čo sa týka cyklistiky som amatér (laik), ale posledné dny sa o to viac zaujímam. Pár vecí by som sa chcel spýtať (prosím nesmejte sa mi, nechcem nikoho obťažovať a dakujem za príp. odpovede):
1. Mám doma bike cca za niečo cez 200 eur. Ide sa mi na ňom trochu ťažšie,ale asi to nieje tým bikom. Chcel by som sa spýtať, že ako bike ovplyvní váš výkon? napr. o koľko rýchlejsie by ste presli rovný úsek 100 km s bikom za 2000 eur ako s bikom za 200 eur.
2. Ako sa mám starať o bike (teda ak ho nechcem brať do servisu). Okrem nafúkania kolies. Je niekde na nete návod?
3. Ak idete napr. na dvojdnovú(viac) túru, čo si na cestu treba zobrať? Ale hlavne nosíte batoh na chrbte, alebo máte na biku košík, do ktorého si dávate veci?
Meral som obvod sedlovej rúry v mieste určenom pre montáž (preliačenina). Presne 11 cm, z čoho vychádza priemer 35 mm.
Otázka č. 1: prešmyky s 35 mm objímkou som zatiaľ našiel iba Campagnolo, Shimaná bývajú s 34,9 mm. Rám je to karbónový, neviem nakoľko treba ten 1 mm brať vážne. Pravda, ten obvod som meral papierovým "ikea" metrom.
Otázka č. 2: existujú aj objímky, ktoré umožnujú montáž prešmykov určených na návarku?
Predbežne mám vyhliadnutú Ultegru FD-6800. Z nižších rád som zatiaľ vhodného "kandidáta" nenašiel.
ad 2: ano existuju, napr najdostupnejsie v SK su asi Longus a Shimano
ad 2: aha, napr táto by mohla byť? Vzhľadom na uvedené komponenty je asi jasná voľba dať tam návarkovú Soru / Tiagru + túto objímku, než originál objímkovú Ultegru, nie?
Po dlhsej dobe som sa vratil k biku, najprv HT 29", ale opat ma zacala lakat aj cesta. Mam stary cestak, skladacku na ocelovom rame prehadzovac campa Veloce 9 speed, paky Mirage 9. Odporucali by ste mi zmenu za nieco novsie? Ak ano,skuste poradit. Meriam 2m a vazim 90kg. Tento rok som zatial najazdil 1000 km. Oplati sa mi investovat okolo 1200€ aby som to vymenil? vopred dakujem za odpoved
No dúfam že to nevyznie sprosto,ale kôli 1000 Km za rok sa ti cesťák za 1200 € naozaj nevyplatí...