planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
Fakt nechapem kto začal s tým nápadom prednej brzdy ako primárnej.
A na aute su preco predne brzdy väčšie? Samozrejme, ze predna je primarna.
Mam ozaj taky pocit, ze keby brzdis spravne, tak by ti mali bezproblemov stacit aj tie MT200 alebo MT400.
Dobre, neriešme už to brzdenie. Riešme problém čo mám a to tie platničky zlej kvality. Proste presakuje olej z piestikov, už som to spominal, že sa to ukazalo
Marek89 sám sebe protirečíš, písal si že za posledný rok čo vlastníš bajk s neráfikovými brzdami sú to už tvoje tretie zadné platničky. Klameš že nemáš problém. Problém je že prehrievaš brzdu až tak že si uvaril tesnenie. Kúp si rovno SRAM maven, ale iba dozadu. Toto je vlákno o servise bŕzd a nie o tvojich pocitoch.
Asi nie omylom TI radíme, aby si sa naučil brzdiť. Prišiel si sem po radu, dostávaš ju.
Čo sa tyka priamo problému - ak vidíš, že Ti uniká olej, tak rieš to. Bud opravou alebo výmenou. Niekedy je výmena lacnejšia, ale pri oprave ušetríš prírodu a pri svojpomocnej oprave sa aj niečo naučíš. Kúpiť drahšie brzdy len pre to, lebo s aktuálnymi mám technický problém (riešiteľný) je podľa mňa nesprávny prístup.
Prednou brzdiť ? No už som raz letel cez riadidla vďaka tomu...
Ty si za vodou!
Stačí ak toho tigra spravíš s dvestovkou na rovine,bez toho že mu viditelne pomahas a nahras to na video,zo Shimana ti budú doživotne dávať komponenty aké si len zmysliš.
??
Ak už aj náhodou existuje reálny problém s brzdou, tak pre uvarenie bŕzd.
To s tým brzdením, jasné aj ja som brzdil len zadnou keď som mal bmxku s furtkou a brzdil flekovaním.
Reálne keď zatiahnes obe brzdy, ťažisko vzadu, no tak väčší nápor je na prednú brzdu. Jasné môžeš hodiť tigra, ale keď brzdíš len zadnou, tak akurát ju varíš a flekuješ.
Tu platí tá analógia s autami, kedy pri brzdení ide čumák k zemi a zadok sa dvíha. Preto vpredu je účinnejšia brzda.
Tiež nemám pocit že bike s mt200 je úplne adekvátne dávať brzdy za 330€.
Syn brzdí zatiaľ na Flintstone-style a tiež je spokojný, ale verím že prejde nejakým vývojom a naučí sa ako to robiť správne.
A ešte ten dodatok čo si dal k 6120 brzdám, že sú na resin.... No tým brzdám je úplne jedno či tam dáš resin alebo metal, to si už vymeníš podľa vlastnej chuti. Narozdiel od kotúča, ktorý môže a nemusí byť resin-only, ale to nevieme. Ak máš MT200, je to podľa mňa 50:50 že tam je low-cost kotúč na resin platničky.
Recap: ak neplánuješ zlepšiť techniku brzdenia, tak kľudne si kúp novú zadnú brzdu, ale mysli na kompatibilitu platne-kotúč a aj či nedať väčší kotúč. Či to pomôže bez používania oboch bŕzd je otázne.
Marek89 sám sebe protirečíš, písal si že za posledný rok čo vlastníš bajk s neráfikovými brzdami sú to už tvoje tretie zadné platničky. Klameš že nemáš problém. Problém je že prehrievaš brzdu až tak že si uvaril tesnenie. Kúp si rovno SRAM maven, ale iba dozadu. Toto je vlákno o servise bŕzd a nie o tvojich pocitoch.
A vysvetli mi, prečo aj predna píska hoci ju nepoužívam skoro vôbec. Zvláštne, aj ona sa uvarila sama od seba ? nemyslím si, zjavne tie mt200 su šmejd, tiež má stopy od prasiatok ako zadné došticky. Nie o pocitoch ? ok, ale to je problém ktorý mam s brzdami, nie pocity.
Marek89 platničky B05S rozhodne niesú blato, je to niečo čo konečne z MT200 urobili brzdy ktoré ako tak fungujú. Jazdil som ich, vedel som ich aj prehriať, ale vtedy ako som povedal zosklovatejú a prestanú brzdiť. Najskôr nájdi únik oleja. Prezraď aké veľké máš aktuálne kotúče a čo vlastne jazdíš a pri akej váhe?
Vsak uz pisal, ze mu tecie olej.
Takze vymenit strmen, v tomto pripade radsej kupit celu novu brzdu, teda aj s pakou, stoji asi 20€. V servise by len vymena strmena stala tolko a to nepocitam jeho cenu.
A potom si najdi na youtube videa ako brzdit. Aj ked jazdis len rovinu, treba pouzivat prednu brzdu, zvyknes si a nebudes potrebovat 3x do roka menit platnicky (aj ked su teraz zrejme od oleja), ani dovod kupovat zbytocne drahe brzdy.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Su to tiez 4-piesty, rozdiel je v tom, ze nemaju platnicky s chladicom, co ak nejazdis bikeparky nevyuzijes a packa nema tolko nastaveni. Ale to si nemyslim, ze by ti malo chybat.
Tie su na resin a tie už nechcem po skúsenosti s tymi čo mám
Aj tak nechápem čo tym chceš naznačiť, nikdy som nemal problém s brzdením zadnou a zastavoval som bez problémov.
https://tribosport.sk/kotucove-komplety/29476-brzda-shimano-saint-m820-zadna-1700mm-h03c-4550170506599.html?gad_campaignid=22345637514
A na aute su preco predne brzdy väčšie? Samozrejme, ze predna je primarna.
Mam ozaj taky pocit, ze keby brzdis spravne, tak by ti mali bezproblemov stacit aj tie MT200 alebo MT400.
Čo sa tyka priamo problému - ak vidíš, že Ti uniká olej, tak rieš to. Bud opravou alebo výmenou. Niekedy je výmena lacnejšia, ale pri oprave ušetríš prírodu a pri svojpomocnej oprave sa aj niečo naučíš. Kúpiť drahšie brzdy len pre to, lebo s aktuálnymi mám technický problém (riešiteľný) je podľa mňa nesprávny prístup.
Ty si za vodou!
Stačí ak toho tigra spravíš s dvestovkou na rovine,bez toho že mu viditelne pomahas a nahras to na video,zo Shimana ti budú doživotne dávať komponenty aké si len zmysliš.
??
https://www.facebook.com/reel/2475307192833022/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
To s tým brzdením, jasné aj ja som brzdil len zadnou keď som mal bmxku s furtkou a brzdil flekovaním.
Reálne keď zatiahnes obe brzdy, ťažisko vzadu, no tak väčší nápor je na prednú brzdu. Jasné môžeš hodiť tigra, ale keď brzdíš len zadnou, tak akurát ju varíš a flekuješ.
Tu platí tá analógia s autami, kedy pri brzdení ide čumák k zemi a zadok sa dvíha. Preto vpredu je účinnejšia brzda.
Tiež nemám pocit že bike s mt200 je úplne adekvátne dávať brzdy za 330€.
Syn brzdí zatiaľ na Flintstone-style a tiež je spokojný, ale verím že prejde nejakým vývojom a naučí sa ako to robiť správne.
A ešte ten dodatok čo si dal k 6120 brzdám, že sú na resin.... No tým brzdám je úplne jedno či tam dáš resin alebo metal, to si už vymeníš podľa vlastnej chuti. Narozdiel od kotúča, ktorý môže a nemusí byť resin-only, ale to nevieme. Ak máš MT200, je to podľa mňa 50:50 že tam je low-cost kotúč na resin platničky.
Recap: ak neplánuješ zlepšiť techniku brzdenia, tak kľudne si kúp novú zadnú brzdu, ale mysli na kompatibilitu platne-kotúč a aj či nedať väčší kotúč. Či to pomôže bez používania oboch bŕzd je otázne.
A vysvetli mi, prečo aj predna píska hoci ju nepoužívam skoro vôbec. Zvláštne, aj ona sa uvarila sama od seba ? nemyslím si, zjavne tie mt200 su šmejd, tiež má stopy od prasiatok ako zadné došticky. Nie o pocitoch ? ok, ale to je problém ktorý mam s brzdami, nie pocity.
Takze vymenit strmen, v tomto pripade radsej kupit celu novu brzdu, teda aj s pakou, stoji asi 20€. V servise by len vymena strmena stala tolko a to nepocitam jeho cenu.
A potom si najdi na youtube videa ako brzdit. Aj ked jazdis len rovinu, treba pouzivat prednu brzdu, zvyknes si a nebudes potrebovat 3x do roka menit platnicky (aj ked su teraz zrejme od oleja), ani dovod kupovat zbytocne drahe brzdy.