Ahojte potreboval by som poradit nevyznam sa, po dlhom case som vytiahol bicykel a zacalo ma bavit vozenie sa po cykloturach, jazdim takmer denne 20-60km trasy a chcel by som vymenit prednu obycajnu brzdu za nieco co brzdi lepsie cize kotuc, kolko si mam pripravit penazi a co nakupit? prilozim vam fotky z prednej casti bicykla.
Normalny clovek nezoderie rafiky za sezonu ani za 2 ani za 5... Mal som tu moznost s mechanikami a nie dakujem. Brzdny ucinok slabsi ako kvalitne V-cka. Okrem toho vobec sa mi nepaci ze beha len jedna strana takze alebo to brzdi uplne nahovno alebo to krivi kotuc -> asymetricky sa opotrebuvavaju platnicky a to zachytava blato (ano aj kotuce sa daju namocit do blata) alebo ti skrie kotuc o jednu platnu. Cele zle. Vela roboty malo muziky. Na nastavenie Vecok ti treba asi minutu servis je jednoduchy a lacny. A ani tie najlepsie brzdy nestoja vela
Suma sumarum z mojho pohladu: ak nevies co s peniazmi tak upgrade na hydraulicke kotucaky. A ked sa s tym hras tak rovno v predu aj vzadu.
Ak chces co najlepsi bike za par supov, vymen vidlu. Pozri sa po Sutour XCM, XCR alebo ak mas viac penazi tak nejakej lacnej vzduchovej. Ak k tomu kupis V-brzdy vyssej triedy napr. Shimano Deore skocis ozaj vpred.
Co sa tyka nabojov neporadim ti. Na starom biku mam gulickove a jazdil som s nimi hlava nehlava. 2x som ohol osku ale naboje sli. Teraz som kvoli vyrobnej vade menil loziska opat mam glickove od Shimana a opat nemozem povedat jedine krive slovo. Brat ma priemyselne po 3 mesiacoch mu zacali vydavat divny zvuk a kym prisiel domov zadrhlo sa. 99% zalezi od konkretneho kusu.
Nemusis suhlasit, mam najazdene na nich niekolko tisic km a nevymenil by som ich nikdy za mechaniky (menil som spaliky raz rocne). Ked som rozmyslal nad vymenou brzdoveho systemu, tak aby bol ucinok adekvatny k dovodu vymeny, stal by ma prechod cca 300 €. Rozdiel ktory popisujes by sa sice prejavit mohol, ale je len teoreticky - za tie prachy to nestoji podla mna.
Ja osobne som nikde nepísal o mechanických brzdách ale o hydraulických. Podľa foto nemá Včka s paralleogramom ale nejaké predpotopné nanajvíš Tektro. Za 23€ brzda a k tomu náboj s výpletom si dokážem z istotou tvrdiť,že brzdný účinok bude úplne ale úplne inde nech tam dá akékoľvek gumičky.
Nuž a tá časť s brzdami za 300€...kde sa hrabú potom zjazdári s kotvami za ani nie 180€
a druhá vec je či na taký bicykel sa to z finančného hľadiska vôbec oplatí dávať.
V case ked som to riesil, by mi mechaniky lepsi brzdny ucinok neposkytli a hydrauliky boli drahe - kedze sam vies, ze to nie je len o zmene brzdy ako takej, ale musis vymenit naboj, ked naboj, tak aj vyplet a to je uz vhodne zobrat aj novy rafik a ked uz tak obe kolesa. Preto som napisal, aby to malo pre mna zmysel a nezaplatil som strasne prachy za prechod na kotuce, ktore by mi neposkytli o moc viac, ako to, co som mal.
Prave preto, ze ma bike aky ma, je mu skoda investovat do "lepsich" brzd takymto stylom ked mu zlepsenie brzdneho ucinku poskytnu aj schopne spaliky - sam vidis, ze to co tam ma teraz je odpad, takze jasne, ze to nebrzdi a aj toto bude skok vpred.
Neblbni s kotucmi. Zaplatis kopec penazi. Ak chces, kup si poriadne vecka a budes v pohode. Na veckach som najazdil kopec - a stale jazdim. Mam aj XT kotuce ale to je na novom biku. Aby si mal rozdiel medzi do
Pozri napr. tieto fajnovucke: http://www.koloshop.cz/brzdy-rafkove-brzdy-100/shimano-xt-br-m780-v-brake-brzdy-par---predni-zadni-.html
+ novy bowden, fajku a lanko. Zmenis to doma bez problemov. do 40 EUR na brzdu. Udrzba je ovela lacnejsia a lahsia.
Kvalita bude porovnatelna za neporovnatelnu cenu. A nebudes tu na fore potom riesit sprostosti ako prehrievanie kotuca pri jazde z Kacina a pod.
Predny rafik mi vydrzal tak 10 000 km, takze vydrze sa neboj. A ani blata. V nom som jazdil casto a bez vaznejsich problemov.
To prehrievanie dole z Kačína mi niečo pripomína Neočakávam že s tým chce jazdiť také sprostosti ako ja - to jest naskladať 180kg na súpravu a chcieť to zabrzdiť na jednom biku. To človek bežných rozmerov nedokáže ani keby chcel.
Myslím že väčšina ľudí tu jazdila na V-čkach veľa a majú svoje plusy aj mínusy - treba si pozrieť čo presne jazdíš a podľa toho sa rozhodnúť. 60 km na asfalte, ľahkom teréne a nejakých naozajstných horách chce niečo iné.
PS: všimli ste si, že sa téma ďalej rozvíja a nejaka upresňujúca reakcia zakladateľa nikde?
Ja len tak k veci, cize k brdze, najviac odporucam, ber nejaku mechaniku najvyssieho radu ale bazarovku, vyjde ta to lacno a brzdit to bude super
Kvalitne mechaniky, do ktorych sa daju ratat asi len Avid BB7, budu cenovo na urovni priemernych hydraulik. Ak nema integrovane radenie s pakami, tak tym financne nic neziska. V dlhodobejsom vyhlade su podla mna mechanicke kotuce krok mimo.
Ja som si dorobil na predne koleso kotučovu za nejakych max 35e takže nieje to až take drahe sice je to mechanika ale neskor možem brzdu vymenit za nejaku priemernu hydrauliku a mam hydrauliku a myslm si že to je lepšie riešenie ako kupovat deore večka tie mam vzadu dobre ich odtahuje ale nejako mi vrzgaju a gumičky shimano sa mi pridu ok
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Suma sumarum z mojho pohladu: ak nevies co s peniazmi tak upgrade na hydraulicke kotucaky. A ked sa s tym hras tak rovno v predu aj vzadu.
Ak chces co najlepsi bike za par supov, vymen vidlu. Pozri sa po Sutour XCM, XCR alebo ak mas viac penazi tak nejakej lacnej vzduchovej. Ak k tomu kupis V-brzdy vyssej triedy napr. Shimano Deore skocis ozaj vpred.
Co sa tyka nabojov neporadim ti. Na starom biku mam gulickove a jazdil som s nimi hlava nehlava. 2x som ohol osku ale naboje sli. Teraz som kvoli vyrobnej vade menil loziska opat mam glickove od Shimana a opat nemozem povedat jedine krive slovo. Brat ma priemyselne po 3 mesiacoch mu zacali vydavat divny zvuk a kym prisiel domov zadrhlo sa. 99% zalezi od konkretneho kusu.
To preto, ze si na dobrych Vckach nikdy nejazdil.
Ja osobne som nikde nepísal o mechanických brzdách ale o hydraulických. Podľa foto nemá Včka s paralleogramom ale nejaké predpotopné nanajvíš Tektro. Za 23€ brzda a k tomu náboj s výpletom si dokážem z istotou tvrdiť,že brzdný účinok bude úplne ale úplne inde nech tam dá akékoľvek gumičky.
Nuž a tá časť s brzdami za 300€...kde sa hrabú potom zjazdári s kotvami za ani nie 180€
a druhá vec je či na taký bicykel sa to z finančného hľadiska vôbec oplatí dávať.
Prave preto, ze ma bike aky ma, je mu skoda investovat do "lepsich" brzd takymto stylom ked mu zlepsenie brzdneho ucinku poskytnu aj schopne spaliky - sam vidis, ze to co tam ma teraz je odpad, takze jasne, ze to nebrzdi a aj toto bude skok vpred.
Pozri napr. tieto fajnovucke: http://www.koloshop.cz/brzdy-rafkove-brzdy-100/shimano-xt-br-m780-v-brake-brzdy-par---predni-zadni-.html
+ novy bowden, fajku a lanko. Zmenis to doma bez problemov. do 40 EUR na brzdu. Udrzba je ovela lacnejsia a lahsia.
Kvalita bude porovnatelna za neporovnatelnu cenu. A nebudes tu na fore potom riesit sprostosti ako prehrievanie kotuca pri jazde z Kacina a pod.
Predny rafik mi vydrzal tak 10 000 km, takze vydrze sa neboj. A ani blata. V nom som jazdil casto a bez vaznejsich problemov.
Shimano BR-T4000 V-brake brzdy pár - predná/zadná, čierna
27,99 €
MOC 32,99 €Myslím že väčšina ľudí tu jazdila na V-čkach veľa a majú svoje plusy aj mínusy - treba si pozrieť čo presne jazdíš a podľa toho sa rozhodnúť. 60 km na asfalte, ľahkom teréne a nejakých naozajstných horách chce niečo iné.
PS: všimli ste si, že sa téma ďalej rozvíja a nejaka upresňujúca reakcia zakladateľa nikde?
Ak tymi shimano platnickami myslis originalne shimano gumicky, tak to dokonale vysvetluje, preco si tak nadseny mechanickymi kotucmi.
Kvalitne mechaniky, do ktorych sa daju ratat asi len Avid BB7, budu cenovo na urovni priemernych hydraulik. Ak nema integrovane radenie s pakami, tak tym financne nic neziska. V dlhodobejsom vyhlade su podla mna mechanicke kotuce krok mimo.