K tej sedlovke - je to deštrukčné, ak by jej tam nebolo 12 cm tak verím, že by to mohlo pomôcť, teraz by to ale asi aj tak za pokus stálo.
Zbortenie steny sedlovky kolmo na jej os by malo spôsobiť (zjednodušene povedané) zmenšenie jej vonkajšieho priemeru a tým aj uvoľnenie v sedlovej trubke. Na otrasnom obrázku je to v priereze - sila pôsobí dajme tomu ako sekáč, priložený rovnobežne s osou sedlovky. V praxi by som sa bál preseknutia toho hliníku, takže tupý alebo oceľovú guľatinku priemer dajme tomu 10 mm a kladivo, začať pár cm od objímky a postupne bortiť smerom k nej. Alebo jednu, dve a veľký zverák, ešte lepšie malý lis, napr. v autoservise.
Čo ns to povie ten karbón netuším :-/
Rám - hnedá, sedlovka - modrá, deformácia - mala byť červená
Co pouzit plasticku trhavinu , jemne naniest stetcom v tenkej vrstve tak, aby explozia poskodila len 1mm hlinikovej steny. Malo by to byt pomerne bezpecne.
Dalej ma napada pouzit napr. lucavku kralovsku, alebo nieco podobne, co rychlo rozpusta hlinik.
Dalsia moznost je odrezat vrch sedlovky, zvnutra napilnikovat ryhy a narobit piliny a dalej postupovat podla tohto https://www.youtube.com/watch?v=9gc4b69Ub0E , pravdepodobne to aj pekne ocisti ram, ostatne kyselina by to tiez mala zmaknut. Da sa samozrejme aj sedliacky narezat ryha a potom zbortit stenu, ale davam prednost kyseline.
Dalsia moznost ma napada odstrojit ram, zaspinit ho, na sedlovku dat cenovku s napisom 2kg hliniku a cez noc nechat v nejakej osade. Sedlovka by asi zmizla, ale neviem ci by to ram prezil bez ujmy, tak tuto moznost skrtam. Naviac, nie je cista.
Dalsia moznost .. nastriekat sedlovku na cerveno a nalepit nalepku aerozine.
Musis ocelovy .. blato a hlinik to nejde dohromady
asi myslis tie Specialites TA, ze? len neviem ci vyrabaju aj take specificke ake treba na tieto kluky XT M785.
ale ak nahodou ano, tak fajn a nabuduce do toho pojdem.
iron.hide: to je jedno, staci ked si predstavis zablatenu ocelovu retaz co asi tak moze spravit s hlinikom, jedno akym. Aj ocelovy prevodnik zoderies, natoz hlinikac. Jedine snad co kedysi robieval Gebhard z chirurgickej ocele prevodniky, tie boli neznicitelne (nemal som) .. uz to myslim nerobia , tiez len hlinik. Pokial chces dlho zachovat hlinikovy prevodnik, tak musis ustavicne cistit retaz, jemne mazat, otierat prevodnik aj kazetu a hlavne nejazdit v blate a piesku. A tiez nie je retaz ako retaz, niektore odieraju viac, niektore menej. Na tvoje jazdenie nic ine ako ocelovy prevodnik neprichadza do uvahy, ver mi
Lubo, zabudol si na este jednu celkom neinvazivnu metodu, ktora ram neposkodi - chytit muchu, donutit ju pod hrozbou pouzitia Biolitu naklast vajicka na tu sedlovku a ked sa vyliahnu male neskusene dovercive larvicky, tak ich presvedcit, ze ich mama vie co je pre nich najlepsie (ze dural je najvyzivnejsi) a larvicky dural pekne spapkaju.
Síce nie veľká demolácia ale je.
V nedeľu som s Lukinom menil rajdy "kormidlo" a trošku som pozabudol zhodiť dolu držiak tacháča - jeden drôtik sa porúčal
Ty dávaš? Ja som nikdy nedával, bo som sa bál, že to bude povoľovať.
Ked som menil kolesa na aute, tak otec tiez nerozumel, preco mazem celu dosadaciu plochu na disku aj na naboji kolesa a aj zavity skrutiek. Zavity, stvorhrany, tisichrany a vlastne takmer vsetky dosadacie plochy dvoch roznych suciastok sa na bajku mazu. Nemazem akurat upnutie riadidiel v predstavci a upnutie predstavca na krk vidlice, ale ani tam by to neublizilo.
Síce nie veľká demolácia ale je.
V nedeľu som s Lukinom menil rajdy "kormidlo" a trošku som pozabudol zhodiť dolu držiak tacháča - jeden drôtik sa porúčal
mrziet ta to nemusi, matusa mas nedaleko, v ramci vyjazdu zbehnes po novu kabelaz mne tato samostatne kupena lepsie drzi tachac ako ta, co bola s tachometrom...
mrziet ta to nemusi, matusa mas nedaleko, v ramci vyjazdu zbehnes po novu kabelaz mne tato samostatne kupena lepsie drzi tachac ako ta, co bola s tachometrom...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
K tej sedlovke - je to deštrukčné, ak by jej tam nebolo 12 cm tak verím, že by to mohlo pomôcť, teraz by to ale asi aj tak za pokus stálo.
Zbortenie steny sedlovky kolmo na jej os by malo spôsobiť (zjednodušene povedané) zmenšenie jej vonkajšieho priemeru a tým aj uvoľnenie v sedlovej trubke. Na otrasnom obrázku je to v priereze - sila pôsobí dajme tomu ako sekáč, priložený rovnobežne s osou sedlovky. V praxi by som sa bál preseknutia toho hliníku, takže tupý alebo oceľovú guľatinku priemer dajme tomu 10 mm a kladivo, začať pár cm od objímky a postupne bortiť smerom k nej. Alebo jednu, dve a veľký zverák, ešte lepšie malý lis, napr. v autoservise.
Čo ns to povie ten karbón netuším :-/
Rám - hnedá, sedlovka - modrá, deformácia - mala byť červená
Dalej ma napada pouzit napr. lucavku kralovsku, alebo nieco podobne, co rychlo rozpusta hlinik.
Dalsia moznost je odrezat vrch sedlovky, zvnutra napilnikovat ryhy a narobit piliny a dalej postupovat podla tohto https://www.youtube.com/watch?v=9gc4b69Ub0E , pravdepodobne to aj pekne ocisti ram, ostatne kyselina by to tiez mala zmaknut. Da sa samozrejme aj sedliacky narezat ryha a potom zbortit stenu, ale davam prednost kyseline.
Dalsia moznost ma napada odstrojit ram, zaspinit ho, na sedlovku dat cenovku s napisom 2kg hliniku a cez noc nechat v nejakej osade. Sedlovka by asi zmizla, ale neviem ci by to ram prezil bez ujmy, tak tuto moznost skrtam. Naviac, nie je cista.
Dalsia moznost .. nastriekat sedlovku na cerveno a nalepit nalepku aerozine.
asi myslis tie Specialites TA, ze? len neviem ci vyrabaju aj take specificke ake treba na tieto kluky XT M785.
ale ak nahodou ano, tak fajn a nabuduce do toho pojdem.
V nedeľu som s Lukinom menil rajdy "kormidlo" a trošku som pozabudol zhodiť dolu držiak tacháča - jeden drôtik sa porúčal
Ty dávaš? Ja som nikdy nedával, bo som sa bál, že to bude povoľovať.
http://common.vpress.cz/serialy/domaci-dilna/09/06a-vymena-stredove-osy.jpg
Ked som menil kolesa na aute, tak otec tiez nerozumel, preco mazem celu dosadaciu plochu na disku aj na naboji kolesa a aj zavity skrutiek.
http://singletrackworld.com/forum/topic/solid-jammed-aluminium-seat-post-in-carbon-road-bike-frame
V nedeľu som s Lukinom menil rajdy "kormidlo" a trošku som pozabudol zhodiť dolu držiak tacháča - jeden drôtik sa porúčal
mrziet ta to nemusi, matusa mas nedaleko, v ramci vyjazdu zbehnes po novu kabelaz
Včera sme boli a už to má hotové