Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Ja zas nechápem ľudí čo spochybňujú značky a pravidlá... A ešte sa tomu smejú. Napr stopka, či "čiara nie je stena"....
Častokrát prísnejšie značky sú pridávané, lebo v minulosti bol tam nejaký incident... Nie preto aby nasierali šoférov
A castokrat su niektore STOPky a DAJ PREDNOSTi osadene nezmyselne v kontexte danej lokacie. Konkretny priklad teraz neuvediem, ale su miesta kde je len DAJ PREDNOST a vyslovene si to pyta STOPku a naopak. Ak su dobre rozhladove podmienky v krizovatke, tak STOPka nedava uplne zmysel a naopak.
Ja zas nechápem ľudí čo spochybňujú značky a pravidlá... A ešte sa tomu smejú. Napr stopka, či "čiara nie je stena"....
Častokrát prísnejšie značky sú pridávané, lebo v minulosti bol tam nejaký incident... Nie preto aby nasierali šoférov
Peter, absolútny súhlasím s tvojim rozhorčením v prvej vete.
Ale čo sa týka tej druhej vety, tak bohužiaľ reálna prax je podstatne horšia, ako by sa zdalo. Tzv. určovanie dopravného značenia je veľmi často robené neodborne, alibisticky, konzervatívne a niekedy až hlúpo. A bohužiaľ vôbec nie je bežné, že by sa prísnejšie značky pridávali tam, kde bol v minulosti nejaký incident.
Tým však nijako neospravedlňujem nerešpektovanie dopravných značiek, aj tých, o ktorých si myslíme, že sú blbo umiestnené ...
STOP-ky (ale aj iné značky) sú veľakrát osadené nezmyselne (napríklad zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch na slepej ceste), 4x za sebou zmena rýchlosti každých 50m alebo kontraproduktívne (STOP-ka v prehľadnej avšak frekventovanej križovatke, kde zbytočné zastavenie znamená toľko, že tam človek už ostane stáť dlhšiu dobu a vytvorí sa kolóna), plná čiara na prehľadnej rovine a prerušovaná v zákrute...a človek by mohol pokračovať asi dlho.
Bohužiaľ sa niektoré značky osádzajú za účelom vyberania pokút, prípadne ich vymyslia dopravní inžinieri, ktorí na tej ceste nikdy fyzicky autom neboli. Podľa toho to samozrejme potom vyzerá.
Ale tak slovenský vodič je už zvyknutý...aj na niekoľko druhov povrchov tej istej cesty, aj na opravu rozbitej cesty značkou "kozy na ceste" a znížením rýchlosti, aj na šoferóv, ktorí sa nevedia kompetentne rozhodovať sami a musí to za nich urobiť niekto iný.
A castokrat su niektore STOPky a DAJ PREDNOSTi osadene nezmyselne v kontexte danej lokacie. Konkretny priklad teraz neuvediem, ale su miesta kde je len DAJ PREDNOST a vyslovene si to pyta STOPku a naopak. Ak su dobre rozhladove podmienky v krizovatke, tak STOPka nedava uplne zmysel a naopak.
Ved to spomenul Peter v prispevku nad tebou. Stopka na miestes dostatocnym rozhladom moze to byt dosledok predchadzajucich nestasti. Viem o takych pripadoch. Sice ci stopka, ci daj prednost fetakovi je to jedno, ale tak zodpovedny organ tazko vysvetli, ze sa s tym vlastne neda nic robit, tak aspon buchnu stopku. priklad
Takže proste kocúrkovo. Keď sa nenájde efektívny nástroj, použije sa nejaký, aby bolo vidieť, že niekto niečo urobil. Ak nevieš telku opraviť, aspoň do nej budeš trieskať kladivom, aby sa nepovedalo, že nič nerobíš.
stopky sa na urcite krizovatky umiestnuju nazvem to legislativne - musia tam byt a hotovo, bez ohladu na to, ci maju zmysel, alebo sa tam niekedy nieco udialo.
jeden taky priklad su aj nechranene zeleznicne priecestia - kde stopky neboli, teraz su povinne vsade bez ohladu na rozhlad. ja som si uz na teketo riesenia problemov zvykol a nadalej pouzivam hlavne svoju hlavu a usudok.
rovnaky zmysel maju aj plne/prerusovane ciary. staci nasadena kukurica a mozu malovat.
andrej25 nejde vždy len feťákov, existuje istá kasta športovcov, čo pravidelne a so železnou pravidelnosťou ignoruje značky, či zákony, ale vo veľkom vykrikujú ako všetci okolo nedodržiavajú predpisy. Takže by som nehádzal všetkých do 1 vreca.
Nie celkom chápem. Vzťahuješ to k predbiehaniu? To, či môžeš predbiehať, nie je určené čiarou, ale príslušným dopravným značením a aktuálnou situáciou. Keď je niekde prerušovaná čiara a nevidím do zatáčky, tak tam nepredbieham.
Či ako si to myslel?
Samozrejme nezabudli postrašiť, že nezastavenie na STOP-ke môže znamenať tragédiu a že život máme iba jeden.
mojho kolegu v trnave na malej mazde zrusila pani na velkom mercedese nejaky ml. ked nezastavila na stopke kolega v malej mazde na hlavnej dostal naraz zboku a vyhodilo ho na murik plota oproti ako pani nezastavila. keby zrovna isiel niekto po otom chodniku neviem kto by mal zle spanie. ale ano stopky su precenovane.
petrik suhlasim, popisalo sa tu X prispevkov, aj odkazov na nehody, kedy auta nezastavili na stopke a sundali napr. cyklistu na hlavnej, ale co tu citam to mi hlava neberie. Vykaslat na cervene a stopky mozeme rovno jazdit v Pakistane s Corsairom ... lto sevas
Druhá vec je,že poznám miesta,kde je stopka zbytočná a tiež miesta ,kde stopka nie je,ale ja tam zastavím vždy,lebo mi to príde v súlade s bezpečnosťou.
mojho kolegu v trnave na malej mazde zrusila pani na velkom mercedese nejaky ml. ked nezastavila na stopke kolega v malej mazde na hlavnej dostal naraz zboku a vyhodilo ho na murik plota oproti ako pani nezastavila. keby zrovna isiel niekto po otom chodniku neviem kto by mal zle spanie. ale ano stopky su precenovane.
To sa nestalo preto, že nezastavila na STOP-ke, ale proste nedala prednosť v jazde, resp. bola nepozorná. Ak by zastavila na STOP-ke a následne sa prudko rozbehla, stalo by sa možno to isté. Ja mám pocit, že v tejto komunite ľudia hlavu a zdravý úsudok príliš nepoužívajú (česť výnimkám) a spoliehajú sa na to, že nejaké regulácie a pravidlá ich ochránia. Mimochodom sú krajiny, kde sa síce veľa pravidiel ignoruje a cez prázdnu križovatku sa bežne jazdí na červenú (a to zostaneme v EU), pritom sa žiadny armageddon na cestách nekoná. Pravidlá síce treba a veľa z nich nejakú hlavu a pätu má, ale v prvom rade treba zdravý rozum, pozornosť a ohľaduplnosť. Inak povedané, striktné dodržiavanie pravidiel z nikoho dobrého vodiča neurobí a platí to aj naopak.
Drvivá väčšina nehôd je spôsobená len nepozornosťou, venovaním sa inej činnosti, než vedeniu vozidla (tradične mobilom a debilnému infotainmentu moderných vozidiel) a neprispôsobenie rýchlosti stavu, povahe vozovky, svojim možnostiam a možnostiam vozidla (nesúvisí s dodržiavaním max. dovolenej rýchlosti). That´s all.
nedodrzivanie pravidiel mame v narodnej identite. bohuzial dopravni inzinieri k tomu prispievaju vlastnou hlavou. v niektorych mestach (ako napriklad nr) mam pocit ze pan/pani co navrhuje a schvaluje znacky nema dokoncenu ani zakladku (sorry ak je to niekomu rodina/znamy). bodku tomu dodaju dopravaci ktori na 80% meraju kontroluju nie tam kde sa nieco moze stat/stalo , ale na miestach kde sa im dobre nachytava ludi.
uprimne mi to je jedno, 7 rokov bez pokuty..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Častokrát prísnejšie značky sú pridávané, lebo v minulosti bol tam nejaký incident... Nie preto aby nasierali šoférov
Častokrát prísnejšie značky sú pridávané, lebo v minulosti bol tam nejaký incident... Nie preto aby nasierali šoférov
Peter, absolútny súhlasím s tvojim rozhorčením v prvej vete.
Ale čo sa týka tej druhej vety, tak bohužiaľ reálna prax je podstatne horšia, ako by sa zdalo. Tzv. určovanie dopravného značenia je veľmi často robené neodborne, alibisticky, konzervatívne a niekedy až hlúpo. A bohužiaľ vôbec nie je bežné, že by sa prísnejšie značky pridávali tam, kde bol v minulosti nejaký incident.
Tým však nijako neospravedlňujem nerešpektovanie dopravných značiek, aj tých, o ktorých si myslíme, že sú blbo umiestnené ...
Bohužiaľ sa niektoré značky osádzajú za účelom vyberania pokút, prípadne ich vymyslia dopravní inžinieri, ktorí na tej ceste nikdy fyzicky autom neboli. Podľa toho to samozrejme potom vyzerá.
Ale tak slovenský vodič je už zvyknutý...aj na niekoľko druhov povrchov tej istej cesty, aj na opravu rozbitej cesty značkou "kozy na ceste" a znížením rýchlosti, aj na šoferóv, ktorí sa nevedia kompetentne rozhodovať sami a musí to za nich urobiť niekto iný.
Ved to spomenul Peter v prispevku nad tebou. Stopka na miestes dostatocnym rozhladom moze to byt dosledok predchadzajucich nestasti. Viem o takych pripadoch. Sice ci stopka, ci daj prednost fetakovi je to jedno, ale tak zodpovedny organ tazko vysvetli, ze sa s tym vlastne neda nic robit, tak aspon buchnu stopku.
priklad
jeden taky priklad su aj nechranene zeleznicne priecestia - kde stopky neboli, teraz su povinne vsade bez ohladu na rozhlad. ja som si uz na teketo riesenia problemov zvykol a nadalej pouzivam hlavne svoju hlavu a usudok.
rovnaky zmysel maju aj plne/prerusovane ciary. staci nasadena kukurica a mozu malovat.
Ze keď na poli niečo vyrastie tak sa inak prehľadná cesta zmení na neprehladnu
Či ako si to myslel?
mojho kolegu v trnave na malej mazde zrusila pani na velkom mercedese nejaky ml. ked nezastavila na stopke kolega v malej mazde na hlavnej dostal naraz zboku a vyhodilo ho na murik plota oproti ako pani nezastavila. keby zrovna isiel niekto po otom chodniku neviem kto by mal zle spanie. ale ano stopky su precenovane.
lto sevas
Drvivá väčšina nehôd je spôsobená len nepozornosťou, venovaním sa inej činnosti, než vedeniu vozidla (tradične mobilom a debilnému infotainmentu moderných vozidiel) a neprispôsobenie rýchlosti stavu, povahe vozovky, svojim možnostiam a možnostiam vozidla (nesúvisí s dodržiavaním max. dovolenej rýchlosti). That´s all.
uprimne mi to je jedno, 7 rokov bez pokuty..