Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Po výmen oleja v značkovom servise a po rejdení pár km v teréne vidla začala mať veľké tlmenie pri kompresii . Na druhý ďeň spočiatku vždy funguje normálne potom stvrdne. Na statické zaťaženie vždy funguje normálne. Nie je to len moja autosugescia. porovnával som to vždy "on line " s rovnakou vidlou ešte neservisovanou. Má s tým niekto skúsenosti, alebo vyskúšaný nejaký olej. Originál sa nedá zohnať a do servisu už vidlu viac nedám.
Zobraziť komentár 03.06.2006 - 13:24:11
00
Pozri si v manuáli k vidle, aká je doporučená viskozita oleja. Do starších foxov išiel 7.5WT. Od roku 2006 píšu 7WT.
Inak zohnať originál by nemal byť problém, ja som u Šatku (autorizovaný servis) v pohod kúpil taký ten špeciálny olej na premazávanie vzduchovej komory zadného tlmiča, volá sa to Float Fluid, tak nevidím dôvod prečo by sa nemal dať zohnať aj olej. Ak kúpiš hociaký najlepšie syntetický olej s danou viskozitou, nemal by si nič pokaziť.
Zobraziť komentár 03.06.2006 - 15:32:48
00
podla toho co pises,sa mi zda,ze by to mohlo mat nieco s mnozstvom oleja vo vidle.Aj vizkozita je velmi dolezita...
Zobraziť komentár 03.06.2006 - 22:08:35
00
Diky za info. Vidlu mám už asi 5 rokov a toto všetko dobre ovládam. Hociaký sysntetický olej s viskozitou 7,5 asi nie je to pravé a vidla je na to dosť chúlostivá . Problém je v tom, že autorizovaný servis nie je moc ochotný predať originál olej , alebo akékoľvek diely a vidla bola v servise priamo tam . Olej sa zdá byť nie originál aspoň podľa farby. Originál je zelený a ja tam mám žltý. Resp v ľavej nohe je pôvodný zelený a v pravej žltý. Originál sa vidla dodáva so zeleným . Mám tam úplne novú tlmiacu jednotku a tá sa chová s týmto olejom horšie ako stará.
Zobraziť komentár 04.06.2006 - 09:21:12
00
Z oleja netreba robit ziadnu vedu. Ak mas dost penazi, tak si chod kupit original FOX olej, zaplatis 600-700,- Sk za jeden liter. Pritom to bude "obycajny" tlmicovy olej, na ktorom bude logo FOX a tym padom si za tu nalepku pekne priplatis.

Ja pouzivam tlmicovy olej SHELL 5wt, (220,- Sk liter) lejem ho do RS a aj do FOX F100RLT a je to v pohode. Namiesto Fox Float Fluid lejem prevodovy olej 80W, je to odporucana nahrada za Float Fluid. Precitaj si forum na mtbr.com, tam to skoro kazdy pouziva. A hlavne sa netreba bat, ze sa tym nieco zkazi, vsetko funguje jak pomasle, dokonca ked nalejes ten riedsi olej 5w namiesto 7w tak vidlica pojde hladsie, ale trosku treba pritlmit, ale to nieje problem, da sa to super nastavit.

PS: do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 02:26:55
00
Keď už sme u toho Slovkolexu, dá sa svojpomocne vymeniť olej v zadnom tlmiči? Na výmenu oleja vo vidle je návod aj v starších ročníkoch manuálu, ale o oleji v tlmiči tam nič nepísali. Na nete som zatiaľ nehľadal.
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 09:38:26
00
do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...


no aj ja som pocul, ze mechanici tam za vela nestoja(tykalo sa to rozoberania nejakeho tlmica)...ale mozno sa nabuduce polepsia :wink:
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 14:48:11
00
Keď už sme u toho Slovkolexu, dá sa svojpomocne vymeniť olej v zadnom tlmiči? Na výmenu oleja vo vidle je návod aj v starších ročníkoch manuálu, ale o oleji v tlmiči tam nič nepísali. Na nete som zatiaľ nehľadal.

tlmice (asi nie vsetky) pokial viem su tlakovane dusikom..to by som nerozoberal..
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 14:50:49
00
Skúšal som olej synt olej Castrol , ale s ním nechodí vidla tak hladko. Namiesto Fox Fluid mi pred časom doporučili priamo mechanici od Foxu olej Red Rum od Rox Shox. Ten funguje dobre. Prevodovkový olej som zatiaľ neskúšal, lebo mám flašu Red Rumu. Treba si dať pozor, aby sa ho tam dalo iba toľko, aby sa ním iba nasiakol penový krúžok pod prachovkou. Ináč stečie dolu do tlmiča a spôsobí zhustnutie oleja.
Čo sa týka toho zadného tlmiča, je v podstate amatérsky neservisovateľný, ***** je tam natlačený dusík pod dosť vysokým tlakom, Pri jeho rozobratí hrozí celkom slušná explózia, náhradné diely sa aj ak nedajú zohnať a tiež je problém v bežných podmienkach ho správne natlakovať.
Bohužiaľ podľa mojich skúseností sa často stáva, že servisovaný tlmič síce tesní a ako tak tlmí, ale jeho dynamické vlastnosti , hlavne priebeh tlmenia , sú úplne inakšie, ako má nový tlmič.
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 21:58:18
00
Pokiaľ viem, tak Float Fluid sa dáva len do vzduchovej komory a ide ho tam 5ccm. Na penový krúžok pod prachovkou má ísť ten istý olej ako sa leje do tlmiča, resp. aj zo spodnej strany do ľavej nohy. A tých pár kvapiek, ktoré tam dáš, hádam nespôsobia zahustenie oleja čo tam už je, hlavne keď by to mal byť ten istý olej.
Zobraziť komentár 19.06.2006 - 22:48:06
00
Pôvodne tam FOX predpisoval Fox Fluid a vydrží tam dosť dlho ( niekoľko 100km) v porovnaní s olejom. V nejakom novšom materiáli som sa dočítal, že najlepšie je otočiť na noc bike hore nohamia a olej natečie na ten penový krúžok. Funguje to , ale po cca 20-50 km má vidla citelne väčšie trenie a treba to urobiť znova. Navyše Shimano varuje pred otáčaním biku hore nohami, lebo sa vraj takto môžu ľahko zavzdušniť brzdy. Ak je tam nejaká bublinka, táto za zdržuje prirodzene hore v nádržke, ale pri otočení sa môže dostať do valca.
Zobraziť komentár 20.06.2006 - 00:29:19
00
do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...


no aj ja som pocul, ze mechanici tam za vela nestoja(tykalo sa to rozoberania nejakeho tlmica)...ale mozno sa nabuduce polepsia :wink:


Ono je problem asi v tom, ze sa este nenaucili servisovat veci od Foxu, lebo Slovkolex je dovozca tusim teraz len druhy rok, tak este nemaju dostatok skusenosti. No a nemusia sa ucit zrovna na moje vidlici :)
Casom to bude urcite OK.
Zobraziť komentár 20.06.2006 - 00:54:36
00
V nejakom novšom materiáli som sa dočítal, že najlepšie je otočiť na noc bike hore nohamia a olej natečie na ten penový krúžok.


To o otoceni je napisane v manualy. Aspon ja to tam mam. A fakt to funguje, niekedy to aplikujem v lese, ked napr. odpocivam alebo nasavam tekutiny, tak na 2 minutky bajk otocim a fakt potom ide vidlica trocha hladsie (nasaju sa olejom penove kruzky)

Mozno to uz poznate, ale dobry obrazkovy manual pre Vanillu je na http://www.enduroforkseals.com/id28.html

a pre FOX F100X na http://www.enduroforkseals.com/sitebuil ... 100x5a.pdf
Zobraziť komentár 20.06.2006 - 01:01:47
00
Prevodovkový olej som zatiaľ neskúšal, lebo mám flašu Red Rumu. Treba si dať pozor, aby sa ho tam dalo iba toľko, aby sa ním iba nasiakol penový krúžok pod prachovkou. Ináč stečie dolu do tlmiča a spôsobí zhustnutie oleja.


Pozor, Red Rum alebo Float Fluid sa dava iba zhora do vzduchovej komory (lava noha). Sluzi na dotesnenie a mazanie piesta. Odporuca sa 5 ccm, ale mozes snim experimentovat, ked chces napr. zvacsit progresivitu, tak daj trocha viacej. Na penove kluzky sa dava rovnaky olej, ako do tlmiacej komory (pravej nohy), teda tlmicovy olej.
Zobraziť komentár 20.06.2006 - 01:11:38
00
Mám vidlu jednu z prvých a v originál manuáli sa píše Fox Fluid dávať aj na krúžky. V novších manuáloch tam dávajú olej. Zaujímavé
Zobraziť komentár 20.06.2006 - 23:51:08
00
keyboard_arrow_up