Bubu sporí a v najbližšej dobe(samozrejme aj s pomocou rodičovských financíí) sa chystá vymeniť svojho Marina(ktorý síce slúži dobre, ale život je zmena) za niečo nové. Cenový strop chcem aby bol 1900 ojro, lebo určite viem, že za tu stovku sa bude ešte niečo dokupovať abo platiť poštovné a samozrejme tento strop sa môže prepočítať do akejkoľvek meny, čiže ak vychádza niečo na 1900€ v zahraničí a tu na slovensku viac, tak sa jasné, že kupuje zo zahraničia. No a moje predstavy, otázky a návrhy do diskusie... Takže keďže som slečna, nebolo by odveci mať aj babský bajk(pri Marinovi mi nesadol ten
rám až tak, aby to bolo úplne fajnové

) a tým pádom som sa snažila zamerať na babské, ale keďže je babských menej ako chlapských, tak som musela pozrieť aj tie chlopské(a vo výbere sú teda aj v prevahe)

. Ja som sa zamerala na fully, ale chcem počuť aj váš názor, či bude lepšie kupovať za tieto peniaze fulla alebo radšej niečo karbónové s lepšou výbavou. Zatiaľ ma zaujali tieto bajky>>>
Cube AMS WLS PRO(najlepšie R1 MAG, ale nevidím nejaké príšerné rozdiely s XT[ak nepočítam cenové])
Cube AMS PRO XT
Cube AMS 125 R1 Mag
Canyon Nerve XC W 7.0W
Pells RIDELIGHT Race
Scott SPARK 50
Bike by mal byť predovšetkým do lesíka, nejaké tie maratónčeky a hlavne, aby slúžil veľa rokov.
Tak a teraz prijímam nové návrhy, návrhy na shopy a komenty k mojmu výberu
Môj názor je, že hoci sám mám jedného Pellsa, tak toho Ridelighta nieee. Na druhej strane by som asi nebol až tak na strane tých akože ženských geometrií, pretože všetky kvetinky, čo poznám, a ktoré jazdia ako dračice, majú tak či tak mužské rámy, dokonca aj taká hláška sa už x-krát mihla, že ideálna "geometria" teda vlastne anatómia cyklistu sú dlhé nohy dlhé ruky proste skôr baba... štíhla baba. Čo by vysvetľovalo aj to, prečo dračice jazdia to, čo jazdia.
No a potom je tu to, čo furt hovorím, že najlepšie si je bike aj tak vyskúšať. Lebo IMHO to nie je babský/chlapský ale sedí/nesedí.
V hentej kategórii si prihoď Lapierre X-Control napríklad 310, pričom existuje aj babská verzia 310L. Obráť sa čo sa ho týka na istého zeleného krokouša čerstvo z vajca vyliahnutého (avatar).
Provokejšn: bude ti 100-120 mm zdvihu stačiť?
A Cuby ovláda do detailov Mlok.
neviem ako je na tom lapier s tymi vlasnymi tlmicmi, ale ja by som tomu neveril
Oné a ten Pells nyje.
Tie ženské rámy u mňa tiež vyvolali rozpaky a aj tak keď sa to tak vezme, tak je ich menej=menšia pravdepodobnosť, že sa kúpi ženský bike... A či mi bajk sadne...ono skúsiť ho niekde je niekedy dosť náročné, lebo čo ak si chceš kúpiť bike, ktorý v okolí nikto nemá a chystáš sa ho obejdnávať? Samozrejme, že určite existuje nejaký ekvivalent, ale ono to určo nie je úplne to isté. Ale zas iba špekulujem
Teraz som kukala ten Lapier a nie sú náhodou tie Cuby v takej cenovej relácii s lepšejšími komponentami? ( http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30504 )
quasko - väčší zdvih u menej trénovaných jedincôv nahrádza absentujúcu techniku, čo o tuleňovi dosť platí
bubu - Cuby a Lapierry sa konkrétne v AM kategórii správajú pomerne podobne, v XM neviem, tam som Cuba pod ricú nemjau
Pri kupe tiez uvazovala nad Lapierrom ale presne ako pise marecej celkom odradil ten vlastny tlmic.
Pre jazdenie ake pises by som urcite isiel do 120 zdvihov. zvlast dnes ked je trendom zvysovat zdvihy. Ked som kupoval bike myslel som ze jak mi to cez hlavu staci - samozrejme som spokojny ale do 140 by som dnes urcite siel - zvlast pre moje XC/AM jazdenie...
ak nevládzeš šlapať, väčší zdvih ti ťažko pomôže...
Oné a ten Pells nyje.
Quasko schvalujem tvoj výber zdvihu na ďalšiu sezónu. Tiež si myslím, že na XC a všeobecné vegetné jazdenie v teréne 100mm stačí. Kto nevie jazdiť tak mu vyšší zdvih aj tak nepomôže akurát bude mať problém do kopca. hehe
Je fakt že na vegetné jazdenie v teréne stačí aj 100mm, no pri 140mm je veget o čosi väčší (tak o 4cm) bez nejakej znateľnej ujmy na výkone v kopci. Ale ja neviem jazdiť a nerozumiem sa tomu...
90% bab co poznam a jazdia vazne jazdia na muzskych ramoch, lebo tak ako tulenik poznamenal ideal bikera - dlhe ruky + dlhe nohy a to zodpoveda prevazne zenskym proporciam
Ale samozrejme ziadne tabulkove predpoklady a vypocty nenahradia to ze si proste ten bike vyskusas.
Co sa tyka Cubov tak maju zrejme najlepsie vybavy za ceny ako sa predavaju. Avsak R1 Mag stoji uz o €500 viac ako mas rozpocet. V kazdom pripade AMS 125 je podla man idealny kompromis medzi XC fullom a AM bikom. S prehladom na nom zvladnes maratoniky a dolekopcom si to so zdvihom 140 vpredu uzijes urcite viac ako na 100.
Co sa tyka vybavy tak bezkonkurencne Canyon Nerve.
Lapierre je sice pekny a aj funkcny avsak ta znacka je momentalne natolko vychytena teraz ze hnusni frantici si nechaju poriadne zaplatit a za tu cenu maju suverenne najhorsie vybavy.
Pells RideLight- pozrel som si, poskumal a zchuti sa zasmial ako moze niekto za taku cenu ponukat tak malo. Mega slaba vybava, dementny jednocap, a vaha 11,5kg je podla mna pri takej vybave nerealna
Scott Spark 50 - ako obycajne si snobsky Scott necha zaplatit 50% navyse oproti ostatnym znackam za nieco (doteraz som ale neprisiel na to za co vlastne).
Byt tebou by som sa sustredil naozaj na prevazne nemecke znacky ako Cube, Canyon, Ghost ktori ponukaju suverenne najlepsiu vybavu za tu cenu.
A po tom co som dnes skusal Zestyho 314, by som ho takisto pridal do vyberu, aj ked uz to asi presahuje zvihy kategorie ktoru si hladala.
no pokial nejde o vyhru na maratone, tak aj tak zestyna je na maraton ako stvorena. a cenovu kategoriu tiez splna (to vyslo pod nejakych 1700 tusim)
Väčšinou jazdím z borcami na HT a to sú buď podstatne ľahšie biky od môjho alebo pilot má riadne v nohách a ja im nestačím. Pretotok padla volba na na ľahunke (do 9,5kg) XC zo 100/100 zdvihom. Vôbec mi nevadí že na takom biku sa nebudem môcť rúťiť v zjazde padesát ako doteras úplne mi stačí aj 45km/h
V časoch keď sa Talasy resp. 140 zdvihy začínajú zjavovať na maratónskych bikoch je pre bežného smrteľníka 100 mm s chrt charakteristikou podľa mňa hovadina (120/120 by sa mi určite páčilo viac).
Ale tak ako kiri, ani ja tomu nerozumiem. Ani jazdiť neviem. A asi ani stax a Lapierre