canopus, ty si si nenastavil
bicykel ergonomicky? Jazdíš na tom, čo ti dali?
Na každom bicykli treba okrem veľkosti rámu dbať na ďalšie veci, aby si mal vhodný posed. Potrebuješ správne dlhý predstavec, správne široké riadítka a prípadne ich tvar, správny tvar sedla a jeho výškové a predozadné umiestnenie, správnu dĺžku kľúk, správny rozsah prevodov a ich odstupňovanie.
Pretože inak je len o náhode, že ti bike sadol ako riť na šerbel. Hotové sci-fi. Začiatočník niektoré veci aj keby chcel nemôže vedieť, ktoré mu budú časom vyhovovať a ktoré nie. To zistí časom, jazdením. Tak isto je to aj v mojom prípade. Preto je lepší na začiatok obyčajnejší bicykel, na ktorom si postupne ujasní čo a ako. Za 20 rokov jazdenia som sa dosť dozvedel nie len z vlastných skúseností. Dokonca ani nemenovaný tréner neradil začiatočníkom drahý bicykel.
Rady druhých sú úplne OK, ale radia podľa seba a teba nepoznajú. Takže niektoré rady sa ľahko môžu minúť účinkom. Mne napríklad pri skladaní posledných dvoch
bicyklov doslova "nútili" dlhé
predstavce 10 a dokonca až 12 cm, ale mám overený 9 cm. Núkali mi klasické prevodníky 53/39, skúsil som ich, ale nakoniec som ostal pri 52/42. Takže nejak tak...
Kolesá sú to posledné na vylaďovanie. Najskôr potrebuješ ergonomický posed. Kolesá ti bez kondície nič neriešia tak ako aj pár kíl na bicykli navyše.
To, že približne dve a pol kila na bicykli nič neriešia sa občas presvedčím aj ja sám. Pocit z jazdy je niečo iné ako reálny nameraný čas. Mám dve horské poskladané Meridy 96 a ak sa mi chce ísť na maratón, tak oprášim tú ľahšiu a nejaký ten týždeň pred maratónom na nej jazdím a občas si porovnávam časovky do vrchu. A čuduj sa svet, rekord mám na ťažšej

aj keď som sa na ľahšej snažil a pocitovo sa mi zdalo, že to ide parádne.
