AlphaflyDufam, ze si si vsimol, ten dojazd plati pre 75 kg jazdca
---
Spotreba je vyssia ako sa teoreticky vypocita.
Tu mas zjednoduseny prepocet od AI
Jednoducho povedané,
výkon motora je priamo závislý od rýchlosti, akou sa 100 km prejde. Bez znalosti rýchlosti sa nedá určiť presný výkon.
Preto musíme použiť odhad. Pre takúto vzdialenosť v režime ECO je reálna priemerná rýchlosť približne 18 km/h.
Výkon motora
Výpočet je založený na energii
batérie (Wh) a čase (hodiny), počas ktorého táto energia vydrží.
Čas jazdy: 100 km÷18 km/h=5.56 h
Výkon motora: 208.8 Wh÷5.56 h=37.55 W
Priemerný výkon, ktorý poskytne motor počas celej 100 km jazdy, bude približne 38 Wattov.
Pomer výkonu jazdec / motor
Pre určenie tohto pomeru potrebujeme odhadnúť aj výkon, ktorý dodáva jazdec. Režim ECO je navrhnutý tak, aby jazdec poskytoval väčšinu energie, zatiaľ čo motor len mierne pomáha.
Bežný rekreačný cyklista dokáže na rovine dlhodobo podávať výkon približne 70 – 120 W.
Pre jazdu s motorom v režime ECO je 100 W realistický a udržateľný výkon.
Ak prijmeme tento odhad:
Pomer výkonu: 100 W (jazdca)÷38 W (motora)≈2.6
Vyjde nám, že jazdec podá približne 2,6-krát viac výkonu ako motor. Pomer je teda približne 2,6 : 1 v prospech jazdca.
Celkový výkon potrebný na jazdu je súčtom oboch, teda 100 W + 38 W = 138 W.
---
Rovnaký prepočet môžeme urobiť aj pre režim TURBO. V tomto režime však motor poskytuje výrazne viac energie, čo skracuje dojazd. Musíme preto predpokladať vyššiu priemernú rýchlosť, napríklad 25 km/h.
Výkon motora
Výpočet je opäť založený na energií batérie a čase jazdy.
Čas jazdy: 34.51 km÷25 km/h=1.38 h
Výkon motora: 208.8 Wh÷1.38 h=151.3 W
Priemerný výkon, ktorý poskytne motor v režime TURBO počas celej 34,5 km jazdy, je približne 151 Wattov.
Pomer výkonu jazdec / motor
V režime TURBO sa predpokladá, že jazdec vynakladá menej úsilia, pretože motor preberá väčšinu práce. Odhadnime, že jazdec podáva výkon približne 75 W.
Pomer výkonu: 75 W (jazdca)÷151 W (motora)≈0.5
Z tohto prepočtu vyplýva, že motor podá približne dvakrát viac výkonu ako jazdec. Pomer je teda približne 1 : 2 v prospech motora.
Celkový výkon potrebný na jazdu v TURBO režime je 75 W + 151 W = 226 W.