Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Neze by ma tesili vase neuspechy :devil: ... ale som rad ze niesom tu jediny kto s tym ma problem.. :-D
Zobraziť komentár 08.06.2010 - 18:50:26
00
zobrať flexu, zavariť, obrúsiť, nalakovať :D :D :D
Zobraziť komentár 09.06.2010 - 18:15:14
00
pozrite http://zigobike.blogspot.com/2009/07/tuning-vidlice-fox-f100rlt.html :D
Zobraziť komentár 09.06.2010 - 21:17:31
00
to je riesenie keby som chcel odstranit z noh vidly aj tie vystupky kam sa srubuju pivoty ze?... nad tym som tiez rozmyslal...
Zobraziť komentár 09.06.2010 - 21:19:41
00
zdravim mam tuneneho epicona 2009 ma najazdene cca 2000km. no len v poslednom case zacal niejak slzit, uz tak po 20km v terene po vnutornych nohach steka poriadna kvapka oleja. je to normalne? alebo je mozne aby uz po 2000km boli znicene gufera?
Zobraziť komentár 17.06.2010 - 21:05:00
00
nieco si musel zanedbat, moj ma najazdenych uz cca 8kkm a nie v lahkom terene a zatial chodi ako novy
skus ho otvorit, vycistit, premazat
Zobraziť komentár 18.06.2010 - 06:31:29
00
ja mam tiez tuneneho 2009, nieco pod 2000km (mozno 1750) a neslzi, takze bud si necistil stieraky silikonovym olejom alebo sa stalo nieco vo vnutri.
Zobraziť komentár 18.06.2010 - 08:16:45
00
po kazdej jazde nohy ocistim a premazem. takisto som menil aj olej po 1000km. takze to nebude zanedbanim. chod je teraz este citlivejsi, len mi natom vadi to, ze sa nato teraz lepi plno bordelu. zacalo to vtedy ked sa tak vyrazne oteplilo a na obidvoch nohach naraz. ztou poriadnou kvapkou som to mozno trosku prehnal, proste zanechava kruzky a tak priblizne po 20km ked chodi vidlica casto do zdvihu, tak sa tych kruzkov nazbiera viac a zacne to aj stekat.
Zobraziť komentár 18.06.2010 - 08:35:09
00
To slzenie je celkom normálny jav pri tejto vidlici po určitom čase jazdenia, lebo tá vidlica je primárne robená na mazanie vazelínou a nie olejom, to znamená, že gufera nie su na mazanie olejom a menšia či väčšia netesnosť je normálna, tiež záleží od spracovania daného kusu či bude slzenie väčšie, alb. menšie pri cene a množstve, ktoré sa vyrobí. Ten "tuning" spočíva v tom, že z novej či starej vidlice je odstránené pôvodne mazivo(vidl. vazelína) a následne je do obidvoch nôh použ. olej napr. 7,5W po asi cca40ml, použ. množstvo záleží od zdvihu vidlice.Každý priemerne zručný technický tip si vie sám spraviť takýto tuning, kt. nie je náročný. Treba len odstrániť pôvodné mazivo teda rozobrať vidlicu, povoliť na spodu každej nohy dané šróby, klepnúť ponich a stiahnuť vonkajšie nohy, vyčistiť z vnútra, potom nasadiť nohy späť, do otvorov na spodných nohách aplikovať približne rovnaké množstvo oleja a zašróbovať dané šróby na svoje miesta kde patria, otočiť vidlicu zapružiť poprípade skontrolovať tesnosť zo spodu či niesu šróby zaslzené ak áno tak sa použ. poprípade gum. tesniace krúžky a máme tunenú vidlicu. Časovo tento úkon nieje zložitý a cenovo náročný. Najviac času zaberie čistenie nôh od pôvodného maziva a cena oleja pri množstve cca 70-80ml či viac je pár € nič zázračné a zložité takto som kedisy aj ja vytunil svoju manitou splice, kt. tiež bola mazaná vazelínou. Prípadné ošetrenie si vie spraviť každý sám a výmena oleja nieje zložitá a do servisu si už len stačí ísť kúpiť dané množstvo oleja a zložiť vidlu dokopy. Tunený epicon nieje nič zázračné a zložité mal som rozobranú bežnú sériovú vidlicu aj s olej patronou a tunenú, jediný rozdiel je iba použ. olej na mazanie nič viac tam nieje a ani olej patrona nemala použ. iný olej bol rovnaký,tak tiež ďalšie časti vidlice neboli nijak upravené či pozmenené. Samozrejme je dobré mať na tuning vidlice záruku k prípadnej reklamácií ako si ju spraviť sám doma a niečo spraviť zle aj keď úkon nie je zložitý, tak tiež je dobré po každej jazde očistiť povrch vnútorných nôh a gufier od nečistôt a zabrániť tak ich neskôršiemu poškodeniu a zničenie vidlice nech je v akej kolvek hodnote. A na margo toho čo som čítal o pár strán ďalej nesmie byť ŽIADNY vzduch v olej patrone vidlice či v tlmiacej časti tlmiča je to nežiaduce a nie je to normálne v takóm prípade je vhodné navštíviť odborný servis a následný komponent sa musí odvzdušniť a doplniť olej či sa vymení poškodená časť, kt. spôsobila zavzdušnenie. Pri zavzdušnení dané ovládacie prvky potom neplnia svoju funkciu tak ako majú, je dobré potom na takómto komponente ďalej nejazdiť a navštíviť servis ako riskovať poškodenie daného komponentu, kt. nieje vždy najlacnejší.
Zobraziť komentár 20.06.2010 - 19:24:44
00
Ak viem,tak tuning spočíva aj vo vymedzení vôle v puzdrách,či nie?
Zobraziť komentár 20.06.2010 - 20:04:23
00
tvoj prispevok som precital len zbezne ale zabudol si na par veci. na molitan ktory sluzi na mazanie (napije sa olejom) na to ze milan ma vlastny tlmic (nemam to overene ale tvrdi tak) a na to ze on meni negativnu pruzinku presne na vahu jazdca co tiez prispeje k zvacseniu citlivosti
Zobraziť komentár 20.06.2010 - 20:09:00
00
presne tak, milan tam robi toho daleko viac nez len to ze vo vidle zmeni vazelinu za olej
Zobraziť komentár 20.06.2010 - 21:12:16
00
Obyčajná výmena vazelíny za olej by veru taký výsledok aký dosahuje tunený Epicon nedosiahla.
Je to o súbore úprav, ktoré viac či menej vylepšia chod. Niektoré tu boli vymenované.
Zobraziť komentár 21.06.2010 - 19:01:39
00
Caute, nestalo sa uz niekomu, ze sa poskodilo tesnenie, resp. gumeny kruzok na stelovatku odskoku? Mam k tomu aj fotku. Neviete, ci by sa tam dal dat druhy kruzok? D.

Prílohy:

IMG_6564u.JPG
IMG_6564u.JPG 228.79 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.07.2010 - 13:51:05
00
to nieje tesnenie v pravom zmysle slova, je to tam len na to aby ti to drzalo na mieste
Zobraziť komentár 06.07.2010 - 14:23:45
00
keyboard_arrow_up