nedarí sa mi nastaviť v-brakes - páčka má pri stlačení malý odpor a stlačím ju až k rukoväti, ďalej nemá kam ísť. Keď však pritiahnem lanko brzdy, tak mi stlačí čeľuste tak, že už šúchajú o ráfik. Predpätie pružiny v čeľusti mám pritom už nastavené najviac ako sa dá, na poslednej dierke.
Môže byť problém spôsobený tým, že pružina v čeľusti je už unavená a nekladie lanku brzdy dostatočný odpor? - brzda má cca 15 rokov, to viem na 100%, bicykel je od začiatku môj a viem, čo na ňom bolo robené.
Ak áno, dá sa kúpiť pružina samostatne alebo len celá nová čeľusť?
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
posledný komentár: 19. 5. 2005 o 19:58
Ja by som tvoj videl problém skôr v starých lankách.
- vymenil som páčky (za celokové), lanká, bowdeny a špalíky
- brzdilo to akceptovateľne
- netestoval som, čo malo najlepší vplyv na zlepšenie, ale subjektívne si myslím, že výmena páčok
- včera som sa s tým ešte pohral, pre dobrý pocit a dostal som sa k tomu, že pri mojej váhe ~ 73kg dokážem na suchom drsnom asfalte zadné koleso kompletne zablokovať a predné je tesne pred zablokovaním. možno by sa to dalo ešte zlepšiť, ale viac práce už nechcem investovať
myslím teraz po tom laborovaní, že pružiny v čeľusti ovplyvnia maximálne odpor páčky kým špalíky nedosadnú na ráf. Ale nie celkovú dlžku chodu páčky - na to má najväčší vplyv nastavenie vzdialenosti špalíkov od ráfiku. Tým, že stisk brzdy je na špalíky prepákovaný, tak je nutné špalíky nastavovať naozaj čo najbližšie k ráfiku, aby sa dĺžka chodu páčky "nespotrebovala" na prázdne priblíženie špalíka k ráfiku. A samozrejme akékoľvek pruženie v brzdovej sústave (ako napr. moje pružné uloženie páčky) znižuje efektívny tlak na koncovom brzdnom prvku.
takže podľa mňa: vycentrované kolesá, nastavenie rovnobežnosti/polohy špalíkov voči ráfu, vyváženie predpätia pružín na oboch stranách čeľuste a nakoniec dostatočné napnutie lanka.
hlava mi teraz nebere, jak som tie páčky mohol tak dlho strpieť