Zdravím, pred nedávnom som dostal prvý drahší bicykel. Kedže do teraz som jazdil skôr na lacnejšom bez kotúčových bŕzd a hydraulickej vydlice, neviem ako sa mám oň starať aby mi vydržal čo najdlhšie. Kúpený bol v intersporte, takže servis by mal byť bezplatný, ale moc sa mi nechce nechať im ho tam na týždeň. Dáte mi nejaké rady čo robiť s kotúčmy, ako mazať reťaz a všetko čo by som mal pri správnom domácom servise robiť?
tak najprv napíš čo to je za bike. na reťaz si kúp olej pre ňu určený. dosť bolo o mazaní reťaze písané v "čím mazať reťaz" tu na fóre. reťaz meň keď už bude mať 132,8mm na 11 článkov. Na Vidli (ak je vzduchová)kontroluj tlak aspoň raz za tri mesiace. Po výzajde keď prídeš domov tak utri nohy vidly, nastriekaj ich silikónovým sprejom, zapruž s vidlou a utri olej (toto môžeš spraviť aj 2-3x).
co chces umyvat na kotucovkach??? ak ti na ne nekvapne olej...alebo nieco ine tak s nimi nic nemusis robit.... a pri poriadne dlhom brzdeni strmim kopcom....sa mastnota alebo pripadna spina z kotucov aj tak vypecie
Ahojte, nechcel som zakladat temu, kedze som nasiel tuto, celkom vystihujucu pre moje otazky..
Nedavno som tu mal temu o vyberu biku, v ktorom ste mi dobre poradili a nakoniec som sa stal uspesnym majitelom tohto krasavca: http://www.kellysbike.com/sk/bicykle-2014/horske/celoodpruzene/xc-marathon-27-5/tyke-30#.VESnFHV7jUY
Povodne som planoval Tyke 50, avsak sa mi nepodarilo zohnat moju velkost + 30 bola este za lepsiu cenu a financii nieje nikdy dost (hlavne ked som zan dal o tretinu viac ako som povodne planoval dat za novy bike)
Kazdopadne k veci:
Presiel som prvych par kilometrov asfalt, teren, blato.. Otazka c.1: Uz na asfalte sa mi stalo, ze zadny tlmic isiel 2x na doraz.. Je to normalne, alebo mam v servise vyziadat kusok tlmic napumpovat viacej? Mam cca 90kg, tak som predpokladal ze by som to mal kusok nastavit na tvrdsie. Riesi sa to teda dofukanim alebo sa to da nastavit? Otazka c.2: Brzdy brzdia, ale od hydraulickych som cakal kusok viac, hlavne na zadnej mam pocit ze je potrebne dost sily na vyraznejsie brzdenie. Docital som sa tu ze brzdy treba zabrzdit. Nechat to teda tak alebo sa daju trochu upravit (aby zaberali skor)? Otazka c.3: Plaste sa mi zdaju ze su skor na cestu ako na polne, blato etc.. v blate to smykalo viacej ako na mojich staruckych zodratych Bontrager Earl. Viete poradit nieco vhodnejsie?
otazka1- tlmic urcite dofukaj
otazka2-brzdy musis zabehnut,ale popravde sa my zda ze su to zakladne elixiry ktore su neni dake extra ucinne.
3-poradi niekto iny:-)
Tlmic zvladas aj sam, nafukat ho potrebujes podla SAGu, to je hodnota, o ktoru sa ti zanori tlmic, ked nasadnes na bike. Standardne by to malo byt okolo 20% z celkoveho chodu. Na vnutornom pieste tlmica by si mal mat natiahnutu taku gumicku, tu stiahni k tesneniu, sadni na bike a po zosadnuti budes vidiet, o kolko sa ti tlmic zanoril. Podla toho potom nejako primerane prifukni a skus znova. Opakuj, kym to nebude v norme.
Tak tlmic som uspesne zvladol bez problemov, dik muffin za fajn navod.
Dnes som si pre pekne pocasie zobral pol dna dovolenku a skusil ist rozbehat brzdy do lesa. Momentalne uz brzdia jedna radost, koleso zaflekuje bez velkej namahy, odstupnovanie v pohode. Akurat pri brzdeni este pocujem dost silne suchanie, pripadne piskanie a podobne. Predpokladam ale ze pri kotucovych brzdach je to v poriadku?
High-endové plášte stoja okolo 40€. Chceš aby boli ľahké, aby viac vydržali, mali spevnenú bočnicu? Pozri Continental X-king,Schwalbe Racing Ralph. Dobré recenzie sú aj na Specialized plášte a Verdestein. Pozerajú hlavne zmes, spevnenú bočnicu (oplatí sa, výrobcovia to volajú rôzne napr. Snakeskin alebo Protection) a šírku.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nedavno som tu mal temu o vyberu biku, v ktorom ste mi dobre poradili a nakoniec som sa stal uspesnym majitelom tohto krasavca:
http://www.kellysbike.com/sk/bicykle-2014/horske/celoodpruzene/xc-marathon-27-5/tyke-30#.VESnFHV7jUY
Povodne som planoval Tyke 50, avsak sa mi nepodarilo zohnat moju velkost + 30 bola este za lepsiu cenu a financii nieje nikdy dost (hlavne ked som zan dal o tretinu viac ako som povodne planoval dat za novy bike)
Kazdopadne k veci:
Presiel som prvych par kilometrov asfalt, teren, blato..
Otazka c.1: Uz na asfalte sa mi stalo, ze zadny tlmic isiel 2x na doraz.. Je to normalne, alebo mam v servise vyziadat kusok tlmic napumpovat viacej? Mam cca 90kg, tak som predpokladal ze by som to mal kusok nastavit na tvrdsie. Riesi sa to teda dofukanim alebo sa to da nastavit?
Otazka c.2: Brzdy brzdia, ale od hydraulickych som cakal kusok viac, hlavne na zadnej mam pocit ze je potrebne dost sily na vyraznejsie brzdenie. Docital som sa tu ze brzdy treba zabrzdit. Nechat to teda tak alebo sa daju trochu upravit (aby zaberali skor)?
Otazka c.3: Plaste sa mi zdaju ze su skor na cestu ako na polne, blato etc.. v blate to smykalo viacej ako na mojich staruckych zodratych Bontrager Earl. Viete poradit nieco vhodnejsie?
Za odpovede vopred dakujem
otazka2-brzdy musis zabehnut,ale popravde sa my zda ze su to zakladne elixiry ktore su neni dake extra ucinne.
3-poradi niekto iny:-)
K tlmicu.. zvladam to aj sam (po kupe pumpy) alebo radsej servis?
Dnes som si pre pekne pocasie zobral pol dna dovolenku a skusil ist rozbehat brzdy do lesa. Momentalne uz brzdia jedna radost, koleso zaflekuje bez velkej namahy, odstupnovanie v pohode. Akurat pri brzdeni este pocujem dost silne suchanie, pripadne piskanie a podobne. Predpokladam ale ze pri kotucovych brzdach je to v poriadku?
K plastom, ideal okolo 30, max okolo 50 Eur za jeden.
ty mas teda Kellys tyke 30? Spokojnost? aky rocnik si kupil 2014? Ja prave zvazujem tento model...