Teraz pozeram ze ten plast som sa sekol je to Rapid Rob, dost sa podoba na ralpha
http://www.bike-discount.de/shop/k669/a53670/rapid-rob-sbc-29-x-225-wire.html?mfid=78
kazdopadne ta vaha zostava rovnaka a priestor na odlahcovanie velky

No a teraz k tomu co sa pytas...zatial ako najvacsiu vyhodu pozorujem lepsiu priechodnost terenom, pohodlnejsie prechadzanie prekazkami, vymolmi, proste mam na tom pocit akoby som siel nakladiakom, pocitujem lepsiu stabilitu ci uz vo vyjazdoch (nemusim sa prilis predklanat, pritom na 26 som mal ovela nizsie polozene rajdy a dlhsi predstavec) alebo v zjazdoch (nemusim ist tak casto za sedlo)...Kazdopadne nie kazdemu moze tato charakteristika vyhovovat...
Obratnost mensiu zatial nepocitujem, je to mozno aj tym ze su tam dost dlhe lastovicky a na 26 som mal uzke rovne rajdy...

A zopakujem znovu nevyhody, vyrazne horsie akceleruje, ale tomu sa ani nedivim ked som zvazil tie plaste a kolesa...(plaste 780+745 + duse 2x210 + kolesa 1040 + 1225)tam je velky priestor na upgrade uvidim co to s akceleraciou urobi potom

Inak P.S aby to nevyzeralo ze som nejaky zastanca ci vnucovatel 29er...ked som spozoroval ze prichadzaju na trh tak som si myslel, ze je to iba marketing a ani som nepomyslel, ze by som si nejaku kupil...pisem tu iba svoje skusenosti a nazory, ktore dufam pomozu ludom pri rozhodovani
Nech sa kazdopadne kazdy ozhodne podla seba, idealne aby si dotycny dany bike vyskusal...


Naposledy upravil hirwils dňa 30.03.2012 - 21:50:05, celkovo upravené 1 krát.

30.03.2012 - 21:47:36
00
Dam jeden priklad prave co sa tyka stupani - je stabilnejsi pri stupani v prudkom terene - tym, ze ma vacsie kolesa, tak je aj razvor vacsi a tazisko je nizsie v porovnani na os kolies ako pri 26. Konkretne v mojom pripade dam take stojky, na ktorych sa mi predtym dvihalo predne koleso a mal som tam tazkosti.
30.03.2012 - 21:49:08
00
priznam sa toto vlakno mi tak zamotalo hlavu ze uz tomu nerozumiem :lol: uvazoval som o predaji mojej 26" a kupe 29" ale vidim že kym clovek nepojazdi tak predstava veškera-žádna. takze sa pekne uspokojim s tym co mam a basta :D
30.03.2012 - 22:02:22
00
Hmm, s tymi strmymi stupaniami to znie zaujimavo. Budem musiet niekedy testnut. :y:


A este k tomu pocitu, ze 29" bajk v porovnani s 26" bajkom "ide" dam moj jeden velmi zaujimavy a nie velmi objektivny postreh z inej oblasti. :)

Väcsinu casu pouzivam na presuny v meste "cestak" (23 mm natlakovane plaste, cely bajk do 12 kg). Dostal som nedavno defekt a nemal som cas ho riesit, tak som chytil druhy bajk (26" hardfull, nejake mierne sfuknute touring plaste 1,5-1,75", cely bajk niekde okolo 16-17 kg). Prvy rozbeh na tom hardfulle bol dost zalostny, ale ked uz som to rozbehol, tak som zrazu mal pocit, ze to ide samo, ze to proste vali ako tank a prekazky nie su problem. :) A ten pocit som mal asi tak 2 dni napriek tomu, ze som presadol z o 4-5 kg lahsieho bajku s tenkymi plastami a dokonca aj napriek tomu, ze na zadnom rafiku je na tom 26" hardfulle taka osmicka, ze brzda pri kazdej otacke kolesa sucha o rafik. Celkovo som na tom hardfulle jazdil asi 2 tyzdne. Uz po dvoch dnoch som si ale zacal uvedomovat, ze sice ked to rozbehnem, tak to "ide", ale uz som vnimal aj to, ze nejdem az tak rychlo ako na tom cestaku a tiez ze ma to udrzovanie rychlosti porovnatelnej s cestakom stoji viac energie (co je celkom logicke). Cize tie ruzove okuliare som z nosa zlozil a isiel opravit defekt na cestaku. Navrat spät na cestak bol pozitivny sok - samozrejme lepsia akceleracia a lahsie udrzovanie vyssej rychlosti, ale aj rychlejsie reakcie bajku (to si v prvom momente clovek az tak uvedomovat nemusi, ale je to tam).

No a co tymto celym chcem vlastne povedat? Asi ze:

1. Hmotnost bude pri stroji pohananom ludskou silou vzdy VELMI dolezita (v tomto duchu mal myslim quasko istu dobu aj podpis tu na fore). Cize hirwils odlahcuj tie kolesa co to da. :)
2. Nenechajte sa oklamat dobrym pocitom z väcsej zotrvacnosti, vdaka ktorej to lepsie "ide". V skutocnosti je zotrvacnost v terene velky nepriatel, aj ked prve dojmy mozu byt velmi prijemne (na ceste je situacia obcas trochu ina).
3. Ak mate dobre najazdeny nejaky okruh/usek okruhu na cas, presadnite po case medzi 26" a 29" a vyskusajte zhodnotit nielen pocitovo, ale aj podla dosiahnuteho casu. Pocit nie je vzdy smerodajny, v skutocnosti to moze byt inak.

A na zaver: V principe je pre vikendoveho jazdca uplne jedno, ci ma 26", 27,5" alebo 29" bajk. Zvyknut sa da na hocico. Aj tak je najdolezitejsi ten medziclanok medzi pedalmi a gripmi. :)
30.03.2012 - 22:17:15
00
Dam dasli priklad - 29 bajk ma vacsiu stycnu plochu kolies s povrchom. To znamena, ze kriticka medza, kedy sa bajk dostane do smyku je lepsia ako u 26. Teda pri prudkom stupani, na smyklavom podklade je to ovela lepsie na 29, kedy bajk nepodsmykuje. Zaroven to ma vyznam aj pri brzdeni - clovek moze ubrzdit veci, ktore by na 26 nedal, tam by sa uz dostal do smyku. Teda zjazdy mozu byt pri vyssej rychlosti. V praxi to vyuzivaju pretekari tym, ze pri urcitom podhusteni sa tento efekt znasobuje ovela viac ako pri rovnakom podhusteni na 26, teda efekt je este vyssi. Pretekari maju aj moznost zvolit si menej agresivny profil pnenumatiky, takze usetria na hmotnosti nieco z toho, co im 29 pridala ;)
30.03.2012 - 22:27:51
00
no ale potom je tento efekt zasa v nevyhode pri valivom odpore kedze ma stycnu plochu vacsiu ma horsi valivy odpor. ale ked som spravne pochopil praveze sa tvrdi o 29" ze je lahsie slapatelna do kopca a po rovinach ale to s tou stycnou plochou potom nejak nepasuje.
30.03.2012 - 22:38:18
00
Treba si povedat, kedy je dobre mat maly valivy odpor a kedy velky. Maly valivy odpor ma vyznam na rovnom podklade, asfalte a pod., t.j. preto sa cestne pneu tak prudko nafukuju aby bol co mozno najmensi. V terene je lepsie ho mat velky, preto MTB pneu sa vacsinou podhustuju. Naprikla jedna z vyhod bezdusakov na MTB je, ze sa mozu viac podhustit ako s dusami - nehrozi, ze sa presekne dusa o rafik, kedze tam ziadna nie je ;)
30.03.2012 - 22:46:45
00
2. Nenechajte sa oklamat dobrym pocitom z väcsej zotrvacnosti, vdaka ktorej to lepsie "ide". V skutocnosti je zotrvacnost v terene velky nepriatel, aj ked prve dojmy mozu byt velmi prijemne (na ceste je situacia obcas trochu ina).
3. Ak mate dobre najazdeny nejaky okruh/usek okruhu na cas, presadnite po case medzi 26" a 29" a vyskusajte zhodnotit nielen pocitovo, ale aj podla dosiahnuteho casu. Pocit nie je vzdy smerodajny, v skutocnosti to moze byt inak.

A na zaver: V principe je pre vikendoveho jazdca uplne jedno, ci ma 26", 27,5" alebo 29" bajk. Zvyknut sa da na hocico. Aj tak je najdolezitejsi ten medziclanok medzi pedalmi a gripmi. :)

so záverom sa stotožňujem , ale ak nie si profesionál tak by mala byť cyklistika hlavne o dobrom pocite, takže sa kludne nechám oklamať.Pre mňa je práve ten pocit smerodajný.
30.03.2012 - 23:17:01
00
Johny, len jedna poznamka - aj v terene plati "cim mensi valivy odpor, tym lepsie" a nie naopak. A mäksie plaste v terene umoznuju znizit valivy odpor (samozrejme to plati len do urcitej rozumnej hodnoty tlaku). Nechce sa mi to rozpisovat do detailov, uz sa tu o tom popisalo vela.

mishox, to s tym pocitom je pravda. Je dolezity. Ale ked to prirovnam k tej skusenosti cestak vs. hardfull, tak aj tam som mal chvilu pocit, ze hardfull je lepsi. Lenze bol nespravny a pri priamom porovnani som to zistil. Cize tak som to aj myslel - az ked opakovane vyskusas porovnat aj - aj, tak si dokazes uvedomit rozdiely, ktore zo zaciatku nemusia byt tak vyrazne. V principe plati, ze ak pri rovnakej namahe dosiahnem na prvom bajku lepsi cas pri subjektivne horsom pocite, tak je ten prvy bajk v skutocnosti vyhodnejsi ako druhy, na ktorom sa mi subjektivne moze zdat, ze idem rychlejsie, aj ked to nie je pravda.
30.03.2012 - 23:46:33
00
Jezus, myslim, ze si chcel povedat, ze maksie plaste zvysuju a nie znizuju valivy odpor. Ale suhlas, aj v terene sa treba snazit o co mozno najmensi valivy odpor ;)
31.03.2012 - 00:01:56
00
Nie, nechcel. Je to specificka problematika. A tretikrat o tom uz pisat nebudem. :)
31.03.2012 - 00:48:14
00
Jezus:
V tvojom prispevku spominas zotrvacnost, ze ked sa to rozbehne tak to ide...Ja som nic take nespominal, hovoril som iba o lahsom prechadzani prekazok, lepsej priechodnosti terenom...
To lepsie stupanie je z realnej skusenosti...na 26 treku 6300 co som mal som nemohol dat strmaky nie koli kondicke, alebo sile, ale koli tomu ze ma proste bud hadzalo na zadne a ked som zasa prenasal vahu na predne kolesa, tak zadne presmykovalo a to stalo vela sil...na 29 tento problem nemam ma lepsiu trakciu (aj ked momentalne koli vyssej hmotnosti tuto vyhodu nedokazem na 100% zuzitkovat-napr dlhe strme stupania, koli vysokej vahe kolies) avsak akonahle ich odlahcim tak si myslim ze to bude ovela lepsie...kazdopadne aj toto ma stvalo na 26 ze som koli tomu musel zosadat z biku(viem ze je to niekedy rychlejsie, ale mna to proste bavi ked vyslapen nejaky strmak, je to taka vyzva :D )

Kazdopadne nehovorim ze kazda 29er vyjde strmsie kopce ako 26er, porovnaval som iba dva konkretne biky na ktorych som jazdil ja
zjazdy detto je to proste stabilnejsie

Add hmotnost myslim ze to neni kriticke dajme tomu kolesa ako sa spominali +250g, vidla +150g, ram +100g?...co je okolo pol kila navyse...

JJ ako hovoris dolezity je ten medziclanok-aby bol spokojny :)
31.03.2012 - 08:53:44
00
Riešite tu výšku postavy, ja mám 175cm a jazdím na 28" crosse a bez problémov. Teraz idem na 29" mtb.
Radšej mi poraďte, ktorý je naj a akú veľkosť vybrať.

http://www.ghost-bikes.sk/34268-htx-29-actinum-7000-2012

http://www.cube.eu/cz/29er/acid-29/

http://www.mastersports.sk/horske-bicykle-29--/bicykel-kellys-tnt-9-3-2012/
31.03.2012 - 11:56:41
00
Ono ešte sa mi páči ako sa tu zhodnete, že 29er sú vhodné pre vyšších samcov no tento názor je tiež trošku zcestný. To akože výrobcovia nevedia spraviť vhodnú geometriu 26er pre človeka 190cm a viac? No každopádne ako som už povedal vyššie, pokúsim sa v najbližších týždňoch pojazdiť viac terénu nech do vás len +- teoreticky nerýpem. hehe
31.03.2012 - 13:18:48
00
hej jasné dá sa spraviť aj 26" bike pre vysokého, mal by mať teda aj dlhšiu zadnú stavbu aby to bolo bližšie k ideálnej geometrii :D Len potom to vyzerá grcne http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-1338.html a prechod na 29" je podľa mňa lepšia voľba http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6839.html Zaujímavé sú tam aj tie 20cm kľuky :)
31.03.2012 - 13:25:57
00
keyboard_arrow_up