Dobrý deň, po poslednom výjazde som si všimol že sa mi hýbe karbónové koleso mierne smerom na stranu k kotúčovej brzde na druhú stranu to nerobí. Nejazdím veľa takže s tým nemám veľa skúseností chcel by som sa opýtať či sa to nejako dá opraviť aj doma alebo je potrebné to odniesť do servisu?
Nechcem zakladat novu temu, tak vyuzijem toto vlakno. Problem je velmi podobny. Jedna sa o starsi ocelak s 26" kolesami. Pri utiahnuti zadneho kolesa do ramu cez rychloupinak, sa mi koleso pri silnejsom zabere vyosi. Dosadacia plocha je cista a sucha, povrchova uprava je praskova farba. Dnes mi to nedalo a zatiahol som to takpovediac na krv a ak tak sa koleso zase asi o 1mm vyosilo (1mm pri oske spravi pri plasti asi 3mm ). Dajte mi prosim typ co este mozem vyskusat. Ram je bez patky a musel som namontovat dany medzikus ( https://kubicasport.eu/hak-sunrace-pre-zadny-menic-cierny ), ale na strane prevodnika je to ok, smyka sa to na strane opacnej od pohonu. Svorky upinaka su zanovne, tisichran neni zodraty, mam pocit ze ta farba ma nejaky zly grip. Nestretli ste sa s podobnym problemom?
Nechcem zakladat novu temu, tak vyuzijem toto vlakno. Problem je velmi podobny. Jedna sa o starsi ocelak s 26" kolesami. Pri utiahnuti zadneho kolesa do ramu cez rychloupinak, sa mi koleso pri silnejsom zabere vyosi. Dosadacia plocha je cista a sucha, povrchova uprava je praskova farba. Dnes mi to nedalo a zatiahol som to takpovediac na krv a ak tak sa koleso zase asi o 1mm vyosilo (1mm pri oske spravi pri plasti asi 3mm ). Dajte mi prosim typ co este mozem vyskusat. Ram je bez patky a musel som namontovat dany medzikus ( https://kubicasport.eu/hak-sunrace-pre-zadny-menic-cierny ), ale na strane prevodnika je to ok, smyka sa to na strane opacnej od pohonu. Svorky upinaka su zanovne, tisichran neni zodraty, mam pocit ze ta farba ma nejaky zly grip. Nestretli ste sa s podobnym problemom?
ja by som asi zkontroloval či neprečnieva oska príliž ďaleko, inak sa rýchloupínak bude opierať o osku a nie o rám. Dĺžka prečnievajúcej osky musí byť menšia ako hrúbka rámu v mieste upínania+hĺbka z vnútornej strany matice rýchloupínaka.
Ja by som povedal, že rýchloupínacie náboje by sa nemali používať do vodorovnej alebo šikmej pätky, ale len do vertikálnej, kde je rám na oske položený.
Myslím, že viem v čom je problém. Kôli tomu že na strane pohonu máš ten medzikus, tak nato aby bolo koleso rovno sa na druhej strane matica rýchloupínaka dotýka rámu na menšej ploche, čo nestačí nato aby sa nešmýkala. Nájdi nejakú väčšiu maticu, narež zárezy ako zuby aby sa lepšie zahryzla do rámu, ako je to na originálnej matice rýchloupínaka. Myslím že zväčšená plocha kontaktu matice a rámu zabezpečí, že sa ti už koleso nepohne.
Myslím, že viem v čom je problém. Kôli tomu že na strane pohonu máš ten medzikus, tak nato aby bolo koleso rovno sa na druhej strane matica rýchloupínaka dotýka rámu na menšej ploche, čo nestačí nato aby sa nešmýkala. Nájdi nejakú väčšiu maticu, narež zárezy ako zuby aby sa lepšie zahryzla do rámu, ako je to na originálnej matice rýchloupínaka. Myslím že zväčšená plocha kontaktu matice a rámu zabezpečí, že sa ti už koleso nepohne.
Kontroloval som precnievajucu cast stredovej osky a tym to nebude. Skor to bude problem ako opisujes v dalsom prispevku a to nedostatocnou stycnou plochou rychloupinaku s ramom. Ono to realne drzi len na par mm a krutiaci moment to proste urve z upevnenej pozicie. Ako riesenie ma napada dat tam sirsiu osku a upevnit koleso maticami o ram. Ono to podla mna aj povodne tak bolo na tomto rame. Je to nieco z roku 199*
Predne koleso je ok, tam je vyrazne vacsia stycna plocha a oska je pevne obopnuta celustami vidlice. Kdezto vzadu je to ten spoj (popisany vyssie) problematickejsi, ale je to riesitelne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ja by som asi zkontroloval či neprečnieva oska príliž ďaleko, inak sa rýchloupínak bude opierať o osku a nie o rám. Dĺžka prečnievajúcej osky musí byť menšia ako hrúbka rámu v mieste upínania+hĺbka z vnútornej strany matice rýchloupínaka.
Kontroloval som precnievajucu cast stredovej osky a tym to nebude. Skor to bude problem ako opisujes v dalsom prispevku a to nedostatocnou stycnou plochou rychloupinaku s ramom. Ono to realne drzi len na par mm a krutiaci moment to proste urve z upevnenej pozicie. Ako riesenie ma napada dat tam sirsiu osku a upevnit koleso maticami o ram. Ono to podla mna aj povodne tak bolo na tomto rame. Je to nieco z roku 199*
Kazdopadne dakujem za postrehy