Ono vodici si velakrat myslia, ze tych 5cm od riatitok je dost miesta vsak to stihaju pred kolonov mysickou a liznutim zadnym blatnikom, alebo vytlacenim do pola. Osobne tiez na usekoch kde sa nezmestia dve auta a bicykel radsej idem tak aby sa nikto ani nepokusil predbiehat, vodici su z toho mozno nervozni, ale je to bezpecnejsie aj pre nich. Videl som pripady, ked nas obiehali, ked sme sli za sebou a nechcel to ztrhnut do nas, tak sa obisli s tym oproti fakt na par centimetrov. Najvacsi extrem co som asi zazil bol na cezste medzi nesvadmi a Novymi zamkami, je tak presne siroka na dve auta bezpecne a oproti mi slo Audi 6 ka alebo *micka, siroke auto a zrazu sa divne zacalo tahat na krajnicu a vyplestene oci vodica mi naznacili, ze je zle, tak som sa reflexivne natlacil aj na krajnicu este viac ako som siel, ale max o 15cm a zrazu Audi 8 zo zadu tak 180 ma lizlo o 5cm, ze som vyslovene citil vzduch z jeho spetaku ako ma buchol do chrbta a skoro zhodil, kebyze uz nemam kam sa stiahnut tak ma s velkou pravdepodobnostou aj trafi. Od vtedy jazdim tak ako ti tvoji exoti, ked vidim, ze ide oproti auto na takto uzkej ceste, tak sa vytiahnem stale na pravu pruhu, ale tak, ze ma uz nikto neche prebiehat, alebo aj vedla druheho cyklistu. Vodicom sa zda, ze sak zmestil by som sa, ale skusat svoj odhad na zivotoch inych mi nepride zrovna mudra zalezitost. Ale zasa sa vraciame k problemu ohladuplnosti a uvedomenia si, ze aj ostatni maju rovnake prava ako ja a aj ten cyklista moze ist po tej ceste, tak ako ja a musim ho respektovat a nemysliet len s velkym egom na seba ako som mohol byt o 2s rychlejsie tam, kde som chcel byt a ako mi tym ukrivdil, ze si chranil vlastny zivot.
toto presne... ale miesta na obehnutie by bolo dost, keby sa tam nevopchal... prosto velmi divne chovanie... skor kix by som povedal z jeho strany... neviem... ale dufal som v taketo rozuzlenie
kolko to je dosť miesta? ostala by medzi tebou a cyklistom aspoň medzera 1m?
uvedom si že ty vidíš cyklistu, ten za tebou možno tiež, ale také 3-4 auto už netuší že na krajnici je "prekážka"
Najhoršie je, keď sa o postojoch k cylistom bavia šoféri, ktorí nemajú nijaké tušenie o tom, čo obnáša cyklistika. Jediná ešte horšia vec je, keď si vymieňajú rady cyklisti, ktorí nemajú nijakú realitu o tom, čo obnáša jazdenie v aute či náklaďáku. A úplne najhoršia vec je, keď na seba narazí blbec šofér s blbcom cyklistom.
myslim, ze Pali65 to vystihol najlepsie... bajkeri nadavaju na soferov a motorkarov, soferi na bajkerov a motorkarov a motorkari na bajkerov a plechovkarov... ked sa stane nehoda, tak ten druhy bol isto navine...
reeller_sk to co tu opisujes je morda, ale na toto si davam pozor... neobieham ani ked ide cyklista v protismere, aby som ho neohrozil... ked mam obiehat cyklistu a nemam min meter, ani sa o to nepokusam... radsej pribrzdim a hoc aj pockam, kym si ten kopec vyslapu, ked uz sa tak trapia (co sa stalo nedavno, ze som zosiel z hlavnej na vedlajsiu a tam si veselo partia asi 5tich ziletkarov traverzovali cez cely pruh - podotykam auta tam nechodia pomaly!), ale na rovnej ceste, kde mas moznost obehnut a on sa ti vtrepe pred auto, to sa mi moc nezda, ako pokus o zachranu zivota, ale ohrozi tym soferov vsetkych a este aj seba aj toho dalsieho cyklistu...
CraObs miesta by bolo dost ale tym, ze sa tam vtrepal, uz nebola sanca... s tymi autami v kolone mas samozrejme pravdu...
OK nechcel som vyvolat flame, len som sa chcel opytat, ci do spravne chapem, lebo mi to bolo velmi cudne takto sa vrhnut do cesty, zrovna ked idu auta... mozno menej uvedomely vodic by takuto hranicnu situaciu nevykryl... takze myslim, ze kazdy by si mal davat pozor...
Len poznámka na okraj. V rámci môjho povolania som sa bavil s niekoľkými šéfmi aj šoférmi kamiónov, čí nákladný áut. Jeden z parametrov ovplyvňujúci výplatu šoférov je spotreba. Viackrát mi s ťažkým srdcom spomínali, že sa rozmáha medzi cyklistami móda blokovať časť cesty aj tam, kde to nie je podložené parametrami vozovky. Brzdiť a rozbiehať mnohotonový kolos patrí k najdôležitejším parametrom pri udržiavaní spotreby v norme, každé pribrzdenie je v podstate teplo premrhané do vzduchu, nehovoriac o tom, že sa zvykne sledovať aj rýchlosť opotrebenia brzdových komponentov. Ak šoféri vnímajú, že cyklisti im svojím správaním uberajú z výplaty, netreba sa potom čudovať, že pod niektorými diskusiami čítame nenávistné komentáre proti nám. Zhruba 2% šoférov potom v rámci "pomsty" ofukujú cyklistov schválne. Príslušné percento psychotických cyklistov potom schválne blokujú cesty a táto šibnutá reťaz príčin a následkov najviac trestá slušných ľudí, ktorých je väčšina.
Ešte poznámka tiež k rozoberanemu prípadu tiež, pokial tak bolo miesto na obehnutie cyklistov v druhom pruhu a zaradiť sa bezpečne, tak je jedno ze šli vedľa seba, ked nie tak tam nebolo miesto obiehať ich vôbec. Treba si uvedomiť, ze bicykel nie je tak stabilný, ze človek vie držať neustále úplne rovnú líniu. Stačí diera defekt silný poriv vetra a hodí ta to aj meter, ked máš smolu to je presne ta vzdialenosť, ktorú zabral ten druhý cyklista, takze tam by si aj tak nemohol ísť, keby si chcel bezpečne predbiehať.
Myslím, ze aj Peto Velic mal o tomto članok, ze s bratom na Slovensku jazdia radšej vedľa seba aj ked na nich trúbia, ale je to bezpečnejšie.
reeller_sk uz dristas... ked mam meter na obiehanie a naraz sa mi tam vtrepe dalsi cyklista, tak kto je na vine ked sa daco stane? on uz akoze nemoze spadnut a letiet meter? a v takom pripade este rozbije seba a aj kamarata... to je fakt logika nepriestrelna co si tu napisal... potom ked budu dvaja, potrebujes 2 metre na obiehanie... co bude dalej? budu chodit po strede? alebo 3ja vedla seba?
obiehat by si mal minimalne 1.5m od cyklistu, nikdy by si nemal obiehat pokial ti ide auto v protismere, to neviem kde si videl nieco take, keby tam siel smart a zmestili by ste sa teoreticky aj 3 auta, aj keby slo oproti auto, tak by si ho obehol? Cyklista ma jazdit na pravej strane jazdneho pruhu a ked chce moze vyuzit aj krajnicu, ked tym nikoho neohrozi. Z toho jasne znaci, ze sa ho neda bezpecne obehnut, pokial ide nieco v protismere, lebo pruh ma 3m a ty ho mas obiehat 1.5m, tak mi to proste matematicky nevychadza kde sa tam zmesti este tvoje auto do toho jazdneho pruhu.
Mozme tu teoretizovat kolko chceme, obiehat nieco mas iba v tedy, ked mas dostatocnu vzdialenost obehnut ho a zaradit sa spat pred neho, nie vtedy, ked mas pocit, ze by si ho este mohol stlacit viac na krajnicu a by ste sa zmestili 36 do jedneho jazdeho pruhu. Ked sa ti stane situacia aku som popisoval vyssie, kde som "dristal" tak som zvedavy, ci to strhnes potom do oproti iduceho auta, alebo zrazis cyklistu a tiez by som bol zvedavy, koho budes vinit, lebo ja som sprostost nemohol spravit, sak ja som dokonaly .
Ja so dnes sedel v mojom aute a prichádzal som v dedine po vedľajšej ceste ku križovatke s hlavnou cestou. Idúc po tej vedľajšej a bížiac sa ku križovatke, som už z diaľky zbadal cyklistu stojaceho priečne na mojej ceste. Pomyslel som si....áááá "kolega" , asi oddy***** Ako píšem, bol som od neho ešte dosť ďaleko, cca 150m. Tak som spomalil ( z cca 30km/hod. na cca 20km/hod. ) Tá vedľajšia cesta je rozbitá, za mnou nešlo žiadne auto, nikoho som neblokoval, tak mi to aj vyhovovalo, len nech sa chlapec na biku nesplaší. Ako som sa k nemu blížil, tak niekoľkokrát sa na mňa pozrel, ale nič sa nedialo, ani sa nepohol. Spomalil som preto ešte viac, na rýchlosť maminy s kočíkom na nedeľnej poobednajšej prechádzke. Nič. Chlapec (áno, ako som sa k nemu bížil rýchlosťou slimáka, tak som mal neskutočne veľa času zistiť že je to nejaký cca 17-ročný chlapec v slušivom cyklodrese nejakého cykloklubu a (istotne) s dobrou životnou poistkou ) vypadal že nemal v pláne ustúpiť . Takto som došiel až priamo k nemu, smerovka mi blikala , tak ....reku.....aspoň tú by si mohol všimnúť, keď už auto nevidí ( bolo niečo pred obedom, slnko nad hlavami, žiadna hmla ani žiadna iná zákernosť počasia pre ktorú by ma nevidel). Zastal som vedľa neho a čakal, či ma pustí alebo nie. Ubehlo asi 30 sekúnd až minúta,v novučičkom autorádiu mi hral práve vydaný nový album Fear Factory,tak som očami kontroloval display , smerovka blikala, motor vrčal a chlapec sa ani nepohol, občas na mňa preblesol pohľadom. Tak som začal očami premeriavať zvyšnú časť cesty, ktorú nezaberal.....a po rýchlych a ťažkých výpočtoch som usúdil že keď vôjdem ľavými kolesami do kanála, tak ho snáď aj obídem. Predtým som však chcel vyskúšať plán B...stiahnuť okienko a spýtať sa, či mi Jeho Excelencia dovolí prejsť, lebo mi stojí krížom cez moju cestu . Naštastie sa tak nestalo, blúdiaca myšlienka :" Uhni, lebo stojíš na ceste, dokonca v križovatke a blokuješ premávku.....!! " v jeho hlave konečne našla cieľ (mozog) a chlapec ležérne zacvakol tretry , rovnako ležérne sa pohol a ja som mal cestu voľnú. Neviem o čo tu išlo, nejedol, nepil, netelefonoval len stál a blokoval ma. Potom mi to došlo a aj som ho trošku poľutoval....určite bol slepý a aj hluchý....a ak nie, tak neskutočne sprostý. Takímto " cyklistom " brať povinne bicykle a minimálne na 3 roky zakázať jazdiť.
ok dajme tomu, ze mas pravdu, lebo v daktorych pripadoch to aj funguje... aj ked si myslim, ze to zvysuje nevrazivost vo vztahu cyklista-sofer...
kde je napisane, ze cyklistu mam obiehat min. 1,5m? to ked som na uzkej ceste, kde to proste neni mozne dodrzat (ten 1,5m a dvaja vedla seba), tak mam obiehat az po trave, resp. nepredbiehat? su to uz extremne situacie, ale zaujima ma ta logika tohto...
bohuzial vyhlaska nespecifikuje tych 1.5m, ale hovori o bezpecnej vzdialensti, takouto vzdialonostou sa vseobecne povazuje tych 1.5m na standardnej ceste.
Ked si na takej uzkej ceste, ze sa to neda dodrzat, tak nutne pri predbiehani spomalis a tym padom sa ta bezpecna vzdialenost zmensi, najlepsie je pockat, kym vidis ,ze ten pred tebou ta registuje, alebo dat vediet, ze ides predbiehat kratkym trubnutim alebo podobne, aby ten pred tebou vedel, ze je nieco za nim. Nie naopak ze najprv ho stlacim do jarku a potom este zacnem trubit, ked to vodic spravi naopak, tak sa aj cyklista velmi rad stiahne a pusti ho, ked je moznost. Kolko krat sa stane, ze vo vetre nepocujes auto zo zadu, az ked je vedla teba. Sranda bude ked sa bude jazdit na elektromobiloch a nebude sa dat vobec orientovat podla sluchu.
lukas to ked sa pytas "kde je to napisane" trosku vypoveda o tvojom "pristupe" ,ked pouzijeme "logiku" tak bezpecna vzdialenost je taka ,ze keby toho na bicykli "trafil slak", v tej chvili a padol by smerom k tebe nabok, tak by si sa ho ani nedotkol ...kolko je asi tak "priemerna" vyska jazdca na biku?
cca pred rokom medzi Rajcom a Rajeckymi Teplicami sli traja resp styria chalani na horskych bicykloch. preve ked ich obiehal kamion jeden spadol na bok a presiel po nom kamion. nepomohol ani rychly prevoz vrtulnikom. chalan mal 14 rokov. tak sa zamysli lukasm co je to bezpecna vzdialenost pri obiehani cyklistu! ak by si mal syna a zabije ti ho kamionista myslis ze by si tu takto mudroval? jasne ze nie...
cca pred rokom medzi Rajcom a Rajeckymi Teplicami sli traja resp styria chalani na horskych bicykloch. preve ked ich obiehal kamion jeden spadol na bok a presiel po nom kamion. nepomohol ani rychly prevoz vrtulnikom. chalan mal 14 rokov. tak sa zamysli lukasm co je to bezpecna vzdialenost pri obiehani cyklistu! ak by si mal syna a zabije ti ho kamionista myslis ze by si tu takto mudroval? jasne ze nie...
Ani to nespomínaj... Teraz keď som si na biku zlámal ruku, tak som bol u toho usmrteného chalana otca.. Je totiž chirugom na chirurgii ruky v ŽILPO, čiže keď som si prst zlámal na biku, tak mi to riešil on...
reeller_skkvakob a Hack3r dakujem, ze tu zo mna robite odluda za to, ze som sa opytal... zaujimalo by ma to koli tomu, lebo sme sa o tom bavili s kolegom, ci je to vo vyhlaske, alebo nie... pre nic ine... odrazu ked spomalim, tak uz mozem aj blizsie hej? no to je zaujimave... pretoze v tej kolone som spomalil asi na 30, resp. na rychlost, ktorou sli ti cyklisti a akonahle si ma vsimol ten vzadu, hned sa vtrepal do pruhu... imho vcera som siel po ceste kde by proste nebolo mozne obehnut o 1,5 metra cyklistov iducich vedla seba, jedine zeby som vletel do jarku... tak mi este chvilu daco rozpravaj... ja mam svedomie ciste mate ho aj vy???
... pruh ma 3m a ty ho mas obiehat 1.5m, tak mi to proste matematicky nevychadza kde sa tam zmesti este tvoje auto do toho jazdneho pruhu. ...
Mozme tu teoretizovat kolko chceme, ...
Ak pruh má 3m, priemerné auto má šírku 1,8m, cyklista sa drží tesne pri bielej čiare a vodič sa stiahne tesne k stredovej, tak vznikne cca. 1m medzera čo je absolútne dostatočné pri osobnom aute a rýchlosti 90km/h. To nie je teória ale moja osobná prax z oboch strán, ako cyklistu, tak aj vodiča. Chce to len trocha vzájomnej tolerancie a rešpektu. Ale možno sa veci majú inak a len ja som divný...
tiez si myslim... ja sa na to tiez pozeram aj z pohladu vodica, aj cyklistu... po ceste sice vela nejazdim, ale zase nebudem tahat ako blbec, ked vidim, ze sa na mna siape kamion, alebo ine auto... aj jedna aj druha strana si musi uvedomit, ze nikto nikdy na ceste nie je sam... trosku respektu a zdraveho usudku z oboch stran a bolo by tu hned krajsie... kazdy by si to mal skusit zo vsetkych stran a potom by sa mal uvedomit ako to je a podla toho sa na ceste spravat... a nie kydat na ostatnich, lebo ja som cyklista/motorkar/sofer, preto automaticky vsetci ostatni su idioti...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
kolko to je dosť miesta? ostala by medzi tebou a cyklistom aspoň medzera 1m?
uvedom si že ty vidíš cyklistu, ten za tebou možno tiež, ale také 3-4 auto už netuší že na krajnici je "prekážka"
Tá "drzosť" a "exotina" je totiž safety countermeasure proti idiotom v plechovkách:
http://www.bikelaw.com/2014/06/18/riding-two-abreast/
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/chris-boardman-explains-why-cyclists-ride-two-abreast-in-new-safety-video-187215
reeller_sk to co tu opisujes je morda, ale na toto si davam pozor... neobieham ani ked ide cyklista v protismere, aby som ho neohrozil... ked mam obiehat cyklistu a nemam min meter, ani sa o to nepokusam... radsej pribrzdim a hoc aj pockam, kym si ten kopec vyslapu, ked uz sa tak trapia (co sa stalo nedavno, ze som zosiel z hlavnej na vedlajsiu a tam si veselo partia asi 5tich ziletkarov traverzovali cez cely pruh - podotykam auta tam nechodia pomaly!), ale na rovnej ceste, kde mas moznost obehnut a on sa ti vtrepe pred auto, to sa mi moc nezda, ako pokus o zachranu zivota, ale ohrozi tym soferov vsetkych a este aj seba aj toho dalsieho cyklistu...
CraObs miesta by bolo dost ale tym, ze sa tam vtrepal, uz nebola sanca... s tymi autami v kolone mas samozrejme pravdu...
OK nechcel som vyvolat flame, len som sa chcel opytat, ci do spravne chapem, lebo mi to bolo velmi cudne takto sa vrhnut do cesty, zrovna ked idu auta... mozno menej uvedomely vodic by takuto hranicnu situaciu nevykryl... takze myslim, ze kazdy by si mal davat pozor...
Myslím, ze aj Peto Velic mal o tomto članok, ze s bratom na Slovensku jazdia radšej vedľa seba aj ked na nich trúbia, ale je to bezpečnejšie.
Mozme tu teoretizovat kolko chceme, obiehat nieco mas iba v tedy, ked mas dostatocnu vzdialenost obehnut ho a zaradit sa spat pred neho, nie vtedy, ked mas pocit, ze by si ho este mohol stlacit viac na krajnicu a by ste sa zmestili 36 do jedneho jazdeho pruhu. Ked sa ti stane situacia aku som popisoval vyssie, kde som "dristal" tak som zvedavy, ci to strhnes potom do oproti iduceho auta, alebo zrazis cyklistu a tiez by som bol zvedavy, koho budes vinit, lebo ja som sprostost nemohol spravit, sak ja som dokonaly
kde je napisane, ze cyklistu mam obiehat min. 1,5m? to ked som na uzkej ceste, kde to proste neni mozne dodrzat (ten 1,5m a dvaja vedla seba), tak mam obiehat az po trave, resp. nepredbiehat? su to uz extremne situacie, ale zaujima ma ta logika tohto...
Ked si na takej uzkej ceste, ze sa to neda dodrzat, tak nutne pri predbiehani spomalis a tym padom sa ta bezpecna vzdialenost zmensi, najlepsie je pockat, kym vidis ,ze ten pred tebou ta registuje, alebo dat vediet, ze ides predbiehat kratkym trubnutim alebo podobne, aby ten pred tebou vedel, ze je nieco za nim. Nie naopak ze najprv ho stlacim do jarku a potom este zacnem trubit, ked to vodic spravi naopak, tak sa aj cyklista velmi rad stiahne a pusti ho, ked je moznost. Kolko krat sa stane, ze vo vetre nepocujes auto zo zadu, az ked je vedla teba. Sranda bude ked sa bude jazdit na elektromobiloch a nebude sa dat vobec orientovat podla sluchu.
Ani to nespomínaj... Teraz keď som si na biku zlámal ruku, tak som bol u toho usmrteného chalana otca.. Je totiž chirugom na chirurgii ruky v ŽILPO, čiže keď som si prst zlámal na biku, tak mi to riešil on...
Mozme tu teoretizovat kolko chceme, ...
Ak pruh má 3m, priemerné auto má šírku 1,8m, cyklista sa drží tesne pri bielej čiare a vodič sa stiahne tesne k stredovej, tak vznikne cca. 1m medzera čo je absolútne dostatočné pri osobnom aute a rýchlosti 90km/h. To nie je teória ale moja osobná prax z oboch strán, ako cyklistu, tak aj vodiča. Chce to len trocha vzájomnej tolerancie a rešpektu. Ale možno sa veci majú inak a len ja som divný...