Kategórie
Bike-techAké kolesá na cesťák? # údržba # reťaz # poradenstvo # rady # technické otázky # čistenie # mazanie
Výpredaj -5% Ere Research GENUS II SL30-R CARBON DISC 28" sada kolies, kotúčové, pevná os
1 419 €
-5%
MOC 1 699 €
-48% Fulcrum RAPID RED 3 27.5“ sada kolies, kotúčové, pevná os, OEM
399 €
-48%
MOC 769 €
-12% Ere Research GENUS II CL45-R CARBON DISC 28" sada kolies, plášť, kotúčové, pevná os
1 499 €
-12%
MOC 1 699 €
Výpredaj -18% Mavic Cosmic SL 45 Disc 28" sada kolies, Center Lock, pevná os, Shimano HG11
1 149 €
-18%
MOC 1 559 €
-7% Newmen Streem S.60 VONOA 28" predné koleso, kotúčové, 12x100 mm
679 €
-7%
MOC 799 €
-22% Specialized Roval Pave SL 28" sada kolies, ráfikové brzdy, orech Shimano HG
349 €
-22%
MOC 499 €
-17% DT Swiss GR 1600 Spline DB 28" predné koleso, 12 x 100 mm
217 €
-17%
MOC 259,90 €
-35% Vision TriMax Carbon 40 28"sada kolies, galuskové, ráfikové brzdy, Shimano HG
799 €
-35%
MOC 1 229 €
-14% DT Swiss GRC 1400 Spline DB 42 27.5" predné koleso, kotúčové, plášť, 12x100 mm
599 €
-14%
MOC 699 €
-16% FORCE Ráfik Road Carbon, 33 mm, 24d, galuskový, vnútorné niple
169 €
-16%
MOC 200 €
Tie Planet X CT45 som mal asi tak rok, spravil som na nich cca 8-9 tisic km. Velmi dobre su resp boli predal som ich - presiel som spat na plaste. Vaha bola okolo tych 1380g. Velmi pekne odvaluju. Nie su nachylne na bocny vietor. Rafiky vydrzia vela. Najazdil som s nimi tu na Malte cca 7 tisic km a cesty tu su otrasne, niektore useky su vhodne do Pariz - Rubaix. Tie slovenske su oproti tomu parada. Prezili aj taku mensiu celnu zrazku s autom aj ked to bola len mala rychlost. Auto slo 20-30km a ja tiez tak 20, len trebalo docentrovat a jeden spic vymenit, rafik bez problemu. Nevyhoda je, ze maju vnutorne niple ,ked treba centrovat, tak galuska musi dole, ale to trebalo len raz - prave po tej zrazke. Rafiky samotne maju okolo 450 g cize su pevne. Vyraba ich taiwansky Gigantex, ktory robi kvalitne veci aj pre svetove znacky a aj pre ich znacku Equinox. Rafik by mal byt ten isty ako Tufo Carbona 45 len Tufo ma externe niple. Brzdenie za sucha je fajn, za mokra take, treba si zvyknut, ale treba hlavne pocitat, ze brzdny ucinok nastane tak za 2 sekundy ale da sa. Jedno mokre kriterium som na nich odjazdil a nebol problem. Loziska su fajn, idu pekne, len vydrz je taka, ze zadne by boli vhodne mozno aj na vymenu po tych 8 tisic km ale boli jazdene aj za dazda. Vyhoda je, ze nove loziska stoja asi 5 eur/ks.
Tufa vyslovene dobre neodvaluju asi ziadne (staci pozriet hocijaky test kde porovnavaju valivy odpor plastov/galusiek), je to ich konstrukciou, nizka hodnota TPI a absencia latexovej duse. Zas su naozaj lahke (vyssie modely), udajne velmi trvacne a odolne proti defektom. Ked clovek chce top obutie co sa tyka pohodlia/rychlosti/gripu, tak jedine galusky s tradicnou high-end konstrukciou (velmi jemna kostra s vysokym tpi, na to nalepeny pasik dezenu, vnutri latexova dusa), vyrabaju ich firmy ako Veloflex, Vittoria, Challenge, FMB, Dugast...
to ci nesie koleso vahu samotneho kolesa zavisi od toho v akom bode toho kolesa to chceme merat ale v momente jak to roztocis ide cele toto vazenie a ratanie niekam inam lebo uz su z tych kolies gyroskopy
pre zaujimavost odporucam toto
MIT Physics Demo -- Bicycle Wheel GyroscopeOtvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down