Ahojte.
Jazdím po Európe viacdňovky, nie príliš naťažko, prespávam vždy v penziónoch a doteraz som dlhé roky jazdil na treku s hladkými plášťami 35 mm.
Teraz si chcem kúpiť nového tátoša (cca do 3000 eur) a mám dilemu, či prejsť na gravel alebo rovno cesťák (trek už nie). Jazdím vyslovene asfalt, šotolinu len keď sa inak nedá (napr. Hainburg - Viedeň hrádza), tak si argumentujem načo mi je gravel. Na druhej strane, mám so sebou vždy batožinu cca 5-7 kg, v podsedlovej 16 L brašni, tak argumentujem, či to kolesá na cesťáku zvládnu (práskanie špicov a pod.).
Zaujímal by ma váš názor.
04.08.2025 - 22:41:25
00
Podla mna by bol pre teba idealny gravel s "cestnym" setupom kolies, alebo len s uzsimi, rychlejsimi plastami
05.08.2025 - 10:14:33
00
Mas na vyber allroad cestaky, vacsina znaciek uz ma dve kategorie gravelov race aj bikepacking, treba si najst co ti bude vyhovovat posedom.
05.08.2025 - 10:25:13
01
arrow_leftennio napísal:
Podla mna by bol pre teba idealny gravel s "cestnym" setupom kolies, alebo len s uzsimi, rychlejsimi plastami


Ale načo gravel keď jazdím len asfalt? V čom by mal pre mňa pridanú hodnu ns tripoch po Európe oproti cesťáku?
05.08.2025 - 11:24:43
00
V moznosti uchytenia batoziny napr., plus ram je stavany na vyssiu zataz - biker + batozina.

Alebo potom teda ten allroad cestak by bola tiez dobra volba.
05.08.2025 - 11:26:02
04
Ked si mal doteraz trekovy bicykel tiez si jazdil iba asfalt. To nie je iba o povrchu, chod sa niekde posadit na cestak, idealne na dlhsiu jazdu, aby si nebol potom prekvapeny.
05.08.2025 - 11:38:29
00
arrow_leftennio napísal:
V moznosti uchytenia batoziny napr., plus ram je stavany na vyssiu zataz - biker + batozina.

Alebo potom teda ten allroad cestak by bola tiez dobra volba.


Plus moznost osadenia sirsich plastov a este plnohodnotnych dlhych blatnikov k tomu, tiez nie je na zahodenie.
05.08.2025 - 14:58:32
03
keyboard_arrow_up