vo februari sme kupili manzelke ebike CTM Ruby Pro v kamennej predajni v Kosiciach.
Az doma som zistil, ze baterka sa vybera velmi tazko (mne s velkym usilim, manzelka sama ani nedokazala vybrat). Preberanie bolo rychle a ked som sa na to pytal, servisak ma presviedcal ze to tak musi byt kvoli tesnosti.
Nasledne mi v predajni dali na skusku baterku z ineho kusu, no nepomohlo, tak som priniesol uplne novy bike na reklamaciu.
Predajca prijal reklamaciu prijal ochotne a o par dni vravel, ze dostaneme novy kus v priebnehu tyzdna. Aj som sa cudoval a pytal ci fakt novy, kedze to bol vypredajovy model 2022 a viaceri ini predajci mi pred kupou povedali, ze uz nie je na centralnom sklade, teda neda sa zohnat...
Z tyzdna boli vyse 2, ozval som sa co je s tym, tak ze clovek v CTM ma covid. Potom sa to stale natahovalo, ze uz o par dni, stale som ja volal co sa deje a den pred 30-dnovou lehotou ked som volal mi povedali, ze zial este bicykel nemaju, ze mi vedia vratit peniaze alebo dat 50€ zlavu ako kompenzaciu za omeskanie, ale ze bike je uz v preprave a dorazi kazdym dnom.
Ja som potreboval bike, nie naspat peniaze, tak som povedal, ze pockam.
Presiel dalsi tyzden (uz je cca 37.den), nikto sa neozval, tak volam a ze bike nedosiel, ze to prezistia. Volali naspat , ze zial mi vratia peniaze, lebo ze mali v CTM viac ramov a vsetky maju tento problem.
Pritom od zaciatku bolo komunikovane vymena kus za kus a najma pred tyzdnom uz bol na ceste na predajnu...
Vysvetlil som, ze peniaze nechcem, lebo sice v januari som si za ne mohol kupit aj iny podobny ebike ked boli vypredaje, medzicasom sa ale vsetko v danej velkosti vypredalo.
Tak predajca kontaktoval vyrobcu CTM a ze mi vedia dat uz len novsi model 2023 ale az koncom maja. Co ma nepotesilo, hovorim si ze zvazim, no potom dodali, ze s mojim doplatkom, lebo je to novsi model a stoji viac.
To ma uz dost vytocilo, ze mam byt vinou vyrobcu 3 mesiace bez uplne noveho bicykla (ani kilometer na nom manzelka nepresla) a po dlhej reklamacii a cakani este doplacat za novsi model, ktory pre nas ani nema ziaden realny benefit.
Vysvetlil som predajcovi ze toto pre mna nie je akceptovatelne, nakolko to nie je moja vina a problem, ze nemaju rovnaky, zo skusenosti a pokial sa nemylim aj podla zakona musi byt vymena za rovnaky alebo lepsi kus (v rodine tak bez problemov reklamovali Leader Fox za novsi aj Trek za novsi a dokonca o rad vyssi samozrejme bez doplatku).
Som negativne prekvapeny z postupu CTM, cakal som, ze slovenska firma bude v tom flexibilna... no namiesto ospravedlnenia ze prepacte, ze budete 3 mesiace bez bicykla ziadat doplatok? Nastudujem si to, ale nezda sa mi to ani v ramci zakona, kedze zakaznik si pri uznani reklamacie ma pravo vybrat ci chce vratenie penazi alebo vymenu tovaru.
Ocakaval by som pristup ze ok, tak si nechajte ten povodny zatial, kedze sa pouzivat s obmedzenim da a a potom vam ho zamenime za novy bezproblemovy ked pride.
Mate s niecim podobnym skusenosti? JA to povazujem za non-sense a maximalne neprozakaznicke.
Navyse cely cas zavadzanie, ze je na ceste, keby hned povedali ze nemaju, mohol som medzicasom kupit vo vypredaji za 1999 Radon s Bosch motorom a lepsou vybavou...
Nejaký Crussis to je, neviem presné označenie.
Apple som dal len ako ilustracny priklad produktu, co pozna vela ludi, Apple som nikdy nereklamoval tak mozes mat pravdu. Hoci kolega mal taku skusenost s teraz neviem ci Apple alebo este predtym Blackberry a dostal novsi model pri reklamacii, ale bol to telefon od operatora.
Kazdopadne aj v blizkej rodine napr u 2 bicyklov Leader Fox a Trek bol presne tento pripad pri reklamacii, automaticky vymena za novy model bez doplatku (kedze starsie sa uz nepredavali).
Prosim ta na ktorom bajku s motorom bafang sa dostanes k informacii o baterii?
V mojom konkretnom pripade sa model dokonca s rovnakym nazvom vyraba dalej, len uz ako novy modelovy rok.
Rovnako ako ked by si mal iphone 11 a pri uznanej reklamacii uz nie je verzia 11 v predaji, tak je automaticke, ze dostanes novsiu 12.
To je bezna prax.
Tak to si povedal ultra hlupost. Ja robim priamo pre oficial Apple resellera a ver mi ze ti NIKTO NIKDY nevymeni starsi iPhone model za novsi. LOL vacsiu hlupost som este nepocul a to robim na RMA pre nich uz daleko cez 5 rokov
V mojom konkretnom pripade sa model dokonca s rovnakym nazvom vyraba dalej, len uz ako novy modelovy rok.
Rovnako ako ked by si mal iphone 11 a pri uznanej reklamacii uz nie je verzia 11 v predaji, tak je automaticke, ze dostanes novsiu 12.
To je bezna prax.
Na https://www.slovensko.sk/sk/zivotne-situacie/zivotna-situacia/_ako-postupovat-v-pripade-rekla/ sa opakovane uvadza, ze si formu vybera spotrebitel.
V odseku 6 pri nedodrzani 30-dnovej lehoty:
"Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie peňazí alebo má právo na výmenu výrobku za nový."
Odsek 7. Aké spôsoby reklamácie môže spotrebiteľ požadovať?
"Spotrebiteľ môže požadovať opravu, výmenu, vrátenie kúpnej ceny a vyplatenie primeranej zľavy z ceny."
To nie je v rozpore s 4. Aké sú povinnosti predávajúceho, ak sa na predanom výrobku vyskytne vada?
"vybaviť reklamáciu niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím),"
Kde sa tvrdi, ze predavajuci to musi vybavit jednym zo sposobov, pricom dalej je uvedene, ze sposob si vybera spotrebitel. V casti 4 su len vymenovane vsetky teoreticke moznosti ukoncenia reklamacneho procesu vratane zamietnutia.
prijať reklamáciu, ktorou si uplatňujete nároky z vád výrobku,
vybaviť reklamáciu v zákonom stanovenej lehote 30 dní,
vybaviť reklamáciu niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím),
ak vám bol predaný nebezpečný výrobok, predávajúci je povinný vziať ho od Vás späť a vrátiť Vám kúpnu cenu výrobku.
ako si písal v prvom príspevku chceli ti vrátiť peniaze. Áno priznávam že v tvojom prípade ta predajca trochu zavádzal ked ti povedal že ti vymenia tovar do týždňa pretože toto nemohol vedieť a on ani neurčuje to ako bude reklamácia vybavená to určuje servis. taktiež je chyba zákazníkom dávať nejaké časové rámce 1 týždeň alebo podobne lebo takýto udaj si vycucal s prsta. Obe tieto tvrdenia neplatia v prípade že predajca je zároveň aj záručným servisným strediskom.
Lebo jedine co som nasiel v zakone aj vsade na nete je toto, kde sa explicitne uvadza, ze si vybera spotrebitel:
"môže si spotrebiteľ vybrať medzi výmenou veci alebo vrátením kúpnej ceny"
Nenasiel som ku tomu ani ziadne oficialne usmernenie/doplnenie, tak sa pytam.
pises ze distributor daným kusom disponuje ale vyšie si spomínal že tuto vlastnosť/vadu maju všetky rámy tak načo by ti prehadzovali šetky komponenty na nový ram keby to tvoj problem nevyriesilo. mohli ti kludne zbrúsiť nejaku vstičnú plochu oby to bolo volnejsie ale to by sa ti asi tiež nepáčilo alebo ti mohli napisať ze to je v rámci vyrobných tolerancií a tiež by si nič nezmohol. dobropis je podľa mojho názoru korektne riešenie
to že si bicykel kupoval vrámci vypredaju a už sa iné medzičasom vypredali je síce naozaj blbé ale také veci sa proste stávajú
Dam to este raz sem:
Je tam ale loophole ktory tu na svk pouziva asi kazdy a to ze ti povedia ze je to opravitelne ale aby ti zlepsili den tak ti vratia peniaze aby si na to nemusel cakat
Ak sa ti CTM priznalo ze sa jedna o neopravitelnu vadu a mas to aj an servisnom protokole tak mas pravo na odstupenie od zmluvy tj vratenie penazi.
Je tam ale loophole ktory tu na svk pouziva asi kazdy a to ze ti povedia ze je to opravitelne ale aby ti zlepsili den tak ti vratia peniaze aby si na to nemusel cakat
môže si spotrebiteľ vybrať medzi výmenou veci alebo vrátením kúpnej ceny (na základe odstúpenia od zmluvy),
toto co si napisal plati ale len vtedy ako je napisane vyssie:
- pri opakovanej zavade (ta ista vada 3x na 1 vyrobku tj ak ti ho medzi tym raz vymenim za novy kus mozes suchat nohami alebo 4x rozne zavady na jednom vyrobku takisto plati ze ak ti to medzi tym raz vymenim za novy kus mozes sucha tnohami)
- ak predavajuci nevybavi reklamaciu do 30 dni ( fakt si myslis ze nemame alerty nastavene aby sa to nestalo?)
Inak nie nemozes si vyberat.