bike + batozina).
Dalsia vec je i pohodlie ramu a sirka pneu. Tiez to nieco spravi s usetrenim energie a tym ako daleko sa za den dostanes a ako z toho budes unaveny.
Takze skor je to na tebe co chces, ludia ti tu skor pisu podla seba co si myslia ze je vhodnejsie. Rozhodnut sa musis sam podla toho co este znesies (poloha tela, otrasy, prevody, ...) a to fakt nikto nevie len ty sam (nevieme ani kolko km za den najazdis, kolko hodin, ....)