Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ja ti len dodam, ze lepsiu modulaciu budes mat prave na 4 piestoch.
Zobraziť komentár 26.10.2025 - 22:01:24
00
prečo?
Zobraziť komentár 26.10.2025 - 22:17:44
00
Chces technicke ci prakticke vysvetlenie? :D
Zobraziť komentár 26.10.2025 - 23:00:33
00
zaujíma ma technické, resp. fyzikálne vysvetlenie ...
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 07:02:21
00
Tu máš Ivan k tomu článok. Nie je to síce rozdiel 2 piest vs 4 piest, ale prečo sa aktuálne používajú vzadu väčšie kotúče ako vpredu. Ja nad týmto bez poznania týchto článkov uvažujem už dlho, ale viac ako 203 dozadu aj tak nedám. Pri 2 piestoch by som bol stratený. Zas nie je 2piest ako 2 piest. Ja neviem presne, ale kedysi dávno tuším Formula či kto robili nejaké dokonca DH dvojpiesty. Celá teória, ale samozrejme platí pre dlhé, strmé zjazdy, k danému terénu čo najvyššie rýchlosti a ťažkých jazdcov - mysli nad 80kg....

https://enduro-mtb.com/en/rotor-size-myth/
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 08:53:41
01
Brano diky za snahu ale ten clanok je o uplne inom, mojou otazkou je ako stvorhrniec prispeje k lepsiej modulacii. Neodporujem, zaujima ma vysvetlenie...
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 09:09:46
00
Ten článok je presne o tom len o druhom dôležitom článku tej modulovanej sily...a tou sú kotúče. potom ešte platne. Skúsil som Ťa naviesť, že dnešné 2 piesty majú nižšiu brzdnú silu ako 4 piesty a to celé sa následne prejaví v nízkej modulovateľnosti. Brzda sa ti v zjazde rýchlo prehreje a máš po modulovaní, horí ti kotúč, platne sú už viac sklo ako nejaká trecia plocha a máš už len predok...no ten si môžeš modulovať :)
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 09:21:09
01
Braňo ti to dobre vysvetlil, 2 piest nejaká sila a dávkovanie, 4 piest väčšia sila dávkovanie. Máš rezervu, samozrejme, platničky a hlavne dobrý kotúč urobia hodne. Jednoducho metodikou, idem zjazd na 2 piestoch, mám na XC bajku, v strmine cítim, že už som na limite no brzdia, len už chcem byť čím skôr dole, neviem bajk mať tak pod kontrolou a modulovať silu, nakoľko už stláčam páky jak o život a neviem sa dočkať konca. 4 piest pohodička, idem ten istý zjazd na trail bajku, kľudne si pustím brzdu, stlačím, hrám sa s terénom, stlačím viac v ťažkom úseku, prejdem povolím, žiaden strach, záver viem pustiť, lebo viem že brzda má dostatok sily a pri jemnom ťuknutí ma zastaví. To je u mňa modulácia, že nedržím páku po grip, no pekne sa s ňou hrám a viem, že mám rezervu, jazdec má 80kg a nemusím sa báť, že brzda je na limite.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 09:37:54
00
uz chapem, dvojpiest je slabsi ako stvorpiest a iny bajk brzdi ako iny bajk, dik za vysvetlenie ;-]
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 09:43:11
00
Škoda, že to vedecky nevieme rozkresliť rozložením síl. Ale mám tušáka, že keby sme si to nakreslili a dali nejaký strmý kopec a všetky možné sily, tak by nám vyšla výslednica na zadnom kolese. Jedine ak by sme sa volali LT-king of switchback, čo jazdí strminy po prednom kolese a zadné ja vo vzduchu, tak tá výslednica by bola na prednom. On je aj jediný človek v ZA kraji, ktorému sa viac derie predné koleso ako zadné :)

Kľudne si rob Ivan z toho srandu a nesnaž sa pohnúť vlastným rozumom...si technik, hádam dokážeš pochopiť takúto triviálnu vec.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 09:46:47
11
a ked si chrt na lahuckom xc-ku s hladkymi plastami da silny 4 piest a velke kotuce je to presne opacne. na sypkom povrchu tukne do packy a koleso zablokovane, ma po modulacii.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 10:08:33
00
Tak , rýchlosť treba prispôsobiť terénu a technickej zdatnosti jazdca. A aj brzdiť treba vedieť, ja sa to stále učím, jedno aké brzdy, treba predvídať, kukať dopredu pred seba a čítať terén, že kde viem zastaviť ak sa rozhodnem. Šmyk a zablokovať vieš hocikde, sypký terén, ľad sneh, ono na toto je dobre jazdenie v zime vonku, tam sa dá hodne natrénovať technika jazdy a brzdenia v ťažkých podmienkach. Veľa chalanov má v zime trenažér, majú silu výkon, no zaprší kdesi a sú hotový a keď je sucho a práši sa, tak tam treba s rozumom na hocičom.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 10:13:13
00
My sa tu bavíme ale o solídnom AM/EN jazdení a poriadnom brzdení. Určite nie o zvážnicovom strácaní času. Ak to teda beriete takto, tak v tom prípade OK.....dvojpiest a 160ky kotúče vzadu sú to najviac ideál. Ja som myslel, že sa tu bavím o solídnom použití bŕzd na jazdu nadol cez zloby.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 10:14:08
02
Tiež som to tak bral, na XC je dvojpiest 180/160 kotúče, viac než dosť. Ak si ťažší 180 na zadné, teda ak rám dovolí a pohoda. Na XC by som ani ja nedával 4 piest, asi jedine, ak by som mal 100kg tam tých pár gramov, už nehrá rolu. Vedieť zastaviť bezpečne,je viac.
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 10:19:41
00
arrow_leftgravel1 napísal:
Pozeram nejake Magury na bezne traily, aky je medzi tymito rozdiel? Chcel by som urcite 1-prstove hlinikove packy. Ak to splnaju tie mt5, asi to je najlepsia volba, ale predsa si myslim ze dvojpiesty dozadu bohato stacia a bude lepsia modulacia, tak som nakloneny skor Mt trail.

https://www.bike-discount.de/en/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-brake-lever-blade-disc-brake-set

https://www.bike-discount.de/en/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-disc-brake-set

https://www.bike-discount.de/en/magura-mt5-hc-1-finger-disc-brake-set-1000/2000mm


Este by som pridal do vyberu aj Cury 4 v akcii, oplati sa tych 50e priplatit?

https://www.bike24.de/p1968542.html
Zobraziť komentár 27.10.2025 - 10:21:49
01
keyboard_arrow_up