planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
individuálna záležitosť, podľa jazdca a najazdených km a terénu. tiež som mal v bicykli olej 5 rokov bez toho, aby som mal akýkoľvek problém s brzdami. Nebyť toho, že som si povedal, že by som mal mať väčší kotúč, tak by som sa toho asi doteraz nedotkol. Ovšem po výmene to už išlo - najprv dobre, potom strata výkonu, odvzdušnenie, opäť strata výkonu, problém s piestikmi, nakoniec výmena strmeňa, ..... raz začneš...
Mineralny olej nenasava vlhkost (narozdiel od DOTky) takze sa nemeni jeho objem a netreba ho riesit. Pokial ti brzdy brzdia normalne, neodporucam ti sa toho chytat, pretoze to akurat tak pokazis.
Ak by si ale za tych 5 rokov zjazdil, co ja viem, 10 parov platniciek (pri vymene platni roztahujes piesty a dostanes bordel do obehu), jazdil by si dlhe zjazdy kde si opakovane prevaril olej..tak to by mohol byt dovod na vymenu..ale opat, ak tie brzdy funguju dobre, nechaj ich tak.
normalne by som kupil material a dal to niekomu kto mi to ukaze a vymeni , do servisu to zanesiem ale neuvidim nenaucim sa.. potom jedine skusat sam .. ale ved o tom to je že
otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?
Podla mna nie..
Chybu s preventívnym nevymenením oleja som urobil pred dvoma týždňami, stalo ma to nakoniec iba 70e a pol dna neistoty či budem ďalší deň môcť jazdiť ... naposledy som olej menil v septembri 2024 a zdalo sa mi že v júli 2025 bude ešte v pohode ... lenže nebol, hneď prvý obed v Soeldene som brzdy uvaril na Leiterbergu a zvyšok dňa som už jazdil bez zadnej ... myslím si že v systéme musela byť vlhkosť ktorá spôsobila že systém sa pri preťažení zavzdusnil, páčka išla úplne do prázdna... mechanik mal okolo toho plno rečí, ale nakoniec iba vymenil čierny olej a odvtedy zasa brzdí ako nová... takže za mňa preventívne výmeny pred väčšími šupami dávajú zmysel ...
Ja viem že to bude znieť ako podryvacna otázka... Ale ako sa môže dostať vlhkosť do minerálu? O Dotke je známe že si dokáže vlhkosť postupne nasať aj zo vzduchu... Ale olej pokiaľ viem tak je hydrofobny...
hope ma niekde take pekne video alebo clanok preco pouzivaju stale dot. vlhkost sa s dotkou miesa - postupne ti klesa bod varu. s mineralom nie. ak jazdis vo vode (alebo najhorsie je v zime na snehu) a pod. moze sa ti postupne dostat napr. okolo piestov vlhkost dnu - ta nema scim zmiesat cize ti tam zostane kvapka ktora pri brzdeni pekne vyvari a mas hotovo.
najhorsia je vlhkost v strmeni. len tam sa kvaplina prehrieva. v pake mozes mat aj vodu.
ten cierny olej v shimano brzdach neviem ako meni viskozitu ale moze mat vplyv na chod piestov (ich vracanie, rovnomerne vracanie)
realne by som mineral musel menit castejsie ako dot-ku
po roku som mal tiež minerálku čiernu v XTR brzdách, asi jej vadi časte prehrievanie v dlhých kopcoch... DOTku. menim tak po 2-3r a s varením neni žiadny problém a to ju často hrotím dolu z hole po zjazdovke
V zime jazdím, v snehu v mraze samozrejme pokiaľ to podmienky dovoľujú, ale nevšimol som si žeby sa mi začali brzdy variť... Zasa na druhú stranu vždy na jar pri veľkom servise mením náplne aj v brzdách a je jedno či sú na mineral alebo na dotku.
Že môže vlhkost navzlinat popri tesneniach mi nenapadlo.
ja mam s hope problem vzdy na jar - po zime. je vela kvapaliny v systeme (nataha vlhkost) - musim odpustit alebo idealne rovno vymenit. ale menim tiez tak raz za 2-3 roky - hlavne zadna byva problem - tam v zime ide vela snehu, vody co tam zamrzne a potom sa topi
otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?
Podla mna nie..
Možno budú brzdiť lepšie, ale rozhodne by nemali brzdiť horšie.
Za seba môžem povedať, že zo strmeňov ide taká špina, že som presvedčený, že ponechať ju tam dlhodobo, určite brzdám neprospeje.
Akoze, urcite spinavy olej nieje idealny a narusuje jeho vlastnosti.
Len je otazka, ako rychlo sa ten olej realne zaspini. Ono mozno by si zistil ze uz po prvej dlhsej jazde uz je spinavy.
Pripadne si vypustil stary olej z obehu a natlacil novy. Lenze bordel v prasati a vo vnutri hadic spatne zaspini olej. (toto som si realne vsimol)
Moja skusenost s MT-200 kou vzadu a MT-420 vpredu bola taka ze som s tym olejom nic nerobil za 4 roky a vsetko fungovalo ako malo, iste bol to len HT, nejazdil som s nim na Holiach ale zazil si aj zopar bikepackov s 20-35kg nalozou po Karpatoch a aj po Inovci a nebol problem. Jazdim aj zime a v srackach. Tych platni som na tych brzdach zodral slusny pocet. Vpredu ten 4piest drzal priblizne 5000K km a vzadu som zvykol menit asi po 3,000km, celkovo cez 26,000 km a pokial si dobre pamatam v zadnej brzde ktora tam bola po cely cas som nikdy nemenil kvapalinu
Ale zas beriem argument ze ak su tie brzdy vyuzivane drsnejsie, tak neni naskodu to menit pravidelne, a spojit to pripadne aj vycistenim prasata. Nech sa piesty pekne vysuvaju.
Ale pre bezneho cloveka co za 5 rokov najazdi 3000km niekde po asfalte je podla mna uuuplne zbytocne aby sa toho chytal, pokial tie brzdy brzdia ako maju.
Ak to chápem správne, tak platničky ti vydržia 5000 a 3000 km, hej?
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny
rozdiel je aj zaciatocnik vs. skuseny jazdec na co sa casto zabuda. zaciatocnik je schopny uvarit brzdy na briezku na ktorom by si par krat pohladil kutuce platnickami. aj damam treba castejsie kontrolovat brzdy.
Ak to chápem správne, tak platničky ti vydržia 5000 a 3000 km, hej?
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny
Ja mam btw 80kg+
Vydrzali ale tak bol to Hartail na ktorom som zacinal a jazdil som na nom zo zaciatku uplne vsetko, hoci zazil vselico. Primarne to bol asfalt, cykloturistika po kopcoch, gravelovanie, a XC traily ( kde zvacsa len pribrzdujes zadnou)
Pre zaujimavost spomeniem gravel, kde som vymenil zadne platne po 6000km a predne som po 8300km este stale nezodral samozrejme povodna kvapalina, nabehal som s tym aj dost vyskovych ale tak na asfalte sa nebrzdi
Na Orbei coz je 140tkovy full som uz jazdil agresivnejsie a tam ta zivotnost platni bola tiez kratsia, tipoval by som za zadna max 2000km ale zas stale som nejazdil ciste zjazdy, vela cykloturistiky atd.
Teraz na Endurku coz je 170mm/160mm full a tazka mrcha jazdim uz dost podobny vyskovy priemer ako to co pises ty na (460km /14000vm) , strme veci a agresivne brzdenie, tak som zvedavy ako budu drzat platne tam.
Takze to ze ti vydrzali platne 1100-1400km je pre mna pochopitelne ale to ze si menil kotuce po 2800km a po 2500km je pre mna sok.
Na Orbei som inak menil nedavno zadny kotuc po tom co sa na nom zacali objavovat takze ostruzliny a suchali o platne, tazko povedat kolko mal nabehane pretoze mam viacero setov kolies ale moj odhad je ze prezil aspon 7000km a skoncil na 1.2mm
Ale tak plati to co pise Gusto je rozdiel ako clovek brzdi, kde jazdi, v akom pocasi a kolko vazi...tych premennych je vela.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak by si ale za tych 5 rokov zjazdil, co ja viem, 10 parov platniciek (pri vymene platni roztahujes piesty a dostanes bordel do obehu), jazdil by si dlhe zjazdy kde si opakovane prevaril olej..tak to by mohol byt dovod na vymenu..ale opat, ak tie brzdy funguju dobre, nechaj ich tak.
Nie zmena objemu,ale bodu varu je problém ?
presne, neryp sa do toho co nieje pokazene!
Zo strmeňa ide ten olej veľmi špinavý... aspoň teda mne - XT brzdy
Zo strmeňa ide ten olej veľmi špinavý... aspoň teda mne - XT brzdy
otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?
Podla mna nie..
Budu lepsie brzdit?
Podla mna nie..
Chybu s preventívnym nevymenením oleja som urobil pred dvoma týždňami, stalo ma to nakoniec iba 70e a pol dna neistoty či budem ďalší deň môcť jazdiť ... naposledy som olej menil v septembri 2024 a zdalo sa mi že v júli 2025 bude ešte v pohode ... lenže nebol, hneď prvý obed v Soeldene som brzdy uvaril na Leiterbergu a zvyšok dňa som už jazdil bez zadnej ... myslím si že v systéme musela byť vlhkosť ktorá spôsobila že systém sa pri preťažení zavzdusnil, páčka išla úplne do prázdna... mechanik mal okolo toho plno rečí, ale nakoniec iba vymenil čierny olej a odvtedy zasa brzdí ako nová... takže za mňa preventívne výmeny pred väčšími šupami dávajú zmysel ...
Zdroj: Bike Doctor Dorado
https://www.facebook.com/share/p/19sBp1eH73/?mibextid=wwXIfr
najhorsia je vlhkost v strmeni. len tam sa kvaplina prehrieva. v pake mozes mat aj vodu.
ten cierny olej v shimano brzdach neviem ako meni viskozitu ale moze mat vplyv na chod piestov (ich vracanie, rovnomerne vracanie)
realne by som mineral musel menit castejsie ako dot-ku
Že môže vlhkost navzlinat popri tesneniach mi nenapadlo.
Budu lepsie brzdit?
Podla mna nie..
Možno budú brzdiť lepšie, ale rozhodne by nemali brzdiť horšie.
Za seba môžem povedať, že zo strmeňov ide taká špina, že som presvedčený, že ponechať ju tam dlhodobo, určite brzdám neprospeje.
Len je otazka, ako rychlo sa ten olej realne zaspini. Ono mozno by si zistil ze uz po prvej dlhsej jazde uz je spinavy.
Pripadne si vypustil stary olej z obehu a natlacil novy. Lenze bordel v prasati a vo vnutri hadic spatne zaspini olej. (toto som si realne vsimol)
Moja skusenost s MT-200 kou vzadu a MT-420 vpredu bola taka ze som s tym olejom nic nerobil za 4 roky a vsetko fungovalo ako malo, iste bol to len HT, nejazdil som s nim na Holiach ale zazil si aj zopar bikepackov s 20-35kg nalozou po Karpatoch a aj po Inovci a nebol problem. Jazdim aj zime a v srackach. Tych platni som na tych brzdach zodral slusny pocet. Vpredu ten 4piest drzal priblizne 5000K km a vzadu som zvykol menit asi po 3,000km, celkovo cez 26,000 km a pokial si dobre pamatam v zadnej brzde ktora tam bola po cely cas som nikdy nemenil kvapalinu
Ale zas beriem argument ze ak su tie brzdy vyuzivane drsnejsie, tak neni naskodu to menit pravidelne, a spojit to pripadne aj vycistenim prasata. Nech sa piesty pekne vysuvaju.
Ale pre bezneho cloveka co za 5 rokov najazdi 3000km niekde po asfalte je podla mna uuuplne zbytocne aby sa toho chytal, pokial tie brzdy brzdia ako maju.
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny
Ja mam btw 80kg+
Vydrzali
Pre zaujimavost spomeniem gravel, kde som vymenil zadne platne po 6000km a predne som po 8300km este stale nezodral
Na Orbei coz je 140tkovy full som uz jazdil agresivnejsie a tam ta zivotnost platni bola tiez kratsia, tipoval by som za zadna max 2000km ale zas stale som nejazdil ciste zjazdy, vela cykloturistiky atd.
Teraz na Endurku coz je 170mm/160mm full a tazka mrcha jazdim uz dost podobny vyskovy priemer ako to co pises ty na (460km /14000vm) , strme veci a agresivne brzdenie, tak som zvedavy ako budu drzat platne tam.
Takze to ze ti vydrzali platne 1100-1400km je pre mna pochopitelne ale to ze si menil kotuce po 2800km a po 2500km je pre mna sok.
Na Orbei som inak menil nedavno zadny kotuc po tom co sa na nom zacali objavovat takze ostruzliny a suchali o platne, tazko povedat kolko mal nabehane pretoze mam viacero setov kolies ale moj odhad je ze prezil aspon 7000km a skoncil na 1.2mm
Ale tak plati to co pise Gusto je rozdiel ako clovek brzdi, kde jazdi, v akom pocasi a kolko vazi...tych premennych je vela.